FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1619 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1101 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
HONDA CRF250R 2023
  Dodano: 2022-06-08
Wyświetlono: 288 razy
HONDA CRF250R 2023
Motocykl CRF250R, mechanicznie niezmieniony w roczniku modelowym 2023, pozostaje najmocniejszy w swojej historii. Zawdzięcza to modyfikacjom wprowadzonym do modelu z 2022 roku - podwoziu z CRF450R, które zapewniło temu motocyklowi zwycięstwo w mistrzostwach MXGP, a także zmodernizowanym głowicom cylindrów, zapewniającym znaczne zwiększenie momentu obrotowego przy niskich obrotach. Poprawiono wtedy również wydajność chłodzenia, a wzmocniona skrzynia biegów otrzymała zmienione przełożenia i dziewięciopłytkowe sprzęgło. Nowa szata graficzna wyróżniająca model na rok 2023 zawiera zupełnie nowe, przeprojektowane kultowe logo HRC.

foto © Honda

Klasa MX2 to nieustanna, zacięta walka. Honda CRF250R okazała się skuteczną bronią w tej konkurencji. Sportowa rywalizacja miała wpływ na ewolucję maszyny, która nieustannie zmieniała się w mniejszym lub większym stopniu, stając się maszyną, z której amatorzy - entuzjaści motocrossu, a także profesjonalni kierowcy wyścigowi mogą wycisnąć więcej na każdym metrze każdego okrążenia.
 
 
 
W ciągu ostatnich 5 lat miał miejsce intensywny rozwój tego motocykla. W CRF250R z roku modelowego 2018 dokonano gruntownych zmian. Odziedziczył on filozofię „Absolute Holeshot” (wyjścia na prowadzenie wyścigu już po pierwszym zakręcie) po CRF450R 2017, z którym dzielił nową ramę siódmej generacji, poprawioną geometrię i zawieszenie Showa. Z nowym silnikiem DOHC, przełączanymi mapami sterowania i dopracowaną ergonomią, CRF250R jest wciąż maszyną MX, którą hobbysta może wykorzystać na tyle, na ile tylko pozwala jego poziom umiejętności.
 
 
 
W CRF250R 2019 poprawiono przebieg momentu obrotowego przy niskich obrotach, co uzyskano dzięki głębokim zmianom w układach dolotowym i wydechowym. Dodano także kontrolę startu HRC, zmieniono zacisk przedniego hamulca i wprowadzono kierownicę Renthal Fatbar z regulacją położenia. Rok modelowy 2020 przyniósł kolejne zmiany, jak rama i wahacz zapożyczone z CRF450R z roku modelowego 2019 oraz poprawiona charakterystyka silnika w zakresie średnich obrotów.
 
 
 
Rok modelowy 2022 to dla CRF250R znaczące zmiany charakterystyki silnika które czynią ten motocykl "najmocniejszym w historii". Zawieszenie przejęte z mocniejszego modelu CRF450R z roku modelowego 2021, pozwoliło poprawić możliwości i zwinność motocykla. Dodatkowo wprowadzone modyfikacje w silniku zwiększające moment obrotowy przy niskich obrotach, pozwalają lepiej wykorzystać nowe podwozie przy zachowaniu wysokiego poziomu niezawodności.
 
 
 
CRF250R na rok modelowy 2023 otrzymał wyrazistą grafikę, na której widnieje nowe, przeprojektowane logo HRC, symbolizujące intensyfikację aktywności wyścigowej Hondy.
 
 
 
 
 

Opis modelu

 
 
Warto przypomnieć korzystne zmiany wprowadzone do CRF250R z roku modelowego 2022. Aby ułatwić szybką jazdę, wykorzystano wnioski z ostatnich prac nad CRF450R i skoncentrowano się na zmniejszeniu zmęczenia kierowcy. Rezultat to optymalne czasy okrążeń uzyskiwane nie tylko przez światowej klasy kierowców wyścigowych, ale także entuzjastów MX o różnych poziomach umiejętności.
 
 
 
A to, co jest dobre dla klasy 450, będzie jeszcze lepsze dla klasy 250. Nowa rama i wahacz CRF250R są lżejsze o 3 kg od tych w modelu z roku 2021, co w połączeniu z bardziej zwartą geometrią podwozia i zwiększonym prześwitem, zapewnia najwyższą efektywność w zakrętach i łatwość prowadzenia. Zawieszenie Showa otrzymało zupełnie nowe zawory amortyzatorów, poprawiające tłumienie nierówności, przyczepność i kontrolę nad motocyklem.
 
 
 
Nie zapomniano również o osiągach silnika. Kierowcy zawsze uwielbiali moc CRF250R, a w połączeniu z solidnym ciągiem w średnim zakresie obrotów, wprowadzono istotne zmiany zarówno w układzie dolotowym, jak i wydechowym, dzięki czemu uzyskano znacznie lepsze zachowanie silnika przy niższych obrotach.  Jednym z celów było precyzyjne dostrojenie rozrządu przy wysokich obrotach i zapewnienie niezawodności po większych przebiegach, natomiast doskonałe wykorzystanie podniesionej mocy motocykl zawdzięcza 9-cio płytkowemu sprzęgłu i optymalizacji przełożeń wzmocnionej skrzyni biegów.
 
 
 
 
 

Kluczowe funkcje

 
3.1 Podwozie
 
 
 
Wkład doświadczeń zespołu HRC w optymalizację ramy, wahacza, balansu sztywności i geometrii motocykla, czego efektem jest zwiększenie zwrotności i łatwości użytkowania
Przedni widelec Showa 49 mm ze zoptymalizowaną sztywnością sprężyn oraz tłumienia dobicia oraz odbicia z przodu i z tyłu
Nowa, kompaktowa konstrukcja siedzenia i nowe elementy z tworzywa sztucznego zwiększają swobodę ruchów kierowcy; nowa grafika z nowym logo HRC
 
 
CRF250R zmierza w kierunku, który wyznacza CRF450R. Tak więc w modelu 2022 podwozie jest platformą opracowaną przez HRC, która zadebiutowała w produkcyjnym CRF450R z roku modelowego 2021. Jest ono również głównym atutem w zawodach sportowych - Tim Gajser zdobył dzięki niemu dwa tytuły mistrzowskie w serii MXGP. Wraz z mocniejszym silnikiem, zmniejszoną o 3 kg masą, z udoskonaloną geometrią i ulepszonym zawieszeniem, podwozie to pozwoliło na szybką jazdę, okrążenie po okrążeniu.
 
 
 
Nowością w CRF250R jest również dynamiczne zachowanie podwozia: sztywność skrętna została zachowana, jednak sztywność poprzeczna została zmniejszona o 20%, aby podnieść prędkość na zakrętach oraz poprawić przyczepność i precyzję prowadzenia. Mocowanie wahacza poprawiono pod względem użebrowania, a jego sztywność dostosowano do współpracy z nową ramą.
 
 
 
Górna i dolna półka są bardziej podatne, w porównaniu z poprzednim modelem, dzięki czemu umożliwiono ostrzejsze, bardziej zwinne pokonywanie zakrętów i lepsze wybieranie nierówności. Z przodu znajduje się w pełni regulowany, 49-milimetrowy widelec Showa USD ze sprężynami śrubowymi. Aby zapewnić płynne pokonywanie zakrętów, skok przedniego zawieszenia wynosi 310 mm, a mocowanie koła zaprojektowano tak, by poprawić przyczepność i zdolność pokonywania kolein. Zawór główny tłoka tylnego amortyzatora Showa został powiększony - z dopasowanym przełożeniem Pro-Link - aby zapewnić szybszą reakcję i płynniejsze tłumienie nierówności oraz zwiększyć prędkość jazdy po koleinach.
 
 
 
Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 27,32°/115 mm, przy rozstawie osi 1477 mm.  Minimalny prześwit to 333 mm, masa własna wynosi 104 kg. Kompaktowe siedzisko smukłego motocykla zapewnia kierowcy swobodę ruchów. Jest ono również łatwe w demontażu i montażu. Celem ułatwienia obsługi serwisowej zastosowano tylko 4 śruby M8 mocujące resztkowe elementy nadwozia do ramy.
 
 
 
Osłony chłodnic zaprojektowano z wykorzystaniem numerycznej symulacji przepływu płynów CFD (Computational Flow Dynamics), by zapewnić maksymalny wydatek powietrza. Są one wykonane z jednej kształtki i mają dolny otwór wentylacyjny. Wykonany z tytanu zbiornik paliwa ma 6,3 litra pojemności.
 
 
 
Lekka kierownica Renthal Fatbar, będąca wyposażeniem standardowym poprawia komfort prowadzenia maszyny. W górnej półce zastosowano dwa zestawy otworów umożliwiające przesuniecie kierownicy o 26 mm do przodu/tyłu. Dodatkowo obrócenie o 180 stopni uchwytów kierownicy pozwala przesunąć kierownicę o dodatkowe 10 mm. W efekcie otrzymujemy 4 konfiguracje położenia kierownicy.
 
 
 
Dwutłoczkowy zacisk hamulcowy z przodu, z tłoczkami o średnicy 30 i 27 mm, połączono z 260-milimetrową tarczą typu Wave oraz z przewodami hamulcowymi o niskim współczynniku rozszerzalności, co zapewnia zarówno dobre wyczucie, jak i stałą siłę hamowania. Jednotłoczkowy tylny zacisk hamulcowy współpracuje z 240-milimetrową tarczą typu Wave.
 
 
 
Aluminiowe obręcze DID wykończone są w kolorze czarnym. Standardowo motocykl otrzymuje miękkie opony terenowe 80/100-21 PIRELLI MX32 MIDSOFT z przodu i 100/90-19 PIRELLI MX32 MIDSOFT z tyłu.
 
 
 
W modelu CRF250R na rok 2023, wprowadzono efektowną, zupełnie nową szatę graficzną nawiązującą do ostrych linii motocykla, z nowym, przeprojektowanym, ikonicznym logo HRC, pisanym kursywą, co nawiązuje do rozszerzenia aktywności HRC o wyścigi samochodowe.
 
 
 
 
 
3.2 Silnik
 
 
 
Ubiegłoroczne udoskonalenia układu dolotowego i głowicy cylindra oraz prosty kanał wydechowy wraz z nowym kolektorem , a także pojedynczy tłumik pozwoliły uzyskać do 10% więcej mocy i do 15% więcej momentu obrotowego.
Poprawione czasy zaworowe przy wysokich obrotach oraz dostarczanie oleju do głowicy cylindrów
9-tarczowe sprzęgło ma zwiększoną wytrzymałość i wymaga mniejszej siły na dźwigni sprzęgła.
Przełożenia przekładni dopasowano do błyskawicznego "zapinania" biegów w czasie jazdy
Wysokowydajny odbiór ciepła z chłodnicy Poprawiona wydajność układu chłodzenia
 
 
Silnik modelu CRF250R DOHC ma pojemność 249,4 cm3 i od dawna jest jedną z najmocniejszych w górnym zakresie obrotów jednostek wykorzystywanych na torach wyścigowych. Poprawa momentu obrotowego i mocy już od niskich obrotów, bez strat w górnym zakresie, była celem prac nad rozwojem modelu na rok 2022, których efekty zaimplementowano również w modelu na rok 2023.
 
 
 
Przy rozpędzaniu silnika od biegu jałowego, przyrost mocy pojawia się szybko, jest płynny i liniowy, a moment obrotowy wyraźnie rośnie przy znacznie niższych obrotach. Ogólnie rzecz biorąc, w porównaniu z poprzednią konstrukcją, w całym zakresie obrotów uzyskano do 10% więcej mocy i 15% momentu obrotowego, co pozwala na płynne pokonywanie odcinków między zakrętami na tym samym biegu. W rezultacie manetką przyspieszenia kierowca kontroluje silnik o jeszcze większej mocy, który zapewnia solidny, łatwo dostępny moment napędowy już od najniższych obrotów, pozwalając w pełni wykorzystać zwinność podwozia.
 
 
 
Stabilność spalania przy niskich prędkościach obrotowych oraz przepływ gazów do oraz z  komory spalania, to główne czynniki wpływające na poprawę charakterystyki silnika. Poprzez chwyt wlotu powietrza i stożkową rurę, obok wtryskiwacza pochylonego pod kątem 60°, powietrze trafia do komory spalania, z której spaliny wyprowadzane są przez prosty port wydechowy. Airbox o pojemności 4,1 l zapewnia wysoką wydajność dolotu i chłodzenie powietrza doprowadzanego do silnika. Zadbano o łatwy dostęp do filtra powietrza.
 
 
 
Koło zębate wałka rozrządu zaworów ssących jest mocowane wciskowo, co pozwala na zmniejszenie masy i zwiększenie sztywności mechanizmu rozrządu. Podwójne sprężyny zaworów dolotowych  gwarantują szczelność  przy wysokich obrotach. Kanały olejowe prowadzące do czopów wałków rozrządu oraz sztywniejsze mocowania wałków rozrządu i głowicy ograniczają straty tarcia w czopach.
 
 
 
Precyzyjnie dobrane zmiany położenia wałka popychaczy wspomagają osiągi przy wysokich obrotach, podczas gdy konstrukcja tłoka i korbowodu maksymalizuje sprawność spalania. Średnica cylindra i skok tłoka to 79 x 50,9 mm, z przesunięciem osi cylindra względem osi wału korbowego o 4,5 mm, aby zmniejszyć tarcie tłoka o ścianki cylindra. Stopień sprężania wynosi 13,9:1.. Tytanowe zawory o średnicy 33 mm ssące i 26 mm wydechowe.
 
 
 
Spaliny odprowadza lekki pojedynczy tłumik. Początkowy odcinek rury wydechowej umożliwia odprowadzenie spalin na wprost, a nowe wymiary wewnętrzne wydechu poprawiają stabilność spalania i sprawność układu wydechowego. Zwarta budowa układu wydechowego pozwala również na uzyskanie smuklejszej geometrii układu wydechowego. Aby odprowadzić dodatkową energię cieplną generowaną przez intensywniej pracujący silnik, zwiększono wydajność chłodzenia, a osłony chłodnic wymuszają dodatkowy przepływ powietrza.
 
 
 
Zastosowano rozwiązania podnoszące poziom niezawodności. Pompa wody zapewnia efektywne chłodzenie oleju o wysokiej temperaturze, a wysokie ciśnienie oleju doprowadzanego do głowicy cylindra zwiększa jego przepływ. Pięciootworkowa dysza oleju natryskiwanego na tłok poprawia chłodzenie tłoka i pozwala na zastosowanie bardziej bezkompromisowej mapy czasów zapłonu. Pompa olejowa - wraz z jej napędem - znajduje się po prawej stronie silnika, tak jak filtr oleju i kanały rozprowadzające olej.  Droga oleju wokół silnika jest krótka i prosta, a układ smarowania o pojemności 1,35 litra smaruje również sprzęgło i skrzynię biegów.
 
 
 
Aby podwyższyć wytrzymałość sprzęgła, wyczucie załączania i uzyskać lżejsze działanie dźwigni, sprzęgło posiada 9 tarcz, które zwiększają ogólną powierzchnię tarcia. Również dodatkowa sprężyna tłumiąca drgania, lepsze smarowanie, odpowiednio dobrane materiały cierne i zmienione przełożenie wstępne, a także sztywniejsza centralna część sprzęgła, przyczyniają się do lepszej pracy (w porównaniu do poprzedniej konstrukcji) i 21% wzrostu trwałości. Obciążenie robocze dźwigni sprzęgła zmalało o 4%.
 
 
 
Aby poradzić sobie z momentem przenoszonym przez nowe sprzęgło oraz zmaksymalizować siłę napędową przy każdej kombinacji obrotów i załączonego biegu, przekładnia została skonstruowana z myślą o poprawieniu wytrzymałości, bez podnoszenia jej masy. Precyzyjnie dobrano przełożenia przekładni. Przełożenia 1 i 3 są długie, a 2,4 i 5 – krótkie.
 
 
 
Mechanizm zmiany biegów wykorzystuje pojedynczy wodzik zmiany biegów z 2 na 3 z dwoma rowkami prowadzącymi oraz podwyższoną sztywność wałka zdawczego, która ogranicza tarcie. w rezultacie uzyskano znacznie lepsze wyczucie zmiany biegów pomiędzy dwoma krytycznymi biegami. Czujnik załączonego biegu umożliwia wykorzystanie specyficznych map zapłonu dla różnych biegów.
 
                                                                                                                     
 
3.3 Elektronika
 
 
 
Trzy tryby kontroli startu HRC
Przycisk wyboru trybu pracy silnika (EMSB) daje możliwość przełączania pomiędzy trzema mapami wtrysku, od których zależy charakterystyka mocy
 
 
System kontroli startu HRC daje każdemu kierowcy możliwość najszybszego ruszania ze startu zatrzymanego, oferując do wyboru 3 poziomy działania:
 
 
 
Poziom 3 – 10 000 obr/min, do startu w błotnistym terenie, odpowiedni dla mniej doświadczonych kierowców.
 
Poziom 2 – 11 750 obr/min, na suchą nawierzchnię - ustawienie podstawowe.
 
Poziom 1 – 13 000 obr/min, na suchą nawierzchnię dla kierowcy z dużym doświadczeniem.
 
 
 
Aktywacja kontroli startu HRC jest łatwa - aby ją włączyć, wystarczy rozłączyć sprzęgło i nacisnąć przycisk Start, umieszczony po prawej stronie kierownicy. Dioda LED będzie migać pojedynczymi impulsami sygnalizując poziom 1. Ponowne naciśnięcie i przytrzymanie przycisku Start przez co najmniej 0,5 sekundy spowoduje, że dioda LED będzie wysyłać dwa impulsy oznaczające wybór poziomu 2. Powtarzając tę procedurę uzyskamy trzy impulsy diody LED wskazujące na wybór poziomu 3.
 
 
 
Przycisk wyboru trybu pracy silnika (EMSB) zmienia charakterystykę silnika, przy czym dostępne są trzy mapy pracy jednostki napędowej, odpowiadające różnym warunkom jazdy lub preferencjom kierowcy: tryb 1 (standardowy), tryb 2 (płynny) i tryb 3 (agresywny). Wybrany tryb sygnalizowany jest przez diodę LED.
 
 
 
Elementy sterowania i wskaźniki, takie jak przycisk zatrzymania silnika, ostrzeżenie EFI, przycisk trybu EMSB czy wskaźniki LED, zostały umieszczone po lewej stronie kierownicy:
 
 
 
 
 

Dane techniczne

 

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, jednocylindrowy DOHC

Pojemność skokowa

249,4 cm3

Średnica cylindra i skok

79 mm x 50,9 mm

Stopień sprężania

13.9:1

Pojemność układu smarowania

1,35 l.

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

Wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

6,3 l

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

elektryczny

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

O stałym zazębieniu

Przeniesienie napędu

Łańcuch

RAMA

 

Typ

Aluminiowa podwójna kołyskowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2177 x 827 x 1265 mm

Rozstaw osi

1477 mm

Kąt główki ramy

27,32°

Wyprzedzenie

115 mm

Wysokość siedziska

961 mm

Prześwit

333 mm

Masa własna

104 kg

ZAWIESZENIE

 

Przód

Widelec Showa USD 49 mm (Hitachi Astemo, Ltd)

Tył

 

Pojedynczy amortyzator SHOWA z układem Pro Link

KOŁA

 

Przód

Aluminiowe szprychowe

Tył

Aluminiowe szprychowe

Opona przednia

80/100-21 PIRELLI MX32 MIDSOFT

Opona tylna

100/90-19 PIRELLI MX32 MIDSOFT

HAMULCE

 

Przód

Hydrauliczne, tarcza „wave” 260 mm

Tylne

Hydrauliczne, tarcza „wave” 240 mm

 
Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie.
 
Należy pamiętać, że podane liczby to wyniki uzyskane przez firmę Honda w standardowych warunkach testowania, zalecanych przez WMTC. Testy są prowadzone na hamowni, z wykorzystaniem standardowej wersji modelu z kierowcą, bez pasażera i dodatkowego wyposażenia. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od sposobu jazdy i stanu pojazdu, warunków pogodowych, warunków na drodze, ciśnienia w oponach, zainstalowanych akcesoriów, ładunku, wagi kierowcy i pasażera oraz innych czynników.


Źródło: Honda, Mototarget

 Pisaliśmy również
» Zaawansowane systemy ABS stosowane w jednośladach Hondy
» Nowe kolory dla Gold Winga i Gold Winga 'Tour' na rok modelowy 2023
 Inne artykuły
» Nowy Ford GT LM 2022 – ostatni model z serii edycji specjalnych upamiętniających sukcesy Forda w Le Mans 2022-10-05
  Ford GT LM 2022 Ford przedstawił dziś ostatnią z edycji specjalnych Forda GT trzeciej generacji. Ford GT LM Edition 2022 upamiętnia jedyny amerykański samochód wyścigowy odnoszący sukcesy w Le Mans w 2016 roku, a także legendarne zwycięstwo "1-2-3" w 1966 r., kiedy kierowcy F... więcej »

» Ponadczasowa ikona: ekskluzywna limitowana edycja Audi TT RS Coupé iconic edition zachwyca innowacyjnym designem i dynamiką 2022-10-05
  Audi TT RS Coupé Ekskluzywność i najwyższe osiągi: Audi TT Coupé ma już 25 lat, a historię jego sukcesu uświetni rynkowa premiera dostępnej tylko w Europie i limitowanej do 100 sztuk edycji specjalnej Audi TT RS Coupé iconic edition. Ten sportowy samochód o ponadczasowej linii... więcej »

» Popularność i rynkowy sukces przewodników „… na czterech kółkach” marki Volkswagen Samochody Dostawcze i Wydawnictwa Pascal 2022-10-05
  Zmieniające się od kilku lat zwyczaje dotyczące spędzania wakacji przez Polaków wskazują, że coraz większy odsetek osób wybierających się na urlop organizuje go na własną rękę szukając miejsc, w których nie tylko będzie można zobaczyć coś ciekawego, ale równie... więcej »

» Nowy szerszeń Hondy – CB750 Hornet – ląduje na targach Intermot 2022-10-04
  23YM HONDA CB750 HORNET Honda zaprezentowała dziś na targach Intermot, w niemieckiej Kolonii, wyczekiwany przez wszystkich nowy motocykl CB750 Hornet. Oznacza to powrót modelu o niezwykle sugestywnej nazwie („Hornet” - szerszeń) do oferty marki.... więcej »

» Elektryczny samochód dostawczy w firmowej flocie. Czy to naprawdę się opłaca? 2022-10-04
  Ford e-transit Elektryczne samochody są coraz częściej spotykane na polskich drogach – także te dostawcze. Siłą rzeczy kupują je głównie przedsiębiorcy, dla których znacznie ważniejsze od designu pojazdu są jego walory użytkowe. Dlaczego coraz częściej decydują się oni... więcej »

» Salony Volkswagena z prestiżowymi wyróżnieniami w „Wielkim Teście Salonów” tygodnika Auto Świat 2022-10-03
  Do badania wybrano salony najpopularniejszych w Polsce marek – czołowej dwudziestki w rankingach sprzedaży oraz pięciu marek spoza czołówki zestawienia. Spośród 345 salonów, które uwzględniono w tegorocznej edycji badania 273 stanowiły obiekty marek popu... więcej »

» Zaawansowane systemy ABS stosowane w jednośladach Hondy 2022-10-03
  Honda opublikowała kolejne video o rozwiązaniach technicznych stosowanych w jej jednośladach. W odcinku omówiono sposób działania różnych typów systemu ABS, dostępnych w modelach Hondy. O zaawansowaniu technicznym obecnie stosowanych rozwiązań z zakresu bezpie... więcej »

» Nowy wzór do naśladowania wśród aut seryjnych i torowych – Ford wprowadza do oferty Mustanga w wersji Dark Horse oraz nową rodzinę wyczynowych, wyścigowych Mustangów 2022-10-03
  Ford Mustang Dark Horse Za sprawą agresywnego wyglądu i zmodyfikowanego silnika V8 o pojemności aż pięciu litrów, Mustang Dark Horse poszerza gamę dostępnych wersji tego modelu i ustanawia nowy punkt odniesienia w dziedzinie osiągów zarówno dla samochodów seryjnych, jak i wyczynowych... więcej »

» Spalinowy czy elektryczny? Forda Mustanga zawsze można dopasować do swojego stylu życia 2022-09-29
  Ford Mustang Mach-e zima Ford Mustang to jedna z największych ikon nie tylko marki, ale także historii motoryzacji. Od lat kojarzy się z nieokiełznanym charakterem, potężnymi osiągami, niepowtarzalnym wzornictwem oraz akcentami stylistycznymi dodającymi mu drapieżności i charakteru. F... więcej »

» Volkswagen zorganizuje „Dni z Volkswagen ID.” z autami rodziny ID. i ekspertami 2022-09-29
  volkswagen id. ID.5 GTX „Xcite” Volkswagen organizuje u wybranych dealerów „Dni z Volkswagen ID”. W akcji, która rozpocznie się w październiku, weźmą udział dealerzy, których salony są zlokalizowane w Bydgoszczy, Toruniu, Warszawie, Piasecznie i Łodzi. Celem wydarzenia jest posze... więcej »

» PowerCo i Umicore zakładają spółkę joint venture, która zajmie się produkcją materiałów do akumulatorów 2022-09-28
  PowerCo, spółka Grupy Volkswagen, zajmująca się akumulatorami oraz Umicore, belgijska grupa, specjalizująca się w gospodarce cyrkularnej, ogłosiły założenie spółki joint venture, która zajmie się produkcją materiałów do budowy akumulatorów w Europie. Od 2025 r... więcej »

» Nowe kolory dla Gold Winga i Gold Winga 'Tour' na rok modelowy 2023 2022-09-28
  23YM HONDA GOLD WING GL1800 Gold Wing i GL1800 Gold Wing 'Tour', flagowe turystyczne motocykle Hondy na rok modelowy 2023, otrzymują nowe opcje kolorystyczne i zmiany techniczne z zakresu bezpieczeństwa.... więcej »

» Ford pracuje nad technologią opartą na smartfonach, która pozwoli ostrzec kierowców przed trudno widocznymi pieszymi, rowerzystami i nie tylko 2022-09-28
  Ford technologia ostrzegania kierowców przed pieszymi Ford Motor Company prowadzi badania nad nową technologią komunikacyjną opartą na smartfonach, która potencjalnie może pomóc ostrzegać kierowców przed pieszymi, rowerzystami i nie tylko – nawet tymi, którzy zbliżają się do trasy samochodu, ale są niewidoc... więcej »

» Nowe kolory CB1000R, CMX500 Rebel i Monkey na rok modelowy 2023 2022-09-27
  2023 CMX500 REBEL Trzy z najbardziej charakterystycznych wizualnie modeli Hondy otrzymują aktualizacje swoich wersji modelowych na rok 2023. Nowa wersja CB1000R Black Edition dołącza do linii Neo Sports Café. CMX500 Rebel, przez ostatnie dwa lata najpopularniejszy w Europie mod... więcej »

» Roboty i testy wirtualne w warunkach rzeczywistych pomogły Fordowi opracować Rangera nowej generacji najbezpieczniejszym w historii 2022-09-27
  Ford Ranger nowej generacji Testy Ray, Rosie i Roberto są członkami zespołu, który na torze doświadczalnym Forda w Australii testuje najnowsze systemy bezpieczeństwa. Cała trójka pomaga w opracowaniu innowacyjnych systemów, które mają chronić przed wypadkami oraz zaawansowanych asystentów wspo... więcej »

» Pierwsze podium w sezonie dla ABT CUPRA XE po wyścigu Copper X Prix w Chile 2022-09-26
  CUPRA XE Zespół ABT CUPRA XE osiągnął najlepszy wynik w drugim sezonie Extreme E, podczas Copper X Prix w Chile. Kierowcy Nasser Al-Attiyah i Klara Andersson – gwiazda World RX zastępująca Juttę Kleinschmidt, utrzymali znakomite tempo, co pozwoliło im na zajęcie ... więcej »

» Projekt pilotażowy Audi: fizyczny recykling umożliwia przetworzenie mieszanych odpadów z tworzyw sztucznych 2022-09-26
  Audi promuje zrównoważony rozwój produktów i skupia się na wprowadzeniu zasad gospodarki o obiegu zamkniętym. Wraz z partnerami ze świata nauki i przemysłu, koncern z Ingolstadt prowadzi badania nad sposobami udoskonalenia recyklingu materiałów i oszczędności ... więcej »

» Nowy pakiet Performance w Focusie ST. Ford wyznacza wyższe standardy jazdy sportowym hot-hatchem 2022-09-26
  Ford focus st Entuzjaści sportowej jazdy mogą teraz poprawić osiągi swojego Focusa ST na torze wyścigowym dzięki nowemu pakietowi Performance opracowanemu dla najnowszej generacji hot-hatcha.... więcej »

» System nawigacji w Volkswagenach z rodziny ID.: znacznie więcej niż prowadzenie do celu 2022-09-26
  Volkswagen nawigacja Czasy, gdy systemy nawigacyjne potrafiły jedynie wyznaczyć z punktu A do punktu B już dawno minęły. Nawigacja w Volkswagenach z rodziny ID. pozwala na inteligentne planowanie podróży, z uwzględnieniem postojów na ładowanie akumulatora. Przy tym reaguje na sytu... więcej »

» dłuższySzeroka gama hybrydowych i elektrycznych modeli Forda wspiera transformację transportu na czystsze technologie 2022-09-21
  Ford mustang mach-e gt Ford, jeden z największych producentów samochodów na świecie, wyznacza standardy nie tylko w jakości oferowanych samochodów i użytych w nich technologii, ale także w działaniach na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu swojej działalności na środowisko. Już na... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227
Wyświetlane: 0 - 20 z 24521 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |