Fiat Automobiles drugi rok z rzędu europejskim liderem pod względem redukcji emisji CO2
|
Autor: TH Dodano: 2009-03-05
Wyświetlono: 2505 razy
|
Spośród dziesięciu najlepiej sprzedających się marek samochodowych w Europie, drugi rok z rzędu Fiat Automobiles zarejestrował najniższą średnią wartość emisji dwutlenku węgla w sprzedanych przez siebie samochodach w roku 2008: 133,7 g/km (w 2007 było to 137,3 g/km).
|
|
Prymat w tej dziedzinie przyznała spółka JATO, światowy lider na polu doradztwa i badań w motoryzacji, która powstała w 1984 roku i obecna jest w ponad 40 krajach. Dokładniej rzecz biorąc: Fiat wyprzedza Peugeota (138,1 g/km), Citroena (142,4 g/km), Renault (142,7 g/km), Toyotę (144,9 g/km), Forda (147,8 g/km), Opel/Vauxhall (151,1 g/km), Volkswagena (158,8 g/km), BMW (160,6 g/km) i Mercedesa (185,0 g/km). Grupa Fiat dzierży również palmę pierwszeństwa w klasyfikacji koncernów (138,4 g/km), wyprzedzając PSA, Renault, Toyotę i Hyundaia.
Lorenzo Sistino, Dyrektor ZarzÄ…dzajÄ…cy Fiat Automobiles: "Wyniki tych ważnych badaÅ„ nagradzajÄ… ciÄ…gÅ‚e wysiÅ‚ki Fiata w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„ majÄ…cych na celu ograniczenie emisji zanieczyszczeÅ„ oraz poziomu CO2. Ale Fiat, zawsze skoncentrowany na rzeczywistych ludzkich potrzebach, na tym nie poprzestaje. Celem jest umocnienie siÄ™ na pozycji lidera w redukcji emisji zanieczyszczeÅ„ poprzez wprowadzenie nowych silników, nowych technologii i nowych zastosowaÅ„. Mam tu na myÅ›li innowacyjny system Multiair, który bÄ™dzie stopniowo wprowadzany we wszystkich silnikach naszej Grupy, i pozwoli nam jeszcze zmniejszyć zużycie paliwa, a co za tym idzie – poziom emisji spalin. Nowe technologie, takie jak Start&Stop, już zaprezentowane w Fiacie 500 i w niedÅ‚ugim czasie dostÄ™pne również w innych modelach. Nowe aplikacje, jak "eco:Drive", innowacyjne oprogramowanie, które poprzez wyjÅ›cie USB systemu Blue&Me opracowanego we współpracy z Microsoft – pozwala na analizÄ™ stylu jazdy kierowcy, pomagajÄ…c mu zmniejszyć zużycie paliwa (a wiÄ™c i emisjÄ™ zanieczyszczeÅ„): już dziÅ› korzysta z niego okoÅ‚o 10 000 osób."
Fiat to jedna z marek samochodowych najlepiej na świecie odpowiadających na konieczność ograniczenia wpływu transportu na środowisko. Aby osiągnąć ten ważny cel, Fiat proponuje konkretne rozwiązania dostępne już dzisiaj. Dowodzą tego modele obecne na rynku, inwestycje w rozwój nowych produktów, plany badawcze oraz współpraca w zakresie rozwiązań dla transportu z Administracją Publiczną.
Nie należy zapominać, że Fiat jest europejskim liderem w produkcji samochodów kompaktowych, które są mniej uciążliwe dla środowiska: na przykład, z ponad dwuletnim wyprzedzeniem wprowadzono w Fiacie 500 i w Fiacie Bravo silniki spełniające wymogi normatywy Euro 5 (zarówno silnik benzynowy jak i Diesel). To nie wszystko, do końca 2009 roku w większości silników z całej gamy Fiat zostanie wprowadzona z wyprzedzeniem normatywy Euro 5.
Ponadto, ostatnio Fiat zaprezentowaÅ‚ dwie ważne nowoÅ›ci: gamÄ™ GPL skÅ‚adajÄ…cÄ… siÄ™ z modeli Panda, Grande Punto i Bravo oraz nowÄ… liniÄ™ PUR-O2 specjalnie dla modeli 500, Croma i Bravo. Szczególnie ta ostatnia oferta stanowi wyselekcjonowanÄ… grupÄ™ wersji, które z racji wyposażenia technologicznego, niskiego poziomu zużycia paliwa i ograniczonej emisji CO2 stanowiÄ… awangardÄ™ w miÄ™dzynarodowej ofercie. Wszystko to, dziÄ™ki zastosowaniu specjalnych systemów i urzÄ…dzeÅ„, takich jak innowacyjny "eco:Drive", nowy "Start&Stop" – opracowany przez Engineering & Design, FPT ze współudziaÅ‚em partnerów, takich jak Bosch i Magneti Marelli - system zarzÄ…dzajÄ…cy procedurÄ… czasowego wyÅ‚Ä…czenia silnika i jego ponownego uruchomienia (w nawiÄ…zaniu do faz funkcjonowania na minimalnych obrotach zatrzymanego samochodu), nie mówiÄ…c już o specjalnych "eco-pakietach", w których przewidziano ekologiczne opony, oleje o niskim współczynniku lepkoÅ›ci, pakiety aerodynamiczne i skrzynie biegów o zmodyfikowanych przeÅ‚ożeniach.
Co więcej, to Fiat jako pierwszy wprowadził technologię Multijet, występującą we wszystkich silnikach Diesla nowej generacji. Jest też światowym liderem jeśli chodzi o samochody OEM napędzane metanem. Zdaniem koncernu zasilanie metanem stanowi dzisiaj najwłaściwszy technologicznie wybór i jednocześnie najbardziej dostępny w kontekście rozwiązania problemu zanieczyszczenia obszarów miejskich. Wszystko to, ponieważ wykorzystanie metanu ma pozytywny wpływ zarówno na środowisko (około 23% redukcji emisji CO2 i zredukowanie praktycznie do zera emisji PM), jak i rachunek ekonomiczny. Będąc liderem w tej technologii, Fiat jest też pierwszym producentem oferującym w swojej ekologicznej linii "Natural Power" szeroką gamę pojazdów o podwójnym zasilaniu, metan-benzyna, zdolnych zaspokoić wymagania szerokiej rzeszy użytkowników, włączając w to sektor profesjonalistów: od Doblo (również Cargo) do Punto (również Van), od Multipli po Pandę (również w wersji Van) i Grande Punto.
Oprócz badań nad paliwami alternatywnymi, Fiat wprowadza w życie down-sizing silników Diesla i benzynowych, szczególnie na przykładzie nowych rodzin silników 1.4 T-Jet oraz 1.6 Multijet. Zwłaszcza zastosowanie turbosprężarki nowej generacji, w połączeniu z jednostką napędową o zmniejszonej pojemności, pozwala na uzyskanie osiągów porównywalnych (lub lepszych) z najlepszymi silnikami o większej pojemności, ale przy niskim poziomie spalania i emisji spalin.
|
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
|