Wszystkie zespoÅ‚y jadÄ…ce samochodami Audi w klasie TCR po sÅ‚ynnym owalnym torze Daytona, dostarczyÅ‚y widzom najwyższej klasy rozrywki. Po czterech trzymajÄ…cych w napiÄ™ciu godzinach zmagaÅ„, po wielu pojedynkach na Å›liskiej nawierzchni, liniÄ™ mety jako pierwsza minęła amerykaÅ„ska zaÅ‚oga Britt Casey Jr./Tom Long, za kierownicÄ… Audi RS 3 LMS teamu Compass Racing. Tuż za nimi, ze stratÄ… zaledwie 1,955 sekundy, byli ich koledzy z zespoÅ‚u Rodrigo Sales i Kuno Wittmer. Na pozycji trzeciej, o 0,079 sekundy później, na mecie zjawiÅ‚o siÄ™ trzecie Audi RS 3 LMS, teamu Murillo Racing, którego kierowcami byli Matt Fassnacht i Justin Piscitell. Kompletu dopeÅ‚niÅ‚o czwarte Audi RS 3 LMS, zespoÅ‚u eEuroparts.com Racing z Lee Carpentierem i Kieronem O’Rourke za sterami. Na starcie wyÅ›cigu w klasie Grand Sport po raz pierwszy stanęły cztery Audi R8 LMS GT4. Po peÅ‚nym akcji wyÅ›cigu, na miejscu osiemnastym uplasowaÅ‚a siÄ™ najlepsza z drużyn Audi, polsko-amerykaÅ„ski kobiecy duet Gosia Rdest/Ashley Freiberg, jadÄ…cy w barwach teamu GMG Racing.
„PrzesyÅ‚am szczere gratulacje wszystkim teamom Audi, które w klasie TCR zajęły cztery pierwsze miejsca” – powiedziaÅ‚ Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „To byÅ‚ bardzo mocny poczÄ…tek amerykaÅ„skiego sezonu wyÅ›cigów. Ameryka nigdy wczeÅ›niej nie widziaÅ‚a takiego zestawienia. Teraz ambitnie spoglÄ…damy w przyszÅ‚ość, liczÄ…c na dalsze zwyciÄ™stwa w różnych klasach.”
Podczas gdy samochody klas GT4 i TCR zmagaÅ‚y siÄ™ z przeciwnikami w serii IMSA Continental Tire SportsCar Challenge, dwa kolejne Audi R8 LMS walczyÅ‚y o trzecie zwyciÄ™stwo w klasie GTD w wyÅ›cigu 24-godzinnym serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Niemiecki team Montaplast by Land-Motorsport w skÅ‚adzie Kelvin van der Linde/Sheldon van der Linde/Christopher Mies/Jeffrey Schmidt, w pierwszych dziewiÄ™ciu godzinach zmagaÅ„ wielokrotnie wychodziÅ‚ na prowadzenie. Później niestety na team naÅ‚ożono karÄ™ 5 minut postoju, ponieważ zaÅ‚oga naruszyÅ‚a przepisy podczas tankowania. Kara zostaÅ‚a przez team przyjÄ™ta i wykonana. Dodatkowo w nocy mechanicy musieli wymieniać uszkodzone skrzydÅ‚o spojlera. W wyniku tej naprawy, Audi z numerem 29 straciÅ‚o cztery okrążenia. Do koÅ„ca wyÅ›cigu nie udaÅ‚o siÄ™ nadrobić straty i zespóÅ‚ znalazÅ‚ siÄ™ ostatecznie na siódmej pozycji. Przypomnijmy, że w roku 2016 jadÄ…cy Audi amerykaÅ„ski team Magnus Racing w skÅ‚adzie Andrew Davis/Andy Lally/John Potter/Markus Winkelhock, zakoÅ„czyÅ‚ ten wyÅ›cig na miejscu szóstym.
W tym sezonie, aż do października, Audi czeka jeszcze jedenaÅ›cie imprez w serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship, a kolejnych dziewięć rozpisanych jest w kalendarzu serii IMSA Continental Tire SportsCar Challenge. WyÅ›cigowe Audi klas GT3, GT4 i TCR reprezentować bÄ™dÄ… Audi Sport customer racing również w innej dużej amerykaÅ„skiej serii wyÅ›cigowej - Pirelli World Challenge. Tam zaplanowano dziesięć imprez wyÅ›cigowych, rozgrywanych od marca do wrzeÅ›nia, w których o zwyciÄ™stwa walczyć bÄ™dÄ… trzy Audi w klasie GT3. W klasie TCR tej samej serii, Audi bronić bÄ™dzie tytuÅ‚u zdobytego w ubiegÅ‚ym sezonie.
Audi Sport customer racing nigdy wczeÅ›niej nie miaÅ‚o tak silnej reprezentacji, w tak wielu wyÅ›cigach w Ameryce PóÅ‚nocnej. Do imprez wymienionych wczeÅ›niej doliczyć bowiem trzeba również Intercontinental GT Challenge, który rozegrany bÄ™dzie 28 października oraz wyÅ›cig w Laguna Seca w Kalifornii. Natomiast już w przyszÅ‚ym tygodniu, osiem Audi R8 LMS stanie na starcie 12-godzinnego wyÅ›cigu w Bathurst w Australii.