„JeÅ›li chodzi o opracowanie technologii przyszÅ‚oÅ›ci niezwykle ważne sÄ… szybkość i koncentracja. Chcemy możliwie szybko zaoferować naszym klientom zaawansowane funkcje przy utrzymaniu wydatków w ryzach” – powiedziaÅ‚ Oliver Blume, prezes Grupy Volkswagen.
Rozwój autonomicznej jazdy jest podstawowym elementem strategii NEW AUTO Grupy Volkswagen. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiada za realizacjÄ™ tego rozwoju w ramach koncernu, szczególnie w obszarach mobilnoÅ›ci i transportu jako usÅ‚ugi (MaaS/TaaS), natomiast spóÅ‚ka technologiczna Cariad odpowiada za rozwój częściowo i wysoce zautomatyzowanych funkcji jazdy (do poziomu 4) dla marek koncernu, które produkujÄ… samochody osobowe. Wraz z partnerami obie firmy kontynuujÄ… prace nad rozwojem technologii autonomicznej jazdy.
Marka Volkswagen Samochody Dostawcze poszerza zakres wspóÅ‚pracy z partnerami
Volkswagen Samochody Dostawcze rozszerza wspóÅ‚pracÄ™ w zakresie rozwoju technologii autonomicznej jazdy. Nazwa nowego partnera zostanie ogÅ‚oszona w najbliższym czasie. Prototypowe egzemplarze Volkswagena ID.Buzz, w których sÄ… testowane wspólne rozwiÄ…zania już jeżdżą po drogach.
Cel marki Volkswagen Samochody Dostawcze dotyczący autonomicznej jazdy pozostaje niezmieniony: w 2025 roku klienci w Hamburgu będą mogli zarezerwować przejazd autonomicznym Volkswagenem ID.Buzz w ramach usług MOIA.
„Jednym z efektów wspóÅ‚pracy z nowym partnerem bÄ™dzie także zacieÅ›niona kooperacja w ramach Grupy w zakresie rozwoju wysoce zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy” – wyjaÅ›nia Christian Senger, czÅ‚onek zarzÄ…du marki Volkswagen Samochody Dostawcze, odpowiedzialny za rozwój rozwiÄ…zaÅ„ zwiÄ…zanych z mobilnoÅ›ciÄ… i transportem jako usÅ‚ugÄ… oraz jazdy autonomicznej.
Cariad kontynuuje z partnerami prace rozwojowe nad funkcjami jazdy poziomu 3 dla samochodów osobowych
W ramach wspóÅ‚pracy z firmÄ… Bosch spóÅ‚ka Cariad bÄ™dzie kontynuować prace nad rozwojem zautomatyzowanej jazdy na potrzeby indywidualnej mobilnoÅ›ci. Celem partnerów jest doprowadzenie do tego, aby częściowo i w dużym stopniu zautomatyzowana jazda byÅ‚a dostÄ™pna dla każdego.
Celem jest wyposażenie pojazdów Grupy Volkswagen w funkcje, które od czasu do czasu pozwolÄ… kierowcy zdjąć rÄ™ce z kierownicy. SÄ… to zaawansowane systemy wspomagajÄ…ce kierowcÄ™, tzw. systemy poziomu 2 do miasta, terenów wiejskich i autostrad, w których kierowca jest kompleksowo wspierany przez pojazd, oraz system, w którym pojazd przejmuje wszystkie zadania zwiÄ…zane z prowadzeniem pojazdu na autostradzie (poziom 3). Pierwsze funkcje majÄ… zostać wdrożone w 2023 roku.
Na rynek chiÅ„ski przeznaczone sÄ… rozwiÄ…zania, opracowywane wspólnie przez spóÅ‚kÄ™ Cariad i firmÄ™ Horizon Robotics. Chiny to jeden z najważniejszych rynków na Å›wiecie, notujÄ…cy najwiÄ™ksze wzrosty. W obszarze oprzyrzÄ…dowania Grupa Volkswagen rozpoczęła w PaÅ„stwie Åšrodka wspóÅ‚pracÄ™ z firmÄ… Qualcomm, a jej efektem bÄ™dÄ… zaawansowane ukÅ‚ady scalone do zautomatyzowanej jazdy.
Kontynuacja zatrudnienia pracowników przez Argo AI
Grupa Volkswagen pracuje wraz z firmÄ… Argo AI, by zapewnić zatrudnienie pracownikom i dalszy rozwój najbardziej obiecujÄ…cych projektów w dziedzinie autonomicznej jazdy.
Wszystkie inne elementy wspóÅ‚pracy z Fordem pozostajÄ… niezmienione.