System aktywnego hamowania w ruchu miejskim dziaÅ‚a przy prÄ™dkoÅ›ciach jazdy poniżej 30 km/h*. System korzysta z laserowego czujnika (LIDAR) umieszczonego w górnej części przedniej szyby, przeznaczonego do wykrywania sytuacji grożących niemal pewnÄ… kolizjÄ…. Gdy system aktywnego hamowania w ruchu miejskim zidentyfikuje sytuacjÄ™**, która z dużym prawdopodobieÅ„stwem może skoÅ„czyć siÄ™ kolizjÄ…, zostajÄ… uruchomione ostrzeżenia dźwiÄ™kowe i optyczne informujÄ…ce o tym kierowcÄ™. JeÅ›li kierowca nie podejmie dziaÅ‚aÅ„ zapobiegajÄ…cych kolizji, system automatycznie uruchomi hamulce samochodu.
System aktywnego hamowania w ruchu miejskim chroni także kierowców przed przypadkowym przyspieszaniem przy prÄ™dkoÅ›ciach mniejszych niż 10 km/h* lub przy ruszaniu. Jeżeli przeszkoda znajdzie siÄ™ w odlegÅ‚oÅ›ci do 4 metrów* przed pojazdem, a system uzna, że kierowca zbyt mocno nacisnÄ…Å‚ na pedaÅ‚ przyspieszenia, na przykÅ‚ad naciskajÄ…c go przez pomyÅ‚kÄ™ zamiast pedaÅ‚u hamulca, uruchomione zostanÄ… dźwiÄ™kowe i wizualne ostrzeżenia. NastÄ™pnie system aktywnego hamowania w ruchu miejskim ograniczy moc silnika w celu zmniejszenia prÄ™dkoÅ›ci pojazdu.
City-Brake Active System po raz pierwszy pojawi siÄ™ w nowej generacji modelu Honda Fit, który zadebiutuje na rynku japoÅ„skim jeszcze w tym roku.
Zaangażowanie Hondy w poprawÄ™ bezpieczeÅ„stwa okreÅ›lane przez firmÄ™ terminem "BezpieczeÅ„stwo dla wszystkich" oznacza, że Honda bÄ™dzie wyposażać swoje samochody i motocykle w najbardziej zaawansowane i skuteczne w dziaÅ‚aniu systemy bezpieczeÅ„stwa. Wyznaczonym przez HondÄ™ celem jest zapewnienie bezpieczeÅ„stwa wszystkim, którzy korzystajÄ… z dróg w dzisiejszym nieustannie przemieszczajÄ…cym siÄ™ spoÅ‚eczeÅ„stwie.
* Prędkość orientacyjna
** W szczególnych warunkach jazdy i / lub warunkach pogodowych, system może nie być w stanie prawidÅ‚owo rozpoznać sytuacji na drodze.