FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1657 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1125 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nowe Audi SQ5 TDI: natychmiastowy efekt mocy z elektryczną sprężarką
  Dodano: 2019-02-21
Wyświetlono: 491 razy
Nowe Audi SQ5 TDI: natychmiastowy efekt mocy z elektryczną sprężarką
700 Nm momentu obrotowego, 255 kW (347 KM) mocy: nowe Audi SQ5 TDI (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 6,8 – 6,6*, łączna emisja CO2 w g.km: 177 – 172*), podobnie jak jego poprzednik pierwszej generacji, wyposażone zostało w mocny silnik V6. Elektrycznie napędzana sprężarka zapewnia maksymalny moment obrotowy sportowego SUV’a już na pierwszym biegu, a system mild hybrid dodatkowo zwiększa jego wydajność.
foto © Audi

  • Silnik 3.0 V6 TDI, 255 kW (347 KM) mocy, 700 Nm momentu obrotowego, elektrycznie napędzana sprężarka, klasyczna turbosprężarka i 48-voltowy system mild hybrid

  • Ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro

  • W standardzie zawieszenie z kontrolą tłumienia, a opcjonalnie dostępne również zawieszenie pneumatyczne

 

 

Jednostka napędowa 3.0 V6 TDI montowana w nowym Audi SQ5 TDI łączy zalety stałego dostępu do dużej mocy z wysoką wydajnością. 255 kW (347 KM) i 700 Nm – olbrzymi moment obrotowy dostępny jest w szerokim zakresie od 2500 do 3100 obr./min. Wysokoprężny silnik V6 rozpędza sportowego SUV’a do prędkości autostradowej w 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Według założeń cyklu testowego NEDC, auto spala od 6,6 do 6,8 litrów oleju napędowego na 100 km, co odpowiada emisji 172 – 177 gram dwutlenku węgla na kilometr. Audi SQ5 TDI spełnia w ten sposób wymagania normy emisyjnej Euro 6. 


Najpierw Audi SQ7 TDI (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 7,6 – 7,2*; łączna emisja CO2 w g/km: 199 – 189*), a teraz nowe SQ5 TDI: cztery pierścienie systematycznie doskonalą koncepcję napędu. 48-voltowy centralny system elektryczny składa się z elektrycznie napędzanej sprężarki (EAV) oraz układu mild hybrid. Energia gromadzona jest w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 10 Ah, który umieszczono pod podłogą bagażnika. Konwerter prądu stałego w prąd zmienny łączy całość z systemem 12-voltowym. 

 

Nowy asystent turbosprężarki: sprężarka EAV 

 

Elektrycznie napędzana sprężarka to świetne uzupełnienie turbosprężarki. Wspomaga ona układ wtedy, gdy gazy spalinowe nie mają wystarczającej energii do poruszania klasycznej turbosprężarki, np. podczas startu i podczas przyspieszania w niskim zakresie obrotów – do 1650 obr./min. Dzięki niej natychmiast, gdy tylko kierowca będzie go potrzebował, dostępny jest wysoki moment obrotowy bez efektu tzw. „turbodziury”. Rozwiązanie to sprawdza się najbardziej podczas startu, wyprzedzania, czy wychodzenia z zakrętu. W codziennych, normalnych sytuacjach drogowych, wczesny i szybki rozwój momentu obrotowego wpływa na utrzymywanie niskich obrotów silnika, a co za tym idzie niskiego spalania. 

Elektrycznie napędzana sprężarka umieszczona jest blisko silnika, na ścieżce wylotowej powietrza z intercoolera. Sprężarka EAV wchodzi do gry, gdy wzrasta zapotrzebowanie na moc (sygnał płynący z pedału gazu), a turbosprężarka wciąż ma zbyt mały ładunek. Niewielki, kompaktowy silniczek elektryczny o mocy wyjściowej 7 kW, w zaledwie 300 milisekund rozpędza koło kompresji do prędkości 65 000 obr./min., w wyniku czego sprężarka wytwarza ciśnienie doładowujące o wartości 1,4 bara. 

 

Rekuperacja, żeglowanie i łagodne ruszanie: technika MHEV 

 

System MHEV (mild hybrid electric vehicle) w nowym Audi SQ5 TDI jest w stanie zredukować zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km. Jego sercem jest alternator-rozrusznik (RSG) połączony z wałem korbowym. Podczas zwalniania pojazdu, dzięki RSG auto może rekuperować nawet 12 kW energii. Zaoszczędzona energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowym, a następnie dystrybuowana do różnych odbiorników systemu elektrycznego. 

 

Jeżeli kierowca przy prędkości pomiędzy 55 a 160 km/h zdejmie nogę z pedału gazu, nowe Audi SQ5 TDI w zależności od ustawień systemu Audi drive select może rekuperować energię, jechać na luzie z rozłączonym sprzęgłem lub żeglować z wyłączonym silnikiem nawet przez 40 sekund. RSG ponownie uruchamia jednostkę napędową, gdy tylko kierowca znów dotknie pedału gazu, a następuje to szybciej i łagodniej niż w przypadku konwencjonalnego startera. MHEV sprawia, że system start/stop załącza się już przy prędkości 22 km/h. Jeśli samochód wyposażony jest w adaptacyjny tempomat ACC, silnik uruchamia się ponownie gdy tylko auto przed naszym SQ5 TDI ruszy, nawet pomimo tego, że pedał hamulca naszego pojazdu jest cały czas wciśnięty. 

 


 

Zoptymalizowany pod kątem uzyskiwania maksymalnej mocy i maksymalnej wydajności

 

Ta topowa wersja jednostki 3.0 V6 TDI została w wielu zakresach rozwinięta i zmodyfikowana. Wał korbowy, tłoki, korbowody i zarządzanie olejem zostały w związku większymi wymaganiami na nowo skonfigurowane. System zarządzania temperaturą jest teraz bardziej wszechstronny. Skrzynia korbowa i głowice cylindrów mają swe własne obiegi chłodzenia, co pozwala na szybkie ogrzanie oleju silnikowego tuż po zimnym starcie. Kierunek przepływu płynu chłodzącego może być w razie potrzeby zmieniony i może on przepływać przez chłodnicę oleju, RSG, EAV i przez turbosprężarkę. Duża turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny (VTG) wytwarza ciśnienie doładowania do 2,4 bara. Wzmacniacz dźwięku zamontowany w układzie wydechowym sprawia, że brzmienie TDI staje się niepowtarzalne. 

 

Szybka, łagodnie zmieniająca biegi i wydajna: ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia tiptronic 

 

Za przekazywanie mocy silnika odpowiedzialna jest szybka, łagodnie zmieniająca biegi, ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia tiptronic. Jej niższe biegi charakteryzują się krótkimi, sportowymi przełożeniami, a dłuższe biegi wyższe pozwalają obniżyć liczbę obrotów i spalanie paliwa. Nowe, szczegółowe rozwiązania techniczne pozwalają na efektywną współpracę skrzyni biegów z systemem MHEV. Jeśli sportowy SUV toczy się na luzie, albo gdy jego silnik jest wyłączony, sprzęgło jest otwarte, a przepływ mocy przerwany. Elektryczna pompa olejowa umożliwia skrzyni tiptronic załączenie podczas żeglowania takiego biegu, jaki będzie potrzebny w momencie kolejnego rozruchu. 


Napęd quattro i sportowy mechanizm różnicowy 


Podobnie jak wszystkie modele Audi typu S, nowe SQ5 TDI standardowo wyposażone jest w stały napęd na cztery koła quattro. W normalnych warunkach drogowych samoblokujący się centralny mechanizm różnicowy rozdziela moment obrotowy między kołami przedniej i tylnej osi w stosunku 40:60. Gdy czujniki systemu wykryją poślizg, większa część momentu przekierowywana jest na oś z lepszą trakcją. W zależności od sytuacji drogowej, na oś przednią może zostać przekierowane 70 procent momentu, a na oś tylną nawet 85 procent momentu. 


Integralną funkcją napędu na cztery koła quattro jest aktywna na wszystkich rodzajach nawierzchni, inteligentna funkcja oprogramowania: selektywny rozkład momentu obrotowego między kołami. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów minimalnie przyhamowuje ona koła po wewnętrznej stronie zakrętu, jeszcze zanim zaczną one wpadać w poślizg. Moc przekazywana jest wtedy za pośrednictwem dyferencjału na koła z lepszą przyczepnością. Sportowy SUV dzięki temu zawsze bardzo łatwo wchodzi w zakręty. Jego zachowanie pozostaje długo neutralne, a prowadzenie jest stabilne, precyzyjne i zwrotne. 
 

Klienci mogą również zamówić nowe SQ5 TDI wyposażone w sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. W trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów mechanizm aktywnie rozdziela moc pomiędzy tylnymi kołami. Sportowy dyferencjał dosłownie wciska samochód w zakręt, eliminując podsterowność już w zarodku. Gdy auto przyspiesza w naprawdę ciasnym zakręcie, mechanizm wysyła na zewnętrzne tylne koło jeszcze więcej momentu obrotowego i w ten sposób jeszcze bardziej poprawia zwinność pojazdu. 

 


Sportowe i precyzyjne: podwozie nowego SQ5 TDI 

 

Zaawansowane technicznie pięciowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu pojazdu to fundament sportowej charakterystyki prowadzenia nowego Audi SQ5 TDI. Audi oferuje również opcjonalny, dynamiczny układ kierowniczy, w którym przekładnia falowa, w zależności od prędkości i kąta skrętu kół, w bardzo szerokim zakresie zmienia stosunek przełożenia. Standardem w nowym SQ5 TDI jest zawieszenie z kontrolą tłumienia. W porównaniu z zawieszeniem standardowym, jest ono obniżone o 30 milimetrów. Daje to idealną interakcję pomiędzy komfortem a dynamiką. 
 

Układ regulacji tłumienia amortyzatorów, podobnie jak sportowy mechanizm różnicowy, silnik, układ kierowniczy i charakterystyka skrzyni tiptronic, regulowany jest z poziomu systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Z jego pomocą kierowca może różnicować funkcje systemu w wielu profilach. Inną opcją przewidzianą dla tego modelu jest charakterystyczne dla modeli typu S adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Dostosowuje ono do realnej sytuacji drogowej nie tylko stopień i twardość amortyzacji, ale również stopień wychylenia nadwozia. 
 

Nowe Audi SQ5 TDI standardowo wyposażone jest w 20-calowe, aluminiowe felgi i opony w rozmiarze 255/45. Felgi 21-calowe dostępne są opcjonalnie. Dostępna jest również szeroka gama felg 21-calowych dostarczanych przez Audi Sport GmbH. Sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe obejmują 375 milimetrowe tarcze hamulcowe przedniej osi. Zaciski są czarne (opcjonalnie czerwone) i mają na swej powierzchni logo S. 

 

Wygoda i bezpieczeństwo: systemy wsparcia kierowcy 

 

Nowe Audi SQ5 TDI proponuje szeroką gamę systemów wsparcia kierowcy. Predyktywny asystent wydajności udziela kierowcy wskazówek pomagających zmniejszyć spalanie. Asystent toru jazdy pomaga utrzymać się na pasie drogi i w spowolnionym ruchu może przejąć niektóre obowiązki związane z prowadzeniem auta. Ostrzeżenie o odległości alarmuje kierowcę, gdy odległość pomiędzy naszym samochodem, a pojazdem znajdującym się przed nami spada szybko poniżej progu bezpieczeństwa. Te i jeszcze inne funkcje zebrane są razem w jeden, opcjonalny pakiet systemów wspierających kierowcę w ruchu pozamiejskim. 

Opcjonalne funkcje wykrywania ruchu poprzecznego w tyle pojazdu, ostrzeżenia przed wysiadaniem, asystenta unikania kolizji i asystenta skrętu, podnoszą bezpieczeństwo jazdy w warunkach codziennego użytkowania. To samo dotyczy systemów z gamy „pre sense”. Standardowym systemem jest tu pre sense city, ostrzegający kierowcę o zagrożeniu kolizją z pieszym lub innym pojazdem, a w razie potrzeby, w ramach limitów systemowych, inicjujący automatyczne hamowanie awaryjne. Asystent parkowania, bazujący na obrazach pozyskiwanych z kamery system rozpoznawania znaków drogowych i asystent zjazdu z wzniesienia, uzupełniają gamę systemów opcjonalnych. 


Logiczne i inteligentne: obsługa infotainment i Audi connect 


Koncepcja obsługi MMI w nowym Audi SQ5 TDI jest łatwa do zrozumienia i zawiera funkcję inteligentnego wyszukiwania tekstowego. Funkcja wyszukiwania głosowego językiem potocznym rozpoznaje komendy wydawane w różnych językach. Trzecim z poziomów, z którego można prowadzić obsługę, jest skórzana kierownica wielofunkcyjna, używana do obsługi systemu informacji kierowcy lub opcjonalnego wirtualnego kokpitu Audi virtual cockpit. W zależności od wybranych ustawień, jego 12,3-calowy ekran wyświetla tryb S, w centrum którego jest obrotomierz. Audi dodaje tu jeszcze wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy head-up display. 
 

Systemy infotainment Audi SQ5 TDI opierają się na koncepcji modularnej rozbudowy. Jej najwyższym stopniem jest system MMI navigation plus z gładzikiem MMI all-in-touch oraz z 8,3-calowym wyświetlaczem. Standardowym elementem topowej wersji systemu jest Audi connect łączące SQ5 TDI z internetem w standardzie LTE i dające pasażerom dostęp do hotspotu Wi-Fi. 
 

Audi phone box, wykorzystując komunikację bliskiego pola łączy smartfony kierowcy i pasażerów z anteną pokładową, i jednocześnie ładuje je indukcyjnie w standardzie Qi. Interfejs Audi smartphone interface daje możliwość korzystania w samochodzie z aplikacji Apple CarPlay lub Android Auto. Najwięksi miłośnicy sprzętu hi-fi zamówić mogą system muzyczny Bang & Olufsen Sound System z możliwością emisji trójwymiarowego dźwięku.

 


Sportowo charakterystyczna: stylistyka zewnętrzna 

 

Do sportowego charakteru Audi SQ5 TDI nawiązuje szereg zewnętrznych detali. Podkreślone stylistycznie zderzaki mają mocno zarysowane kontury bocznych wlotów powietrza z przodu oraz grill dyfuzora z tyłu z oczkami w kształcie plastra miodu. Grill osłony chłodnicy Singleframe ma podwójne aluminiowe listwy poprzeczne i kontrastowe wypełnienia u dołu w matowym kolorze szarym – twilight gray. Logo S na tle czerwonego rombu pojawia się w kilku miejscach, dodając stylistyce zewnętrznej smaku. 

Reflektory przednie i światła tylne Audi SQ5 TDI standardowo są światłami diodowymi. Dodatkowo, funkcja dynamicznej sygnalizacji skrętu nadaje autu niepowtarzalnego charakteru. Obudowy lusterek zewnętrznych i klamry sportowego dyfuzora lśnią kolorem aluminium. Listwy progowe w kolorze nadwozia podkreślają sportową naturę auta. Ekskluzywny kolor nadwozia, czarny – panther black, zarezerwowany jest wyłącznie dla modelu Audi SQ5 TDI. 

 

Elegancka atmosfera: wnętrze 

 

Ciemne wnętrze pojazdu wita kierowcę i pasażerów podświetlanymi progami z logo S. Kontrastowe przeszycia na skórzanej kierownicy i na sportowych fotelach podkreślają atmosferę elegancji i dynamiki. Sportowe fotele S ze skóry i Alcantary mogą być opcjonalnie zamienione na całkowicie skórzane fotele ze skóry Finenappa z romboidalnymi wzorami na siedziskach i na oparciach oraz z funkcją pneumatycznego masażu. Standardem są wstawki ozdobne ze szczotkowanego aluminium, a opcjonalnie w ich miejscu mogą znaleźć się wstawki z eleganckiego drewna lub z ekskluzywnego karbonu. Manetki zmiany biegów przy kierownicy mają kolor aluminium, a pedały i podparcie lewej nogi wykończone są aplikacjami z nierdzewnej stali. 
 

Opcjonalna tylna kanapa plus nowego Audi SQ5 TDI dzieli się na trzy części. Opcjonalnie również dostępna jest możliwość jej przesuwania do przodu i do tyłu oraz regulacji jej oparć. Bagażnik ma podstawową pojemność 550 litrów, ale można ją zwiększyć aż do 1550 litrów, składając oparcie tylnych siedzeń. 

 



* Zużycie paliwa oraz wielkość emisji CO2 zależą od wielkości felg i opon samochodu oraz od wybranego poziomu wyposażenia. 



Źródło:

 Pisaliśmy również
» Nowy prezes Audi uruchamia projekt Artemis
» Cyfrowe planowanie hal produkcyjnych Audi

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Nowe Audi SQ5 TDI:
w lewo
SQ5 TDI 2019
© Audi
SQ5 TDI 2019
© Audi
SQ5 TDI 2019
© Audi
SQ5 TDI 2019
© Audi
SQ5 TDI 2019
© Audi
w prawo
 Inne artykuły
» Mazda zaprasza na prezentację swojego pierwszego elektrycznego samochodu 2020-06-03
  MX-30 Środki zapobiegawcze wprowadzone po wybuchu epidemii COVID-19 spowodowały, że producenci samochodów musieli na nowo przemyśleć swoje strategie komunikacji z klientami. To zaowocowało stworzeniem przez Mazdę interaktywnej formy kontaktu, która przybliża nowy, w... więcej »

» Volkswagen przedstawia informacje na temat nowego Arteona: zapowiedź premiery modelu 2020-06-03
  Arteon Shooting Brake Volkswagen Arteon, model klasy Gran Turismo, zostanie zaprezentowany w nowej odsłonie. Po debiucie odświeżonego modelu, dostępna będzie również druga odmiana nadwoziowa – Shooting Brake. Arteon jest jednocześnie dynamiczny i elegancki oraz zachwyca funkc... więcej »

» SEAT otwiera swój pierwszy Wirtualny Salon w Polsce 2020-06-03
  Seat Wirtualny Salon Hiszpańska marka udostępnia w Polsce interaktywną platformę łączącą funkcję showroomu z miejscem e-spotkań. Osoby zainteresowane aktualnymi modelami SEAT-a mogą wziąć udział w prezentacjach aut oraz na żywo zadać pytania. Wirtualny Salon odpowiada na nowe, cor... więcej »

» CASA SEAT: otwarcie online 2020-06-02
  CASA SEAT 2020 premiera W czwartek 4 czerwca w samo południe w Barcelonie otwarte zostanie innowacyjne centrum kultury CASA SEAT. Wirtualna prezentacja nowej instytucji zostanie udostępniona na oficjalnym kanale SEAT-a w serwisie Youtube. Pierwsi goście będą mogli odwiedzić siedzibę,... więcej »

» Zmiany personalne w Suzuki Motor Poland 2020-06-02
  Dorota Drelich Suzuki Z początkiem czerwca Dorota Drelich objęła stanowisko Dyrektora Działu HR i Administracji, natomiast Martyna Kalinowska awansowała na stanowisko Koordynatora ds. Komunikacji w Dziale Marketingu.... więcej »

» Nowe salony w sieci Nissana w Polsce 2020-06-02
  Nissan Lublin 2020 Nissan wzmacnia swoją obecność w Polsce i dociera do nowych klientów. Teraz zainteresowani kupnem nowego Nissana mogą bezpośrednio zapoznać się z wybranym modelem w salonach w Lublinie, w Radomiu oraz Nowym Sączu. Dzięki nowym punktom dealerskim, marka poszerz... więcej »

» Ważne decyzje w sprawie globalnej współpracy Forda i Volkswagena 2020-06-02
  Ford Volkswagen Zapadły ważne decyzje dotyczące globalnej współpracy Forda i Volkswagena: Rada Nadzorcza koncernu Volkswagen AG dała zielone światło dla kolejnych projektów w ramach nawiązanej w ubiegłym roku współpracy z Ford Motor Company. Wkrótce obydwie strony podpiszą od... więcej »

» Ford Puma ST-Line V [ZDJĘCIA] 2020-06-02
  Ford Puma ST-Line Vignale Ford rozszerzył gamę wersji kompaktowego crossovera Puma o dodatkowe opcje układu napędowego i wyposażenia, dzięki czemu do salonów trafia wyjątkowo zróżnicowana oferta.... więcej »

» Zmiana w zespole komunikacji marki Volkswagen Samochody Dostawcze 2020-05-31
  Mikolaj Matuszewski Z dniem 1 czerwca br. w zespole komunikacji marki Volkswagen Samochody Dostawcze następuje zmiana. W ramach zastępstwa, obowiązki kierownika komunikacji marketingowej i PR sprawować będzie Mikołaj Matuszewski. Czasowa nieobecność Magdy Piekarczyk związana jest... więcej »

» Nowy prezes Audi uruchamia projekt Artemis 2020-05-31
  Audi projekt Artemis Dwa miesiące po objęciu funkcji prezesa zarządu AUDI AG, Markus Duesmann tworzy zespół ds. przyspieszonego rozwoju kolejnych modeli samochodów. Szefem zaawansowanego technologicznie projektu „Artemis” będzie Alex Hitzinger, odnoszący sukcesy główny... więcej »

» Alians Renault-Nissan-Mitsubishi przedstawia nowy model współpracy 2020-05-31
  Alians 2022 przyniesie 10 miliardów euro rocznie Członkowie jednego z wiodących światowych sojuszy motoryzacyjnych, który tworzą Grupa Renault, Nissan Motor Co., Ltd. i Mitsubishi Motors Corporation, ogłosili uruchomienie kilku programów w ramach nowego modelu współpracy, którego celem jest zwiększenie konku... więcej »

» Volvo wprowadza system wyłapujący cząsteczki PM 2,5 w kabinie… i oferuje go bez opłat w Dniu Dziecka 2020-05-28
  volvo PM 2,5 Inżynierowie Volvo opracowali nowy system wyłapujący najmniejsze, szkodliwe dla zdrowia cząsteczki – PM 2,5. Ich niewielka średnica była za mała, aby mogły je skutecznie wyłapać filtry kabinowe produkowanych dotąd aut. Rozwiązanie będzie dostępne jako wy... więcej »

» Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen w Polsce mówi o obecnej sytuacji i planach [VIDEO] 2020-05-28
  Lukasz Zadworny Podczas wideokonferencji prasowej Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen w Polsce omówił m.in. działania podjęte w sieci dealerskiej w świetle pandemii, nową ofertę finansową Volkswagena oraz najbliższe plany związane z wprowadzeniami do portfolio marki mo... więcej »

» Mitsubishi Motors wśród sygnatariuszy otwartej deklaracji COVID-19 2020-05-28
  COVID-19 DECLARATION Firma MITSUBISHI MOTORS CORPORATION (MMC) dołączyła do sygnatariuszy deklaracji OPEN COVID-19 DECLARATION, której celem jest zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa.... więcej »

» Po co w samochodzie aż 16 anten? 2020-05-27
  16 anten SEAT Współczesne samochody coraz częściej wyposażane są w systemy łączności bezprzewodowej. Podczas podróży chcemy odbierać nie tylko stacje radiowe, ale i dane GPS czy Internet za pomocą WiFi lub sieci 4G. Z tego powodu w nowoczesnych modelach, takich jak SEAT Leo... więcej »

» Kia Rio po faceliftingu [ZDJĘCIA] 2020-05-27
  Rio 2020 Kia zaprezentowała Rio czwartej generacji po faceliftingu. Zmiany obejmują wiele obszarów, aby w konkurencyjnym segmencie B odświeżone Rio prezentowało się atrakcyjniej niż rywale. ... więcej »

» Cyfrowe planowanie hal produkcyjnych Audi 2020-05-27
  Cyfrowe planowanie hal produkcyjnych Audi Planowanie ustawienia hal produkcyjnych zza domowego biurka? Brzmi niemożliwie - ale stało się już rzeczywistością, a dokładnie cyfrową rzeczywistością w zakładach Audi Neckarsulm. Tam właśnie, za pomocą specjalnego oprogramowania i sprzętu zeskanowano hale pr... więcej »

» Nowa Honda Jazz e:HEV oferuje nowe rozwiązania, które znacznie podnoszą komfort jazdy 2020-05-27
  Honda Jazz 2020 Podczas projektowania nowej generacji modelu Jazz, inżynierowie i styliści Hondy skupili się na zapewnieniu kierowcy i pasażerom jak największego komfortu jazdy.... więcej »

» Volvo wdraża w Europie obsługę serwisową door2door 2020-05-27
  Volvo Valet Volvo Cars wdraża usługę odbierania spod domu samochodów do serwisu. Po wykonanej usłudze pojazd jest zwracany pod wskazany adres. Wdrożenie tej usługi w USA okazało się sukcesem. Teraz czas na Volvo Valet w Europie.... więcej »

» Szwedzki rząd wspiera Volvo 2020-05-26
  Volvo grill Firma Volvo Car AB podpisała nową umowę dotyczącą dwuletniej linii kredytowej w wysokości 10,666 miliarda koron szwedzkich z opcją przedłużenia jej o kolejny rok. Umowa została podpisana z grupą banków skandynawskich: DNB, Nordea, SEB i Swedbank, który spełnia... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154
Wyświetlane: 0 - 20 z 23063 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Fotografia z artykułu:
Ford Puma ST-Line V [ZDJĘCIA]

Zdjecie miesiaca


Fotografia z artykułu:
Ford Puma ST-Line V [ZDJĘCIA]

© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |