W roku 2012 wszystkie trzy marki pobiÅ‚y rekordy swojej sprzedaży. Ten fakt jeszcze bardziej umacnia pozycjÄ™ przedsiÄ™biorstwa jako Å›wiatowego lidera w segmencie pojazdów luksusowych. BMW Group zakoÅ„czyÅ‚a rok mocnym akcentem: w grudniu sprzedano Å‚Ä…cznie 181 571 pojazdów. To o 14,8% wiÄ™cej w porównaniu z grudniem poprzedniego roku (158 125 egzemplarzy).
Ian Robertson, CzÅ‚onek ZarzÄ…du BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing: „Rok 2012 byÅ‚ dla nas bardzo pomyÅ›lny. BMW Group ponownie osiÄ…gnęła rekordowÄ… sprzedaż i jeszcze bardziej zwiÄ™kszyÅ‚a swojÄ… przewagÄ™ w segmencie premium. GÅ‚ównymi determinantami tego sukcesu sÄ… nasze atrakcyjne i innowacyjne produkty, silna pozycja naszych marek premium i wyważona polityka sprzedaży na wszystkich kontynentach”. Ian Robertson dodaje: „Dobra passa towarzyszy nam już na poczÄ…tku roku 2013, w którym mimo trudnych warunków na wielu rynkach bÄ™dziemy dążyć do dalszego zwiÄ™kszania sprzedaży i odnotowania kolejnych rekordów. Planowana z koÅ„cem roku 2013 produkcja BMW i3, samochodu z napÄ™dem wyÅ‚Ä…cznie elektrycznym, rozpocznie nowÄ… erÄ™ w BMW Group.”
Sprzedaż marki BMW wzrosÅ‚a w 2012 roku o 11,6% do nowego rekordowego poziomu 1 540 085 samochodów (w roku ubiegÅ‚ym: 1 380 384). W grudniu sprzedano 152 286 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 18,8% w stosunku do roku ubiegÅ‚ego (128 182). Istotnym gwarantem sukcesu roku 2012 byÅ‚o BMW serii 1, którego sprzedaż wzrosÅ‚a o 28,6% do 226 829 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 176 418). BMW X1 również odnotowaÅ‚o w roku 2012 wyraźny plus sprzedażowy z liczbÄ… 147 776 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 126 429/+16,9%). Natomiast BMW serii 3 Limuzyna z wynikiem 294 039 (w roku ubiegÅ‚ym: 240 278/ +22,4%) sprzedanych aut staje siÄ™ nowym liderem w segmencie. Sprzedaż wszystkich modeli BMW serii 3 wzrosÅ‚a Å‚Ä…cznie o 5,8% do 406 752 (w roku ubiegÅ‚ym: 384 464) egzemplarzy. WielkÄ… popularnoÅ›ciÄ… wÅ›ród klientów cieszy siÄ™ w dalszym ciÄ…gu BMW X3, czego efektem jest uzyskanie przyrostu sprzedaży rzÄ™du 27,1% do 149 853 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 117 944). W roku 2012 BMW serii 5 umocniÅ‚o swojÄ… pozycjÄ™ lidera w segmencie, osiÄ…gajÄ…c Å‚Ä…czny wynik 337 929 sprzedanych aut (w roku ubiegÅ‚ym: 310 050/+9,0%). Znaczny wzrost odnotowaÅ‚o BMW serii 6: do klientów trafiÅ‚o 23 193 egzemplarzy tej serii (w roku ubiegÅ‚ym: 9 396/+146,8%).
2012 – rok rekordowej sprzedaży dla MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad
Harald Krüger, CzÅ‚onek ZarzÄ…du BMW AG, MINI, Motorrad, Rolls-Royce i obsÅ‚ugi posprzedażnej BMW Group: „Rekordowa sprzedaż pojazdów marki MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad jest dowodem na to, że nasze produkty i usÅ‚ugi dziÄ™ki silnym markom, fascynujÄ…cej technice i globalnej zrównoważonej strategii sprzedaży w znacznej mierze podążajÄ… z duchem przyszÅ‚oÅ›ci mimo coraz trudniejszych warunków rynkowych.”
MINI osiÄ…gnęło w 2012 r. nowy rekord sprzedaży: do klientów trafiÅ‚o 301 526 samochodów tej marki (w roku ubiegÅ‚ym: 285 060/ +5,8%). W grudniu sprzedaż na poziomie 28 751 samochodów byÅ‚a porównywalna z grudniowymi wynikami roku ubiegÅ‚ego (29 467/ -2,4%). Sprzedaż modelu MINI Countryman wzrosÅ‚a o 14,8% do 102 250 (w roku ubiegÅ‚ym: 89 036) egzemplarzy. Wprowadzenie na rynek MINI Paceman z pewnoÅ›ciÄ… zaowocuje dodatkowym przyrostem sprzedażowym marki MINI na poczÄ…tku bieżącego roku. USA, przy rekordowej liczbie 66 123 sprzedanych jednostek, pozostaje najwiÄ™kszym rynkiem zbytu MINI. Tuż za rynkiem amerykaÅ„skim plasuje siÄ™ Wielka Brytania z 50 367 sprzedanymi autami.
Rolls-Royce pozostaje wyraźnym liderem rynku w segmencie samochodów z najwyższej, luksusowej póÅ‚ki. W 2012 roku osiÄ…gniÄ™to rekordowÄ… sprzedaż na poziomie 3575 samochodów, a tym samym trzeci raz z rzÄ™du pobito kolejny rekord w 108-letniej historii marki Rolls-Royce. W grudniu sprzedano 534 egzemplarze marki Rolls-Royce (+12%). Dużą popularnoÅ›ciÄ… cieszyÅ‚y siÄ™ m.in. modele Phantom i Ghost. Zaprezentowany w marcu na genewskim Salonie Samochodowym model Phantom serii II spotkaÅ‚ siÄ™ z doskonaÅ‚ym przyjÄ™ciem klientów z caÅ‚ego Å›wiata. Aby sprostać wysokiemu zapotrzebowaniu, zwiÄ™kszono odpowiednio moce produkcyjne zakÅ‚adu w Goodwood. Sprzedaż indywidualnie skonfigurowanych samochodów osiÄ…gnęła w roku 2012 nowy, rekordowy wynik.
Również BMW Motorrad przy ubiegÅ‚orocznym wyniku 106 358 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 104 286/ +2,0%) osiÄ…gnęła najwiÄ™kszÄ… sprzedaż w swojej prawie 90-letniej historii. W grudniu przy globalnej sprzedaży wynoszÄ…cej 6069 motocykli odnotowano wzrost o 43,4% w porównaniu z grudniem roku ubiegÅ‚ego (4232). Sprzedaż Husqvarna w roku 2012 wyniosÅ‚a 10 751 motocykli (w roku ubiegÅ‚ym: 9286/ +15,8%), a w grudniu 1267 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 1330/ -4,7%).
Rok 2012 stanowiÅ‚ dla BMW Group kontynuacjÄ™ globalnej zrównoważonej strategii sprzedaży. Mimo trudnych warunków ekonomicznych na różnych rynkach europejskich BMW Group zwiÄ™kszyÅ‚a sprzedaż w tym swoim najwiÄ™kszym obszarze sprzedaży o 864 812 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 857 792/ +0,8%). W Wielkiej Brytanii przedsiÄ™biorstwo odnotowaÅ‚o rekordowÄ… sprzedaż wszech czasów z wynikiem 174 215 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 167 108 / +4,3%), ponownie zostawiajÄ…c z tyÅ‚u konkurentów w segmencie premium. Na dynamicznym rynku rosyjskim sprzedaż modeli BMW Group wzrosÅ‚a o 33,1%, osiÄ…gajÄ…c nowy rekord 40 144 pojazdów (w poprzednim roku 30 167).
Na rynkach azjatyckich BMW Group również odnotowaÅ‚a wzrost ubiegÅ‚orocznych parametrów sprzedaży o 31,6% do 491 512 dostarczonych pojazdów (w roku ubiegÅ‚ym 373 613). Z tego 326 444 samochodów marki BMW i MINI dostarczono na rynek chiÅ„ski, co oznacza wzrost rzÄ™du 40,4% (w ubiegÅ‚ym roku: 232 586). BMW Group odnotowaÅ‚a dwucyfrowy procentowy wzrost również na kilku innych rykach azjatyckich, m.in. w Korei PoÅ‚udniowej (+22,3%/ 33 500), na Bliskim Wschodzie (+14,2%/ 21 314) i w Japonii (18,9%/ 56 607).
Podobny, dwucyfrowy wzrost BMW Group odnotowała w Ameryce z 424 379 sprzedanymi egzemplarzami (+11,9% / w roku ubiegłym 379 332). W samych Stanach Zjednoczonych sprzedaż wzrosła o 13,8% do 347 583 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 305 418). Tym samym BMW stało się wiodącą marką klasy premium na rynku USA.
Sprzedaż na kontynencie afrykaÅ„skim wzrosÅ‚a o 14,5% do 37 649 pojazdów (w ubiegÅ‚ym roku: 32 890), a w regionie Oceanii o 8,0% do 23 000 egzemplarzy (w ubiegÅ‚ym roku: 21 297).
Sprzedaż BMW Group w grudniu i do grudnia 2012 r. włącznie
|
W grudniu 2012 r.
|
W stosunku do grudnia 2011
|
Od początku roku do końca grudnia 2012 r.
|
W stosunku do 2011
|
BMW Group
|
181 571
|
+14,8%
|
1 845 186
|
+10,6%
|
BMW
|
152 286
|
+18,8%
|
1 540 085
|
+11,6%
|
MINI
|
28 751
|
-2,4%
|
301 526
|
+5,8%
|
Rolls-Royce
|
534
|
+12,0%
|
3575
|
+1,0%
|
BMW Motorrad
|
6069
|
+43,4%
|
106 358
|
+2,0%
|
Husqvarna Motorcycles
|
1267
|
-4,7%
|
10 751
|
+15,8%
|