„Technologia plug-in pozwala zmienić sposób, w jaki podróżujÄ… ludzie”, powiedziaÅ‚a Mary Barra, wiceprezes ds. globalnego rozwoju produktu podczas spotkania z mediami zorganizowanego w San Francisco z okazji ekspozycji GM Electrification Experience. „RozwiÄ…zania tego typu bÄ™dÄ… w przyszÅ‚oÅ›ci ważnÄ… częściÄ… naszego technologicznego portfolio”.
Barra, przebywajÄ…ca wówczas w Detroit, dodaÅ‚a za poÅ›rednictwem Å‚Ä…cza satelitarnego, że zaprezentowany w 2010 roku Chevrolet Volt, czyli samochód elektryczny o rozszerzonym zasiÄ™gu, staÅ‚ siÄ™ czymÅ› wiÄ™cej, niż tylko prezentacjÄ… kompetencji GM w zakresie opracowywania pojazdów elektrycznych.
„Pojazd, który poczÄ…tkowo sÅ‚użyÅ‚ jako swego rodzaju platforma do zweryfikowania nowej technologii, zapoczÄ…tkowaÅ‚ bÅ‚yskawiczny rozwój pojazdów elektrycznych”, powiedziaÅ‚a Barra. „NastÄ…piÅ‚o to szybciej, niż siÄ™ tego spodziewaliÅ›my pięć lat temu. Niespotykana technologia napÄ™du wykorzystana w Volcie – ta sama, którÄ… zastosujemy w modelu Cadillac ELR – bÄ™dzie w przyszÅ‚oÅ›ci stanowiÅ‚a podstawÄ™ naszej strategii elektryfikacji”.
DoÅ›wiadczenie wyniesione z prac nad Voltem zostaÅ‚o wykorzystane w modelu Chevrolet Spark EV, który wejdzie do sprzedaży w przyszÅ‚ym roku w USA i w Korei PoÅ‚udniowej, a także na innych rynkach.
„SpeÅ‚nimy wymagania stawiane przez niektóre agencje nadzorujÄ…ce, jednak nie to byÅ‚o celem powstania Sparka EV”, powiedziaÅ‚a Barra.
Firma GM zamierza sprzedać w tym roku 50 000 zelektryfikowanych pojazdów – poczynajÄ…c od Volta, a koÅ„czÄ…c na technologii eAssist wykorzystywanej w modelach Buick LaCrosse, Regal i Chevrolet Malibu. W momencie przyszÅ‚orocznego debiutu rynkowego Chevrolet Impala 2014 bÄ™dzie również oferowaÅ‚ technologiÄ™ eAssist.
„Stale promujemy naszÄ… technologiÄ™ eAssist”, powiedziaÅ‚a Barra. „Do roku 2017 pojazdy GM wyposażone w eAssist bÄ™dÄ… produkowane w setkach tysiÄ™cy egzemplarzy rocznie”.