Przez ostatnich kilka tygodni, wyÅ›cigowi inżynierowie Audi Sport szczegóÅ‚owo analizowali przyczyny technicznych problemów bolidów Audi e-tron FE04. DziÅ›, szef Audi Motorsport Dieter Gass mówi: „JesteÅ›my pewni, że znaleźliÅ›my zarówno przyczynÄ™ problemów, jak i ich rozwiÄ…zanie. Niestety, przepisy FIA nie pozwalajÄ… nam na wdrożenie zmian i ulepszeÅ„ przed upÅ‚ywem 30 dni od ich zgÅ‚oszenia.” W efekcie tego, odpowiednie usprawnienia zostanÄ… wprowadzone dopiero przed kolejnÄ… rundÄ… sezonu, zaplanowanÄ… na 17 marca w Punta del Este. „OczywiÅ›cie, że taka sytuacja jest dla nas trudna, jesteÅ›my jednak optymistami i mamy nadziejÄ™, że staÅ‚e charakterystyki torów nie bÄ™dÄ… dla nas problemem – podobnie jak nie byÅ‚y problemem podczas testów jeszcze przed rozpoczÄ™ciem sezonu” – dodaje Dieter Gass.
W wyÅ›cigach pierwszych dwóch sezonów FormuÅ‚y E rozgrywanych w Mexico City wygrywaÅ‚ Lucas di Grassi. W roku ubiegÅ‚ym spektakularnie – przebijajÄ…c siÄ™ z samego koÅ„ca stawki. „Moje zwyciÄ™stwo z roku ubiegÅ‚ego byÅ‚o niewÄ…tpliwie najbardziej widowiskowym w historii wyÅ›cigów FormuÅ‚y E” – mówi Lucas di Grassi. W tym roku mistrz raz jeszcze bÄ™dzie musiaÅ‚ pokazać tu ogromnego ducha walki. Po wycofaniu siÄ™ bowiem z wyÅ›cigu w Santiago de Chile, plomba zaÅ‚ożona na inwerter jego bolidu zostaÅ‚a zerwana w celu przeprowadzenia naprawy caÅ‚ego podzespoÅ‚u. WedÅ‚ug przepisów FIA, sytuacja taka skutkuje karÄ… degradacji Brazylijczyka w tabeli, aż o dziesięć miejsc.
Danielowi Abtowi natomiast, w każdym z wyÅ›cigów w Meksyku udawaÅ‚o siÄ™ zdobywać punkty. „MeksykaÅ„scy kibice sÄ… bardzo entuzjastyczni. Atmosfera jest zawsze niesamowita, a ja po prostu lubiÄ™ ten tor” – mówi Abt. „CzujÄ™ siÄ™ tam bardzo komfortowo, jestem wysoce zmotywowany i peÅ‚en energii.” Zarówno Daniel Abt, jak i Lucas di Grassi, przylecÄ… do Meksyku wprost z obozu kondycyjnego na wyspie Lanzarote, gdzie spÄ™dzili tydzieÅ„ wraz z wieloma innymi kierowcami fabrycznymi Audi.
„JesteÅ›my teraz w bardzo trudnym momencie naszej, póki co krótkiej, historii udziaÅ‚ów w serii FormuÅ‚a E. JesteÅ›my jednak zmotywowani i zdeterminowani by dać z siebie wszystko i uzyskać jak najlepszy wynik. Ten wyÅ›cig to dla Daniela i Lucasa z pewnoÅ›ciÄ… ogromne wyzwanie” – podkreÅ›la szef zespoÅ‚u Audi Sport ABT Schaeffler Allan McNish. „Wszyscy przecież wiemy jak nieprzewidywalny może być rozwój wypadków w dniu wyÅ›cigu. ZwyciÄ™stwo Lucasa w roku ubiegÅ‚ym jest tego najlepszym przykÅ‚adem.”
WyÅ›cigu E-Prix w Meksyku nie można porównać z żadnym innym, nie tylko z uwagi na imponujÄ…ce otoczenie. Teren metropolii Mexico City, zamieszkanej przez 20 milionów mieszkaÅ„ców, to najwiÄ™kszy teren miejski na Å›wiecie. W roku 2016, Audi uruchomiÅ‚o w Meksyku jednÄ… ze swych najnowoczeÅ›niejszych fabryk. Produkowany jest tu model Audi Q5 z przeznaczeniem na rynki caÅ‚ego Å›wiata.
PiÄ…ta runda sezonu 2017/2018 serii FormuÅ‚a E wystartuje w najbliższÄ… sobotÄ™, 3 marca o godz. 16.00 czasu lokalnego, czyli o 23.00 czasu Å›rodkowoeuropejskiego. TransmisjÄ™ wyÅ›cigu prowadzić bÄ™dzie 70 stacji telewizyjnych, których peÅ‚na lista dostÄ™pna jest na stronie internetowej www.fiaformulae.com
Liczby, dane i fakty:
Data wyścigu: 3 marca 2018
Nazwa toru: Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 2 kilometry 93 metry
Ilość zakrÄ™tów: 18
Najwyższa prędkość: ok. 210 km/h
Najniższa/najwyższa prędkość w zakręcie: ok. 50/175 km/h
Poprzedni zwyciÄ™zcy: Lucas di Grassi (2017), Jérôme D’Ambrosio (2016)
Najlepszy wynik teamu Audi Sport ABT Schaeffler: pierwsze miejsce Lucasa di Grassi (2017)
Rekord toru w kwalifikacjach: Oliver Turvey, 1min. 02,712 sek. (2017)
Rekord toru w wyÅ›cigu gÅ‚ównym: Sébastien Buemi, 1min. 03,102 sek. (2017)