-
Nowy siedmiomiejscowy SUV Ford Explorer Plug-In Hybrid otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w niezależnych testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
-
Innowacyjne, zastrzeżone patentami procesy produkcyjne pozwalajÄ… chronić pasażerów i akumulator komponentami o wytrzymaÅ‚oÅ›ci wiÄ™kszej niż liny mostów wiszÄ…cych. Zastosowana technika Å‚agodzenia kolizji zostaÅ‚a doceniona przez Euro NCAP.
-
Explorer Plug-In Hybrid zapewnia 48 km caÅ‚kowicie elektrycznego zasiÄ™gu w mieÅ›cie, a jego zespóÅ‚ napÄ™dowy z silnikiem benzynowym EcoBoost rozwija moc maksymalnÄ… 457 KM. Jest to jeden z 14 zelektryfikowanych pojazdów Forda, które pojawiÄ… siÄ™ w sprzedaży przed koÅ„cem 2020 roku.
Explorer Plug-In Hybrid zwiÄ™ksza bezpieczeÅ„stwo kierowców, pasażerów i innych użytkowników dróg, dziÄ™ki stalowym elementom o bardzo wysokiej wytrzymaÅ‚oÅ›ci, wytwarzanym przy użyciu opatentowanych przez Forda procesów oraz systemom zapobiegania lub Å‚agodzenia skutków kolizji, opartym o czujniki rozmieszczone z przodu i z tyÅ‚u pojazdu.*
Siedmiomiejscowy SUV napędzany silnikiem benzynowym EcoBoost V6 o pojemności 3,0 litra i silnikiem elektrycznym pełniącym też rolę generatora prądu, z łączną mocą maksymalną zespołu napędowego 457 KM i momentem obrotowym 825 Nm, ma możliwość pokonania 48 km w trybie czysto elektrycznym.**
– Ford bÄ™dzie dysponowaÅ‚ gamÄ… 14 nowych zelektryfikowanych pojazdów jeszcze przed koÅ„cem przyszÅ‚ego roku. Skoro wiÄ™c prognozy zapowiadajÄ…, że ponad poÅ‚owa rynku samochodów osobowych w Europie do koÅ„ca 2022 roku przypadnie pojazdom zelektryfikowanym, klienci Forda mogÄ… być pewni, że nadal bÄ™dziemy dostarczać im bezpieczeÅ„stwo z najwyższej póÅ‚ki, niezależnie od wybranego ukÅ‚adu napÄ™dowego - powiedziaÅ‚ Joerg Beyer, dyrektor wykonawczy ds. inżynierii, Ford of Europe.
Explorer Plug-In Hybrid, to pierwszy zelektryfikowany pojazd Forda, który otrzymaÅ‚ piÄ™ciogwiazdkowÄ… ocenÄ™ bezpieczeÅ„stwa Euro NCAP w ramach nowych, bardziej rygorystycznych procedur testowych, wprowadzonych w ubiegÅ‚ym roku. Ford Focus, który od przyszÅ‚ego roku bÄ™dzie oferowany z systemem EcoBoost Hybrid, czyli z 48-woltowym miÄ™kkim hybrydowym ukÅ‚adem napÄ™dowym, byÅ‚ jednym z pierwszych pojazdów, które otrzymaÅ‚y ocenÄ™ 5 gwiazdek wedÅ‚ug najnowszej procedury testowej po jej wprowadzeniu w 2018 roku.
Wytrzymalszy i inteligentniejszy
Euro NCAP przyznaÅ‚o Explorerowi Plug-In Hybrid najwyższÄ… ocenÄ™ 5 gwiazdek w zakresie ochrony osób dorosÅ‚ych i dzieci.
Pierwszy zastosowany w branży motoryzacyjnej proces produkcyjny o nazwie 3D Roll and Sweep (trójwymiarowego zwijania i giÄ™cia) umożliwiÅ‚ Fordowi wÅ‚Ä…czenie stalowych rur martenzytycznych o bardzo wysokiej wytrzymaÅ‚oÅ›ci w strukturÄ™ sÅ‚upków przedniej szyby pojazdu i belek dachowych, tworzÄ…c jeszcze solidniejszÄ… klatkÄ™ bezpieczeÅ„stwa dla pasażerów.
Stal, która jest tak utwardzona, że otwory mocujÄ…ce muszÄ… zostać wyciÄ™te laserem, jest zawijana i formowana w ksztaÅ‚cie rur.W procesie 3D Roll and Sweep rura jest wyginana na ksztaÅ‚t kija hokejowego, tworzÄ…c jednoczęściowy sÅ‚upek okienny i belkÄ™ dachowÄ… o wytrzymaÅ‚oÅ›ci na rozciÄ…ganie 1700 MPa – jest to wyższa wytrzymaÅ‚ość, niż wymagana od materiaÅ‚u gÅ‚ównych lin noÅ›nych sÅ‚ynnego mostu Golden Gate w San Francisco.***
Wyprodukowane w opatentowanym przez Forda procesie stalowe wzmocnienia boczne o bardzo wysokiej wytrzymaÅ‚oÅ›ci znajdujÄ… siÄ™ również wzdÅ‚uż linii podÅ‚ogi pojazdu, zapewniajÄ…c dodatkowÄ… ochronÄ™ dla pasażerów i akumulatora litowo-jonowego o pojemnoÅ›ci 13,1 kWh. Każdy element jest tworzony w opatentowanym procesie technologicznym z pojedynczego arkusza stalowej blachy walcowanej, który jest zawijany w przekrój zamkniÄ™ty przed spawaniem. Proces ten tworzy bardzo wytrzymaÅ‚e wewnÄ™trzne struktury, zwiÄ™kszajÄ…ce wytrzymaÅ‚oÅ›ci i sztywnoÅ›ci caÅ‚ego nadwozia, co umożliwiÅ‚o Explorerowi Plug-In Hybrid zdobycie maksymalnej liczby punktów w teÅ›cie Euro NCAP symulujÄ…cym zderzenie z barierÄ… bocznÄ….
Dostarczane w standardzie, zaawansowane systemy wspomagajÄ…ce kierowcÄ™, które wpÅ‚ynęły na 5-gwiazdkowe oceny, obejmujÄ… ukÅ‚ad aktywnego wspomagania hamowania z funkcjÄ… wykrywania pieszych i rowerzystów, Tempomat adaptacyjny (ACC) oraz system utrzymania pojazdu na wybranym pasie ruchu.
– Standardowo montowany autonomiczny system hamowania awaryjnego (PreCollision Assist) sprawdziÅ‚ siÄ™ dobrze w typowych dla jazdy miejskiej testach przy niskich prÄ™dkoÅ›ciach, przy których dochodzi do wielu urazów krÄ™gosÅ‚upa szyjnego. System pomaga unikać kolizji lub Å‚agodzi ich skutki w każdym scenariuszu testowym – stwierdzono w raporcie Euro NCAP.
Ponadto, wprowadzony po raz pierwszy w Europie asystent hamowania przy cofaniu (Reverse Brake Assist) wykorzystuje czujniki radarowe i ultradźwiÄ™kowe do wykrywania na drodze pojazdu obiektów, mierzÄ…cych ponad 28 cm wysokoÅ›ci i 7,5 cm szerokoÅ›ci. Może on automatycznie wÅ‚Ä…czyć hamulce, aby uniknąć kolizji, gdy pojazd cofa z niewielkÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ… od 1,5 km/h do 12 km/h.
Asystent hamowania przy cofaniu zatrzymuje pojazd na 1,5 sekundy, zanim przywróci peÅ‚nÄ… kontrolÄ™ kierowcy, umożliwiajÄ…c mu ocenÄ™ sytuacji przed kontynuowaniem manewru. Kamera wsteczna jest wyposażeniem standardowym.
WyjÄ…tkowo przestronny i luksusowy Explorer Plug-In Hybrid, zorientowany na komfort podróży, oferuje zaawansowane funkcje, w tym centralny, pionowo ustawiony ekran dotykowy o przekÄ…tnej 10,1 cala oraz 12,3-calowy wyÅ›wietlacz zestawu wskaźników. Samochód jest dostÄ™pny na rynkach z ruchem prawostronnym w dwóch charakterystycznych, bogato wyposażonych wariantach: jako sportowy Explorer ST-Line, inspirowany modelami Performance i jako luksusowy Explorer Platinum.
Silnik elektryczny umożliwia Explorerowi jazdÄ™ z napÄ™dem wyÅ‚Ä…cznie elektrycznym przy zerowej emisji spalin, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energiÄ™ zgromadzonÄ… w akumulatorze, używajÄ…c odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. Akumulator trakcyjny można naÅ‚adować korzystajÄ…c z gniazda wbudowanego w lewy przedni bÅ‚otnik. BÄ™dzie on też automatycznie doÅ‚adowywany w czasie jazdy przez ukÅ‚ad Å‚adowania regeneracyjnego, odzyskujÄ…cy energiÄ™ kinetycznÄ… wytracanÄ… podczas hamowania.
*Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę.
**Ford Explorer Plug-In Hybrid – emisja CO2od 66 g/km, zużycie paliwa od 2,9 l/100 km (NEDC)
***http://goldengatebridge.org/research/factsGGBDesign.php#maincable