DziÄ™ki 4590 mm dÅ‚ugoÅ›ci, 1865 mm szerokoÅ›ci i 1613 mm wysokoÅ›ci, Q4 e-tron pod wzglÄ™dem wymiarów plasuje siÄ™ w segmencie wiÄ™kszych kompaktowych SUV-ów. Architektura moduÅ‚owej pÅ‚yty dla pojazdów elektrycznych (MEB), na której bazuje ten kompaktowy, elektryczny SUV, daje jednak możliwość zupeÅ‚nie nowego podziaÅ‚u przestrzeni. Przedni zwis ma zaledwie 86 cm, ale rozstaw osi wynosi za to aż caÅ‚e 2,76 m – jeszcze wiÄ™cej niż w segmencie Å›rednich SUV-ów. PowstaÅ‚e na tej bazie wnÄ™trze mierzÄ…ce 1,83 m, jest równie dÅ‚ugie jak w dużych SUV-ach klasy luksusowej.
Witamy na pokładzie: komfortowe wsiadanie, przestronne wnętrze
Już samo wsiadanie do Audi Q4 e-tron jest komfortowe: drzwi otwierajÄ… siÄ™ szeroko, fotele sÄ… ustawione wysoko. Kierowca i maksymalnie czworo pasażerów w peÅ‚ni może korzystać z zalet przestronnego wnÄ™trza również dlatego, że zamiast tunelu Å›rodkowego mamy tu tylko pÅ‚aski stopieÅ„. Pozycja siedzÄ…ca w drugim rzÄ™dzie jest prawie siedem centymetrów wyższa niż z przodu, ale mimo to, z tyÅ‚u mamy dużo miejsca nad gÅ‚owÄ…, a swoboda wokóÅ‚ kolan jest ogromna. Kompaktowy elektryczny SUV marki Audi pod wzglÄ™dem oferowanej przestrzeni przewyższa swoich bezpoÅ›rednich konkurentów z segmentu aut premium.
Tyle schowków, ile tylko dusza zapragnie: 24,8 l pojemnoÅ›ci i ergonomiczne uchwyty do butelek
Jako prawdziwy allrounder i pojazd rodzinny, Audi Q4 e-tron charakteryzuje siÄ™ bogatÄ… ofertÄ… schowków. Wraz z przednim schowkiem, ich Å‚Ä…czna pojemność wynosi 24,8 l. Konsola Å›rodkowa posiada dwa uchwyty na kubki, schowek o pojemnoÅ›ci 4,4 l z osÅ‚onÄ…, dwa (w opcji cztery) wejÅ›cia USB-C i na życzenie Audi phone box do odÅ‚ożenia i indukcyjnego Å‚adowania telefonu komórkowego. W wszystkich czterech drzwiach sÄ… uchwyty na butelki o pojemnoÅ›ci do jednego litra. Umiejscowiono je wysoko w górnej części podÅ‚okietników, dziÄ™ki czemu sÄ… ergonomiczne i bardzo Å‚atwo dostÄ™pne. Górne uchwyty na butelki powstaÅ‚y w Å›cisÅ‚ej wspóÅ‚pracy stylistów i inżynierów – ich umieszczenie w ograniczonej przestrzeni w drzwiach byÅ‚o prawdziwym wyzwaniem.
W bagażniku Audi Q4 e-tron mieÅ›ci siÄ™ 520 l bagażu. Po zÅ‚ożeniu oparć podzielonych w proporcji 40:20:40, powstaje prawie pÅ‚aska powierzchnia. Po zaÅ‚adowaniu po sam dach, pojemność bagażnika zwiÄ™ksza siÄ™ do 1490 l. To wartoÅ›ci spotykane w SUV-ach wyższego segmentu. Na życzenie Audi dostarcza siatkÄ™ oddzielajÄ…cÄ… i pakiet wyposażenia bagażnika. Obejmuje on m.in. podÅ‚ogÄ™ bagażnika, którÄ… można umieszczać na dwóch wysokoÅ›ciach.
W pełni cyfrowa; cztery obszary: koncepcja obsługi
Podobnie jak we wszystkich samochodach swojej gamy modelowej, również w Q4 e-tron Audi stawia na w peÅ‚ni cyfrowÄ… koncepcje obsÅ‚ugi z pÅ‚askÄ… strukturÄ… menu. Obejmuje ona cztery obszary: w peÅ‚ni cyfrowÄ… deskÄ™ rozdzielczÄ… lub cyfrowy kokpit Audi virtual cockpit dla kierowcy, centralny wyÅ›wietlacz MMI touch, sterowanie gÅ‚osowe naturalnym jÄ™zykiem oraz opcjonalny wyÅ›wietlacz danych na szybie w polu widzenia kierowcy korzystajÄ…cy z elementów rozszerzonej rzeczywistoÅ›ci - augmented reality head-up display.
Nowy wymiar: wyświetlacz danych na szybie wykorzystujący rozszerzoną rzeczywistość - augmented reality head-up display
Opcjonalny wyÅ›wietlacz danych na szybie w polu widzenia kierowcy wykorzystujÄ…cy rozszerzonÄ… rzeczywistość - augmented reality head-up display w modelu Q4 e-tron, to emanacja ogromnego postÄ™pu dokonanego przez markÄ™ Audi w zakresie techniki wyÅ›wietlaczy. WyÅ›wietla on wszystkie ważne informacje na szybie, na dwóch oddzielonych od siebie pÅ‚aszczyznach – w obszarze statusu i w obszarze rzeczywistoÅ›ci rozszerzonej (AR). Informacje dostarczane przez niektóre systemy wspomagania, strzaÅ‚ki kierunkowe systemu nawigacji oraz punkty poczÄ…tkowe podróży i miejsca docelowe, sÄ… „nakÅ‚adane” wizualnie w odpowiednim miejscu na rzeczywisty obraz Å›wiata zewnÄ™trznego (element sekcji AR). SÄ… one widoczne jako wirtualne unoszÄ…ce siÄ™ i dynamicznie zmieniajÄ…ce siÄ™ elementy, w odlegÅ‚oÅ›ci okoÅ‚o dziesiÄ™ciu metrów od kierowcy.
W niektórych sytuacjach, gdy wymaga tego sytuacja drogowa, odlegÅ‚ość ta może wydawać siÄ™ jeszcze wiÄ™ksza. WyÅ›wietlajÄ…ce siÄ™ informacje można bÅ‚yskawicznie objąć spojrzeniem, nie irytujÄ… kierowcy i nie dekoncentrujÄ… go. To ogromne wsparcie podczas jazdy, zwÅ‚aszcza w warunkach zÅ‚ej widocznoÅ›ci.
Pole widzenia dla treÅ›ci rozszerzonej rzeczywistoÅ›ci, z perspektywy kierowcy ma przekÄ…tnÄ… okoÅ‚o 70 cali. Pod nim znajduje siÄ™ pÅ‚askie pole bliskiego zasiÄ™gu, tzw. obszar statusu. Pokazuje on aktualnÄ… prÄ™dkość, znaki drogowe oraz symbole systemów wsparcia i nawigacji, jako statyczne wskaźniki wydajÄ…ce siÄ™ unosić w powietrzu w odlegÅ‚oÅ›ci ok. trzech metrów przed kierowcÄ….
Serce systemu: Picture Generation Unit
Technicznym sercem wyÅ›wietlacza augmented reality head-up display jest tzw. Picture Generation Unit (PGU) – jednostka generujÄ…ca obrazy, umiejscowiona we wnÄ™trzu dÅ‚ugiej deski rozdzielczej. WyjÄ…tkowo jasno Å›wiecÄ…cy wyÅ›wietlacz LCD projektuje wytwarzane przez siebie promienie Å›wiatÅ‚a na dwa pÅ‚askie zwierciadÅ‚a, a specjalne ukÅ‚ady optyczne rozdzielajÄ… wiÄ…zki dla bliskiego i dalekiego zasiÄ™gu. PÅ‚askie zwierciadÅ‚a kierujÄ… promienie na elektrycznie regulowane, duże wklÄ™sÅ‚e zwierciadÅ‚o. StamtÄ…d promienie docierajÄ… na przedniÄ… szybÄ™, która odbija je w tzw. eyebox i w ten sposób kieruje obraz do oczu kierowcy, który w pozornej odlegÅ‚oÅ›ci ok. dziesiÄ™ciu metrów, a w niektórych sytuacjach nawet wiÄ™kszej, widzi przed sobÄ… symbole równie wyraźnie jak w realnym otoczeniu.
Predyktywny dostawca obrazów: kreator rozszerzonej rzeczywistoÅ›ci – AR Creator
Po stronie oprogramowania, mózgiem i dostawcÄ… obrazów jest tzw. kreator rozszerzonej rzeczywistoÅ›ci – AR Creator - skÅ‚adajÄ…ca siÄ™ z kilku pojedynczych moduÅ‚ów jednostka obliczeniowa, bÄ™dÄ…ca elementem moduÅ‚owego systemu infotainment (MIB 3). Kreator rozszerzonej rzeczywistoÅ›ci renderuje symbole, które majÄ… być wyÅ›wietlone, w takcie 60 kadrów na sekundÄ™ i dopasowuje je do ksztaÅ‚tu projekcyjnego ukÅ‚adu optycznego. Równolegle, w sposób dostosowany do otoczenia oblicza ich poÅ‚ożenie, a informacje o otoczeniu czerpie z nieprzetworzonych danych pochodzÄ…cych z przedniej kamery, czujników radarowych i z nawigacji GPS. Jego oprogramowanie obejmuje ok. 600 tysiÄ™cy wierszy kodu programistycznego – okoÅ‚o poÅ‚owÄ™ wiÄ™cej niż w przypadku caÅ‚ego systemu sterujÄ…cego pierwszÄ… wersjÄ… wahadÅ‚owca kosmicznego.
Podczas obliczeń kreator rozszerzonej rzeczywistości uwzględnia fakt, że od zarejestrowania obiektu przez czujniki, do wygenerowania treści graficznych, mijają ledwie ułamki sekundy.
W tych krótkich interwaÅ‚ach czasowych Audi Q4 e-tron może zmienić swÄ… pozycjÄ™, czy to na skutek hamowania czy też nierównej nawierzchni. Aby obraz w polu widzenia nie przeskakiwaÅ‚, nieustannie wykonywanych jest kilka operacji obliczeniowych. Jedna z nich przebiega w oprogramowaniu kamery, inna umożliwia kreatorowi rozszerzonej rzeczywistoÅ›ci predyktywne obliczanie na bazie najnowszych danych, jak pojazd bÄ™dzie poruszaÅ‚ siÄ™ dalej. W ramach kolejnej operacji obliczeniowej kreator ocenia ruch pionowy pojazdu – potrzebnych w tym celu danych dostarcza mu kamera, radar i czujniki systemu stabilizacji toru jazdy (ESC). Te dane sÄ… poddawane tzw. „Shake Compensation” – „kompensacji drgaÅ„”, która nastÄ™puje na kilka milisekund przed wygenerowaniem obrazu, a jej zadaniem jest zapobieganie zakÅ‚óceniom w postaci drżenia obrazu.
Nawigacja: najpierw leci dron
WyÅ›wietlacz augmented reality head-up display wyjÄ…tkowo efektownie pokazuje swe możliwoÅ›ci podczas nawigowania. Dron – w tym przypadku unoszÄ…ca siÄ™ w powietrzu strzaÅ‚ka – pokazuje kolejny punkt podjÄ™cia jakiejÅ› akcji na trasie. StrzaÅ‚ka/dron jest dynamiczna: np. przed skrzyżowaniem zapowiada najpierw manewr skrÄ™cania, a nastÄ™pnie wprowadza dokÅ‚adnie w danÄ… drogÄ™. Jeżeli trasa prowadzi dalej prosto, dron porusza siÄ™ przed pojazdem i znika, by w odpowiednim momencie pojawić siÄ™ ponownie, przed kolejnym punktem podjÄ™cia akcji.
Dystans do miejsca skrętu pokazywany jest w metrach, w dolnym polu bliskiego zasięgu.
Nawet jeÅ›li kierowca aktywowaÅ‚ adaptacyjnego asystenta jazdy prowadzÄ…cego pojazd Å›rodkiem pasa ruchu, to wyÅ›wietlacz augmented reality head-up display wspomaga go optycznymi wskazówkami. Jeżeli Audi Q4 e-tron bez wÅ‚Ä…czenia kierunkowskazów zbliży siÄ™ do linii ograniczajÄ…cej pas ruchu, to ostrzeżenie przez zjechaniem z toru jazdy naÅ‚oży na oznakowanie pasa ruchu czerwonÄ… liniÄ™. Inny przykÅ‚ad to dostosowanie do pojazdu jadÄ…cego przed nami: jeżeli jest ono aktywne, to pojazd jest oznaczany na wyÅ›wietlaczu kolorowÄ… liniÄ…. DziÄ™ki temu, kierowca może bez rozpraszania uwagi odczytać status adaptacyjnego asystenta jazdy lub adaptacyjnego tempomatu. Gdy adaptacyjny asystent jazdy zażąda od kierowcy dowodu, że zachowuje on uwagÄ™, na szybie pojawia siÄ™ czerwone oznakowanie i symbol ostrzegawczy.
Trzy wersje: cyfrowy kokpit
Standardowa cyfrowa deska rozdzielcza ma przekÄ…tnÄ… 10,25 cala i jest obsÅ‚ugiwana przy pomocy kierownicy wielofunkcyjnej. Miernik mocy, który na wyÅ›wietlaczu znajduje siÄ™ obok prÄ™dkoÅ›ciomierza, podsumowuje wszystkie ważne informacje o napÄ™dzie, poczÄ…wszy od mocy, przez stan naÅ‚adowania akumulatora w procentach, aż po rekuperacjÄ™. PierwszÄ… opcjÄ… jest kokpit cyfrowy Audi virtual cockpit. Na nim zintegrowano mapy nawigacji oraz obsÅ‚ugÄ™ systemów infotainment. Widok ekranu Audi virtual cockpit ma dwa warianty, które można dowolnie przeÅ‚Ä…czać. TopowÄ… wersjÄ… wyposażenia opcjonalnego w tym wzglÄ™dzie jest Audi virtual cockpit plus. Oferuje on trzy warianty widoków ekranu: „classic”, „sport” i „e-tron”, którego centralnym elementem jest miernik mocy. Wiele wskaźników można tu skonfigurować dowolnie, za pomocÄ… sytemu MMI.
Przekątna aż do 11,6 cala: centralny wyświetlacz dotykowy MMI touch
WyÅ›wietlacz dotykowy MMI touch z akustycznÄ… reakcjÄ… zwrotnÄ… ma przekÄ…tnÄ… 10,1 cala i rozdzielczość 1540 x 720 pikseli. W standardzie jest skonfigurowany jako radio MMI plus z DAB i sÅ‚uży do sterowania systemami infotainment i niektórymi funkcjami komfortu. Ponadto umożliwia wprowadzanie tekstu przy pomocy pisma odrÄ™cznego. W opcjonalnej, wiÄ™kszej wersji, wyÅ›wietlacz ma przekÄ…tnÄ… 11,6 cala i rozdzielczość 1764 x 824 pikseli. Jak dotÄ…d jest to najwiÄ™kszy wyÅ›wietlacz w gamie Audi i bÄ™dzie dostÄ™pny pod koniec tego roku.
Dobre porozumienie: sterowanie głosowe
TrzeciÄ… pÅ‚aszczyznÄ… obsÅ‚ugi Audi Q4 e-tron jest sterowanie gÅ‚osowe naturalnym jÄ™zykiem, aktywowane hasÅ‚em „Hej Audi!”. Rozumie ono wiele sformuÅ‚owaÅ„ i zapytaÅ„ także z jÄ™zyka codziennego, przykÅ‚adowo: „Gdzie jest najbliższa restauracja?”. Jeżeli na pokÅ‚adzie jest nawigacja MMI plus, to wyszukiwanie w wielu przypadkach odbywa siÄ™ online.
Progresywna i przestronna: stylistyka wnętrza
NowÄ… erÄ™ techniki, w którÄ… weszÅ‚o Audi, można poczuć także we wnÄ™trzu Q4 e-tron. Deska rozdzielcza charakteryzuje siÄ™ progresywnÄ… elegancjÄ… i podkreÅ›la wrażenie przestronnoÅ›ci. Kokpit ma zdecydowanie trójwymiarowÄ… formÄ™, jego geometryczne bryÅ‚y peÅ‚ne sÄ… peÅ‚nych napiÄ™cia wzajemnych odniesieÅ„.
W Audi Q4 e-tron elementy obsÅ‚ugi i wyÅ›wietlacze w wiÄ™kszym niż kiedykolwiek stopniu przejęły funkcjÄ™ elementów stylistycznych. Cyfrowa deska rozdzielcza po stronie kierowcy to niczym diament miÄ™dzy dwiema bryÅ‚ami – jednÄ… krótkÄ… po lewej stronie, w której znajdujÄ… siÄ™ nawiewy,
i drugÄ…, dÅ‚ugÄ…, po stronie prawej. SiÄ™ga ona aż do drzwi pasażera i posiada kolejne nawiewy. Na niej, wysuniÄ™ty nieco do przodu, znajduje siÄ™ sprawiajÄ…cy czyste i lekkie wrażenie centralny wyÅ›wietlacz dotykowy MMI. Jest ergonomiczny i lekko zwrócony ku kierowcy, dziÄ™ki czemu Å‚atwo dostÄ™pny.
Nad wyÅ›wietlaczem znajduje siÄ™ smukÅ‚y panel dekoracyjny, tzw. tech layer, Å‚Ä…czÄ…cy go z deskÄ… rozdzielczÄ…. Powierzchnia panelu może być wykonana z materiaÅ‚ów takich jak porowate drewno lipowe, aluminium w dwóch różnych wykoÅ„czeniach lub tworzywo sztuczne. Krótko po wejÅ›ciu na rynek, w przypadku linii wyposażenia wnÄ™trza S line, panel bÄ™dzie dostÄ™pny także z technicznÄ… tkaninÄ… hybrydowÄ… wykonanÄ… częściowo z materiaÅ‚u po recyklingu.
Do dekoru dostosowane sÄ… także pozostaÅ‚e elementy deski rozdzielczej – tzw. powierzchnie akcentujÄ…ce – utrzymane zależnie od pakietu wyposażenia w różnych odcieniach srebra i szaroÅ›ci. Najbardziej wyrazisty z tych elementów przebiega poziomo: dzieli deskÄ™ rozdzielczÄ… na dwie strefy i nosi wyrazisty emblemat e-tron. Zaraz pod tÄ… powierzchniÄ… akcentujÄ…cÄ… znajduje siÄ™, także zorientowana na kierowcÄ™, jednostka obsÅ‚ugi klimatyzacji. Pod niÄ… rozciÄ…ga siÄ™ duża wyspa elementów obsÅ‚ugi, utrzymana w barwie czarnego panelu. ZnajdujÄ… siÄ™ tu: selektor do wyboru programu jazdy, dotykowy panel regulacji gÅ‚oÅ›noÅ›ci, przycisk start-stop, wÅ‚Ä…cznik Å›wiateÅ‚ awaryjnych i przycisk systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dodatkowo znajdujÄ… siÄ™ tu przyciski innych funkcji, które – utrzymane również w czarnej, bÅ‚yszczÄ…cej stylistyce – majÄ… formÄ™ powierzchni dotykowych niezauważalnie zlewajÄ…cych siÄ™ z panelem i sÄ… podÅ›wietlone na biaÅ‚o.
Przyszłość we własnych rękach: kierownice z obsługą dotykową
PrzyszÅ‚ość mobilnoÅ›ci widoczna jest również w kierownicach Audi Q4 e-tron. To zupeÅ‚nie nowa ich generacja. Cztery pierÅ›cienie na Å›rodku kierownicy sÄ… pÅ‚askie, a dolne ramiÄ™ zdobi napis e-tron. Górne ramiona sÄ… wyposażone w czarne pola dotykowe. Ich elementy funkcjonalne sÄ… podÅ›wietlone, dziÄ™ki czemu widoczne sÄ… przyciski aktywne w danym momencie. RozdzielajÄ… je od siebie niewielkie przetÅ‚oczenia, uÅ‚atwiajÄ…c ich używanie. Po przyciÅ›niÄ™ciu przycisku wyczuwalna jest delikatna reakcja zwrotna. Podobnie jak w smartfonie, oprócz gestów dotykania dziaÅ‚ajÄ… także gesty przesuwania, przykÅ‚adowo w przypadku przewijania list.
Kierownice sÄ… dostÄ™pne do wyboru w różnych wersjach. W wersji topowej kierownica ma manetki do rekuperacji w trybie żeglowania i dwuczęściowe wykoÅ„czenie na ramionach. Ogrzewane koÅ‚o kierownicy jest spÅ‚aszczone u doÅ‚u. Ten element stylistyczny sprawia, że atmosfera panujÄ…ca we wnÄ™trzu jest jeszcze bardziej futurystyczna. Czy to pod wzglÄ™dem wizualnym, funkcjonalnoÅ›ci czy reakcji haptycznych – nowa kierownica wyraźnie oddaje progresywny charakter Q4 e-tron.
Najwyższe bezpieczeństwo: fotele przednie
Przednie fotele w Q4 e-tron oddajÄ… najnowszy stan rozwoju technologii bezpieczeÅ„stwa. W przypadku uderzenia bocznego, oprócz bocznych poduszek powietrznych, w prawym boku fotela kierowcy uruchomiona zostanie centralna poduszka zapobiegajÄ…ca wzajemnemu zderzeniu siÄ™ kierowcy i pasażera na przednim fotelu. Na życzenie dostÄ™pne sÄ…: ogrzewanie foteli, elektryczna regulacja przesuwania, oparć i podparcia odcinka lÄ™dźwiowego krÄ™gosÅ‚upa. Fotele sÄ… dostÄ™pne w wersji podstawowej i sportowej ze zintegrowanymi zagÅ‚ówkami, w opcji – ze stebnowaniem w ksztaÅ‚cie rombów.
JeÅ›li chodzi o barwy wnÄ™trza, klienci mogÄ… wybierać miÄ™dzy kolorami: stalowoszarym, brÄ…zowym Santos lub beżowym Pergament. WÅ›ród Å‚Ä…cznie dziewiÄ™ciu pakietów wyposażenia znajduje siÄ™ także pakiet przeszyć. Pięć pakietów jest dostÄ™pnych dla wersji bazowej, a cztery pozostaÅ‚e – dla wnÄ™trza S line. RóżniÄ… siÄ™ pomiÄ™dzy sobÄ… listwami progowymi, kolorem lakieru powierzchni ozdobnych, materiaÅ‚em pokrywajÄ…cym podÅ‚okietniki i podsufitkÄ…. Wszystkie opcjonalne pakiety wyposażenia wnÄ™trza obejmujÄ… biaÅ‚e oÅ›wietlenie diodowe. Alternatywnie dostÄ™pny jest wielobarwny pakiet oÅ›wietlenia Ambiente plus. Niektóre elementy sÄ… zarezerwowane wyÅ‚Ä…cznie dla wnÄ™trza S line: podÅ›wietlane aluminiowe listwy progowe, pedaÅ‚y z nakÅ‚adkami ze stali szlachetnej, czarna podsufitka, przetÅ‚oczenia S line w oparciach siedzeÅ„, koÅ‚o kierownicy z perforowanej skóry z kontrastowym szwem oraz emblematy S.
Dinamica i Puls: obicia foteli z udziaÅ‚em wÅ‚ókien z pochodzÄ…cego z recyklingu poliestru
W zakresie materiaÅ‚ów obiciowych wnÄ™trze S line ma również wyjÄ…tkowo dużo do zaoferowania. W przypadku tradycyjnych materiaÅ‚ów można wybierać miÄ™dzy kombinacjÄ… skóra/ekologiczna skóra, a szlachetnÄ… skórÄ… Feinnappa. Kolejny, nowatorski wariant to kombinacja ekologicznej skóry i mikrofazy Dinamica. Dinamica wyglÄ…da jak zamsz i przypomina go w dotyku, jednak w 45 procentach jest wykonana z poliestru pozyskiwanego z recyklingu tekstyliów i butelek PET.
Kolejna opcja dla wnÄ™trza S line to tapicerka Puls, także w poÅ‚Ä…czeniu z ekologicznÄ… skórÄ…. Tu zastosowanie znajdujÄ… materiaÅ‚y z recyklingu: do 50 procent użytej tkaniny wytwarzane jest z butelek PET, które w zÅ‚ożonym procesie sÄ… przetwarzane na wÅ‚ókno. Efektem jest materiaÅ‚, który pod wzglÄ™dem wyglÄ…du i w dotyku speÅ‚nia takie same standardy jakoÅ›ci jak klasyczne obicie tkaninowe. Na obicie jednego kompletu siedzeÅ„ w Q4 e-tron zużywa siÄ™ 26 butelek z tworzywa sztucznego o pojemnoÅ›ci 1,5 l.