Peugeot 508 RXH – pierwszy w 艣wiecie hybrydowy crossover z silnikiem Diesla
Auto wyró偶nia si臋 naturalnymi proporcjami pot臋guj膮cymi wydajno艣膰 terenow膮 auta. Peugeot 508 RXH to po艂膮czenie du偶ych wymiarów nadwozia, ciekawego stylu, wyj膮tkowej technologii hybrydowej, 艂膮cz膮cej silnik wysokopr臋偶ny i elektryczny oraz bogatego wyposa偶eniowa. Znakiem rozpoznawczym modelu jest charakterystyczna przednia cz臋艣膰 nadwozia, któr膮 podkre艣laj膮 poszerzone nadkola, wyj膮tkowe 艣wiat艂a do jazdy dziennej oraz nowy, ekskluzywny kolor nadwozia. Wn臋trze modelu 508 RXH 艂膮czy w sobie harmonijnie dobrane kolory oraz naturalne materia艂y.
Peugeot 508 RXH jest drug膮, po modelu HYbrid4 3008, konstrukcj膮 firmy, która demonstruje zalety wszechstronnej technologii HYbrid4, b臋d膮cej po艂膮czeniem jednostki wysokopr臋偶nej i silnika elektrycznego. Dzi臋ki 艂膮cznej mocy 200 KM wytwarzanej przez jednostk臋 2.0 HDi FAP oraz silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi, 508 RXH zapewnia nowe do艣wiadczenia podczas jazdy, oddaj膮c u偶ytkownikowi do dyspozycji cztery tryby pracy uk艂adu HYbrid4 (Automatyczny, „Zero Emissions Vehicle”, Sport i 4WD). Wszystko to przy 艣rednim zu偶yciu paliwa na poziomie 4,0 litrów na 100 kilometrów oraz emisji CO2 wynosz膮cej 109 g/km. Wst臋pne rezerwacje na ten model przyjmowane by艂y ju偶 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.
Peugeot HX1 - wizja eko-pragmatyzmu
Debiutuj膮cy we Frankfurcie model HX1 to pojazd koncepcyjny o niekonwencjonalnej stylistyce nadwozia i wn臋trzu, w którym zasi膮dzie nawet sze艣膰 osób. Auto 艂膮czy w sobie wytrzyma艂膮 konstrukcj臋, sportowy charakter, now膮 to偶samo艣膰 stylistyczn膮 marki i niezrównan膮 wydajno艣膰 aerodynamiczn膮, a tak偶e zapewnia pasa偶erom siedz膮cym w futurystycznej kabinie wyj膮tkowe wra偶enia z jazdy.
Sercem projektu jest rozbudowany system pozwalaj膮cy na adaptacj臋 pojazdu do okre艣lonych potrzeb: HX1 mo偶e przej艣膰 metamorfoz臋, aby dostosowa膰 si臋 do 艣rodowiska jazdy, warunków drogowych oraz wymaga艅 pasa偶erów. Do wn臋trza prowadz膮 dwie pary drzwi otwieranych w przeciwn膮 stron臋. Kabina oferuje pasa偶erom du偶膮 przestrze艅 oraz innowacyjn膮 koncepcj臋 modularn膮 z oryginalnym uk艂adem siedze艅 „4+2”.
Za spraw膮 艂膮cznej mocy 299 KM osi膮ganej z 2,2-litrowej jednostki wysokopr臋偶nej HDi nap臋dzaj膮cej przednie ko艂a oraz silnika elektrycznego zintegrowanego z tyln膮 osi膮, hybrydowy uk艂ad nap臋dowy zapewnia nap臋d na cztery ko艂a, w pe艂ni elektryczny tryb jazdy oraz zwi臋kszony zasi臋g do 30 kilometrów jazdy wy艂膮cznie na akumulatorach, dzi臋ki funkcji 艂adowania z gniazdka typu „plug in”. Zdumiewaj膮co niskie jest 艣rednie zu偶ycie paliwa na poziomie 3,2 l/100 km.