FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk
Autor: Marcin Skrzyński  Dodano: 2010-10-12 Wyświetlono: 12809 razy
 
Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce.
Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk

foto © mototarget.pl   

Ford Polska zakończył pierwszą połowę roku z dobrym wynikiem. Jak ocenia Pan funkcjonowanie firmy w tym czasie?

Ford Polska odniósł dość spektakularny sukces w tym okresie. Sukces jest mierzony wartością sprzedaży, więc stale zwiększamy nasz udział w rynku, co przyznam szczerze nie jest prostym zadaniem. Tak naprawdę rynek motoryzacyjny jeszcze do końca się nie odbudował, dlatego osiągnięte wyniki imponują tym bardziej.

Co było w tym czasie waszą główną siłą napędową?

Sprzedajemy nasze produkty w ilościach, które wcześniej założyliśmy w danym segmencie. Oczywiście najważniejsze modele to Mondeo, Focus i Transit, jednak prawdziwym hitem są vany S-MAX i Galaxy. Według klasyfikacji Samaru, Ford Polska ma w tym segmencie ponad 60% udziałów, co należy uznać za wyjątkowe osiągnięcie, gdyż jeszcze trzy lata temu modele te nie istniały. Kolejny silny gracz to Ford Kuga, który pojawił się w segmencie miejskich SUV-ów, okupowanym przez takie modele, jak Toyota RAV4 czy Honda CR-V i zdołał wywalczyć ugruntowaną pozycję. Znakomicie sprzedaje się także Fiesta. Po debiucie rynkowym tego modelu stworzyliśmy bardzo ambitny plan sprzedaży, który udało nam się zrealizować.

Obecnie jesteśmy świadkami prawdziwej ofensywy modelowej Forda. Do salonów wjeżdżają odświeżone wersje Fordów S-MAX, Galaxy i Mondeo. Wkrótce rynkowy debiut nowego Focusa oraz C-MAXa. Czy wprowadzenie do oferty tylu nowości znacząco wpłynie na statystyki sprzedaży?

Ważne, aby klienci dobrze poznali te modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce.

Wraz z premierą nowych modeli, Ford prezentuje nowoczesne jednostki benzynowe i wysokoprężne, odznaczające się lepszą dynamiką i większą wydajnością. W przypadku samochodów konkurencji dostępne są jednak specjalne, ekologiczne wersje popularnych modeli. Czy w związku z tym polski oddział firmy będzie promował rozwiązania z zakresu strategii ECOnetic na naszym rynku?

Problem „zielonych” samochodów oferowanych na naszym rynku tkwi w legislacji. Podczas, gdy w Europie nabywcy ekologicznych aut mogą liczyć na pewne ulgi podatkowe, w Polsce wciąż brak jakichkolwiek zachęt ze strony rządu. W związku z tym, rozwiązania Forda z zakresu strategii ECOnetic, a także inne proekologiczne działania ze strony koncernów motoryzacyjnych, które rozbudzają świadomość ekologiczną szczególnie u młodych osób i zachęcają ich do większej troski o środowisko naturalne, są wypierane w Polsce przez import zużytych aut z zachodu. Często auta te nie spełniają obowiązujących obecnie norm Euro5, a w większości przypadków są po prostu ekologicznymi wrakami. Przez to technologia, którą dysponujemy nie może być do końca wykorzystana. Mam jednak nadzieję, że któregoś dnia sytuacja zmieni się i będziemy mogli bardziej agresywnie promować ekologiczne trendy.

Jedną z nowości Forda jest także dwusprzęgłowa, automatyczna przekładnia PowerShift, która obecnie dostępna jest w połączeniu z mocniejszymi jednostkami napędowymi. Czy nowa skrzynia biegów będzie oferowana w mniejszych modelach sprzedawanych w Polsce?

Przekładnie PowerShift będą dostępne w mniejszych modelach w miarę rozwoju tej technologii. Obecnie jesteśmy świadkami promowania tzw. „downsizingu”, czyli ograniczania masy i rozmiarów podzespołu - a w przypadku silników pojemności skokowej - przy zachowaniu wysokich osiągów i dużej wydajności. Wdrożenie nowości tego typu wymaga także wysokich nakładów finansowych związanych z dopasowaniem podzespołu do innych obciążeń i współpracy z nowymi elementami. W końcowym rozrachunku wszystko to przekłada się na cenę gotowego produktu, która w polskich realiach odgrywa znaczącą rolę przy zakupie nowego auta. Jestem jednak przekonany, że klienci docenią korzyści płynące z posiadania tak zaawansowanego urządzenia i pomimo nieco wyższej ceny będą decydowali się na zakup modeli wyposażonych w przekładnię PowerShift oferowanych obecnie, a w przyszłości również mniejszych samochodów z dwusprzęgłowym „automatem” dostępnych w naszej ofercie.

– Dziękuję za rozmowę.



Źródło: Mototarget.pl

Bank prasowy: media.ford.com/

 Inne artykuły
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski Poniedziaek, 2013-05-27
  Ford SYNC AppLink Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »

» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe Czwartek, 2013-04-11
  Kazuhiro Sekine W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »

» Naga Broń 2013 Pitek, 2013-03-08
  Broń - co można w strefie Schengen Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »

» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego Poniedziaek, 2013-02-04
  Innocenti Mini Turbo Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »

» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko Wtorek, 2012-11-13
  Iza Miko - Mitsubishi i-MiEV Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »

» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk Pitek, 2012-09-07
  Adam Kołodziejczyk Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »

» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH Pitek, 2012-05-25
  Martin Buhl-Wagner Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »

» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport Czwartek, 2012-05-10
  Spotkanie na szczycie mocy cz.1 Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »

» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 roda, 2012-04-04
  Leszek Kempiński Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »

» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe Sobota, 2012-03-03
  Manabu Nishimae - prezese Honda Motor Europe Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »

» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! Czwartek, 2012-02-23
  Izabella Miko Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »

» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło Poniedziaek, 2011-11-07
  Adam Bazydło - Moto Target Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »

» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce roda, 2011-10-12
  Chevrolet - stara miłość nie rdzewieje Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »

» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk Czwartek, 2011-06-16
  Zespół Kruk Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »

» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska Czwartek, 2011-02-17
  Dorota Sumińska i jej zwierzaki Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb naszego zwierzaka. więcej »

» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem Czwartek, 2011-01-27
  Łukasz "Łoker" Łaskawiec Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »

» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi Poniedziaek, 2010-11-22
  Jean Todt - Mototarget.pl Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »

» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company Pitek, 2010-11-05
  Gunnar Herrmann Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »

» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company Poniedziaek, 2010-10-25
  James Hughes W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »

1 [2] 3
Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |