Wprowadzone zmiany pozwalajÄ… stworzyć bardziej sprawnÄ… i wydajnÄ… strukturÄ™ organizacyjnÄ… w regionie, co umożliwi Chevroletowi skuteczniejsze reagowanie na zmieniajÄ…ce siÄ™ warunki rynkowe i potrzeby klientów.
W 2012 roku Å‚Ä…czna sprzedaż Chevroleta w Szwecji, Finlandii i Polsce, czyli krajach wchodzÄ…cych w skÅ‚ad nowej struktury organizacyjnej, wyniosÅ‚a 14 467 sztuk(1) . W Polsce, która jest w regionie liderem pod wzglÄ™dem sprzedaży oraz udziaÅ‚u w rynku, sprzedaż wyniosÅ‚a 10 474 sztuki, czyli o 37% wiÄ™cej niż w 2011 roku. UdziaÅ‚ w rynku wzrósÅ‚ do 3,18%(2)
.
PomiÄ™dzy 2009 a 2012 rokiem Chevrolet w Polsce prawie podwoiÅ‚ swojÄ… sprzedaż, z 5 450 do 10 474 samochodów sprzedanych w rekordowym 2012 roku. W tym czasie podwoiÅ‚ siÄ™ również udziaÅ‚ w rynku, z 1,53% do 3,18%.
W ubiegÅ‚ym roku w Szwecji do klientów trafiÅ‚y 2 862 Chevrolety, co przekÅ‚ada siÄ™ na udziaÅ‚ w rynku wynoszÄ…cy 0,88% oraz wzrost sprzedaży o 53%. W Finlandii w 2012 roku sprzedano 1 131 Chevroletów.
Andrzej Żelazny rozpoczął swoją karierę w koncernie General Motors w sierpniu 1994 roku jako koordynator ds. gospodarki materiałowej w montowni Opla Astry na Żeraniu. W roku 2001 oddelegowany był do pracy w Centrali Opla w Niemczech, gdzie kierował zespołem wdrażającym europejski projekt serwisowy. Obejmował stanowiska dyrektora działu obsługi posprzedażnej oraz dyrektora marketingu marki Opel, a następnie dyrektora sprzedaży i marketingu marki Saab. Od marca 2008 był dyrektorem sprzedaży i marketingu marki Chevrolet w Polsce, a 1 listopada 2009 roku objął stanowisko dyrektora generalnego firmy Chevrolet Poland.
(1) Dane rejestracyjne
(2) Rynek pojazdów ogóÅ‚em (w tym lekkich samochodów dostawczych)