“JesteÅ›my bardzo dumni z wyników osiÄ…gniÄ™tych przez BMW i MINI. Jest to dowód, że stale dostarczamy wymagajÄ…cym klientom premium auta, które speÅ‚niajÄ… ich potrzeby. Nasze inicjatywy rozwojowe oraz technologiczne okazujÄ… siÄ™ wyprzedzać zmiany w oczekiwaniach. Badania pokazujÄ…, że BMW jest nie tylko liderem sprzedaży, ale także najbardziej wartoÅ›ciowÄ… markÄ… motoryzacyjnÄ… na Å›wiecie. Ten sukces jest możliwy nie tylko dziÄ™ki przewadze technologicznej, ale także emocjom, jakie budzi design aut BMW i unikatowe wrażenia z jazdy” – powiedziaÅ‚ Andreas Biehler, General Manager BMW Group Polska.
Najpopularniejszymi modelami BMW w Polsce w 2012 roku byÅ‚y X3 (1454 zarejestrowane sztuki) oraz seria 5 (1251 sztuk ), osiÄ…gajÄ…c zdecydowanÄ… przewagÄ™ w swoich segmentach. Z kolei nowe modele po raz kolejny okazaÅ‚y siÄ™ sukcesem rynkowym: wprowadzona w 2012 nowa seria 3 siÄ™gnęła po przywództwo w segmencie, notujÄ…c 933 zarejestrowane auta. Jest to wzrost aż o 130% w porównaniu do roku 2011. Nowym liderem segmentu jest także topowy model BMW, wprowadzona we wrzeÅ›niu nowa seria 7 (161 sztuk). Z kolei nowe BMW serii 1 osiÄ…gnęło wzrost o 135% w porównaniu do roku ubiegÅ‚ego, z wynikiem 459 rejestracji. W roku 2012 nowymi liderami w swoich segmentach rynku premium zostaÅ‚y: seria 3, seria 6, seria 7 oraz roadster Z4.
Polscy klienci docenili także wyjÄ…tkowÄ… technologiÄ™ inteligentnego napÄ™du na cztery koÅ‚a xDrive ofertowanÄ… przez BMW – auta wyposażone w ten system stanowiÅ‚y ponad 60% sprzedaży.
Dla MINI także byÅ‚ to dobry rok. Unikatowa marka stale notuje w Polsce dwucyfrowe wzrosty. W roku 2012 aż o 41% aut MINI wiÄ™cej niż w poprzednim roku dostarczyÅ‚o swoim kierowcom niepowtarzalnej gokartowej frajdy z jazdy. Klienci najczęściej wybierali model Countryman, który stanowiÅ‚ 57% wyników MINI. Także najnowsi czÅ‚onkowie rodziny MINI – MINI Roadster i MINI Coupe – zostali ciepÅ‚o przyjÄ™ci przez rynek. „Teraz oczekujemy na MINI Pacemana, który bÄ™dzie miaÅ‚ premierÄ™ w marcu 2013. SÄ…dzimy, że jest to model idealnie pasujÄ…cy do potrzeb polskich klientów, a jednoczeÅ›nie reprezentuje prawdziwe wartoÅ›ci marki pod wzglÄ™dem designu oraz oczywiÅ›cie doÅ›wiadczenia z jazdy” – stwierdza Andreas Biehler.
BMW Motorrad zamknÄ…Å‚ rok z dobrym wynikiem 670 zarejestrowanych motocykli. „Mimo znacznego zaÅ‚amania sprzedaży motocykli w Polsce w II poÅ‚owie roku 2012, BMW Motorrad udaÅ‚o siÄ™ umocnić swojÄ… pozycjÄ™ na rynku i osiÄ…gnąć 20% udziaÅ‚ów w segmencie pow. 500cm3. ZnaczÄ…cÄ… rolÄ™ odegraÅ‚y w tym prestiżowe modele K1600 GT/GTL oraz rodzina GS. Dlatego też oczekujemy premiery naszego kultowego lidera GS, modelu R1200GS. Motocykle BMW stanowiÄ… Å›cisÅ‚a czoÅ‚ówkÄ™ listy TOP10 najpopularniejszych motocykli w Polsce” – komentuje Robert DomaÅ„ski, BMW Motorrad Polska.
BMW Group w Polsce reprezentowane jest także przez spóÅ‚kÄ™ BMW Financial Services Polska, zajmujÄ…cÄ… siÄ™ finansowaniem i ubezpieczeniami. W 2012 roku spóÅ‚ka rozpoczęła dziaÅ‚alność operacyjnÄ…, oferujÄ…c klientom leasing, kredyty i ubezpieczenia komunikacyjne dostÄ™pne poprzez sieć autoryzowanych salonów dealerskich BMW, MINI i BMW Motorrad. Już po pierwszych miesiÄ…cach dziaÅ‚alnoÅ›ci udaÅ‚o siÄ™ oddać do użytkowania ponad 700 pojazdów. W skali miÄ™dzynarodowej niemal co drugi sprzedawany pojazd marki BMW, MINI lub Rolls Royce leasingowany lub kredytowany jest przez BMW Group Financial Services. BMW Financial Services również zamierza finansować co najmniej poÅ‚owÄ™ pojazdów sprzedawanych przez BMW Group w Polsce.
“W roku 2013 przewidujemy dalszy zrównoważony wzrost. Jestem przekonany, że nasze portfolio jest bardzo mocne i bÄ™dzie przyciÄ…gać klientów. Z niecierpliwoÅ›ciÄ… czekamy także na nowoÅ›ci, jak choćby planowany na koniec roku rewolucyjny elektryczny model i3. Auto bÄ™dzie stanowić dzieÅ‚o sztuki inżynierskiej, reprezentujÄ…c zupeÅ‚nie nowy typ samochodu. A wraz ze swoim sportowym bratem – BMW i8 – pokazuje, w jaki sposób BMW odpowiada na zmieniajÄ…ce siÄ™ tendencje spoÅ‚eczne oraz jak myÅ›limy o mobilnoÅ›ci przyszÅ‚oÅ›ci” – mówi Andreas Biehler – „Nowe modele planowane na 2013 bÄ™dÄ… zaskakiwać naszych klientów oraz pozwolÄ… nam na dalsze umacnianie pozycji lidera segmentu premium. W Polsce znaczÄ…co rozwiniemy też sieć dealerskÄ…, otwierajÄ…c punkty sprzedaży w Krakowie, Gliwicach, CzÄ™stochowie oraz Toruniu.”
Rok zrównoważonego rozwoju
W 2012 roku BMW Group Polska aktywnie realizowaÅ‚a strategiÄ™ zrównoważonego rozwoju, bÄ™dÄ…cÄ… ważnym elementem DNA BMW Group.
Firma zaangażowaÅ‚a siÄ™ w promocjÄ™ bezpieczeÅ„stwa i zdrowia. BMW X1 zostaÅ‚o przekazane na potrzeby Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry ÅšwiÄ…tecznej Pomocy. Auto sÅ‚uży ratownikom podczas realizowanych na skalÄ™ ogólnopolskÄ… szkoleÅ„ z udzielania pierwszej pomocy oraz jako samochód zabezpieczajÄ…cy wydarzenia nadzorowane przez Pokojowy Patrol. Kolejne auto BMW sÅ‚uży Centrum Zdrowia Dziecka. Jego zadanie to wspieranie transportu medycznego CZD, gdy w nagÅ‚ej sytuacji bÄ™dzie siÄ™ liczyÅ‚a szczególna szybkość dziaÅ‚ania i bezpieczeÅ„stwo maÅ‚ych pacjentów. BMW X1 bÄ™dzie wykorzystywane zwÅ‚aszcza w pionierskim i jedynym na terenie caÅ‚ego kraju programie „Oddech”, przeznaczonym dla pacjentów, którzy do oddychania muszÄ… używać zewnÄ™trznych urzÄ…dzeÅ„.
BMW Group stale wspiera także projekty kulturalne, dbajÄ…c o rozwój i popularyzacjÄ™ kultury. W minionym roku firma zrealizowaÅ‚a program stypendialny dla mÅ‚odych artystów BMW/ART/TRANSFORMY oraz rozpoczęła dÅ‚ugofalowy projekt OperaLab we wspóÅ‚pracy z Teatrem Wielkim - OperÄ… NarodowÄ…, majÄ…cy na celu kreowanie dyskusji na temat rozwoju mobilnoÅ›ci w nowoczesnych miastach.
Ponadto BMW Group Polska wspiera mÅ‚odych naukowców poprzez swoje zaangażowanie w konkurs „FameLab” organizowany przez Centrum Nauki Kopernik. Projekt promuje wÅ›ród przedstawicieli Å›wiata nauki umiejÄ™tność prezentowania swojej pracy biznesowi oraz szerszej publicznoÅ›ci.
BMW Group Polska – rejestracje w roku 2012
|
2011
|
2012(wzrost w procentach)
|
BMW Group Polska
|
5696
|
7002
|
BMW
|
4484
|
5555 (+24)
|
MINI
|
552
|
777 (+41)
|
BMW Motorrad
|
660
|
670 (+1,5)
|
BMW Group Polska – rejestracje poszczególnych modeli w 2012
BMW
Model
|
2011
|
2012
|
X3
|
1133
|
1454
|
Seria 5
|
1338
|
1251
|
Seria 3
|
405
|
933
|
X1
|
619
|
508
|
Seria 1
|
201
|
473
|
X6
|
300
|
318
|
X5
|
275
|
307
|
Seria 7
|
120
|
161
|
Z4
|
53
|
77
|
Seria 6
|
40
|
73
|
MINI
Model
|
2011
|
2012
|
Coupe
|
14
|
14
|
Hatchback
|
225
|
268
|
Kabriolet
|
14
|
11
|
Countryman
|
276
|
442
|
Clubman
|
23
|
42
|