FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe
  Dodano: 2013-04-11 Wyświetlono: 11350 razy
 
W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów.
Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe

foto © Honda   

- Honda CR-V to globalny model oferowany na 160 rynkach całego świata. Czy trudno zaprojektować samochód, który będzie się podobał klientom na różnych kontynentach i spełni ich zróżnicowane wymagania?

 

Kazuhiro Sekine: Honda posiada swoje ośrodki badawczo-rozwojowe w różnych krajach, więc pierwszym krokiem w przypadku tworzenia samochodu przeznaczonego do sprzedaży na całym świecie jest zacieśnienie współpracy pomiędzy tymi oddziałami. Następnie inżynierowie podejmują kwestie związane z bezpieczeństwem i niezawodnością nowego modelu, starając się określić najbardziej surowe wymagania z tego zakresu, obowiązujące w różnych krajach. Honda od zawsze oferowała klientom bezpieczne i trwałe samochody, dlatego pod tym względem nie uznajemy żadnych kompromisów.

 

Kotaro Yamamoto Kotaro Yamamoto: Z kolei w przypadku wyboru odpowiedniego wyposażenia czy nadania autu ostatecznego wyglądu odbywa się to w zależności od regionu, w którym nowy model będzie sprzedawany. Na przykład wersja przeznaczona dla klientów ze Stanów Zjednoczonych różni się pod względem stylizacyjnym i wyposażeniowym od odmiany przeznaczonej na rynek europejski. Niektóre zmiany podyktowane są kwestiami prawnymi obowiązującymi w danym kraju, podczas gdy inne wynikają ze specyfiki rynku. W USA Honda CR-V jest często wykorzystywana, jako drugi samochód w rodzinie, natomiast w Europie nasz SUV jest typowym autem rodzinnym, często jedynym w gospodarstwie. Projektując nowy model musimy brać pod uwagę wszystkie te różnice, co jest bardzo trudnym zadaniem.

 

- Kto w takim razie kupuje Hondę CR-V w Stanach Zjednoczonych, a kto w Europie?

 

KY: W USA Hondę CR-V kupują najczęściej kobiety w wieku około 30 lat, które wykorzystują samochód do własnych celów, niekoniecznie związanych z rodziną. W Europie obowiązują natomiast dwa profile potencjalnego nabywcy: jednym z nich jest dojrzały mężczyzna, który ceni wysoką jakość wykonania oferowaną w przystępnej cenie, a drugim młoda rodzina szukająca praktycznych i niezawodnych rozwiązań.

 

- Klienci z Europy preferują też silniki Diesla i są przyzwyczajeni do sztywniej zestrojonego zawieszenia, niż Amerykanie. Czy te wymagania zostały uwzględnione w przypadku nowej Hondy CR-V?

 

KS: Jednostka wysokoprężna nie będzie oferowana w USA, podczas gdy w Europie jest jednym z głównych atutów nowej Hondy CR-V. Układ zawieszenia pozostał niemal identyczny na obu rynkach. Wynika to z faktu, iż na jego konfigurację składa się wiele czynników związanych z bezpieczeństwem, wydajnością i dynamiką układu jezdnego. Chcieliśmy jednak, aby europejscy nabywcy naszego nowego modelu mogli cieszyć się doskonałymi właściwościami jednymi w zróżnicowanych warunkach spotykanych na drogach Starego Kontynentu, dlatego wprowadziliśmy w układzie drobne zmiany, mające na celu głównie poprawę stabilności podczas podróżowania z wysoką prędkością. W porównaniu z wersją amerykańską, zawieszenie odmiany sprzedawanej w Europie szybciej tłumi też nierówności i pozostaje bardziej sprężyste podczas pokonywania zakrętów.

 

- Honda CR-V nowej generacji stała się więc tak zwanym "samochodem kierowcy"...

 

KS: Dokładnie. Pierwsza generacja była "offroadowym" SUV-em, kolejny model został nieco "ugładzony", a trzecie wcielenie Hondy CR-V było samochodem "macho" wyróżniającym się muskularnym wyglądem. W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. Z drugiej strony chcieliśmy zapewnić nabywcy możliwość wszechstronnego wykorzystania możliwości auta, dlatego pozostawiliśmy napęd na cztery koła, który dodatkowo przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa podczas jazdy. Nadwozie pojazdu jest przy tym szerokie i stosunkowo niskie, jednak kierowca siedzi wysoko i ma zapewnioną doskonałą widoczność, a tym samym może w pełni kontrolować tor jazdy samochodu. Wiele uwagi poświęciliśmy również kwestii aerodynamiki, aby zwiększyć wydajność paliwową i poprawić komfort akustyczny w kabinie pasażerskiej. Wszystko to sprawia, że klient kupuje samochód, z którego może być dumny.

 

- To prawda. Samochód znakomicie się prowadzi, materiały wewnątrz są świetnie spasowane i przyjemne w dotyku, a w kabinie pasażerskiej nawet przy wysokich prędkościach panuje cisza - można odnieść wrażenie, że Honda CR-V czwartej generacji jest autem segmentu premium. Czy takie było założenie projektantów?

 

KY: Honda CR-V jest komfortowym SUV-em, ale nie chcemy zmieniać pozycjonowania tego modelu na rynku. Klienci oczekują coraz wyższej jakości wykonania, coraz lepszych materiałów wykończeniowych i coraz lepszych osiągów, jednak nie może to nastąpić kosztem zmiany założeń konstrukcyjnych auta. CR-V nie będzie konkurował na rynku z modelami premium, ponieważ w ten sposób stracilibyśmy część naszych dotychczasowych klientów, ceniących przede wszystkim wszechstronne rozwiązania w przystępnej cenie. Naszym celem było oczywiście osiągnięcie wyższej jakości, przy czym na uwadze mieliśmy utrzymanie ceny na dotychczasowym poziomie.

 

- Honda przykłada też dużą wagę do kwestii ochrony środowiska. Czy nowy CR-V będzie oferowany w wersji hybrydowej?

 

KY: Nie. Uważamy, że hybrydowy układ napędowy nie sprawdzi się w samochodzie tego typu użytkowanym na europejskich drogach. Nabywcy SUV-ów często wyjeżdżają z rodziną poza miasto, holują przyczepę i pokonują wiele kilometrów w celach zawodowych. W takich przypadkach lepiej sprawdzi się oszczędny i mocny silnik wysokoprężny, który odznacza się wysoką wydajnością ekologiczną. W naszej ofercie znajdują się obecnie trzy modele hybrydowe - CR-Z, Jazz Hybrid i Insight - więc klienci szukający "zielonego" samochodu mają duży wybór. Z kolei w Stanach Zjednoczonych Honda CR-V jest naszym bazowym SUV-em, którego cena musi pozostać konkurencyjna, a technologia hybrydowa wiąże się z wysokimi kosztami.

 

- Życzymy więc Hondzie wielu zadowolonych klientów i dziękujemy za rozmowę.

Więcej o nowej Hondzie CR-V



Źródło: Mototarget.pl

Bank prasowy: hondanews.eu/pl/pl

 Inne artykuły
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski Poniedziaek, 2013-05-27
  Ford SYNC AppLink Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »

» Naga Broń 2013 Pitek, 2013-03-08
  Broń - co można w strefie Schengen Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »

» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego Poniedziaek, 2013-02-04
  Innocenti Mini Turbo Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »

» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko Wtorek, 2012-11-13
  Iza Miko - Mitsubishi i-MiEV Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »

» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk Pitek, 2012-09-07
  Adam Kołodziejczyk Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »

» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH Pitek, 2012-05-25
  Martin Buhl-Wagner Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »

» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport Czwartek, 2012-05-10
  Spotkanie na szczycie mocy cz.1 Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »

» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 roda, 2012-04-04
  Leszek Kempiński Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »

» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe Sobota, 2012-03-03
  Manabu Nishimae - prezese Honda Motor Europe Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »

» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! Czwartek, 2012-02-23
  Izabella Miko Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »

» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło Poniedziaek, 2011-11-07
  Adam Bazydło - Moto Target Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »

» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce roda, 2011-10-12
  Chevrolet - stara miłość nie rdzewieje Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »

» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk Czwartek, 2011-06-16
  Zespół Kruk Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »

» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska Czwartek, 2011-02-17
  Dorota Sumińska i jej zwierzaki Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb naszego zwierzaka. więcej »

» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem Czwartek, 2011-01-27
  Łukasz "Łoker" Łaskawiec Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »

» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi Poniedziaek, 2010-11-22
  Jean Todt - Mototarget.pl Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »

» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company Pitek, 2010-11-05
  Gunnar Herrmann Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »

» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company Poniedziaek, 2010-10-25
  James Hughes W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »

» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk Wtorek, 2010-10-12
  Adam Kołodziejczyk - dyrektor generalny Ford Polska Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »

1 [2] 3
Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |