Funkcjonalność i innowacyjne rozwiązania niedostępne w autach konkurencji w tym segmencie
Ford Puma wyróżnia siÄ™ jednym z najwiÄ™kszych w swojej klasie bagażników - nawet do 457 l. Taki wynik to miÄ™dzy innymi zasÅ‚uga Å›wietnego zaplanowania przestrzeni Å‚adunkowej. PrzykÅ‚ad? Innowacyjny, umieszczony w podÅ‚odze schowek bagażowy MegaBox, który zapewnia nie tylko dodatkowe 80 litrów przestrzeni Å‚adunkowej, ale także umożliwia przewożenie przedmiotów o wysokoÅ›ci do 115 cm. Ponadto ma wodoodpornÄ… powÅ‚okÄ™ i korek spustowy, co uÅ‚atwia czyszczenie wodÄ…. To idealne miejsce na schowanie mokrych butów lub zabÅ‚oconego sprzÄ™tu sportowego. Takie rozwiÄ…zanie – unikalne w tym segmencie - to ukÅ‚on w kierunku ludzi, którzy pragnÄ… spÄ™dzać czas aktywnie i bez żadnych kompromisów. Brudne buty, sprzÄ™t sportowy i ubÅ‚ocona tapicerka? Z PumÄ… takie problemy nie istniejÄ…!
WiÄ™cej bagażu? Nie ma zmartwienia! Tylne siedzenia można zÅ‚ożyć w stosunku 60/40 lub też zÅ‚ożyć je caÅ‚kowicie w celu zwiÄ™kszenia przestrzeni na bagaż. Uzyskana w ten sposób niemal pÅ‚aska podÅ‚oga pomieÅ›ci nawet dÅ‚ugie przedmioty. Ponadto Ford Puma wyposażony jest w póÅ‚kÄ™ za tylnym siedzeniem, która nie jest przymocowana do drugiego rzÄ™du siedzeÅ„ i unosi siÄ™ wraz z klapÄ… bagażnika. DziÄ™ki takiemu rozwiÄ…zaniu zmienia ona swoje poÅ‚ożenie i dostosowuje siÄ™ np. do wiÄ™kszych przedmiotów. Aby byÅ‚o jeszcze wygodniej, Ford Puma może być wyposażony – jako jedyne auto w tym segmencie - w opcjonalne elektryczne otwieranie i zamykanie bagażnika. Wystarczy kluczyk w kieszeni lub torebce, lekki ruch nogÄ… pod Å›rodkowÄ… częściÄ… tylnego zderzaka, a drzwi bagażnika otworzÄ… siÄ™ lub zamknÄ… bez koniecznoÅ›ci dotykania auta.
Praktycznym rozwiązaniem są zdejmowane pokrowce przednich i tylnych foteli. Nieważne, czy dziecku wyleje się sok lub roztopią lody, a pies wniesie błoto na fotele. Zapinane na zamek pokrowce można łatwo zdjąć i wyprać, a następnie ponownie cieszyć się czystym i pachnącym wnętrzem samochodu.
WÅ›ród unikalnych w tym segmencie, opcjonalnych elementów wyposażenia sÄ… np. przednie fotele z funkcjÄ… masażu, dwuczęściowy dach panoramiczny, wirtualne zegary o przekÄ…tnej 12,3 cala umieszczone przed kierowcÄ…, czy też nagÅ‚oÅ›nienie B&O z 10 gÅ‚oÅ›nikami i subwooferem.
Oszczędne i dynamiczne napędy hybrydowe
Ford Puma z napÄ™dem hybrydowym MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) doskonale wpisuje siÄ™ w nowÄ… erÄ™ czystszych i bardziej oszczÄ™dnych hybrydowych pojazdów zelektryfikowanych. Zaawansowane silniki EcoBoost Hybrid zapewniajÄ… nie tylko znakomitÄ… wydajność, ale również znaczÄ…cÄ… oszczÄ™dność paliwa i wyraźnie niższy poziom emisji CO2 w porównaniu do samochodów z napÄ™dami konwencjonalnymi.
Technologia EcoBoost Hybrid w Fordzie Puma wykorzystuje silnik elektryczny poÅ‚Ä…czony z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym, a to pozwala zwiÄ™kszyć wydajność. Pojazd hybrydowy nie jest jednak napÄ™dzany wyÅ‚Ä…cznie energiÄ… elektrycznÄ…. NapÄ™d elektryczny stanowi tylko dodatkowe wsparcie dla silnika benzynowego, umożliwiajÄ…c miÄ™dzy innymi bardziej pÅ‚ynne i dynamiczne ruszanie, oszczÄ™dność paliwa czy też sprawniejsze dziaÅ‚anie systemu Stop&Go. OczywiÅ›cie Ford Puma nie musi być podÅ‚Ä…czany do zewnÄ™trznego źródÅ‚a zasilania, ponieważ 48-woltowy akumulator zasilajÄ…cy napÄ™d elektryczny jest Å‚adowany podczas jazdy np. w trakcie hamowania.
Ford Puma z silnikiem 1.0 l EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM (dostÄ™pna jest także wersja 155 KM) z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów (dostÄ™pna jest również przekÅ‚adnia automatyczna 7DCT) cechuje siÄ™ nie tylko niskim zużyciem paliwa (Å›rednie zużycie 5,4-6 l/100km w cyklu WLTP), ale i Å›wietnÄ… dynamikÄ…. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,8 sekundy, a prÄ™dkość maksymalna to 191 km/h. W wersji 155-konnej i ze skrzyniÄ… automatycznÄ… 7DCT czas sprintu do 100 km/h skraca siÄ™ do 8,7 sekundy, a prÄ™dkość maksymalna roÅ›nie do 200 km/h.
GorÄ…ca i emocjonujÄ…ca Puma ST
Jak poÅ‚Ä…czyć funkcjonalność, niebanalne rozwiÄ…zania, przestronne wnÄ™trze i kompaktowe gabaryty z mocnym silnikiem, Å›wietnym ukÅ‚adem jezdnym i sportowym zawieszeniem? Ford Puma ST jest odpowiedziÄ… sam w sobie! Dynamiczna linia crossovera skrywa piekielnie mocny 200-konny (320 Nm) silnik 1.5 l EcoBoost. Takie parametry w tak niewielkim aucie to naprawdÄ™ wybuchowe poÅ‚Ä…czenie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 6,7 sekundy, a prÄ™dkość maksymalna to 220 km/h. OczywiÅ›cie osiÄ…gi to nie wszystko, bowiem na prowadzenie wpÅ‚yw ma wiele czynników.
Po pierwsze – zawieszenie i ukÅ‚ad jezdny. Ford Puma ST zostaÅ‚ wyposażony w kilka pomysÅ‚owych modyfikacji, dziÄ™ki którym wiÄ™kszy przeÅ›wit i wyższe nadwozie typowe dla crossovera nie zmniejsza dynamiki i jakoÅ›ci jazdy. WÅ›ród ulepszeÅ„ znalazÅ‚ siÄ™ m.in. dodatkowy drążek skrÄ™tny czy też sztywniejsza tylna belka skrÄ™tna, która równoważy wyższy Å›rodek ciężkoÅ›ci, zapewniajÄ…c dodatkowÄ… stabilność. SÄ… też specjalnie dostrojone sprężyny zawieszenia, które zdecydowanie zwiÄ™kszajÄ… sztywność bocznÄ… dla ostrzejszego pokonywania zakrÄ™tów.
Po drugie – hamulce i przeniesienie napÄ™du. UkÅ‚ad hamulcowy Forda Pumy ST zostaÅ‚ zoptymalizowany pod kÄ…tem osiÄ…gów. Obejmuje on wiÄ™ksze i mocniejsze przednie oraz tylne tarcze wraz z zaciskami w porównaniu z innymi wersjami, co przekÅ‚ada siÄ™ na wiÄ™kszÄ… siÅ‚Ä™ hamowania. Niezwykle ważnym elementem jest także opcjonalny zaawansowany mechaniczny ukÅ‚ad różnicowy z ograniczonym poÅ›lizgiem, który optymalizuje trakcjÄ™ przednich kóÅ‚ dla lepszej stabilnoÅ›ci. Co jeszcze?
Sportowe elementy nadwozia i wnÄ™trza. Puma ST już na pierwszy rzut oka zdradza swoje ponadprzeciÄ™tne możliwoÅ›ci. Duże 19-calowe obrÄ™cze aluminiowe skrywajÄ… wiÄ™ksze tarcze i lakierowane na czerwono (w odmianie ST X) zaciski, poszerzone nadkola, pakiet aerodynamiczny, podwójne koÅ„cówki ukÅ‚adu wydechowego – to wszystko wpÅ‚ywa na niezwykle dynamicznÄ… i agresywnÄ… prezencjÄ™ auta. We wnÄ™trzu w oczy rzucajÄ… siÄ™ miÄ™dzy innymi kubeÅ‚kowe fotele RECARO z kontrastowymi szwami w kolorze Metal Grey i wytÅ‚oczonym emblematem ST. Model ST dostÄ™pny jest w cenie od 126 100 zÅ‚otych.
- Ford Puma ST to charyzmatyczne auto, które spotkaÅ‚o siÄ™ z niezwykÅ‚ym przyjÄ™ciem podczas pierwszych testów. Każdy, kto wsiÄ…dzie do tego auta i przejedzie siÄ™ nim po torze, wysiada z uÅ›miechem. Zadowolenie przeplata siÄ™ ze zdziwieniem, bowiem maÅ‚o kto spodziewa siÄ™, że miejski SUV może być tak emocjonujÄ…cy podczas ostrej jazdy torowej. Co ważne, Puma ST nie straciÅ‚a nic ze swojej funkcjonalnoÅ›ci, a to zwinne i atrakcyjne wizualnie auto samo w sobie nadal Å›wietnie sprawdza siÄ™ w ruchu miejskim – powiedziaÅ‚ Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy Ford Polska.
Świetna sprzedaż Pumy w Polsce
WedÅ‚ug danych SAMAR, w caÅ‚ym pierwszym kwartale 2021 r. sprzedano 750 egzemplarzy nowej Pumy. To wynik o 160% lepszy niż w analogicznym okresie ubiegÅ‚ego roku. Wynik ten pozwoliÅ‚ zwiÄ™kszyć udziaÅ‚ Pumy w segmencie miejskich SUVów o blisko 3 punkty procentowe – do 5,51%. Co istotne, aż 95% kupujÄ…cych decyduje siÄ™ na wariant hybrydowy samochodu.
Tak rosnÄ…ca popularność to zasÅ‚uga miÄ™dzy innymi bardzo atrakcyjnej oferty. Ceny Forda Pumy zaczynajÄ… siÄ™ od 69 900 zÅ‚otych za wersjÄ™ Trend z silnikiem 1.0 l EcoBoost 95 KM z manualnÄ… 6-stopniowÄ… skrzyniÄ… biegów. NajtaÅ„sza wersja hybrydowa tj. 1.0 l EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM z bogatym wyposażeniem Titanium kosztuje 81 900 zÅ‚otych. Za wersjÄ™ z automatycznÄ… skrzyniÄ… siedmiobiegowÄ… 7DCT klienci zapÅ‚acÄ… jedynie 89 900 zÅ‚otych.
- Ford Puma to nowy gracz w segmencie miejskich SUVów i od razu żwawo rozpycha siÄ™ Å‚okciami wÅ›ród konkurentów. Na jego sukces skÅ‚adajÄ… siÄ™: atrakcyjna stylistyka, przestronne i innowacyjnie zaprojektowane wnÄ™trze, dynamiczne i oszczÄ™dne silniki, w tym napÄ™dy hybrydowe oraz elementy wyposażenia dotychczas kojarzone z modelami wyższych klas lub marek premium np. przednie fotele z funkcjÄ… masażu czy też elektryczne otwieranie i zamykanie bagażnika poprzez delikatny ruch nogÄ… pod tylnym zderzakiem – powiedziaÅ‚ Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy Ford Polska Sp. z o.o.