Stolica Katalonii jest dziÅ› scenÄ… najwiÄ™kszego w historii marki wydarzenia, podczas którego ponad 2000 goÅ›ci z caÅ‚ego Å›wiata jest Å›wiadkami premiery nowego Audi A8 i ma możliwość doÅ›wiadczenia wielu innych, technicznych i technologicznych innowacji spod znaku czterech pierÅ›cieni. Na ekspozycji towarzyszÄ…cej zjazdowi zapoznać siÄ™ można z nowymi koncepcjami Audi dotyczÄ…cymi indywidualnej mobilnoÅ›ci odpowiednimi dla wspóÅ‚czesnej nam „ery cyfrowej” oraz projektami przyszÅ‚oÅ›ci: zrównoważonÄ… Å›rodowiskowo produkcjÄ…, lekkÄ… konstrukcjÄ…, systemami connectivity, autonomicznÄ… jazdÄ… i cyfrowymi usÅ‚ugami.
GwiazdÄ… godzinnej prezentacji ponad siedemdziesiÄ™ciu pojazdów, jest bez wÄ…tpienia nowe Audi A8. To już czwarta generacja flagowego modelu z Ingolstadt. Jego zupeÅ‚nie nowy jÄ™zyk stylistyczny odzwierciedla nowÄ… twarz marki oraz jej pionierskie rozwiÄ…zania techniczne czyniÄ…ce z Audi pierwszego w Å›wiecie producenta samochodów segmentu premium prezentujÄ…cego w peÅ‚ni zelektryfikowane serie modelowe. Nowe Audi A8, jest samochodem typu mild-hybrid wyposażonym w 48-voltowÄ… centralnÄ… sieć elektrycznÄ…. DziÄ™ki niej, auto może poruszać siÄ™ w trybie „żeglowania” z wyÅ‚Ä…czonym silnikiem i rozÅ‚Ä…czonym napÄ™dem. Wyposażono je również w rozbudowany system start-stop i w zaawansowany ukÅ‚ad rekuperacji energii podczas hamowania. Nowe Audi A8 jest też pierwszym na Å›wiecie seryjnie produkowanym samochodem, przygotowanym z myÅ›lÄ… o jeździe zautomatyzowanej. W sytuacji korka na autostradzie auto może przejąć zadanie prowadzenia, o ile prÄ™dkość pojazdu nie przekroczy 60 km/h. W tym czasie, kierowca może zająć siÄ™ zupeÅ‚nie innymi czynnoÅ›ciami.
Podczas Audi Summit swÄ… premierÄ™ ma również caÅ‚a gama rozwiÄ…zaÅ„, nazwanych, jako caÅ‚oÅ›ciowy zbiór, systemami Audi AI. Audi AI, to submarka przeznaczona dla koncepcji spod znaku Audi opisanych trzema hasÅ‚ami: autonomia, inteligencja, innowacja. RozwiÄ…zania Audi AI z użyciem tzw. sztucznej inteligencji, czyniÄ… Å‚atwiejszym życie podróżujÄ…cych samochodem ludzi, a samÄ… podróż znacznie bezpieczniejszÄ…. Audi przyszÅ‚oÅ›ci bÄ™dzie siÄ™ ciÄ…gle uczyć nowych rzeczy i zadaÅ„, powiÄ™kszać swoje możliwoÅ›ci, a technika dostosowywać siÄ™ bÄ™dzie do indywidualnych potrzeb czÅ‚owieka. Audi AI bÄ™dzie również, niczym konsjerż, sugerować skorzystanie z odpowiednich w danym momencie usÅ‚ug i rezerwować je, o ile pasażerowie wyrażą takÄ… chęć. „Vorsprung – Przewaga, to obietnica przyszÅ‚oÅ›ci. Audi AI wspiera kierowcÄ™, myÅ›li wraz z nim, a nawet czasem za niego, zwiÄ™kszajÄ…c zakres jego niezależnoÅ›ci” – podkreÅ›la Ruper Stadler, prezes zarzÄ…du Audi AG w swoim przemówieniu wygÅ‚oszonym podczas Audi Summit. „W samochodach, które same siÄ™ prowadzÄ…, pojÄ™cie „premium” oznacza wyjaÅ›nienie w jaki sposób najlepiej i najbardziej efektywnie zarzÄ…dzam swoim czasem. DziÄ™ki naszym produktom zapewniamy, że jest to możliwe, bez wzglÄ™du na to, czy chcÄ™ siÄ™ w tym czasie zrelaksować, popracować, czy spÄ™dzić te cenne chwile z rodzinÄ… czy przyjacióÅ‚mi.”
Szersze użycie sztucznej inteligencji otwiera zupeÅ‚nie nowy wymiar wydajnoÅ›ci zarówno samochodów, jak i caÅ‚ego Å‚aÅ„cucha wartoÅ›ci. W myÅ›l zaÅ‚ożeÅ„ cyfrowego koncernu samochodowego, Audi digitalizuje wszystkie procesy zachodzÄ…ce wewnÄ…trz firmy, od etapu projektowania z użyciem wirtualnej rzeczywistoÅ›ci, przez produkcjÄ™ wykorzystujÄ…cÄ… inteligentne roboty, aż po sprzedaż korzystajÄ…cÄ… ze zdobyczy cyfrowych technologii. Pokazy, warsztaty i odczyty, które majÄ… dziÅ› miejsce w centrum wystawienniczym kataloÅ„skiej metropolii, wprost wyrażajÄ… ambicje marki na tym polu. W atmosferze nieustannie pulsujÄ…cego, wielkiego miasta, Audi przedstawia perspektywÄ™ inteligentnej fabryki, w której poszczególne etapy produkcji, niegdyÅ› „przypisane” do rytmu taÅ›my produkcyjnej, sÄ… teraz cyfrowo poÅ‚Ä…czone i zsynchronizowane przez nowy proces produkcyjny Audi. PrzykÅ‚ad: bezosobowe systemy transportujÄ…ce pozwolÄ… na niezależne przemieszczanie samochodów w trakcie produkcji do wolnych w danym momencie stanowisk systemu montażu moduÅ‚owego. Zmiana jest o tyle ważna, że w tak zaprojektowanym systemie montażu moduÅ‚owego to czÅ‚owiek, a nie maszyna wyznacza rytm pracy.
Cyfrowa rewolucja objęła w swe wÅ‚adanie ponad 10 tysiÄ™cy metrów kwadratowych centrum wystawienniczego w Barcelonie. Jej oddziaÅ‚ywanie poczuć można już wtedy, gdy klient przymierza siÄ™ do kupna nowego samochodu. Okulary VR (virtual reality) dostÄ™pne w wybranych salonach sprzedaży Audi, pozwalajÄ… na indywidualnÄ… konfiguracjÄ™ wymarzonego samochodu. Cyfrowa rewolucja da też o sobie znać, gdy w przyszÅ‚oÅ›ci korzystać bÄ™dziemy z usÅ‚ugi „Audi on demand”. Koncern z Ingolstadt zakÅ‚ada, że do roku 2020, usÅ‚uga wypożyczania samochodów marki Audi z użyciem aplikacji na smartfona, dostÄ™pna bÄ™dzie na piÄ™tnastu najwiÄ™kszych rynkach caÅ‚ego Å›wiata. ZwiedzajÄ…cy Audi Summit mogÄ… również zaczerpnąć wiedzy od badaczy trendów skupionych w projekcie Audi Innovation Research, majÄ…cych swe biura w Pekinie i w San Francisco, w jaki sposób marka segmentu premium identyfikuje wspóÅ‚czesne, cyfrowe trendy i w jaki sposób implementuje je w przyszÅ‚oÅ›ciowe produkty i usÅ‚ugi.
W spoÅ‚eczeÅ„stwach, dla których równowaga Å›rodowiskowa jest niezmiernie ważna, Audi podąża za takimi trendami wprowadzajÄ…c tzw. „zielone innowacje” chroniÄ…ce klimat i Å›rodowisko. Jednym z przykÅ‚adowych rozwiÄ…zaÅ„ tego typu jest przeÅ‚omowa technika gromadzenia CO2, czyli proces usuwania dwutlenku wÄ™gla z powietrza. Zgromadzony w ten sposób dwutlenek wÄ™gla jest później wykorzystywany do produkcji innowacyjnych paliw, np. syntetycznego Audi e-gazu, a nawet do produkcji napojów gazowanych.
Dla przyszÅ‚oÅ›ciowych systemów mobilnoÅ›ci Audi niezmiernie ważne sÄ… również elektryczne systemy napÄ™dowe. Do roku 2020 gama modelowa Audi zawierać bÄ™dzie trzy atrakcyjne stylistycznie i wydajne samochody elektryczne. W roku 2018, w fabryce Audi w Brukseli ruszy produkcja neutralnego pod wzglÄ™dem zużycia CO2 modelu Audi e-tron. Wszystko pod hasÅ‚em „czyste samochody z czystych fabryk”.
„Dla nas, zwiÄ…zanych z Audi, Vorsprung-Przewaga, to o wiele wiÄ™cej niż tylko samochód” – podkreÅ›la Dietmar Voggenreiter, szef sprzedaży i marketingu Audi AG. „Wszystko co robimy ma jeden cel: uczynić Å‚atwiejszym życie klientów. Damy im wiÄ™cej czasu, zbliżymy ich do Å›rodowiska i bÄ™dziemy im oferować jeszcze wiÄ™cej zrównoważonych rozwiÄ…zaÅ„ i unikatowych doÅ›wiadczeÅ„”.