FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1647 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1121 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Honda GL1800 Gold Wing 2021
  Dodano: 2021-01-06
Wyświetlono: 474 razy
Honda GL1800 Gold Wing 2021
Gold Wing - flagowy motocykl turystyczny Hondy - po radykalnej redukcji masy, z nowym przednim zawieszeniem, podwójnymi wahaczami, nowym, sześciocylindrowym silnikiem typu bokser i 7-biegową przekładnią DCT (dostępną w opcji), wjeżdża w rok 2021.
foto © Honda

Aktualizacja modelu: Gold Wing - flagowy motocykl turystyczny Hondy odrodził się w 2018 roku. Po radykalnej redukcji masy, z nowym przednim zawieszeniem, podwójnymi wahaczami, nowym, sześciocylindrowym silnikiem typu bokser i 7-biegową przekładnią DCT (dostępną w opcji), wjeżdża w rok 2021. Otrzymał też system audio wyższej klasy i lepsze głośniki. Przez lata ugruntował sobie status flagowego zwiastuna nowych rozwiązań, co potwierdza i tym razem, zapowiadając nowoczesne funkcje, takie jak 7-calowy ekran TFT, nawigacja z żyrokompasem, aplikacje Apple CarPlay™ i Android Auto™, elektrycznie regulowana szyba, system bezkluczykowy Smart Key, 4 tryby jazdy czy asystent ruszania na wzniesieniu. Nabywcy modelu 2021 otrzymają też możliwość wyboru nowej, wyróżniającej się opcji kolorystycznej.

 

Spis treści:

1 Wstęp

2 Opis modelu

3 Kluczowe elementy

4 Dane techniczne

 

  1. Wstęp

 

Honda Gold Wing, wprowadzona w 1975 roku jako motocykl typu naked o pojemności 1000 cm3, zawsze stanowiła szczytowe osiągnięcie wśród jednośladów przeznaczonych do długich podróży. To motocykl, który rósł i zmieniał się w ciągu dziesięcioleci, jednocześnie budując trwałą reputację wysokiej jakości, luksusowej oraz komfortowej maszyny.

 

W 2018 roku, w odpowiedzi na zmiany demograficzne i rynkowe, zdecydowano się na radykalne odejście od tego, co stanowiło istotę dotychczasowych udoskonaleń. GL1800 Gold Wing i Gold Wing 'Tour'* obrały nowy kierunek rozwoju. Obydwa motocykle zaprojektowano od podstaw, dzięki czemu stały się smuklejsze, lżejsze i bardziej zwrotne, a więc przyjemniejsze i łatwiejsze w prowadzeniu. Dodano też wiele nowych funkcji, które ugruntowały reputację Gold Winga jako modelu flagowego w gamie jednośladów Hondy. Między innymi, jako opcja pojawiła się także 7-biegową przekładnia Dual Clutch Transmission (DCT).

 

W rezultacie Gold Wing zyskał na atrakcyjności i przemówił nowymi argumentami do młodszego pokolenia motocyklistów, którzy być może przeoczyli lub po prostu nie mieli okazji poznać zalet poprzedniego wcielenia motocykla. W wersji na rok 2020 udoskonalono zawieszenie i podwyższono zwrotność przy niskich prędkościach jazdy, a zmiany te uzupełnia przyjemność wsłuchiwania się w wyjątkowy dźwięk pracy sześciocylindrowego silnika, nie pozostawiający wątpliwości co do wysokiej klasy dosiadanego motocykla.

 

W wersji na rok 2021, Gold Wing zyskuje ulepszony system audio i przyciągającą spojrzenia opcję kolorystyczną, co jeszcze bardziej podkreśla jego wyjątkowy status.

 

*Dla modelu Gold Wing ‘Tour’ przygotowano osobny zestaw prasowy.

 

 

  1. Opis modelu

 

Silnik i podwozie nowego Gold Winga z 2018 roku zostały przeprojektowane, z zamiarem przesunięcia pozycji kierowcy do przodu motocykla, by uzyskać bardziej zwarte wymiary całej maszyny. Rama z profili aluminiowych jest skonstruowana wokół mocowania przedniego widelca, co pozwoliło na przesunięcie silnika ku przodowi. Przednie koło porusza się w górę i w dół w płaszczyźnie bardziej zbliżonej do pionu, zapewniając jednocześnie wysoką precyzję kontroli ruchów zawieszenia i stabilność przedniej części pojazdu, a to dzięki większej sztywności i mniejszemu tarciu w układzie zawieszenia.

Zoptymalizowany pod względem gabarytów, nowy sześciocylindrowy silnik typu bokser nie stracił nic z mocy, momentu obrotowego czy fascynującej charakterystyki.  Dodano elektronicznie sterowaną przepustnicę (TBW) z 4 trybami jazdy: TOUR, SPORT, ECON i RAIN. Zintegrowany układ hamulcowy (D-CBS) zmienia charakterystykę działania w zależności od wybranego trybu jazdy.  Wspomaganie startu na wzniesieniu (HSA) i system wyłączania silnika na biegu jałowym (w motocyklach z opcjonalną przekładnią DCT), ułatwiają użytkowanie i poprawiają sprawność paliwową motocykla.

 

Klasyczna, manualna skrzynia biegów dysponuje 6 przełożeniami, a przekładnia dwusprzęgłowa (DCT) posiada ich 7, przy czym czułość sprzęgła, szybkość zmiany biegów i zakres zmian prędkości obrotowych w górę i w dół dostosowano specjalnie do każdego z trybów jazdy. Motocykl w wersji z DCT posiada również funkcję pełzania do przodu i do tyłu.  Motocykl z klasyczną przekładnią dysponuje takim samym systemem jazdy do tyłu, jak stosowany w poprzedniej generacji.

 

Gold Wing oferuje połączenie poczucia wolności z czystą radością, jaką daje jazda na stylowym motocyklu oferującym świetne osiągi.  Stylowe, aerodynamicznie ukształtowane owiewki kierują strumienie powietrza wokół kierowcy, elektryczna regulacja położenia szyby pozwala dostosować jej pozycję do preferencji kierowcy, a luksusowe siedzenie zapewnia komfort w czasie całodziennych podróży. Lekki system audio i głośniki oferują znakomita jakość brzmienia. Kolejnymi usprawnieniami, zapewniającymi jeszcze większy komfort, są: system bezkluczykowy, aplikacje Apple CarPlay™i Android Auto™ oraz łączność Bluetooth™.

 

Model 2021 GL1800 Gold Wing jest dostępny w nowoczesnej kolorystyce Pearl Deep Mud Grey, z pomarańczowymi akcentami na przednim błotniku, osłonie silnika, osłonie reflektorów, zbiorniku paliwa oraz tylnej części motocykla.

 

 

  1. Kluczowe funkcje

 

3.1 Wyposażenie i stylistyka

 

  • Ostre, nowocześnie poprowadzone linie podkreślające dół motocykla
  • Szyba z elektryczną regulacją kąta i wysokości
  • Elektroniczne sterowanie przepustnicy (TBW) zapewnia płynną pracę tempomatu
  • Duża objętość kufrów bagażowych przewidziana na potrzeby weekendowej turystyki
  • 7-calowy wyświetlacz TFT gwarantuje przejrzystość informacji nawigacyjnych oraz komunikatów systemu audio
  • Możliwość używania smartfonu poprzez aplikacje Apple CarPlay™ i Android Auto™
  • Całe oświetlenie w technice LED, kierunkowskazy z automatycznym wyłączaniem
  • System bezkluczykowy ułatwia uruchamianie motocykla i dostęp do przewożonego bagażu
  • Dwa gniazda USB typu C

 

Stylizacja Gold Winga wskazuje na sportowy charakter maszyny, podkreślając dynamiczne możliwości podwozia i silnika, ale także oferowany przez nią wysoki poziom komfortu. Każdy detal – tradycyjnie w tym modelu – prezentuje wyjątkową precyzję montażu oraz bardzo dobrą jakość wykończenia i użytych materiałów. Śmiało pochylona do przodu „czacha” motocykla, wraz z kompaktowymi proporcjami owiewek, tworzą dynamiczny, rozpoznawalny front modelu. 

 

Główna linia motocykla, biegnąca przez całą jego długość, zwraca uwagę na zróżnicowane funkcje górnej i dolnej części nadwozia. Centralnym elementem jest owiewka z wyrazistymi, płaskimi powierzchniami i detalami poprawiającymi aerodynamikę. Dodaje to napięcia wskazującego na potencjał, jaki oferuje motocykl w zakresie osiągów.

 

Jeśli przyjrzymy się poszczególnym elementom i zespołom: zawieszeniu widelca na podwójnych wahaczach, sześciocylindrowemu silnikowi typu bokser, czy układowi wydechowemu, to w każdym dostrzeżemy ich funkcjonalne piękno.  Całość wygląda na dzieło ręki jednego konstruktora, tworząc wrażenie wyjątkowej spójności i najwyższego poziomu inżynierii wspomaganej elektroniką.

 

Wygoda, komfort termiczny oraz kontrola przepływu powietrza, były bardzo wysoko na liście priorytetów konstruktorów Gold Winga. Owiewka kieruje strumień powietrza wokół kierowcy i pasażera, zapewniając przyjemny chłód.

 

Mała przednia szyba, której położenie jest regulowane elektrycznie przełącznikiem umieszczonym z lewej strony kierownicy, zapewnia doskonałą ochronę przed wiatrem, a jednocześnie – po zmianie ustawienia – daje poczucie przestrzeni i swobody. Regulacja kąta nachylenia i wysokości szyby jest bezstopniowa. Opcjonalnie dostępne są: powiększona szyba, w pełni regulowany deflektor chroniący ramiona i górną część ciała oraz stałe deflektory osłaniające łydki i stopy.

 

Siedzenia kierowcy i pasażera są rozdzielone. Kierowca może cieszyć się prowadzeniem motocykla i skoncentrować na tym całą swoją uwagę. Kształt siedzenia pasażera zapewnia wygodę i dobre podparcie, a jednocześnie umożliwia ruchy i łatwy kontakt stóp z podłożem.

 

Całe oświetlenie wykonano w technologii LED. Dolna część reflektorów korzysta z 5 polerowanych soczewek optycznych po obu stronach, aby utworzyć świetlną sygnaturę "Jewel-Eye". Korzystanie z wiązki świateł drogowych (w górnej części) daje wrażenie stereoskopowe. Przednie kierunkowskazy umieszczone są w obudowach lusterek. Ich działanie przerywane jest automatycznie po wyjściu z zakrętu – analiza różnicy prędkości przedniego i tylnego koła pozwala obliczyć, kiedy należy wyłączyć kierunkowskaz po zakończeniu manewru w każdej sytuacji drogowej.

 

Prędkość ustawiona przełącznikiem tempomatu (znajdującym się po prawej stronie kierownicy) jest pokazywana w lewym dolnym rogu prędkościomierza. Dzięki systemowi elektronicznej przepustnicy (TBW) udało się uzyskać płynne dochodzenie do określonej prędkości oraz bardzo stabilną pracę napędu, szczególnie podczas jazdy pod górę. W przypadku modeli z klasyczną przekładnią, rozłączenie sprzęgła lub obrócenie manetki przepustnicy anuluje działanie tempomatu.

 

W przypadku wersji DCT (w trybie AT), po zakończeniu hamowania z uruchomionym tempomatem i wznowieniu jego działania, Gold Wing dąży do przywrócenia wcześniej ustawionej prędkości z odpowiednim harmonogramem zmiany biegów.

 

Luksusowe instrumentarium tworzy unikalny motocyklowy kokpit. Dla tarcz wskaźników zegarowych wybrano różne kolory o niskim kontraście, w ciemnych odcieniach, z zewnętrznymi częściami tarcz uformowanymi stożkowo, by wytworzyć poczucie głębi. Pierścień z metalową teksturą otacza każdą z tarcz, a podziałki podświetlone diodami LED podkreślają głębię i tworzą spokojną, ale efektowną grafikę.

 

7-calowy pełnokolorowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny TFT dostarcza komunikaty z systemów informacji i rozrywki (dla audio i nawigacji), a także umożliwia kontrolę nad trybami jazdy i ustawieniami zawieszenia kół. Informacje są wyświetlane w różnych segmentach ekranu w taki sposób, by można było odczytać wszystkie istotne dane przy minimalnych zmianach pola widzenia.

 

Jasność wskazań jest regulowana automatycznie (dla maksymalnej światłości, wynoszącej 1000 kandeli), a kierowca może wybrać 8 poziomów jasności. Ciśnienie w oponach jest wyświetlane w formie liczbowej w dolnym lewym obszarze zestawu przyrządów.

 

Emblemat Gold Winga otrzymał honorowe miejsce na konsoli środkowej i na inteligentnym kluczyku.  Jego trójwymiarowy, chromowany, dwutonowy wzór łączy w sobie siłę i godność symbolizowaną przez głowę lwa z majestatycznymi skrzydłami orła gotowego do ataku z wysuniętymi szponami. Inteligentny kluczyk uaktywniający wszystkie systemy motocykla, zawiera także klucz awaryjny. Zapłon i blokada kierownicy mogą być włączane lub wyłączane, gdy tylko kierowca posiada przy sobie inteligentny kluczyk.

 

Większość właścicieli Gold Wingów jeździ nimi na krótkie, 2-3-dniowe wycieczki, więc łączna pojemność kufrów bocznych, wynosząca 60 litrów, jest z reguły wystarczająca. W opcji dostępne są ekskluzywne, specjalnie zaprojektowane torby wewnętrzne. Dzięki inteligentnemu kluczykowi, zamki kufrów odblokowywane są poprzez naciśnięcie przycisku. Możliwe jest również tymczasowe odblokowanie zamków za pomocą pilota. Przycisk odblokowujący, znajdujący się na inteligentnym kluczu, umożliwia pasażerowi natychmiastowy dostęp do kufrów. Otwieranie i zamykanie wygładzają hydrauliczne amortyzatorki . Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku wywołania powoduje miganie Świateł awaryjnych.

 

Gold Wing jest kompatybilny z Apple CarPlay™ oraz Android Auto™, więc kierowca może wykorzystać spersonalizowane informacje i treści z telefonu, takie jak np. kontakty czy listy odtwarzania muzyki. Zapewniono łączność za pośrednictwem Bluetooth, dostępne są też dwa gniazda USB typu C.

 

Zmodernizowane, lekkie głośniki gwarantują znakomitej jakości dźwięk, który brzmi naturalnie. Dostępny jest również przełącznik sterowana dźwiękiem dla pasażera, by zapewnić mu jeszcze przyjemniejszą podróż. Przyciski do sterowania głośnością, wyboru źródła i „przewijania” odsłuchiwanej muzyki do przodu, zostały umieszczone w górnej części prawego kufra bocznego.

 

Mapy i wskazówki nawigacyjne są wyświetlane na 7-calowym, pełnokolorowym ekranie ciekłokrystalicznym TFT w środkowej części zestawu wskaźników. Znajduje się tam także żyrokompas, umożliwiający nawigowanie nawet w tunelach. Rezygnacji z dowolnego punktu trasy lub wyboru opcji "DOM" można dokonać także podczas jazdy. Aktualizowane mapy oferują możliwość wprowadzenia aż 99 różnych punktów orientacyjnych w celu szczegółowego planowania podróży.

 

Pojemność zbiornika paliwa wynosi 21 litrów, a średnie zużycie paliwa 5,5 l/100 km. 

 

3.2 Podwozie

 

  • Odlewana z aluminium podwójna rama belkowa
  • Zawieszenie przedniego koła na dwóch wahaczach i tylne zawieszenie Pro-Arm
  • System ABS uzupełnia działanie podwójnego zintegrowanego układu hamulcowego (Dual-Combined Braking System, D-CBS)

 

Podwójna, odlewana rama aluminiowa Gold Winga pozwoliła zmieścić silnik w niewielkiej przestrzeni. Grubość ścianek ramy zoptymalizowano w każdej jej partii, zapewniając płynną i stabilną jazdę, od prędkości pełzania, aż do maksymalnej prędkości motocykla, biorąc pod uwagę zarówno uwarunkowania ruchu miejskiego, jak i jazdy autostradowej.

 

Oprócz przesunięcia przedniego koła do przodu przy pełnym ugięciu sprężyny, kolejną zaletą przedniego zawieszenia z podwójnymi wahaczami jest redukcja tarcia ślizgowego (na nierównościach i przy skręcaniu kierownicy), które powstaje w standardowym widelcu teleskopowym w miarę zmiany pionowego położenia koła. We wszystkich obszarach występowania tarcia przy skręcie i skoku zawieszenia zastosowano łożyska, co dodatkowo redukuje tarcie.

 

Skręty kierownicy przekazywane są za pośrednictwem podwójnych wsporników widelca i są również oddzielone od ruchów pionowych koła, tłumionych przez pojedynczy amortyzator, dzięki czemu Gold Wing jest zwinny i łatwy w prowadzeniu Dodatkowo, opatentowany poprzeczny drążek kierowniczy łączy kierownicę z przednią osią, a pozycja mechanizmu obrotu kierownicy z mniejszą masą wokół niego zapewnia kierowcy całkowicie naturalne wrażenia, dotyczące zachowania przedniego koła.

 

Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 30,5°/109 mm, przy rozstawie osi 1695 mm. Masa Gold Winga z płynami wynosi 366 kg, a w wersji z przekładnią DCT 367 kg.

 

Podwójny, zintegrowany układ hamulcowy (D-CBS) optymalnie rozkłada siłę hamowania na przednie i tylne koło. Pojedynczy cyrkulacyjny modulator ABS został zintegrowany z elektronicznym modułem sterującym pracą hamulców, co pozwala utrzymać masę układu hamulcowego na bardzo rozsądnym poziomie. System działa w powiązaniu z bieżącym trybem jazdy, automatycznie dostosowując charakterystyki hamowania do warunków jazdy.  Podwójne tarcze przednie o średnicy 320 mm współpracują z 6-tłoczkowymi zaciskami hamulcowymi, natomiast tylna tarcza o średnicy 316 mm otrzymała zacisk 3-tłoczkowy.

 

Gold Wing korzysta z systemu zawieszenia tylnego koła Pro-Arm z wahaczem umieszczonym po lewej stronie motocykla. Prawa strona służy do dostępu obsługowego i serwisowego. Taki układ pozwala na większą swobodę projektowania, a w gotowym motocyklu ułatwia kontrolowanie maszyny i przyczynia się do zwiększenia stabilności jazdy.  Pro-Link zapewnia progresję zawieszenia i poprawia komfort jazdy, a zastosowanie przegubów kulowych eliminuje obciążenia skrętne.Tylne napięcie wstępne można regulować ręcznie.

 

3.3 Silnik

 

  • Sześciocylindrowy, 24-zaworowy silnik SOHC o przeciwległych cylindrach, typu bokser
  • Elektronicznie sterowana przepustnica (TBW) i 4 tryby jazdy różniące się między innymi charakterystykami mocy
  • Tryby jazdy wpływają na siły tłumienia w zawieszeniu kół i na pracę hamulców
  • System wyłączania silnika po zatrzymaniu (Idling Stop) oraz rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG) w wersji z przekładnią DCT
  • Asystent ruszania na wzniesieniu (HSA)
  • Klasyczna, 6-biegowa przekładnia ze wspomaganym sprzęgłem antyhoppingowym i elektrycznym biegiem wstecznym, 7-biegowa przekładnia DCT

 

Aby wykorzystać potencjał podwozia, a jednocześnie utrzymać cenioną przez kierowców moc i odczucia tak ważne dla atrakcyjności i sławy motocykla, silnik Gold Winga o pojemności 1833 cm3 został całkowicie przekonstruowany w modelu na rok 2018. Pozostawiono jego konfigurację jako sześciocylindrowy, 24-zaworowy silnik SOHC o przeciwległych cylindrach, typu bokser, ale wyposażono go w cztery zawory na cylinder, zamiast dwóch, zmniejszono jego gabaryty i zredukowano masę o 6,2 kilograma.

 

Moc maksymalna 126 KM pojawia się przy 5 500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 170 Nm występuje przy prędkości obrotowej 4 500 obr/min. Średnica cylindrów wynosi 73 mm, o takim samym skoku tłoków. Osie lewych i prawych cylindrów przesunięte są względem siebie o 4 mm, a tuleje cylindrowe zostały wykonane z aluminium. Stopień sprężania wynosi 10,5:1.

 

Zastosowano głowice cylindrów typu Unicam. Zawory wlotowe są sterowane za pomocą popychaczy palcowych, a zawory wylotowe za pomocą dźwigienek zaworowych, rozrząd napędza współosiowy wałek dźwigienek dla zaworów wlotowych i wylotowych.

 

Kształty komór spalania dostosowano do 4 zaworów na cylinder, wprowadzając komory daszkowe, z kanałami dolotowymi wywołującymi dobre zawirowanie ładunku trafiającego do cylindrów, co poprawia sprawność spalania.  Powierzchnie tłoków pokryto warstwą molibdenu, zmniejszając w ten sposób straty tarcia. Zastosowanie elektronicznej przepustnicy (TBW) przyniosło możliwość wprowadzenia 4 trybów jazdy, zmieniających charakter i moc silnika, w powiązaniu ze zmianami charakterystyk tłumienia w zawieszeniu kół i ustawieniami systemu hamulcowego D-CBS.

 

Tryb TOUR jest podstawowym trybem jazdy pozwalającym na połączenie komfortu i mocy.  W tym trybie zmiany położenia manetki przyspieszenia przekładają się bezpośrednio, w 100% na otwarcie przepustnicy. Tłumienie w amortyzatorach i rozkład sił hamowania pomiędzy przednie i tylne koło przyjmuje standardową wartość domyślną.

 

Tryb SPORT oznacza najostrzejsze przełożenie obrotu manetki przyspieszenia na otwarcie przepustnicy, co zapewnia bardzo łatwe uzyskiwanie dynamicznych przyspieszeń. Tłumienie w zawieszeniu będzie bardziej zdecydowane, zmieni się też siła, z jaką trzeba działać na dźwignię tylnego hamulca.

 

Tryb ECON oferuje minimalizację zużycia paliwa i ułatwia spokojną jazdę. Przełożenie między manetką a przepustnicą maleje, a tłumienie i siły hamowania powracają do wartości domyślnych.

 

Tryb RAIN powoduje przemianę motocykla w łagodny pojazd, którym łatwiej się poruszać w trudnych warunkach, po śliskiej nawierzchni. Siły hamowania pozostają na poziomie standardowym, tłumienie w zawieszeniu będzie łagodzone.

 

Do silnika prowadzą dwa kanały ssące powietrza, umieszczone z przodu po lewej stronie i z tyłu po prawej stronie.  Taka konfiguracja umożliwia zawirowanie powietrza zasysanego do silnika i pozwala na efektywniejsze wykorzystanie całej powierzchni czynnej filtra powietrza oraz na zmniejszenie oporów przepływu. Poprawiono wewnętrzne ukształtowanie obu kanałów, aby dostosować je do pulsacji powietrza generowanej przez silnik w zakresie jego niskich obrotów – poprawia to szybkość reakcji i zwiększa moment obrotowy przy mniejszych otwarciach przepustnicy. Pojedyncza przepustnica przyspiesza przepływ powietrza i reakcje silnika.

 

W uzupełnieniu głębokiego basowego brzmienia silnika, układ wydechowy emituje silne pulsy, bez wytwarzania nadmiernego hałasu.  Przekroje poprzeczne rur wydechowych zostały zredukowane o 20% w przypadku dwóch z sześciu cylindrów, powodując zmianę głośności i głębokości dźwięku.

 

ISG (rozrusznik zintegrowany z alternatorem), jak sama nazwa wskazuje, stanowi połączenie funkcji rozrusznika i alternatora w jednym podzespole. Alternator staje się rozrusznikiem, gdy na jego styki zostanie podane odpowiednie napięcie elektryczne. Masa całego systemu została zmniejszona o około 2,4 kg.  ISG wykorzystuje przekładnię o zębach skośnych, redukując mechaniczny hałas pracy.

 

Kluczowe cechy systemu wyłączania silnika przy zatrzymaniu (w wersji z przekładnią DCT), to wyjątkowo cichy rozruch silnika, uzyskany dzięki zastosowaniu ISG oraz poczucie płynności rozruchu, które osiągnięto dzięki kombinacji sterowania DCT i TBW.  Po zatrzymaniu motocykla przed sygnalizatorem świetlnym z aktywowanym układem Idling Stop, silnik automatycznie zatrzymuje się po 3 sekundach, a do jego ponownego uruchomienia kierowca musi jedynie przekręcić manetkę przyspieszenia.

 

System jest sterowany tak, że ciśnienie oleju hydraulicznego jest doprowadzane z wyprzedzeniem do kanału w DCT, co aktywuje sprzęgło podczas uruchamiania silnika, tak więc czas opóźnienia od momentu, gdy kierowca obróci manetkę do ruszenia z miejsca jest redukowany do minimum.  Aby zapobiec szarpaniom przy rozruchu, TBW sprawia, że zawór przepustnicy stopniowo otwiera się po obróceniu manetki, a tym samym zapewnia płynne przyspieszenie, godne komfortu Gold Winga.  Wyłączanie silnika po zatrzymaniu może być aktywowane lub dezaktywowane przełącznikiem umieszczonym po prawej stronie kierownicy.

 

Ruszanie pod górę na typowym motocyklu często wymaga jednoczesnego zwalniania hamulców, otwierania przepustnicy i włączania sprzęgła, wszystko to w proporcjach zależnych od stopnia nachylenia drogi.  Aby ułatwić zadanie kierowcy, Gold Winga – zarówno w wersji z przekładnią manualną, jak i z przekładnią DCT – wyposażono w system ruszania na wzniesieniu (HSA).

Po zatrzymaniu się na pochyłości, dalsze ściskanie dźwigni hamulca powoduje szybkie działanie modulatora ABS generującego ciśnienie hydrauliczne w tylnym zacisku hamulcowym.  Podczas ruszania, nawet jeśli dźwignia hamulca jest już zwolniona, ciśnienie hydrauliczne tymczasowo utrzymuje siłę hamowania (przez około 3 sekundy), a więc kierowca może ruszyć z miejsca pod górę, korzystając tylko z manetki przyspieszenia.  O aktywności systemu informuje kierowcę wskaźnik HSA.

 

W 6-biegowej manualnej skrzyni biegów, pomiędzy sprzęgłem i przekładnią, zastosowano „tłumik krzywkowy”, co pozwoliło odseparować obie masy inercyjne, redukując hałas i poprawiając jakość zmiany biegów, a także trwałość całego mechanizmu. Wspomagane w ten sposób sprzęgło antyhoppingowe (z mniejszą ilością tarcz i ze zmniejszonym tarciem hydraulicznym w mechanizmie zwalniania) zastąpiło typowe sprzęgło wspomagane hydraulicznie.  Zredukowano dzięki temu nacisk na dźwignię o 20%, a także wygładzono działanie sprzęgła przy redukcji biegów.  Mechanizm elektrycznego biegu wstecznego jest taki sam, jak w starszych modelach Gold Wing.

 

3.4 Przekładnia dwusprzęgłowa (DCT)

 

  • 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DCT trzeciej generacji
  • Płynna, cicha praca z szybkimi zmianami biegów w górę i w dół
  • Tryb spacerowy umożliwia motocyklowi “pełzanie” do przodu lub do tyłu
  • 4 tryby jazdy również korzystają z funkcji przekładni DCT, w której poprawiono działanie pod kątem przeznaczenia każdego z trybów
  • Lepsza manewrowość przy niskich prędkościach

 

Dwusprzęgłowe przekładnie DCT Hondy produkowane są już od 11 lat, a w Europie sprzedano ponad 140 000 jednośladów wyposażonych w takie przekładnie. System zapewnia stałą, płynną zmianę biegów i bardzo szybko korzystanie z tej przekładni staje się dla kierowcy zupełnie naturalne i oczywiste. Przekładnia korzysta z dwóch sprzęgieł: z jednego do rozruchu i do sprzęgania biegów 1, 3 i 5 i drugiego do biegów 2, 4 i 6, z wałkiem głównym połączonym z jednym ze sprzęgieł, umieszczonym wewnątrz wałka głównego drugiego sprzęgła, co zapewnia bardzo zwartą budowę przekładni.

 

Oba sprzęgła są niezależnie sterowane przez własne obwody elektrohydrauliczne. Gdy nastąpi zmiana biegów, system wstępnie wybierze następne docelowe przełożenie, używając sprzęgła, które nie jest obecnie załączone. Pierwsze sprzęgło jest następnie elektronicznie rozłączane, a jednocześnie włącza się drugie sprzęgło.

 

Rezultatem jest powtarzalna, szybka i bezproblemowa zmiana biegów. Ponadto, gdy dwa sprzęgła przenoszą napęd z jednego biegu na drugi z minimalną przerwą w przekazywaniu momentu z silnika na tylne koło, każdej zmianie biegów towarzyszy tylko minimalne szarpnięcie i zakołysanie motocykla, co sprawia, że odczucie towarzyszące zmianie jest bezpośrednie, ale sama zmiana jest bardzo wygładzona. Dodatkowe korzyści, to większa trwałość (ponieważ nie można uszkodzić przekładni, źle zmieniając biegi), wyeliminowanie możliwości „zduszenia” silnika, obniżenie stresu w czasie jazdy miejskiej i zmniejszenie zmęczenia kierowcy. DCT pozwala też kierowcy bardziej skupić się na torze jazdy, pokonywaniu zakrętów i punktach hamowania.

 

System DCT oferuje dwa różne style jazdy - zmiany biegów dokonywane są albo w trybie automatycznym, według przestrzennej mapy wyboru biegu z wykorzystaniem monitorowanych non-stop parametrów jazdy, jak prędkość motocykla, obroty silnika i kąt otwarcia przepustnicy, albo w trybie manualnym, przez kierowcę, za pomocą łopatek umieszczonych po lewej stronie kierownicy.

 

Gold Wing otrzymał przekładnię DCT trzeciej generacji. Po raz pierwszy posiada ona 7 biegów i została zaprojektowana specjalnie z myślą o długodystansowych podróżach. Zmiana biegów jest niezwykle płynna i szybka.

 

Udoskonalono ją także pod kątem manewrowania przy niskich prędkościach jazdy, dzięki krótkim przełożeniom zmniejsza się skok obrotów przy zmianie biegów. W zakresie większych prędkości, biegi zmieniane są tak, by ograniczać obroty silnika. Zarówno przy wolnej, jak i przy szybkiej jeździe uzyskano bardzo wysoki komfort pracy przekładni dzięki doskonale przebiegającym zmianom biegów w górę i w dół.

 

Dźwięki i szarpnięcia towarzyszące zmianom biegów zostały uwzględnione w trakcie całego rozwoju przekładni trzeciej generacji, czego przykładem są gumowe tłumiki hałasu na obu końcach prowadnicy widelca i ramienia głównego, znacznie zmniejszające wszelkie stuki występujące podczas zmiany biegów.

 

Pomiędzy sprzęgłem a wałkiem głównym zainstalowany jest amortyzator sprężynowy, łagodzący gwałtowne zmiany momentu obrotowego występującego na wałku, co zmniejsza hałas i wstrząsy, generowane pomiędzy sprzęgłem, a wałkiem głównym podczas zmiany biegów.

 

W modelu Gold Wing, DCT posiada tryb „pełzania” do przodu z prędkością 1,8 km/h i wstecz z prędkością 1,2 km/h, dostępny natychmiast po skorzystaniu z przełącznika +/-, umieszczonego po lewej stronie kierownicy.

 

Wałek główny ma konstrukcję dwururową, z zewnętrznym wałkiem głównym (zarządzającym kołami biegów parzystych) połączonym łańcuchem z wałkiem wewnętrznym, a dalej z kołami zębatymi na przeciwległym wale. Taka konstrukcja nadaje zewnętrznemu wałkowi głównemu rolę wałka jałowego biegu wstecznego, dzięki czemu powstał lekki mechanizm o zwartej strukturze ułatwiający cofanie, bez konieczności stosowania dodatkowego wałka jałowego.

 

Podczas aktywacji trybu „pełzania” wykorzystywane są oba sprzęgła DCT: do ruchu do tyłu używane jest sprzęgło nr 1, a do ruchu do przodu sprzęgło nr 2. W ten sposób poruszanie się do przodu lub do tyłu z prędkością pełzania jest teraz możliwe za pomocą sterowania sprzęgłami, bez konieczności zmiany biegów. Ponadto, układ elektronicznej przepustnicy steruje prędkością poprzez dokładną kontrolę poślizgu sprzęgła, utrzymując jednocześnie określoną prędkość obrotową silnika, co zapewnia kierowcy możliwość manewrowania z poczuciem pełnego panowania nad motocyklem w różnorodnych sytuacjach.

 

Cztery tryby jazdy korzystają z funkcji przekładni DCT. We wszystkich trybach charakterystyka silnika, reakcja na ruchy manetki przyspieszenia i ustawienia zawieszenia są identyczne, jak w wersji z przekładnią manualną, ale pojawiają się dodatkowe parametry specyficzne dla DCT:

 

Tryb TOUR używa domyślnych ustawień płynnego załączania sprzęgła i zmiany biegów w trybie AT w całym zakresie od niskich do wysokich obrotów.

 

Tryb SPORT korzysta z bardziej bezpośredniego załączania sprzęgła, z odpowiednio zaprogramowaną zmianą biegów w zakresie średnich i wysokich obrotów.

 

W trybie ECON załączanie sprzęgła jest delikatniejsze, utrzymane są niskie i średnie obroty silnika oraz standardowe wyczucie zmiany biegów.

 

W trybie RAIN załączanie sprzęgła jest również delikatniejsze, utrzymane są niskie i średnie obroty silnika, a zmiana biegów w trybie AT przebiega wolniej.

 

 

  1. Dane techniczne

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 24-zaworowy DOHC, rzędowy 6-cylindrowy

Pojemność skokowa

1833 cm3

Liczba zaworów na cylinder

4

Średnica x skok tłoka

73 mm x 73 mm

Stopień sprężania

10,5:1

Moc maksymalna

126 KM przy 5500 obr/min

Maks. moment obrotowy

170 Nm przy 4500 obr/min

Pojemność układu smarowania

4,4 l (MT) / 5,6 l (DCT)

Emisja CO2

127 g/km

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Średnica przepustnicy

50 mm

Filtr powietrza

Mokry, z papierowym wkładem

Zbiornik paliwa

21,1 litra

Zużycie paliwa

5,5 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Zintegrowany z alternatorem (ISG)

Pojemność akumulatora

12V/20AH

Napięcie i prąd alternatora

12V/120A

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

(MT) Hydrauliczne, mokre, wielopłytkowe ze sprężynami śrubowymi, wspomaganie krzywką ślizgową

(DCT) Hhydrauliczne, mokre, wielopłytkowe ciśnieniowe

Typ skrzyni biegów

(MT) 6 biegów z nadbiegiem i z elektrycznym biegiem wstecznym

DCT: 7 biegów do przodu i bieg wsteczny

Przełożenie wstępne

1.795 (79/44)

Przełożenia

(DCT)

1: 2,167   

2: 1,696   

3: 1,304      

4: 1,038   

5: 0,821    

6: 0,667    

7: 0,522     

wsteczny: 1,190

(MT)

1: 2,200     

2: 1,417   

3: 1,036      

4: 0,821    

5: 0,667          

6: 0,522

Przełożenie główne

Przy silniku 0,972

Przy kole 2,615

Przeniesienie napędu

Zamknięty łańcuch

RAMA

 

Typ

Aluminiowa odlewana dwubelkowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

Dł.: 2475 mm

Szer.: 925 mm (DCT) / 905mm (MT)

Wys.: 1340 mm

Rozstaw osi

1695 mm

Kąt pochylenia kolumny

30,5°

Wyprzedzenie

109 mm

Promień skrętu

3,4 m

Wysokość siedziska

745 mm

Prześwit

130 mm

Masa własna

MT 366 kg / DCT 367 kg

 

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Konstrukcja z podwójnym wahaczem

Tył

Pro Link

KOŁA

 

Przednie

130/70R 18

Tył

200/55R 16

Obręcz przednia

18 x MT3,5

Obręcz tylna

16 x MT6,0

HAMULCE

 

Typ układu

Elektronicznie sterowany D-CBS z systemem ABS

Przednie

Podwójne pływające tarcze 320 mm x 4,5 mm,  6-tłoczkowe zaciski, klocki ze spieku metali

Tył

Wentylowana tarcza hamulcowa 316 mm x 11 mm, 3-tłoczkowy zacisk, klocki ze spieku metali

Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie.

**  Należy pamiętać, że podane liczby to wyniki uzyskane przez firmę Honda w standardowych warunkach testowania, zalecanych przez WMTC. Testy są prowadzone na hamowni, z wykorzystaniem standardowej wersji modelu z kierowcą, bez pasażera i dodatkowego wyposażenia. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od sposobu jazdy, konserwacji pojazdu, warunków pogodowych, warunków na drodze, ciśnienia w oponach, zainstalowanych akcesoriów, ładunku, wagi kierowcy i pasażera oraz innych czynników.

 

 



 



Źródło: Honda

 Pisaliśmy również
» Jak przekonać klientów do zmiany upodobań? Edukując - mówi Honda UK
» Kolejny krok Hondy w kierunku pojazdów autonomicznych
 Inne artykuły
» Jak przekonać klientów do zmiany upodobań? Edukując - mówi Honda UK 2021-01-26
  Honda Jazz 2020 Nowe badania przeprowadzone przez firmę Honda w Wielkiej Brytanii wskazują, że niedostatek wiedzy jest jednym z czynników przyczyniających się do tego, że Brytyjczycy przekładają średnio o rok zakup pojazdu hybrydowego.... więcej »

» Przyszłość bezpieczeństwa na drogach – czujniki śledzące ruch oczu 2021-01-26
  czujniki śledzące ruch oczu Badacze SEAT-a prowadzą pilotażowe testy z wykorzystaniem okularów monitorujących ruch tęczówek. Badania sprawdzają odruchowe zachowania kierowcy poszukującego informacji na desce rozdzielczej. ... więcej »

» SEAT Tarraco z jeszcze większą mocą 2021-01-26
  Seat Tarraco 2019 Do produkcji trafiła nowa, potężniejsza wersja SEAT-a Tarraco. SUV dostępny będzie z silnikiem 2.0 TSI o mocy 245 KM, automatyczną skrzynią biegów DSG i napędem na cztery koła 4Drive.... więcej »

» Fundacja Ochrony Środowiska Audi oraz firmy BABOR i Everwave chronią rzeki 2021-01-25
  Audi A3 e-tron Fundacja Ochrony Środowiska Audi, niemiecka firma kosmetyczna BABOR oraz Everwave – start-up zajmujący się zagadnieniami ochrony przyrody połączyły siły, by walczyć z zanieczyszczeniem rzek na całym świecie odpadami z tworzyw sztucznych. ... więcej »

» Volkswagen AG publikuje wstępne dane za rok obrachunkowy 2020 2021-01-25
  VW Logo Mimo niespotykanych dotąd wyzwań związanych z trwającą epidemią Covid-19, koncern Volkswagen w drugim półroczu 2020 udowodnił swoją silną pozycję. ... więcej »

» Mitsubishi Eclipse Cross PHEV oczyma twórców 2021-01-22
  Eclipse Cross PHEV Już tej wiosny zadebiutuje w Polsce Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – nowy, awangardowo stylizowany SUV coupe z unikatowym napędem - elektrycznym i hybrydowym, z możliwością szybkiego ładowania. ... więcej »

» W 2020 roku marka Volkswagen ograniczyła w Europie emisję dwutlenku 2021-01-22
  ID.4 w ruchu 2020 Ze wstępnych danych wynika, że w 2020 roku marka Volkswagen z naddatkiem spełniła ambitne europejskie cele w zakresie redukcji średniej emisji dwutlenku węgla przez nowe samochody – ilość CO2 była o 6 milionów gramów mniejsza niż dopuszczają przepisy.... więcej »

» Ofensywa w obszarze elektrycznych aut przynosi efekty 2021-01-21
  ID.3 Elektrycznie Tematyczni Grupa Volkswagen zdecydowanie ograniczyła średnią emisję CO2 samochodów w UE ... więcej »

» Nissan ponownie numerem 1 na rynku samochodów elektrycznych w Polsce 2021-01-21
  Nissan LEAF Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. W raportowanym okresie sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła aż o 120 proc. w porównaniu do 2019 r. ... więcej »

» Kolejny krok Hondy w kierunku pojazdów autonomicznych 2021-01-21
  Honda C ruise 2021 Honda ogłosiła dzisiaj, że – zgodnie z umowami podpisanymi w październiku 2018 roku – podejmie współpracę z firmami Cruise i General Motors w zakresie pojazdów autonomicznych, w ramach swojej działalności dotyczącej autonomicznej mobilności pojazdó... więcej »

» Marc Lichte: Estetyka wynika z wydajności 2021-01-21
  Audi e-tron GT concept „To najpiękniejszy samochód jaki kiedykolwiek narysowałem” – to słowa Marca Lichte, szefa Audi Design, wypowiedziane jesienią 2018 r. na wystawie motoryzacyjnej w Los Angeles, podczas prezentacji koncepcyjnego jeszcze wtedy Audi e-tron GT. ... więcej »

» Nissan sprawia, że mroźne przygody są jeszcze bardziej ekscytujące 2021-01-20
  e-NV200 Winter Camper concept Zainspirowany zachwycającymi zimowymi wyprawami, Nissan zaprezentował swoją wizję zrównoważonego samochodu dla fanów przygód –innowacyjny, w pełni elektryczny koncepcyjny model e-NV200 Winter Camper. ... więcej »

» Koncern Volkswagen wzmacnia obszar zabezpieczenia jakości 2021-01-20
  Frank Welsch Frank Welsch obejmuje kierownictwo nad nowym działem. Koncern Volkswagen wzmacnia system zabezpieczenia jakości i jednocześnie przeprowadza zmiany organizacyjne. ... więcej »

» Nowy, dwuosobowy zarząd Audi Sport GmbH 2021-01-20
  Ważna zmiana w Audi Sport GmbH: Z dniem 1 marca 2021 r. dr Sebastian Grams dołączy do kierownictwa spółki-córki AUDI AG odpowiedzialnej za produkcję najbardziej wydajnych modeli. Wraz z dyrektorem zarządzającym Juliusem Seebachem tworzyć będzie dwuosobowy za... więcej »

» Kia Sorento zdobywa tytuł Car of The Year Polska 2021-01-20
  Kia Sorento car of the year Poznaliśmy zwycięzcę polskiej edycji konkursu Car of the Year 2021. Za najlepsze auto roku uznana została Kia Sorento.... więcej »

» Audi umacnia swą pozycję biznesową w Chinach 2021-01-19
  Audi Chiny Cztery pierścienie po raz pierwszy obejmują większościowe udziały w nowej firmie współpracującej z FAW w zakresie lokalnej produkcji samochodów elektrycznych... więcej »

» Czy 2020 rok zmienił stan wiedzy i opinie Polaków na temat samochodów elektrycznych? 2021-01-19
  Volkswagen e-Up IAA Czy i jak zmienia się zdanie Polaków na temat samochodów elektrycznych? Podczas pierwszego badania w nowym roku InsightOut Lab zwróciło się do ankietowanych z tymi samymi pytaniami, które zadawało niespełna rok wcześniej. Jak zmieniły się odpowiedzi udzielane ... więcej »

» Nowy HR-V dołączy w 2021 roku do gamy zelektryfikowanych modeli Hondy 2021-01-18
  Honda HR-V 2019 Honda zaprezentuje najnowszą generację swojego popularnego modelu HR-V w lutym tego roku.... więcej »

» Noworoczna wyprzedaż w Mitsubishi 2021-01-18
  Bartlomiej Topa Outlander PHEV 2020 Na powitanie nowego, lepszego roku w salonach Mitsubishi Motors przygotowano dla klientów ciekawą ofertę wyprzedażową. ... więcej »

» Ford liderem rynku pojazdów użytkowych szósty rok z rzędu 2021-01-18
  Mustang MACH-E Ford podsumował wyniki roku 2020 i przygotowuje Mustanga Mach-E do elektrycznej ofensywy na rynku europejskim.... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177
Wyświetlane: 0 - 20 z 23533 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |