Do dziÅ›, liczba sukcesów wzrosÅ‚a do 52. na caÅ‚ym Å›wiecie, a dodatkowo samochody marki Audi wygrywaÅ‚y też w innych kategoriach oraz w 12-, 24-, a nawet w 25-godzinnych wyÅ›cigach dÅ‚ugodystansowych. Jak dotÄ…d, Audi Sport customer racing zbudowaÅ‚o 531 wyÅ›cigowych samochodów dla klientów z różnych zakÄ…tków globu.
„Audi Sport customer racing doÅ›wiadcza dziÅ› najwiÄ™kszej ofensywy modelowej w swej historii. W roku 2018 po raz piÄ…ty walczyliÅ›my w jednym z najważniejszych na Å›wiecie wyÅ›cigów dÅ‚ugodystansowych – 24 godziny na Nürburgring. WyÅ›cig odbyÅ‚ siÄ™ wÅ‚aÅ›nie pod hasÅ‚em naszego jubileuszu, który Å›wiÄ™towaliÅ›my z naszymi klientami, kibicami i przyjacióÅ‚mi marki.” – powiedziaÅ‚ Michael-Julius Renz, dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy Audi Sport.
Do wyÅ›cigu na Nürburgring, w trzech klasach zgÅ‚oszono 33 wyÅ›cigowe auta obecnej gamy modelowej oferowanej przez Audi Sport. O wygranÄ… w klasyfikacji generalnej walczyÅ‚y Audi R8 LMS w wersji GT3, natomiast o zwyciÄ™stwa w swoich klasach Audi R8 LMS GT4 i Audi RS3 LMS. W tym samym czasie w ramach Pucharu Audi Sport R8 LMS, na starcie stawili siÄ™ zawodnicy, zasiadajÄ…cy za sterami dwóch wersji Audi R8 LMS, a siedem Audi RS3 LMS ruszyÅ‚o do walki o puchar WTCR - FIA World Touring Car Cup.
Dwa pierwsze zwyciÄ™stwa generalne w sÅ‚ynnym wyÅ›cigu na Nürburgring w latach 2012 i 2014 oraz wygrane w 24-godzinnym wyÅ›cigu w Spa w latach 2011, 2012
i 2014, to zasÅ‚uga pierwszej generacji Audi R8 LMS. Przez siedem lat produkcji zbudowano 137 sztuk tego wyÅ›cigowego modelu, przeznaczonych dla klientów
z Azji, Australii, Europy oraz PóÅ‚nocnej i PoÅ‚udniowej Ameryki. Auto caÅ‚y czas
z sukcesami startuje w wyÅ›cigach klas samochodów starszych generacji, np. Australian club sport. Wszyscy używajÄ…cy ich klienci mogÄ… korzystać z globalnej sieci serwisowej i z kompleksowej usÅ‚ugi dostawy części.
W roku 2011, Audi Sport customer racing poszerzyÅ‚o swÄ… ofertÄ™ o model dla maÅ‚ej, ale ważnej niszy. Klienci startujÄ…cy na Nürburgring, ale również w różnych wyÅ›cigach serii klubowych, dostali do swej dyspozycji Audi TT RS, mocne, przednionapÄ™dowe auto z silnikiem o mocy 279 kW (380 KM) i o nieprzeciÄ™tnych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciach jezdnych. Oprócz wielu zwyciÄ™stw w Europie i w Stanach Zjednoczonych, Audi TT RS wygraÅ‚o w roku 2011 klasyfikacjÄ™ generalnÄ… DÅ‚ugodystansowych Mistrzostw VLN na Nürburgring, gdzie musiaÅ‚o siÄ™ mierzyć z wieloma dużo wyżej klasyfikowanymi rywalami. Jednak swój najwiÄ™kszy sukces Audi TT RS odniosÅ‚o w roku 2013, wyprzedzajÄ…c najwiÄ™ksze tuzy GT na mecie 25-godzinnego wyÅ›cigu w Thunderhill
w Kalifornii.
W roku 2015 cztery pierÅ›cienie zaprezentowaÅ‚y dwa zupeÅ‚nie nowe samochody wyÅ›cigowe. Audi TT cup przez trzy lata byÅ‚o wyÅ‚Ä…cznym modelem w którym startowali zawodnicy Pucharu Audi Sport TT Cup. Natomiast druga generacja Audi R8 LMS o mocy 430 kW (585 KM) wyznaczyÅ‚a kanony bezpieczeÅ„stwa i kontynuowaÅ‚a pasmo sukcesów zapoczÄ…tkowane przez generacjÄ™ pierwszÄ… tego modelu. Jego najwyższe kwalifikacje podkreÅ›liÅ‚y zwyciÄ™stwa w dÅ‚ugodystansowych wyÅ›cigach w Daytona, na Nürburgring, w Spa oraz w wielu innych, wygranych na caÅ‚ym globie. Do dziÅ› zbudowano 103 sztuki tego wyÅ›cigowego samochodu. Warto zaznaczyć, że 50 procent komponentów użytych do produkcji wersji wyÅ›cigowej, w tym najwyższej mocy silnik V10, to te same podzespoÅ‚y, których używa siÄ™ w modelu R8 produkcji seryjnej.
Na kolejnym etapie rozwoju swej ofensywy modelowej, pod koniec roku 2016, Audi Sport customer racing pokazaÅ‚o Audi RS3 LMS. PrzednionapÄ™dowy samochód przeznaczony dla popularnej kategorii TCR rozwija moc 257 kW (350 KM). Podobnie jak Audi TT cup, pojazd ten wytwarzany jest wraz z markÄ… Cupra w ramach korporacji, w zakÅ‚adach w hiszpaÅ„skim Martorell. Do dziÅ› zbudowano 166 sztuk auta przeznaczonego dla poczÄ…tkujÄ…cych w sportach motorowych. Tylko w pierwszym sezonie startów, Audi RS 3 LMS wywalczyÅ‚o pięć tytuÅ‚ów mistrzowskich.
NajnowszÄ… propozycjÄ… ofertowÄ… Audi Sport customer racing jest Audi R8 LMS GT4. Auto to zaliczyÅ‚o już wspaniaÅ‚y poczÄ…tek sezonu, zdobywajÄ…c w styczniu tego roku pierwsze i drugie miejsce w 24-godzinnym wyÅ›cigu w Dubaju. W pierwszych szeÅ›ciu miesiÄ…cach jego produkcji zbudowano 65 sztuk. Audi R8 LMS GT4 produkowane jest w zakÅ‚adzie w Böllinger Höfe, a ze swoim seryjnym bratem dzieli 60 procent podzespoÅ‚ów.
„Zainteresowanie klientów i ich sukcesy jasno wskazujÄ…, że nasza ofensywa modelowa przynosi owoce. Tylko w tym sezonie, zespoÅ‚y jeżdżące naszymi samochodami wzięły udziaÅ‚ 158. wyÅ›cigach różnych klas, triumfujÄ…c w 53. z nich. JesteÅ›my dumni, że wÅ›ród naszych klientów, w bardzo konkurencyjnym Å›rodowisku, mamy tak silne zespoÅ‚y i utalentowanych kierowców.” – stwierdziÅ‚ Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing.
Oprócz imprez, w których rywalizujÄ… klienci Audi Sport customer racing, firma bierze udziaÅ‚ również w wyÅ›cigach Intercontinental GT Challenge, FIA GT World Cup oraz WTCR – FIA World Touring Car Cup. Wspomaga też prywatne zespoÅ‚y na dużych imprezach dla nich przeznaczonych, np. podczas 24-godzinnych wyÅ›cigów na Nürburgring i w Spa.