28 marca na targach New York International Auto Show Toyota przedstawi now膮, pi膮t膮 generacj臋 Toyoty RAV4. Jest to pierwszy model RAV4 zbudowany na platformie Toyota New Global Architecture.
Nowy RAV4 pozostaje wierny imponuj膮cemu dziedzictwu pioniera segmentu SUV, wyró偶niaj膮c si臋 zaawansowanymi rozwi膮zaniami w dziedzinie nap臋du, znakomitymi osi膮gami, inteligentnymi systemami bezpiecze艅stwa i doskona艂膮 jako艣ci膮.
Design podkre艣laj膮cy charakter samochodu
Stylistyka nowego RAV4 odzwierciedla solidn膮 konstrukcj臋 i mo偶liwo艣ci najnowszej generacji najcz臋艣ciej kupowanego SUV-a 艣wiata. Cechami 艣wiadcz膮cymi o charakterze RAV4 s膮 zwi臋kszony prze艣wit oraz wi臋kszy rozstaw kó艂.
Samochód jest adresowany do m艂odych rodzin, ciesz膮cych si臋 偶yciem, zarówno w mie艣cie, jak i podczas weekendowych wycieczek turystycznych i wyjazdów urlopowych.
艁atwo艣膰 w manewrowaniu zawsze wyró偶nia艂a RAV4 i nadal pozostaje zalet膮 nowego modelu. Jego d艂ugo艣膰 – 4600 mm – jest niemal taka sama, jak d艂ugo艣膰 aktualnej wersji. Zmniejszony zosta艂 przedni i tylny zwis, za to rozstaw osi zwi臋kszono o 30 mm, co umo偶liwi艂o powi臋kszenie kabiny i uzyskanie wy偶szego komfortu wn臋trza. Przestrze艅 baga偶owa jest nie tylko wi臋ksza, ale i bardzo funkcjonalna dzi臋ki sk艂adanym tylnym siedzeniom, podwójnej pod艂odze i bocznym siatkom. Szeroko艣膰 pojazdu zwi臋kszy艂a si臋 o 10 mm do 1855 mm, co równie偶 wp艂yn臋艂o na powi臋kszenie kabiny.
Nowatorskie jednostki nap臋dowe i dynamika jazdy
Nowy RAV4 b臋dzie dost臋pny z dwiema jednostkami nap臋dowymi TNGA, odznaczaj膮cymi si臋 mniejszym zu偶yciem paliwa i wi臋ksz膮 moc膮 w stosunku do stosowanych w obecnym RAV4. Nowa hybrydowa jednostka nap臋dowa z 2,5-litrowym silnikiem spalinowym 艂膮czy oszcz臋dno艣膰 paliwa, ma艂膮 emisj臋 niepo偶膮danych substancji oraz cich膮 prac臋 z wi臋ksz膮 moc膮 i szybszym reagowaniem na dzia艂ania kierowcy. Nap臋d hybrydowy jest atutem wyró偶niaj膮cym RAV4 w segmencie, który przyci膮ga coraz wi臋cej klientów. Samochód b臋dzie równie偶 dost臋pny z nowym, dwulitrowym silnikiem benzynowym oraz manualn膮 lub automatyczn膮 skrzyni膮 biegów.
W stosunku do aktualnego modelu zwi臋kszono dynamik臋 jazdy, w szczególno艣ci dzi臋ki istotnym usprawnieniom uk艂adów nap臋du na wszystkie ko艂a zastosowanych w nowym RAV4. Dla wersji hybrydowej Toyota opracowa艂a zupe艂nie nowy system nap臋du elektrycznego, wyró偶niaj膮cy si臋 bardziej efektywnym wykorzystaniem energii. Drugi silnik elektryczny nap臋dzaj膮cy tylne ko艂a generuje du偶y moment obrotowy przy obni偶onych stratach energii, zapewniaj膮c znakomit膮 dzielno艣膰 terenow膮 w rozmaitych warunkach jazdy przy ma艂ym zu偶yciu paliwa. System nap臋du na wszystkie ko艂a udoskonalono równie偶 w wersji konwencjonalnej z dwulitrowym silnikiem benzynowym, stosuj膮c podwójne sprz臋g艂o i od艂膮czanie tylnego mostu w wersji z automatyczn膮 skrzyni膮 biegów.
Wykorzystanie platformy TNGA, wyró偶niaj膮cej si臋 niskim po艂o偶eniem 艣rodka ci臋偶ko艣ci, optymalnym rozk艂adem masy oraz wi臋ksz膮 sztywno艣ci膮 nadwozia, korzystnie wp艂ywa na dynamik臋 RAV4, zapewniaj膮c wi臋ksz膮 stabilno艣膰 w zakr臋tach i precyzyjne reagowanie na dzia艂ania kierowcy.