|
|
Felietony, rozmowy
|
Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk
Autor: Marcin Skrzyński Dodano: 2010-10-12
Wyświetlono: 12956 razy
|
|
|
Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce.
|
|
foto © mototarget.pl |
|
– Ford Polska zakończył pierwszą połowę roku z dobrym wynikiem. Jak ocenia Pan funkcjonowanie firmy w tym czasie?
– Ford Polska odniósł dość spektakularny sukces w tym okresie. Sukces jest mierzony wartością sprzedaży, więc stale zwiększamy nasz udział w rynku, co przyznam szczerze nie jest prostym zadaniem. Tak naprawdę rynek motoryzacyjny jeszcze do końca się nie odbudował, dlatego osiągnięte wyniki imponują tym bardziej.
– Co było w tym czasie waszą główną siłą napędową?
– Sprzedajemy nasze produkty w ilościach, które wcześniej założyliśmy w danym segmencie. Oczywiście najważniejsze modele to Mondeo, Focus i Transit, jednak prawdziwym hitem są vany S-MAX i Galaxy. Według klasyfikacji Samaru, Ford Polska ma w tym segmencie ponad 60% udziałów, co należy uznać za wyjątkowe osiągnięcie, gdyż jeszcze trzy lata temu modele te nie istniały. Kolejny silny gracz to Ford Kuga, który pojawił się w segmencie miejskich SUV-ów, okupowanym przez takie modele, jak Toyota RAV4 czy Honda CR-V i zdołał wywalczyć ugruntowaną pozycję. Znakomicie sprzedaje się także Fiesta. Po debiucie rynkowym tego modelu stworzyliśmy bardzo ambitny plan sprzedaży, który udało nam się zrealizować.
– Obecnie jesteśmy świadkami prawdziwej ofensywy modelowej Forda. Do salonów wjeżdżają odświeżone wersje Fordów S-MAX, Galaxy i Mondeo. Wkrótce rynkowy debiut nowego Focusa oraz C-MAXa. Czy wprowadzenie do oferty tylu nowości znacząco wpłynie na statystyki sprzedaży?
– Ważne, aby klienci dobrze poznali te modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce.
– Wraz z premierą nowych modeli, Ford prezentuje nowoczesne jednostki benzynowe i wysokoprężne, odznaczające się lepszą dynamiką i większą wydajnością. W przypadku samochodów konkurencji dostępne są jednak specjalne, ekologiczne wersje popularnych modeli. Czy w związku z tym polski oddział firmy będzie promował rozwiązania z zakresu strategii ECOnetic na naszym rynku?
– Problem „zielonych” samochodów oferowanych na naszym rynku tkwi w legislacji. Podczas, gdy w Europie nabywcy ekologicznych aut mogą liczyć na pewne ulgi podatkowe, w Polsce wciąż brak jakichkolwiek zachęt ze strony rządu. W związku z tym, rozwiązania Forda z zakresu strategii ECOnetic, a także inne proekologiczne działania ze strony koncernów motoryzacyjnych, które rozbudzają świadomość ekologiczną szczególnie u młodych osób i zachęcają ich do większej troski o środowisko naturalne, są wypierane w Polsce przez import zużytych aut z zachodu. Często auta te nie spełniają obowiązujących obecnie norm Euro5, a w większości przypadków są po prostu ekologicznymi wrakami. Przez to technologia, którą dysponujemy nie może być do końca wykorzystana. Mam jednak nadzieję, że któregoś dnia sytuacja zmieni się i będziemy mogli bardziej agresywnie promować ekologiczne trendy.
– Jedną z nowości Forda jest także dwusprzęgłowa, automatyczna przekładnia PowerShift, która obecnie dostępna jest w połączeniu z mocniejszymi jednostkami napędowymi. Czy nowa skrzynia biegów będzie oferowana w mniejszych modelach sprzedawanych w Polsce?
– Przekładnie PowerShift będą dostępne w mniejszych modelach w miarę rozwoju tej technologii. Obecnie jesteśmy świadkami promowania tzw. „downsizingu”, czyli ograniczania masy i rozmiarów podzespołu - a w przypadku silników pojemności skokowej - przy zachowaniu wysokich osiągów i dużej wydajności. Wdrożenie nowości tego typu wymaga także wysokich nakładów finansowych związanych z dopasowaniem podzespołu do innych obciążeń i współpracy z nowymi elementami. W końcowym rozrachunku wszystko to przekłada się na cenę gotowego produktu, która w polskich realiach odgrywa znaczącą rolę przy zakupie nowego auta. Jestem jednak przekonany, że klienci docenią korzyści płynące z posiadania tak zaawansowanego urządzenia i pomimo nieco wyższej ceny będą decydowali się na zakup modeli wyposażonych w przekładnię PowerShift oferowanych obecnie, a w przyszłości również mniejszych samochodów z dwusprzęgłowym „automatem” dostępnych w naszej ofercie.
– Dziękuję za rozmowę.
|
|
|
Bank prasowy: media.ford.com/
|
Inne artykuły
|
|
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski |
Poniedziaek, 2013-05-27 |
|
Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »
|
|
» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe |
Czwartek, 2013-04-11 |
|
W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »
|
|
» Naga Broń 2013 |
Pitek, 2013-03-08 |
|
Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »
|
|
» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego |
Poniedziaek, 2013-02-04 |
|
Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »
|
|
» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko |
Wtorek, 2012-11-13 |
|
Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »
|
|
» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk |
Pitek, 2012-09-07 |
|
Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »
|
|
» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH |
Pitek, 2012-05-25 |
|
Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »
|
|
» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport |
Czwartek, 2012-05-10 |
|
Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »
|
|
» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 |
roda, 2012-04-04 |
|
Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »
|
|
» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe |
Sobota, 2012-03-03 |
|
Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »
|
|
» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! |
Czwartek, 2012-02-23 |
|
Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »
|
|
» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło |
Poniedziaek, 2011-11-07 |
|
Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »
|
|
» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce |
roda, 2011-10-12 |
|
Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »
|
|
» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk |
Czwartek, 2011-06-16 |
|
Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »
|
|
» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska |
Czwartek, 2011-02-17 |
|
Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb
naszego zwierzaka. więcej »
|
|
» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem |
Czwartek, 2011-01-27 |
|
Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »
|
|
» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi |
Poniedziaek, 2010-11-22 |
|
Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »
|
|
» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company |
Pitek, 2010-11-05 |
|
Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »
|
|
» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company |
Poniedziaek, 2010-10-25 |
|
W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »
|
|
1[2]3 Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów |
|
|
|