DoskonaÅ‚ym startem popisaÅ‚ siÄ™ Tiago Monteiro, który w pierwszym zakrÄ™cie byÅ‚ piÄ…ty, natomiast na pierwszym okrążeniu kierowcy Norbert Michelisz i Mehdi Bennani zajmowali odpowiednio siódmÄ… i ósmÄ… pozycjÄ™. Na piÄ…tym okrążeniu Tiago spadÅ‚ na szóste miejsce, w zwiÄ…zku z czym trzy Hondy jechaÅ‚y koÅ‚o siebie, przy czym w dalszej części wyÅ›cigu Portugalczyk zdoÅ‚aÅ‚ uzyskać niewielkÄ… przewagÄ™ nad Micheliszem i Bennanim, który coraz pewniej czuÅ‚ siÄ™ za sterami Hondy. Na trzynastym okrążeniu Michelisz pojechaÅ‚ zbyt szeroko z uwagi na problemy z ukÅ‚adem kierowniczym, dziÄ™ki czemu Bennani wysunÄ…Å‚ siÄ™ na siódmÄ… pozycjÄ™, a Civic zespoÅ‚u ZengÅ‘ Motorsport ostatecznie spadÅ‚ na dziewiÄ…te miejsce.
„Na ostatnich dwóch okrążeniach musiaÅ‚em z caÅ‚ej siÅ‚y obracać kierownicÄ…”, przyznaÅ‚ Norbi po wyjÅ›ciu z samochodu.„Z caÅ‚a pewnoÅ›ciÄ… muszÄ™ popracować nad mięśniami!”
ZespóÅ‚ zdecydowaÅ‚, że bardzo krótki czas przeznaczony na wykonanie napraw pomiÄ™dzy dwoma wyÅ›cigami nie pozwoli na przywrócenie autu peÅ‚nej sprawnoÅ›ci, dlatego wÅ‚aÅ›ciciel teamu, Zoltan ZengÅ‘ powiedziaÅ‚: DziaÅ‚amy ostrożnie, ponieważ Marrakesz jest bardzo ryzykownym torem i nie chcemy podejmować pochopnych decyzji. Wolimy przygotować samochód do wyÅ›cigów we Francji, które odbÄ™dÄ… siÄ™ w przyszÅ‚y weekend”.
W drugim wyÅ›cigu serii WTCC start odbywa siÄ™ w odwróconej kolejnoÅ›ci, w zwiÄ…zku z czym Mehdi Bennani znalazÅ‚ siÄ™ w pierwszym rzÄ™dzie, co ucieszyÅ‚o jego fanów zgromadzonych na trybunach. Monteiro startowaÅ‚ z drugiej linii jako jedyny zawodnik Hondy, ponieważ Michelisz wycofaÅ‚ siÄ™ z wyÅ›cigu. Tuż po starcie, kierowca jadÄ…cy na pierwszym miejscu uderzyÅ‚ w barierkÄ™ po lewej stronie i odbiÅ‚ siÄ™ z powrotem na tor, jednak Bennani i Monteiro zdoÅ‚ali go ominąć. Z uwagi na zanieczyszczenie toru elementami rozbitego pojazdu sÄ™dziowie wywiesili czerwonÄ… flagÄ™, co oznaczaÅ‚o zatrzymanie wyÅ›cigu.
Po wznowieniu wyÅ›cigu za samochodem bezpieczeÅ„stwa, Mehdi utrzymaÅ‚ prowadzenie przez dwa okrążenia, po czym zostaÅ‚ wyprzedzony przez ostatecznego zwyciÄ™zcÄ™ wyÅ›cigu Sebastiana Loeba. W zwiÄ…zku z naruszeniem regulaminu toru, Bennani musiaÅ‚ przejechać karnie przez pit-stopy, przez co straciÅ‚ swojÄ… pozycjÄ™, natomiast Monteiro walczyÅ‚ o utrzymanie czwartego miejsca. NajwiÄ™cej emocji przyniosÅ‚a jednak walka na trzech ostatnich okrążeniach, kiedy to Bennani zaprezentowaÅ‚ swoje umiejÄ™tnoÅ›ci, wyprzedzajÄ…c kolejnych rywali. Na czternastym okrążeniu zawodnik ten rozpoczÄ…Å‚ pojedynek z Monteiro i Chiltonem, ale samochód prowadzony przez Tiago ucierpiaÅ‚ z powodu rozciÄ™tej opony, co mogÅ‚o być wynikiem oderwania siÄ™ przedniego spoilera podczas najazdu na jeden z wysokich krawężników. W wyniku wibracji auta, Tiago musiaÅ‚ zwolnić, przez co na ostatnim okrążeniu Mehdi wysunÄ…Å‚ siÄ™ na czwarte miejsce, jednak przed samÄ… liniÄ… mety zostaÅ‚ wyprzedzony przez Chiltona. Mimo to, znany MarokaÅ„czyk zasÅ‚użyÅ‚ na ogromne owacje za liniÄ… mety.
Tiago Monteiro jest przekonany, że ten trudny weekend przyniesie wiele pozytywnych doświadczeń.
„ZebraliÅ›my mnóstwo danych, dziÄ™ki którym możemy zwiÄ™kszyć osiÄ…gi. To byÅ‚ dla nas ważny sprawdzian i wiele siÄ™ też nauczyliÅ›my. Jestem przekonany, że w Le Castellet bÄ™dziemy szybsi”.
Alessandro Mariani, dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy JAS Motorsport, jest zadowolony z pracy wykonanej w ten weekend.
„Naszym celem byÅ‚o znalezienie optymalnych ustawieÅ„ auta, co udaÅ‚o nam siÄ™ zrealizować, chociaż mogliÅ›my zebrać jeszcze wiÄ™cej danych z pomocÄ… Gabriele. Po piÄ…tkowym incydencie nie byliÅ›my jednak w stanie tak szybko naprawić jego samochodu. Wiem, że Honda Civic ma duży potencjaÅ‚, jednak na naszÄ… niekorzyść dziaÅ‚a obecna część sezonu, w której wyÅ›cigi rozgrywane sÄ… w krótkich odstÄ™pach czasu. Tor uliczny nie jest też wymarzonym miejscem do testowania ustawieÅ„ auta. MuszÄ™ przyznać, że byÅ‚em pod wrażeniem tego, co zaprezentowaÅ‚ Bennani. MyÅ›lÄ™, że w tym roku osiÄ…gnie dobre rezultaty.”
„W ten weekend nasze silniki byÅ‚y niezawodne i odnoszÄ™ wrażenie, że nie ustÄ™pujemy konkurentom pod wzglÄ™dem mocy. Obecnie tracimy czas na wyjÅ›ciu z zakrÄ™tu, wiÄ™c musimy to poprawić, zarówno pod kÄ…tem jednostki napÄ™dowej, jak i podwozia”,powiedziaÅ‚ Daisuke Horiuchi, lider projektu ds. jednostki napÄ™dowej WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy.
Wyzwanie Honda Race to Race polegajÄ…ce na ukoÅ„czeniu na czas zastÄ™pczego modelu Civic dla Gabriele Tarquini’ego przed rundÄ… w Le Castellet, która odbÄ™dzie siÄ™ w przyszÅ‚y weekend na poÅ‚udniu Francji, przyciÄ…ga uwagÄ™ fanów mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych z caÅ‚ego Å›wiata. ZespóÅ‚ ma 72 godziny, aby zÅ‚ożyć od podstaw nowÄ… HondÄ™ Civic WTCC i pozwolić Gabriele na start w wyÅ›cigach.
WyÅ›cig 1:1. Lopez, Citroën C-Elysée WTCC, 14 okrążeÅ„, 24.40.950; 2. Loeb, Citroën C-Elysée WTCC, 24.41.663; 3. Muller, Citroën C-Elysée WTCC, 24.42.557; 4. Chilton, Chevrolet RML Cruze TC1, 24.49.172; 5. Borkovic, Chevrolet RML Cruze TC1, 24.52.799; 6. Tiago Monteiro, Honda Civic WTCC, 25.01.445; ; 7. Mehdi Bennani, Honda Civic WTCC, 25.05.061; 8. Valente, Chevrolet RML Cruze TC1, 25.10.903 ; 9. Norbert Michelisz, Honda Civic WTCC, 25.25.533 ; itd.
WyÅ›cig 2: 1. Loeb, Citroën C-Elysée WTCC, 16 okrążeÅ„, 47.5.589; 2. Lopez, Citroën C-Elysée WTCC, 47.54.910; 3. Valente, Chevrolet RML Cruze TC1, 47.58.187; 4. Chilton, Chevrolet RML Cruze TC1, 48.08.894; 5. Mehdi Bennani, Honda Civic WTCC, 48.08.920; 6. Kozlovskiy, Chevrolet RML Cruze TC1, 48.10.346 ; 7. Morbidelli, Chevrolet RML Cruze TC1, 48.13.706 ; 8. Engstler, BMW E90 320 TC, 48.29.546 ; 9. Filippi,SEAT Leon WTCC, 48.39.200 ; 10. Di Sabatino, BMW E90 320 TC, 48.41.142 ;.11. Tiago Monteiro, Honda Civic WTCC, 44.49.988
Klasyfikacja kierowców: 1. José Maria Lopez (ARG) 48 ; 2. Sébastien Loeb (FR) 47 ; 3. Tom Chilton (GB) 27 ; 4. Hugo Valente (FR) 19 ; 5. Yvan Muller (FR) 17 ; 6. Mehdi Bennani (MAR) 16 ; 7. Tiago Monteiro (PRT) 10 ; 8. Dusan Borkovic (SRB) 9 ; 9. Mikhael Kozlovskiy (RUS) 8 ; 10. Gianni Morbidelli (I) 6 ; 11. Franz Engstler (D) 4 ; 12. Norbert Michelisz (HUN) 2 ; itd.
Klasyfikacja producentów: 1. Citroën 95 ; 2. Honda 57 ; 3. LADA 31