51 Rajd Francji - Tour de Corse (12-14 października 2007)
|
Autor: PM Dodano: 2007-10-15
Wyświetlono: 3719 razy
|
Rozczarowanie, widoczne wczoraj wieczorem w ekipie Citroën Sport po przegranej reprezentacji Francji z AngliÄ… w Pucharze Åšwiata w rugby, dzisiaj ustÄ…piÅ‚o miejsca radoÅ›ci. Jej powodem jest wspaniaÅ‚e zwyciÄ™stwo Citroëna C4 WRC z zaÅ‚ogÄ… Sébastien Loeb / Daniel Elena w 51 Tour de Corse. UzupeÅ‚nieniem sukcesu jest trzecie miejsce zajÄ™te przez Hiszpanów Daniego Sordo i Marca MartÃ.
|
|
Trzeci etap rozgrywanego na Korsyce rajdu - trzynastej rundy bieżącego sezonu - składał się z dwóch przejeżdżanych po dwa razy odcinków specjalnych: Coti (OS13/15) i Agosta (OS14/16) o łącznej długości 112 km. Trasa odcinków, zróżnicowana i pełna technicznych utrudnień, obejmowała wąskie i strome podjazdy i ciasne nawroty na pierwszym z nich oraz karkołomne zjazdy na drugim. Niedzielny etap, w tym rajdzie długi i trudny, mógł jeszcze wiele zmienić.
Sébastien Loeb i Daniel Elena, jadÄ…cy Citroënem C4 WRC na oponach BFGoodrich o twardej mieszance, przeznaczonych na suchÄ… nawierzchniÄ™, zyskali prowadzenie pod koniec pierwszego etapu. Po drugim dniu i powiÄ™kszeniu przewagi do 27,5 s. mogli powiedzieć, że kontrolujÄ… przebieg zdarzeÅ„. „Wtedy już nie należaÅ‚o ryzykować” – komentuje Sébastien.- „ÅšledziliÅ›my czasy rywala, dostosowujÄ…c do tego nasze tempo. Jednak i tak staraÅ‚em siÄ™ jechać na tyle szybko, by zachować peÅ‚nÄ… koncentracjÄ™. Nie przepadam za tym, gdy jadÄ…c muszÄ™ siÄ™ dodatkowo skupiać na pilnowaniu sytuacji w tabeli, ale skoro oznacza to, że wygrywamy i prowadzi do pierwszego miejsca na mecie, to trzeba siÄ™ dostosować!”
Dani Sordo i Marc Martà mieli inne zadanie: wywierać jak najwiÄ™kszÄ… presjÄ™ na Marcusie Grönholmie. „Dlatego nasz wybór opon byÅ‚ nieco bardziej ofensywny niż Sébastiena” – relacjonuje Sordo.- „DaÅ‚o to dobre rezultaty na OS 13, gdzie pierwsze miÄ™dzyczasy byÅ‚y bardzo obiecujÄ…ce. Później jednak popeÅ‚niÅ‚em bÅ‚Ä…d i obróciliÅ›my siÄ™…” Dani zrewanżowaÅ‚ siÄ™ na nastÄ™pnym odcinku, zaliczajÄ…c swoje drugie zwyciÄ™stwo oesowe tego weekendu.
Dalsza część etapu, w której Dani wygraÅ‚ dwa koÅ„cowe odcinki rajdu, nie przyniosÅ‚a zmian w klasyfikacji. Sébastien Loeb zwyciężyÅ‚ na Korsyce po raz trzeci z rzÄ™du, odnoszÄ…c 35 zwyciÄ™stwo w Rajdowych Mistrzostwach Åšwiata. „Jestem bardzo szczęśliwy, że znowu wygraÅ‚em w rundzie, którÄ… tak lubiÄ™” – mówiÅ‚.- „Te trzy dni z pewnoÅ›ciÄ… nie byÅ‚y Å‚atwe; szczególnie w pierwszej fazie rajdu mieliÅ›my problemy. Wspólnie z ekipÄ… technicznÄ… udaÅ‚o nam siÄ™ poprawić zachowanie naszego C4, korygujÄ…c jego ustawienia. Od OS4 czuÅ‚em już, że samochód prowadzi siÄ™ doskonale, co pozwoliÅ‚o nam wyjść na prowadzenie, a później powiÄ™kszać przewagÄ™ i wygrać. ZyskujÄ™ kolejne dwa punkty do mojego głównego konkurenta w rywalizacji o tytuÅ‚ Mistrza Åšwiata. W nastÄ™pnych rundach zapowiada siÄ™ emocjonujÄ…ca walka!”
„Å»aÅ‚ujÄ™, że nie udaÅ‚o mi siÄ™ zająć drugiego miejsca”- przyznaje Dani.- „Wczoraj nie czuÅ‚em dobrze samochodu i straciÅ‚em za dużo czasu, by zachować nadziejÄ™ na powtórzenie wyniku z Hiszpanii. Za to pokonywanie korsykaÅ„skich tras - dopiero po raz drugi w aucie WRC – sprawiaÅ‚o mi ogromnÄ… przyjemność.”
„Mamy dwie zaÅ‚ogi na podium i 13 wygranych odcinków na 15. Zespół Citroën Sport spisywaÅ‚ siÄ™ w tegorocznych rajdach asfaltowych znakomicie” – podsumowaÅ‚ na mecie Guy Fréquelin.- „Sébastien i Daniel Å›wietnie rozegrali taktycznie walkÄ™ w tym rajdzie: wypróbowali zachowanie samochodu, dokonali korekt, po czym odnieÅ›li swoje siódme zwyciÄ™stwo w sezonie, zbliżajÄ…c siÄ™ w tabeli do lidera. Pozostaje tylko niedosyt, że Dani i Marc nie byli w stanie zająć miejsca przed Marcusem. Być może zabrakÅ‚o doÅ›wiadczenia, by szybko zaadaptować siÄ™ do specyfiki tego terenu.”
Rajd w liczbach
Miejsca Citroënów C4 WRC i strata do lidera na kolejnych odcinkach specjalnych.
Etap 1
Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo / Marc Martà OS1: Monti Rossu-Pila Canale 1 (18,10 km) odwołany odwołany OS2: Belvedere-Boca Albitrina 1 (16,62 km) 3 / + 3,1 s 2 / + 2,8 s OS3: Arbellara-Aullene 1 (27,42 km) 3 / + 1 s 2 / + 0,1 s OS4: Monti Rossu-Pila Canale 2 (18,10 km) 1 3 / + 4,5 s OS5: Belvedere-Boca Albitrina 2 (16,62 km) 1 3 / + 6,3 s OS6: Arbellara-Aullene 2 (27,42 km) 1 3 / + 8,9 s
Etap 2
Sébastien Loeb Daniel Elena Dani Sordo Marc Martà OS7: Carbuccia-Scalella 1 (21,88 km) 1 4 / + 6,2 s OS8: Calcatoggio-Plage du Liamone 1 (26,55 km) 1 3 / + 13,3 s OS9: Vico-Col St Roch 1 (13,04 km) 1 6 / + 10 s OS10: Carbuccia-Scalella 2 (21,88 km) 2 / + 0,3 s 1 OS11: Calcatoggio-Plage du Liamone 2 (26,55 km) 1 3 / + 6,1 s OS12: Vico-Col St Roch 2 (13,04 km) 1 4 / + 6,2 s
Etap 3
Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo / Marc Martà OS13: Pénitencier Coti-Pietra Rossa 1 (24,24 km) 1 5 / + 6,8 s OS14: Pont de Calzola-Agosta 1 (31,81 km) 3 / + 3,3 s 1 OS15: Pénitencier Coti-Pietra Rossa 2 (24,24 km) 4 / + 8,6 s 1 OS16: Pont de Calzola-Agosta 2 (31,81 km) 6 / + 11,2 s 1
Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych: Etap 1: OS1: odwołany; OS2 i OS3: Marcus Grönholm (Ford Focus); OS4, 5 i 6: Sébastien Loeb (Citroën C4). Etap 2: OS7, 8 i OS9: S. Loeb; OS10: Dani Sordo (Citroën C4); OS11 i OS12: S. Loeb. Etap 3: OS13: S. Loeb; OS14, 15 i 16: D. Sordo.
Najskuteczniejsi: S. Loeb, 9 najlepszych czasów; D. Sordo, 4; M. Grönholm, 2. Kolejni liderzy rajdu: OS1: odwołany; OS2 do OS4: M. Grönholm; OS5 do OS16: S. Loeb.
Klasyfikacja końcowa 51 Tour de Corse*
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3 h 28 min 31,5 s 2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 23,7 s 3. D. Sordo/M. Martà (Citroën C4) + 44,3 s 4. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 2 min 30,5 s 5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2 min 42,1 s 6. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 3 min 53,8 s 7. J. Kopecky/F. Schovanek (Skoda Fabia) + 8 min 02,9 s 8. X. Pons/X. Amigo (Subaru Impreza) + 9 min 34,2 s 9. H. Solberg/K. Menkerud (Ford Focus) + 10 min 12,2 s 10. A. Bettega/S. Scattolin (Ford Focus) + 18 min 20,8 s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 13/16:* 1. Ford, 179 punktów; 2. Citroën Total, 147 pkt; 3. Subaru, 71 pkt; 4. Stobart, 64 pkt; 5. OMV Kronos Citroën, 39 pkt; 6. Munchis, 6 pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 13/16:* 1. M. Grönholm, 104 punkty; 2. S. Loeb, 100 pkt; 3. M. Hirvonen, 74 pkt; 4. D. Sordo, 45 pkt; 5. P. Solberg, 38 pkt; 6. C. Atkinson, 29 pkt; 7. H. Solberg, 28 pkt; 8. JM. Latvala, 24 pkt; 9. F. Duval, 12 pkt; 10. T. Gardemeister, 10 pkt; 11. J. Kopecky, 10 pkt; 12. M. Stohl, 9 pkt; 13. D. Carlsson, 9 pkt; 14. G. Galli, 5 pkt; 15. Pons, 4 pkt; 16. U. Aava, 3 pkt; 17. M. Wilson, J. Hanninen i M. Östberg, po 1 pkt.
* Klasyfikacja ta będzie oficjalna po opublikowaniu oficjalnych wyników przez FIA.
|
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
|