W pierwszym wyÅ›cigu Muller i Huff zajÄ™li odpowiednio pierwsze i drugie miejsce po tym, jak Alain Menu straciÅ‚ prowadzenie ze wzglÄ™du na problemy techniczne powstaÅ‚e tuż po starcie w wyniku kontaktu z samochodem prowadzonym przez Gabriele’a Tarquini’ego. W drugim wyÅ›cigu zwyciężyÅ‚ Huff, natomiast szanse Mullera na odniesienie podwójnego zwyciÄ™stwa zaprzepaÅ›ciÅ‚ karny przejazd przez pit lane. Alain Menu, który wystartowaÅ‚ w drugim wyÅ›cigu z dziesiÄ…tej pozycji, ukoÅ„czyÅ‚ zmagania na czwartym miejscu.
Dzisiejsze rezultaty oznaczajÄ…, iż Chevrolet jest już bardzo blisko zdobycia trzeciego tytuÅ‚u mistrzowskiego w klasyfikacji konstruktorów WTCC. Chevroletom Cruze zespoÅ‚u RML zabrakÅ‚o dziÅ› dziesiÄ™ciu punktów do zdobycia korony, wiÄ™c czÅ‚onkowie ekipy bÄ™dÄ… musieli wstrzymać siÄ™ z otwarciem szampanów do kolejnej rundy w Japonii.
Z kolei walka o tytuÅ‚ najlepszego kierowcy WTCC wciąż trwa – Muller i Huff majÄ… po 315 punktów, jednak to Francuz zajmuje czoÅ‚owÄ… pozycjÄ™ w zestawieniu, gdyż ma na swoim koncie wiÄ™cej zwyciÄ™stw. Menu traci do liderów 49 punktów, jednak wciąż pozostaje w rywalizacji, mimo pecha w Sonomie.
W pierwszym wyÅ›cigu Chevrolety Cruze popisaÅ‚y siÄ™ doskonaÅ‚ym startem, szybko obejmujÄ…c trzy czoÅ‚owe pozycje. Menu utrzymywaÅ‚ siÄ™ na pierwszym miejscu, wyprzedzajÄ…c Mullera i Huffa, jednak Szwajcar musiaÅ‚ zwolnić po tym, jak doÅ›wiadczyÅ‚ problemów z ukÅ‚adem kierowniczym na czwartym okrążeniu. Kierowca musiaÅ‚ zjechać do pit lane w celu dokonania naprawy pojazdu, tracÄ…c tym samym cztery okrążenia w wyÅ›cigu.
Pomimo startu ze Å›rodka stawki w drugim wyÅ›cigu, Muller i Huff po kilku okrążeniach szybko przedostali siÄ™ na odpowiednio trzeciÄ… i czwartÄ… pozycjÄ™. Kierowcy przesunÄ™li siÄ™ o jednÄ… pozycjÄ™ do góry po tym, jak lider wyÅ›cigu – Mehdi Bennani zasiadajÄ…cy za kierownicÄ… BMW – zaliczyÅ‚ poÅ›lizg na czwartym okrążeniu. Jednakże już na piÄ…tym okrążeniu doszÅ‚o do kontaktu samochodów Mullera i Franza Engstlera – również z BMW – w zwiÄ…zku z czym Francuz objÄ…Å‚ prowadzenie.
Stewardzi ukarali jednak Mullera przejazdem przez pit lane, co definitywnie pozbawiÅ‚o kierowcÄ™ szans na zajÄ™cie punktowanej pozycji. Prowadzenie przejÄ…Å‚ Huff, który do koÅ„ca odpieraÅ‚ ataki Norberta Michelisza w BMW.
Zespoły WTCC udają się teraz do Azji, gdzie zostaną rozegrane finałowe rundy tegorocznych zmagań. Wyścigi odbędą się w Japonii, Chinach i Makau.
CYTATY
Rob Huff (2 / 1 miejsce): „To byÅ‚ fantastyczny dzieÅ„. Teraz znów wszystko siÄ™ może zdarzyć w ogólnej klasyfikacji punktowej. W pierwszym wyÅ›cigu nie miaÅ‚em szans w starciu z Yvanem, jednak i tak cieszÄ™ siÄ™ z drugiego miejsca.
W drugim wyÅ›cigu znów jechaÅ‚em za Yvanem, a gdy mój kolega z zespoÅ‚u musiaÅ‚ przejechać przez pit lane, wykorzystaÅ‚em tÄ™ szansÄ™. Na ostatnich okrążeniach zbliżyÅ‚ siÄ™ do mnie Michelisz, jednak staraÅ‚em siÄ™ jechać ostrożnie, aby nie zniszczyć opon. WiedziaÅ‚em jednak, że Norbert jest rozsÄ…dnym kierowcÄ… i nie bÄ™dzie próbowaÅ‚ wykonywać żadnych niebezpiecznych manewrów. Co ciekawe, na ostatnim okrążeniu ktoÅ› zapomniaÅ‚ wywiesić flagÄ™ w szachownicÄ™, wiÄ™c przejechaliÅ›my jeszcze jedno okrążenie z peÅ‚nÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ…. To byÅ‚o dość zabawne”.
Yvan Muller (1 / 14 miejsce): „Pierwszy wyÅ›cig byÅ‚ trudny, jednak dobrze wystartowaÅ‚em i wykorzystaÅ‚em wszystkie szanse. PrzejÄ…Å‚em prowadzenie po tym, jak Alain musiaÅ‚ siÄ™ wycofać w zwiÄ…zku z problemami z ukÅ‚adem kierowniczym, i od tego momentu objÄ…Å‚em prowadzenie i skupiÅ‚em siÄ™ na kontrolowaniu wyÅ›cigu. CieszÄ™ siÄ™, że wygraÅ‚em w Ameryce, miejscu narodzin marki Chevrolet.
W drugim wyÅ›cigu zaliczyÅ‚em dobry start, ale otarÅ‚em siÄ™ o samochód prowadzony przez Engstlera. Kontakt pomiÄ™dzy naszymi samochodami nie pozostawiÅ‚ nawet najmniejszego Å›ladu na moim zderzaku, mimo to zostaÅ‚em ukarany przejazdem przez pit lane. Nie chciaÅ‚bym jednak komentować decyzji stewardów; staÅ‚o siÄ™. Wszystko znów jest możliwe, jeÅ›li chodzi o zmagania w mistrzostwach – zaczynamy wiÄ™c od zera w Japonii”.
Alain Menu (17 / 4 miejsce): „W pierwszym wyÅ›cigu miaÅ‚em pecha – byÅ‚em na czele stawki, kiedy pojawiÅ‚y siÄ™ problemy z ukÅ‚adem kierowniczym. Już na poczÄ…tku zmagaÅ„ zauważyÅ‚em, że coÅ› niepokojÄ…cego dzieje siÄ™ z kierownicÄ…. Obracanie niÄ… wymagaÅ‚o coraz wiÄ™kszej siÅ‚y, a czasami kierownica blokowaÅ‚a siÄ™. PostanowiÅ‚em wiÄ™c zjechać do pitów, ponieważ nie mogÅ‚em prowadzić samochodu w takim stanie.
Szkoda, straciÅ‚em wiele ważnych punktów. Drugi wyÅ›cig byÅ‚ spokojniejszy. Nie wystartowaÅ‚em dobrze, ale udaÅ‚o mi siÄ™ przebić na czwartÄ… pozycjÄ™”.
Eric Nève: „To cudowne uczucie zwyciężyć w obu wyÅ›cigach w USA i zbliżyć siÄ™ do zdobycia trzeciego tytuÅ‚u mistrzowskiego w WTCC. Dzisiejsze wyÅ›cigi dostarczyÅ‚y nam wielu wrażeÅ„. Walka w mistrzostwach kierowców jest wciąż otwarta, wiÄ™c zapowiada siÄ™ emocjonujÄ…ca koÅ„cówka sezonu. Przykro mi z powodu problemów Alaina w pierwszym wyÅ›cigu, ale takie wÅ‚aÅ›nie sÄ… wyÅ›cigi”.
Ron Hartvelt, manager projektu RML: „To byÅ‚ trudny weekend, ale cieszymy siÄ™ z doskonaÅ‚ych rezultatów. Wspaniale jest wywalczyć dwa zwyciÄ™stwa podczas naszej pierwszej wizyty w Stanach. W klasyfikacji kierowców wciąż wiele siÄ™ może zmienić, wiÄ™c z niecierpliwoÅ›ciÄ… czekamy na trzy ostatnie rundy WTCC w Azji”.
SONOMA, WYNIKI 1. WYÅšCIGU
1. Y Muller Chevrolet Cruze 13 okrążeń w 23m34s369
2. R Huff Chevrolet Cruze + 0s564
3. N Michelisz BMW 320 TC + 5s444
4. G Tarquini SEAT León WTCC + 8s847
5. A MacDowall Chevrolet Cruze +11s803
13. R Holland Chevrolet Cruze +40s092
18. A Menu Chevrolet Cruze + 4 okrążenia
SONOMA, WYNIKI 2. WYÅšCIGU
1. R Huff Chevrolet Cruze 15 okrążeń w 29m19s176
2. N Michelisz BMW 320 TC + 0s320
3. G Tarquini SEAT León WTCC + 1s199
4. A Menu Chevrolet Cruze + 3s718
5. T Coronel BMW 320 TC + 7s571
7. A MacDowall Chevrolet Cruze +12s682
14. Y Muller Chevrolet Cruze +23s467
16. R Holland Chevrolet Cruze +25s184
PUNKTACJA KIEROWCÓW PO 18 Z 24 WYÅšCIGÓW
1. Muller (Chevrolet), Huff (Chevrolet), 315; 3. Menu (Chevrolet), 267; 4. Tarquini (SEAT), 193 ; 5. Coronel (BMW), 164 ; 7. Michelisz (BMW), 152; …10. McDowall (Chevrolet), 52; …15. Nykjær (Chevrolet), 20; …17. Rydell (Chevrolet), 14;
PUNKTACJA KONSTRUKTORÓW PO 18 Z 24 WYÅšCIGÓW
1. Chevrolet, 761 punktów; 2. BMW, 486; 3. SEAT, 472.
NASTĘPNY WYŚCIG: Japonia, Suzuka, 19-21 października 2012 r.