-
Audi Sport Team Saintéloc wygrywa globalnÄ… klasyfikacjÄ™
-
Trzecie miejsce Montaplast by Land-Motorsport w klasyfikacji generalnej wyścigu 24h Spa
-
Trzy Audi R8 LMS w czołowej dziesiątce
ZespóÅ‚ Audi Sport Team Saintéloc, który wygraÅ‚ 24h w Spa w roku ubiegÅ‚ym, zapewniÅ‚ sobie tÄ™ wygranÄ… z pomocÄ… trzech kierowców Audi Sport: Christophera Haase, Frédérica Vervischa i Markusa Winkelhocka. Niemniej jednak, zmiany w kategoryzacji wydajnoÅ›ci nie daÅ‚y Audi szans w bitwie o zwyciÄ™stwo na torze w Ardenach. Dodatkowo również, wiele przerw w wyÅ›cigu wpÅ‚ynęło znaczÄ…co na przetasowania w klasyfikacji.
SiedemdziesiÄ…ta, jubileuszowa edycja 24-godzinnego wyÅ›cigu w Spa zapowiadaÅ‚a siÄ™ doskonale. Na linii startu stanęło trzynaÅ›cie różnych marek samochodów. Audi Sport customer racing zamierzaÅ‚o zdobyć piÄ…te zwyciÄ™stwo w klasyfikacji generalnej. „Niestety, w tym roku skoÅ„czyÅ‚o siÄ™ na zamiarach” – powiedziaÅ‚ Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Kilka godzin przed wyÅ›cigiem musieliÅ›my zaÅ‚adować po 15 kilogramów balastu do każdego z naszych samochodów. I choć udaÅ‚o siÄ™ nam zrobić kilka naprawdÄ™ szybkich okrążeÅ„, nie byliÅ›my w stanie powalczyć o zwyciÄ™stwo na peÅ‚nym dystansie. W koÅ„cu wygraÅ‚y dwa BMW, a za nimi byÅ‚y dwa Audi i dwa Mercedesy AMG.” W ten sposób Audi przynajmniej zapewniÅ‚o sobie drugÄ… wygranÄ… w klasyfikacji globalnej kategorii Intercontinental GT Challenge. Przypomnijmy, że pierwsze zwyciÄ™stwo w tej kategorii, w której zarejestrowanych jest 18 uczestników, Audi odniosÅ‚o w lutym tego roku w inauguracyjnym wyÅ›cigu w Australii.
ZespóÅ‚ Audi Sport Team Saintéloc, pomimo wielokrotnego spowolnienia wyÅ›cigu przez samochód bezpieczeÅ„stwa, znajdowaÅ‚ siÄ™ na doskonaÅ‚ej pozycji i radziÅ‚ sobie bardzo dobrze. Dwóch Niemców, zwyciÄ™zców z roku 2017 – Haase i Winkelhock – oraz ich belgijski kolega Vervisch, już od niedzielnego poranka mieli ogromne szanse na podium. Jednak majÄ…c już zwyciÄ™stwo w zasiÄ™gu rÄ™ki, Vervisch, z powodu nie do koÅ„ca trafnej kalkulacji iloÅ›ci paliwa, na ostatnich kroplach benzyny wtoczyÅ‚ siÄ™ do pit-stopu i zostaÅ‚ pobity w bratobójczej walce przez Team Montaplast by Land-Motorsport. ZespóÅ‚ Wolfganga Landa, byÅ‚y zwyciÄ™zca swojej klasy w Spa, powróciÅ‚ w tym roku z Audi do wyÅ›cigów 24-godzinnych. Bracia Kelvin i Sheldon van der Linde i ich szwajcarski towarzysz Jeffrey Schmidt, po Å›wietnym wystÄ™pie na torze, finiszowali na trzecim miejscu.
Tuż po starcie, na czoÅ‚o stawki wyszedÅ‚ reprezentujÄ…cy Audi Sport Team WRT René Rast za kierownicÄ… Audi R8 LMS z numerem 2. Konkurencja byÅ‚a bardzo silna, żadna z marek nie dominowaÅ‚a, a prowadzenie przechodziÅ‚o z rÄ…k do rÄ…k. Jednak byÅ‚y mistrz DTM oraz jego koledzy Nico Müller i Robin Frijns, w nocy stracili czoÅ‚owÄ… pozycjÄ™ w stawce. Team zaliczyÅ‚ obowiÄ…zkowÄ…, piÄ™ciominutowÄ… przerwÄ™ technicznÄ… w pit stopie pod zielonÄ… flagÄ…, a jego konkurenci skorzystali z fazy spowolnienia wyÅ›cigu. StojÄ…c w pit stopie, samochód nr 2 nie mógÅ‚ skorzystać z tej przewagi, a w tym samym czasie caÅ‚ość stawki podążaÅ‚a w zwolnionym tempie za samochodem bezpieczeÅ„stwa, tracÄ…c później mniej czasu w pit stopie. Koniec koÅ„ców, fabryczni kierowcy Audi znani z serii DTM, zameldowali siÄ™ na mecie na miejscu ósmym.
Pomimo mocnego poczÄ…tku, również samochód z numerem 1 zostaÅ‚ z pustymi rÄ™koma. Po zakoÅ„czeniu sesji kwalifikacyjnej, Christopher Mies, Alex Riberas i Dries Vanthoor otrzymali karÄ™ sportowÄ…, która obowiÄ…zywaÅ‚a w pierwszym wyÅ›cigu. Z ostatniego, 63. miejsca przebijali siÄ™ do pierwszej dziesiÄ…tki, ale niestety musieli siÄ™ wycofać z wyÅ›cigu tuż przed jego koÅ„cem. W czoÅ‚owej dziesiÄ…tce znalazÅ‚y siÄ™ trzy Audi R8 LMS, ale caÅ‚kiem dobrze radziÅ‚ sobie samochód jadÄ…cy w barwach Attempto Racing. Pierre Kaffer, Kim-Luis Schramm i Clemens Schmid minÄ™li liniÄ™ mety na miejscu 24.
Trzecia runda Intercontinental GT Challenge odbÄ™dzie siÄ™ już za cztery tygodnie. WyÅ›cigowe teamy spotkajÄ… siÄ™ znów w dniach od 24 do 26 sierpnia na japoÅ„skim torze Suzuka, w wyÅ›cigu 10-godzinnym. W tej klasie wyÅ›cigów, Audi wciąż dzierży tytuÅ‚ globalnego mistrza.