-
co drugi ankietowany w badaniu InsightOut Lab i marki Volkswagen jest zdania, że poszerzenie oferty aut elektrycznych o SUV-y na prÄ…d może zwiÄ™kszyć popularność pojazdów elektrycznych w Polsce
-
z tego samego badania wynika, że 36% Polaków, którzy rozważajÄ… zakup samochodu elektrycznego, myÅ›li o zakupie elektrycznego SUV-a
-
w pierwszej poÅ‚owie 2019 roku udziaÅ‚ SUV-ów w sprzedaży nowych samochodów na Å›wiecie wyniósÅ‚ 34,3%
Czym różniÄ… siÄ™ SUV-y od crossoverów? Czy zainteresowanie elektrycznymi SUV-ami bÄ™dzie w najbliższym czasie rosÅ‚o? Jakie sÄ…, zdaniem Polaków, najwiÄ™ksze przewagi samochodów typu SUV nad autami innych segmentów? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znaleźć można w najnowszym odcinku podcastu.
Pod koniec wrzeÅ›nia 2020 r. po polskich drogach jeździÅ‚o 14.788 elektrycznych samochodów osobowych. 55% z nich stanowiÅ‚y auta elektryczne (8.169 egzemplarzy), a pozostaÅ‚Ä… część pojazdy hybrydowe typu plug-in (6.619 sztuk). 52 procent ankietowanych w badaniu InsightOut Lab i marki Volkswagen uważa, że poszerzenie oferty aut elektrycznych o SUV-y na prÄ…d może zwiÄ™kszyć popularność samochodów elektrycznych w Polsce (38% respondentów twierdzi, że raczej tak, a 14% – że zdecydowanie tak).
Z badania wynika również, że SUV-y kojarzÄ… siÄ™ respondentom jako pojazdy pod wieloma wzglÄ™dami przewyższajÄ…ce samochody innych klas. 35% badanych uważa je za bardziej komfortowe, 31% – za bezpieczniejsze, 29% – za bardziej przestronne oraz zapewniajÄ…ce lepszÄ… widoczność i pozycjÄ™ za kierownicÄ…. Tylko co dziesiÄ…ty ankietowany nie dostrzega przewagi SUV-ów nad samochodami innych segmentów.
Zdaniem Jana WiÅ›niewskiego z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) „nie tylko uniwersalność SUV-ów jest wiÄ™ksza, ale również ich Å›redni zasiÄ™g, który wg procedury WLTP już teraz wynosi 380 km. To sprawia, że te samochody nie sÄ… przeznaczone tylko i wyÅ‚Ä…cznie do jazdy w warunkach miejskich, ale równie dobrze można ich używać do wyjazdu wakacyjnego. ZwÅ‚aszcza, że pozwalajÄ… na szybkie i bardzo szybkie Å‚adowanie”. Pierwszy elektryczny SUV marki Volkswagen – ID.4 – w wersjach ID.4 1ST oraz ID.4 1ST Max jest dostÄ™pny z akumulatorem o pojemnoÅ›ci 77 kWh, który pozwala na pokonanie do 520 km (wg WLTP).
W obydwu wersjach ID.4 zastosowano niewielki, lekki i bardzo efektywny stale wzbudzony silnik synchroniczny (PSM) o mocy 150 kW (204 KM), którego moment obrotowy o wartoÅ›ci 310 Nm jest dostÄ™pny od razu po jej uruchomieniu. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje jedynie 8,5 sekundy. PrÄ™dkość maksymalna jest ograniczona do 160 km/h. W 2021 roku do oferty doÅ‚Ä…czy ID.4 z silnikiem o jeszcze wiÄ™kszej mocy i z napÄ™dem na cztery koÅ‚a.
Zarówno najnowszy, jak i pozostaÅ‚e odcinki podcastu można znaleźć na najwiÄ™kszych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher i YouTube oraz tutaj.