FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe
  Dodano: 2013-04-11 Wyświetlono: 11349 razy
 
W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów.
Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe

foto © Honda   

- Honda CR-V to globalny model oferowany na 160 rynkach całego świata. Czy trudno zaprojektować samochód, który będzie się podobał klientom na różnych kontynentach i spełni ich zróżnicowane wymagania?

 

Kazuhiro Sekine: Honda posiada swoje ośrodki badawczo-rozwojowe w różnych krajach, więc pierwszym krokiem w przypadku tworzenia samochodu przeznaczonego do sprzedaży na całym świecie jest zacieśnienie współpracy pomiędzy tymi oddziałami. Następnie inżynierowie podejmują kwestie związane z bezpieczeństwem i niezawodnością nowego modelu, starając się określić najbardziej surowe wymagania z tego zakresu, obowiązujące w różnych krajach. Honda od zawsze oferowała klientom bezpieczne i trwałe samochody, dlatego pod tym względem nie uznajemy żadnych kompromisów.

 

Kotaro Yamamoto Kotaro Yamamoto: Z kolei w przypadku wyboru odpowiedniego wyposażenia czy nadania autu ostatecznego wyglądu odbywa się to w zależności od regionu, w którym nowy model będzie sprzedawany. Na przykład wersja przeznaczona dla klientów ze Stanów Zjednoczonych różni się pod względem stylizacyjnym i wyposażeniowym od odmiany przeznaczonej na rynek europejski. Niektóre zmiany podyktowane są kwestiami prawnymi obowiązującymi w danym kraju, podczas gdy inne wynikają ze specyfiki rynku. W USA Honda CR-V jest często wykorzystywana, jako drugi samochód w rodzinie, natomiast w Europie nasz SUV jest typowym autem rodzinnym, często jedynym w gospodarstwie. Projektując nowy model musimy brać pod uwagę wszystkie te różnice, co jest bardzo trudnym zadaniem.

 

- Kto w takim razie kupuje Hondę CR-V w Stanach Zjednoczonych, a kto w Europie?

 

KY: W USA Hondę CR-V kupują najczęściej kobiety w wieku około 30 lat, które wykorzystują samochód do własnych celów, niekoniecznie związanych z rodziną. W Europie obowiązują natomiast dwa profile potencjalnego nabywcy: jednym z nich jest dojrzały mężczyzna, który ceni wysoką jakość wykonania oferowaną w przystępnej cenie, a drugim młoda rodzina szukająca praktycznych i niezawodnych rozwiązań.

 

- Klienci z Europy preferują też silniki Diesla i są przyzwyczajeni do sztywniej zestrojonego zawieszenia, niż Amerykanie. Czy te wymagania zostały uwzględnione w przypadku nowej Hondy CR-V?

 

KS: Jednostka wysokoprężna nie będzie oferowana w USA, podczas gdy w Europie jest jednym z głównych atutów nowej Hondy CR-V. Układ zawieszenia pozostał niemal identyczny na obu rynkach. Wynika to z faktu, iż na jego konfigurację składa się wiele czynników związanych z bezpieczeństwem, wydajnością i dynamiką układu jezdnego. Chcieliśmy jednak, aby europejscy nabywcy naszego nowego modelu mogli cieszyć się doskonałymi właściwościami jednymi w zróżnicowanych warunkach spotykanych na drogach Starego Kontynentu, dlatego wprowadziliśmy w układzie drobne zmiany, mające na celu głównie poprawę stabilności podczas podróżowania z wysoką prędkością. W porównaniu z wersją amerykańską, zawieszenie odmiany sprzedawanej w Europie szybciej tłumi też nierówności i pozostaje bardziej sprężyste podczas pokonywania zakrętów.

 

- Honda CR-V nowej generacji stała się więc tak zwanym "samochodem kierowcy"...

 

KS: Dokładnie. Pierwsza generacja była "offroadowym" SUV-em, kolejny model został nieco "ugładzony", a trzecie wcielenie Hondy CR-V było samochodem "macho" wyróżniającym się muskularnym wyglądem. W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. Z drugiej strony chcieliśmy zapewnić nabywcy możliwość wszechstronnego wykorzystania możliwości auta, dlatego pozostawiliśmy napęd na cztery koła, który dodatkowo przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa podczas jazdy. Nadwozie pojazdu jest przy tym szerokie i stosunkowo niskie, jednak kierowca siedzi wysoko i ma zapewnioną doskonałą widoczność, a tym samym może w pełni kontrolować tor jazdy samochodu. Wiele uwagi poświęciliśmy również kwestii aerodynamiki, aby zwiększyć wydajność paliwową i poprawić komfort akustyczny w kabinie pasażerskiej. Wszystko to sprawia, że klient kupuje samochód, z którego może być dumny.

 

- To prawda. Samochód znakomicie się prowadzi, materiały wewnątrz są świetnie spasowane i przyjemne w dotyku, a w kabinie pasażerskiej nawet przy wysokich prędkościach panuje cisza - można odnieść wrażenie, że Honda CR-V czwartej generacji jest autem segmentu premium. Czy takie było założenie projektantów?

 

KY: Honda CR-V jest komfortowym SUV-em, ale nie chcemy zmieniać pozycjonowania tego modelu na rynku. Klienci oczekują coraz wyższej jakości wykonania, coraz lepszych materiałów wykończeniowych i coraz lepszych osiągów, jednak nie może to nastąpić kosztem zmiany założeń konstrukcyjnych auta. CR-V nie będzie konkurował na rynku z modelami premium, ponieważ w ten sposób stracilibyśmy część naszych dotychczasowych klientów, ceniących przede wszystkim wszechstronne rozwiązania w przystępnej cenie. Naszym celem było oczywiście osiągnięcie wyższej jakości, przy czym na uwadze mieliśmy utrzymanie ceny na dotychczasowym poziomie.

 

- Honda przykłada też dużą wagę do kwestii ochrony środowiska. Czy nowy CR-V będzie oferowany w wersji hybrydowej?

 

KY: Nie. Uważamy, że hybrydowy układ napędowy nie sprawdzi się w samochodzie tego typu użytkowanym na europejskich drogach. Nabywcy SUV-ów często wyjeżdżają z rodziną poza miasto, holują przyczepę i pokonują wiele kilometrów w celach zawodowych. W takich przypadkach lepiej sprawdzi się oszczędny i mocny silnik wysokoprężny, który odznacza się wysoką wydajnością ekologiczną. W naszej ofercie znajdują się obecnie trzy modele hybrydowe - CR-Z, Jazz Hybrid i Insight - więc klienci szukający "zielonego" samochodu mają duży wybór. Z kolei w Stanach Zjednoczonych Honda CR-V jest naszym bazowym SUV-em, którego cena musi pozostać konkurencyjna, a technologia hybrydowa wiąże się z wysokimi kosztami.

 

- Życzymy więc Hondzie wielu zadowolonych klientów i dziękujemy za rozmowę.

Więcej o nowej Hondzie CR-V



Źródło: Mototarget.pl

Bank prasowy: hondanews.eu/pl/pl

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |