FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1657 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1125 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Dopasowane do potrzeb klienta: Ford przedstawia nową, zelektryfikowaną linię pojazdów, podczas Go Electric w Amsterdamie
  Dodano: 2019-04-02
Wyświetlono: 382 razy
Dopasowane do potrzeb klienta: Ford przedstawia nową, zelektryfikowaną linię pojazdów, podczas Go Electric w Amsterdamie
Gama zaawansowanych pojazdów Forda z napędem elektrycznym jest kamieniem milowym dla marki i jej klientów. Koncern ogłosił to dziś na specjalnej prezentacji „Go Electric” w Amsterdamie w Holandii.
foto © Ford

  • Ford przedstawia strategię elektryfikacji dla Europy pod emblematem „Ford Hybrid”; odsłonięcie pełnej gamy modeli podczas prezentacji „Go Electric” w Amsterdamie.

 

  • Zupełnie nowy SUV Kuga – pierwszy Ford dostępny z zespołami napędowymi: mild-hybrid, hybrydowym PHEV i z pełnym hybrydowym zespołem napędowym. Debiutująca Kuga Plug‑In Hybrid oferuje czysto elektryczny zasięg jazdy powyżej 50 km.

 

  • Zupełnie nowy, siedmiomiejscowy SUV Ford Explorer Plug‑In Hybrid; dysponujący mocą 450 KM i momentem 840 Nm, zdolny pokonać 40 km w mieście w trybie jazdy bezemisyjnej.

 

  • Ośmioosobowy Tourneo Custom Plug-in Hybrid o bezemisyjnym zasięgu do 50 km.

 

  • Nowe rodzinne modele Fiesta EcoBoost Hybrid oraz Focus EcoBoost Hybrid, wyposażone w miękki napęd hybrydowy (mild-hybrid), umożliwiający uzyskanie znacznie niższego zużycia paliwa, a także lepsze przyspieszenie i wyższy komfort prowadzenia.

 

  • W pełni elektryczny SUV, inspirowany stylistyką Mustanga i zdolny przejechać z napędem elektrycznym do 600 km na jednym ładowaniu (mierzone w cyklu WLTP), zapowiadany w roku 2020. Nowy, całkowicie elektryczny Transit Van spodziewany w 2021 roku.

 

  • Innowacyjny Transit Smart Energy Concept pomaga Fordowi w odnalezieniu nowych sposobów na zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych.

 

 

Nowa gama modeli, prezentowanych pod wspólnym emblematem Ford Hybrid, jest napędzana przez zaawansowane, hybrydowe układy napędowe: miękkie i pełne hybrydy oraz hybrydy ‑, zwiększające oszczędność paliwa i dające lepsze wrażenia z jazdy klientom w Europie. Modele reprezentują wartości Forda – zaufanie, przystępną cenę i radość z jazdy zelektryfikowanym samochodem.

 

Ford zaprezentował podczas „Go Electric” hybrydowy wariant nowego modelu Kuga, średniej wielkości SUVa ładowanego z gniazdka. To najbardziej zelektryfikowany pojazd Forda i pierwszy Ford, oferowany w wersjach: z miękką hybrydą, pełną hybrydą oraz hybrydowej plug‑in.

 

Nowy, siedmiomiejscowy SUV Explorer Plug‑In Hybrid i nowy, ośmiomiejscowy Tourneo Custom Plug‑In Hybrid miały dziś swój światowy debiut – każdy z nich oferuje możliwość jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym, przy jednoczesnym zachowaniu zasięgu jazdy i swobody oferowanej przez tradycyjny silnik spalinowy.

 

Ford prezentuje modele Fiesta EcoBoost Hybrid oraz Focus EcoBoost Hybrid, wyposażone w tzw. „miękki” napęd hybrydowy (mild-hybrid), umożliwiający zmniejszenie emisji CO2, uzyskanie znacznie niższego zużycia paliwa, a także lepsze przyspieszenie i ogólnie wyższy komfort prowadzenia.

 

Dodatkowo Ford zapowiedział wprowadzenie na rynek Transita z całkowicie elektrycznym napędem, który zasili gamę zelektryfikowanych pojazdów dostawczych już w 2021 roku. Nowy Transit z napędem całkowicie elektrycznym, dzięki  któremu atmosfera w naszych miastach stanie się mniej zanieczyszczona, a na ulicach będzie mniej hałasu, pozwoli obniżyć koszty eksploatacji ponoszone przez użytkowników i firmy.

 

„Wybiegające w przyszłość, zaawansowane technologicznie i wykorzystujące szeroką gamę zelektryfikowanych rozwiązań, nasze nowe pojazdy Ford Hybrid, zaspokoją różne potrzeby konsumentów i sprawią, że napęd elektryczny stanie się realną i osiągalną alternatywą dla znacznie większej liczby zmotoryzowanych, niż to mogło mieć miejsce kiedykolwiek dotąd.” – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe. „Prezentowane dziś przez nas modele stanowią początek realizacji naszych planów, związanych z wdrożeniem szerokiej gamy inteligentnych samochodów, na miarę wyzwań stawianych dziś przez świat domagający się inteligentnych rozwiązań. Od Fiesty do Transita, każdy nowy samochód, który wprowadzamy na rynek, będzie dostępny w wersji ze zelektryfikowanym napędem, która w możliwie najszerszym stopniu i niedrogim kosztem będzie zaspokajać potrzeby naszych klientów w Europie.

 

Pojazdy hybrydowe Forda, już oferowane na rynku lub zatwierdzone do wprowadzenia w Europie, to:

 

  • Mondeo Hybrid z czterodrzwiowym nadwoziem i w wersji kombi, wyposażone w samoładującą się, w pełni hybrydową technologię napędu spalinowo-elektrycznego, który jest atrakcyjną alternatywą dla Diesla. Mondeo Hybrid w wersji kombi zostało dziś po raz pierwszy zaprezentowane w usportowionej odmianie ST-Line,

 

  • Transit EcoBlue Hybrid i Transit Custom EcoBlue Hybrid – wyposażone w miękki układ hybrydowy, pomagający właścicielom i operatorom flotowym w zmniejszeniu kosztów paliwa,

 

  • Tourneo Custom EcoBlue Hybrid – wyposażony w technologię miękkiej hybrydy, zwiększa oszczędność paliwa przewoźnikom, korzystającym z ośmio- lub dziewięcioosobowego pojazdu,

 

  • Transit Custom Plug‑In Hybrid – wyposażony w zaawansowany elektryczny układ napędowy oraz silnik EcoBoost o pojemności 1-litra, zwiększający zasięg zapewniany przez akumulatory. Pojazd jest obecnie testowany, by lepiej zrozumieć korzyści dla środowiska i klientów w Londynie (Wielka Brytania). Wkrótce rozpoczną się kolejne testy w Walencji (Hiszpania) i Kolonii (Niemcy)

 

Premiera w pełni elektrycznego SUV-a Forda, inspirowanego stylistyką Mustanga i zdolnego przejechać z napędem elektrycznym do 600 km (mierzonych zgodnie z procedurą WLTP) na jednym ładowaniu, jest zapowiadana na 2020 r.

 

Jedyny w swoim rodzaju Ford Transit Smart Energy Concept – 10-osobowy minibus – pomaga firmie w znalezieniu rozwiązań, pozwalających na dalszą optymalizację efektywności energetycznej i zasięgu.

 

Elektryzująca przyszłość

 

 

Ford aspiruje do pozycji lidera w dostarczaniu klientom szerokiego wyboru zelektryfikowanych pojazdów z łatwym dostępem do ładowania i wspiera ich w korzystaniu z udoskonalonej łączności i powiązanych usług mobilnych.

 

Na początku tego roku Ford poinformował, że każdy model, poczynając od całkowicie nowego Focusa otrzyma swoją zelektryfikowaną wersję. Obejmuje to zarówno nowe modele, jak i nowe wersje istniejących pojazdów. Oferowane będą zarówno jako miękkie hybrydy, modele w pełni hybrydowe, hybrydowe Plug‑In, jak również w pełni elektryczne, tworząc jedną z najbardziej kompleksowych, zelektryfikowanych gam modelowych dla klientów w Europie.

 

Hybrydowe i w pełni elektryczne modele Forda wykorzystują różnorodne technologie układów napędowych i systemy, które dostosowują ich osiągi i możliwości do potrzeb i oczekiwań klientów oraz odzwierciedlają wiele scenariuszy eksploatacji dla różnych pojazdów.

 

Na przykład elektryczne wspomaganie momentu obrotowego za pomocą zintegrowanego rozrusznika/generatora BISG zwiększy dynamikę jazdy samochodów rodzinnych z silnikami benzynowymi, jak Fiesta i Focus EcoBoost Hybrid, zapewniając im większą moc, szybkość reakcji i oszczędność paliwa. W przypadku modeli hybrydowych EcoBlue, w tym Transita Custom i Tourneo Custom, technologia ta jest wykorzystywana wyłącznie w celu dalszego zwiększenia oszczędności paliwa w silnikach Diesla.

 

Zarówno nowa Kuga Plug‑In Hybrid, jak i SUV Explorer Plug‑In Hybrid, łączą silnik spalinowy, ładowywany z sieci akumulator i silnik elektryczny, zapewniając większą oszczędność paliwa i możliwość jazdy bez emisji spalin. Kuga wykorzystuje przekładnię hybrydową z rozdziałem mocy, która łączy oba źródła zasilania w celu zoptymalizowania oszczędności paliwa, przy czym Explorer wykorzystuje architekturę hybrydy równoległej, która może łączyć pełną moc silnika spalinowego i elektrycznego w celu uzyskania maksymalnej zdolności holowania.

 

Szeregowy układ hybrydowy w Transicie Custom Plug‑In Hybrid i Tourneo Custom Plug-in Hybrid dodatkowo dopasowuje konfigurację doładowywanego z gniazdka akumulatora i silnika elektrycznego do stosowania w połączeniu z oszczędnym silnikiem benzynowym, wyłącznie w celu ładowania akumulatora, bez fizycznego połączenia z kołami.

 

Systemem rekuperacji energii, wykorzystany w Fordzie Mondeo Hybrid, pozwala na poruszanie się w trybie czysto elektrycznym, oferując bezgłośną pracę i wyjątkową sprawność, szczególnie w mieście, gdy ruch uliczny wymusza częste zatrzymywanie się. Taki układ napędowy eliminuje obawy klientów związane zarówno z zasięgiem, jak i koniecznością korzystania z zewnętrznego źródła energii w celu ładowania akumulatora.

 

Przyszłe, w pełni elektryczne pojazdy Forda, zapewnią łączność nowej generacji z dostępem do bezprzewodowych aktualizacji, a firma jest w zaawansowanym stadium opracowywania rozwiązań ładowania dla swoich klientów, korzystających z pojazdów elektrycznych. Ford jest założycielem i członkiem stowarzyszenia IONITY, które stawia sobie za cel udostępnienie 400 stacji szybkiego ładowania w najważniejszych europejskich lokalizacjach do 2020 roku. Umożliwia to znaczne skrócenie czasu ładowania w porównaniu z istniejącymi systemami.

 

Ford będzie również współpracować ze swoim partnerem, NewMotion, by stworzyć punkty kompleksowej obsługi ładowania z wykorzystaniem sieci ładowarek NewMotion, obejmującej ponad 100 000 punktów ładowania w 28 krajach w całej Europie. Ponadto, Ford wprowadził własne inteligentne ładowarki (tzw. wall-box) i będzie współpracować z największymi dostawcami energii, by dać swoim klientom dostęp do specjalnych taryf dla pojazdów elektrycznych i usług instalacyjnych.

 

„W przypadku elektryfikacji nie istnieje jedno rozwiązane, które można stosować w każdym samochodzie. Wymagania i sposób użytkowania pojazdu przez każdego klienta są za każdym razem inne.” – wyjaśnia Joerg Beyer, główny dyrektor działu konstrukcyjnego, Ford of Europe. „Strategia opracowywania nowych układów napędowych Forda, uwzględniająca drobne niuanse związane ze sposobem użytkowania pojazdów, umożliwi naszym klientom znalezienie najbardziej odpowiedniego dla nich rozwiązania. Dzięki niej, jazda samochodami z napędem elektrycznym będzie łatwiejsza i dużo przyjemniejsza.”

 

Kompletna gama hybrydowa modelu Kuga

Nowy model Ford Kuga będzie pierwszy Fordem dostępnym z miękkim systemem hybrydowym, systemem hybrydowym z wtyczką i z pełnym hybrydowym zespołem napędowym.

 

Kuga Plug‑In Hybrid, dostępna pod koniec tego roku, zapewni zasięg jazdy i swobodę oferowaną przez tradycyjny silnik spalinowy, dodając do tego sprawność i płynność działania elektrycznego układu napędowego. Hybrydowy zespół napędowy Kugi Plug‑In Hybrid łączy 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy i silnik elektryczny, oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,4 kWh. Układ zapewnia łączną moc maksymalną 225 KM i czysto elektryczny zasięg jazdy 50 km. Przewidywalne zużycie paliwa wyniesie od 1,2 litra benzyny na 100 km, a zmierzona w tych warunkach emisja CO2 od 29 g/km.

 

Stylowy i wyróżniający się, całkowicie nowy Ford Kuga Titanium, usportowiony Kuga ST-Line i ekskluzywna Kuga Vignale debiutują w eleganckim, nowym opracowaniu stylistycznym, z większą przestrzenią we wnętrzu i zaawansowanymi technologiami. Adaptacyjny tempomat (ACC), wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu, umożliwia bezproblemowe poruszanie się w mieście z częstym zatrzymywaniem samochodu oraz jazdę na autostradzie. System wspomagający parkowanie Park Assist 2 umożliwia wykonywanie w pełni zautomatyzowanych manewrów parkowania za jednym przytrzymaniem przycisku.

 

W pełni elektryczny, w pełni luksusowy, Explorer Plug‑In Hybrid

 

 

Zupełnie nowy Ford Explorer Plug‑In Hybrid będzie oferowany w dwóch różniących się charakterem, dobrze wyposażonych wariantach – jako usportowiony Explorer ST-Line, inspirowany osiągami modeli Ford Performance oraz jako luksusowy Explorer Platinum. Napędzany silnikiem benzynowym EcoBoost V6 o pojemności 3,0-litra i silnikiem elektrycznym, pełniącym też rolę generatora, Explorer Plug‑In Hybrid dysponuje łączną mocą maksymalną zespołu napędowego 450 KM i momentem obrotowym 840 Nm, a także możliwością korzystania z napędu całkowicie elektrycznego. SUV będzie oferować w mieście 40 km bezemisyjnego, w pełni elektrycznego zasięgu, wraz z przewidywanym zużyciem paliwa na poziomie 3,4 l/100 km i emisją CO2 na poziomie 78 g/km w trybie hybrydowym.

 

Wyjątkowo przestronny i luksusowy Explorer Plug‑In Hybrid, zorientowany na komfort podróży, oferuje zaawansowane funkcje, w tym centralny, pionowo ustawiony ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala oraz 12,3-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników i funkcjonalne fotele o zmiennej konfiguracji dla siedmiu osób.

 

Standardowym wyposażeniem będzie inteligentny system napędu na cztery koła, przekazywanego przez 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów z wyborem trybów jazdy, gwarantujący optymalne osiągi w różnych scenariuszach drogowych - od jazdy miejskiej po jazdę terenową.

 

Hybryda Tourneo Custom Plug‑In przyczynia się do zwiększania czystości powietrza w miastach

Ośmiomiejscowy Tourneo Custom Plug‑In Hybrid – zaprojektowany w celu zmniejszenia zanieczyszczeń lokalnych umożliwienia działania w coraz większej liczbie stref ultraniskich emisji, wprowadzanych w całej Europie – będzie dostępny dla europejskich klientów od końca 2019 roku.

 

Przednie koła Tourneo Custom Plug‑In Hybrid napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny. Silnik ten zasilany jest energią z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 14 kWh. Natomiast wielokrotnie nagradzany 1-litrowy benzynowy silnik EcoBoost służy przedłużaniu zasięgu pojazdu. Zaawansowany hybrydowy układ napędowy zapewnia zasięg jazdy przy zerowej emisji spalin do 50 km lub do 500 km przy ładowaniu akumulatorów przez silnik spalinowy. W tym drugim trybie emisja CO2 wynosi 75 g/km, a szacowane zużycia paliwa od 3,3 l/100 km.

 

Tourneo Custom zachowuje unikalną w swoim segmencie możliwość ustawienia dwóch tylnych rzędów siedzeń w układzie konferencyjnym, by uzyskać doskonały dostęp i lepszą interakcję między pasażerami.

 

W pełni elektryczny Transit

 

Ford Transit, nowy, całkowicie elektryczny samochód dostawczy, który ma zostać wprowadzony na rynek w 2021 roku został zaprojektowany z myślą o potrzebach przedsiębiorstw, jako praktyczny i uniwersalny pojazd o zerowej emisji, do przewozu ładunków i zastosowań miejskich. W pełni elektryczny Transit będzie dostępny w wielu wersjach nadwozia, gwarantujących pełnię możliwości i trwałość Transita.

 

Fiesta i Focus EcoBoost Hybrid: Niższe emisje, wyższa moc

 

 

Fiesta EcoBoost Hybrid i Focus EcoBoost Hybrid będą wyposażone w wyrafinowaną architekturę miękkiej hybrydy, służącą redukcji zużycia paliwa, która jednocześnie wzmocni efekty „radości z jazdy”, dzięki lepszym osiągom i szybszym reakcjom samochodu.

 

W tym rozwiązaniu, standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, którą następnie można wykorzystywać do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.

 

BISG działa również jako silnik elektryczny płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową 1,0 EcoBoost o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

 

Inteligentny, samoregulujący się system miękkiej hybrydy nieustannie monitoruje sposób eksploatacji pojazdu, aby określić, kiedy i jak intensywnie ładować akumulator. Pozwala to uzyskać wymierne korzyści i wykorzystywać przechowywaną w akumulatorze energię zgodnie z jednym z dwóch planów działania:

 

  • Dodanie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG, przez co system dostarcza do 50 Nm momentu obrotowego, zmniejszając obciążenie silnika benzynowego. W efekcie układ maksymalizuje oszczędność paliwa i przyczynia się do docelowego wyniku emisji 112 g/km CO2 i zużycia paliwa 4,9 l/100 km dla Fiesty oraz docelowej emisji 106 g/km CO2 i spalania 4,7 l/100 km dla Focusa
  • Uzupełnienie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG w celu zwiększenia całkowitego, dostępnego w układzie napędowym momentu obrotowego o 20 Nm powyżej poziomu osiąganego przez sam silnik benzynowy przy pełnym obciążeniu. Efektem jest podniesienie dynamiki.

 

Elektryczne wspomaganie momentu obrotowego pomaga uzyskać lepsze, dynamiczniejsze osiągi, szczególnie przy niższych prędkościach obrotowych silnika spalinowego, podwyższając płynność jazdy i zwiększając przyjemność, jaką z prowadzenia samochodu czerpie kierowca. BISG umożliwił również inżynierom Forda obniżenie współczynnika kompresji w silniku 1,0 EcoBoost i zastosowanie większej turbosprężarki, na którą zdecydowali się, aby ograniczyć skutki wolniejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Było to możliwe dzięki wykorzystaniu dodatkowego momentu obrotowego, zwiększającego też prędkość obrotową silnika i turbosprężarki.

 

„Nasz litrowy silnik EcoBoost dowodzi, że oszczędność paliwa można połączyć ze wzrostem osiągów.System EcoBoost Hybrid przenosi to połączenie na wyższy poziom.” – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. „Wierzymy, że klienci pokochają płynne i natychmiastowe dostarczanie mocy przez nasze napędy hybrydowe EcoBoost, a jednocześnie będą cieszyć się rzadszymi wizytami na stacjach benzynowych.

 

BISG jest w stanie ponownie uruchomić silnik w około 300 milisekund – mniej więcej tyle twa mrugnięcie okiem – pozwala również na wykorzystanie technologii Auto Start-Stop w modelach Fiesta i Focus EcoBoost Hybrid, by móc działać w szerszym zakresie scenariuszy. Zapewnia przy tym jeszcze większą oszczędność paliwa, również podczas jazdy wybiegiem do zatrzymania z prędkości poniżej 15 km/h, nawet gdy pojazd jest na biegu z wciśniętym pedałem sprzęgła.

 

Technologia Ford EcoBlue Hybrid w podobny sposób łączy elektryczne wspomaganie momentu obrotowego z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue, aby  w modelu Kuga EcoBlue Hybrid zapewnić jeszcze w tym roku emisję CO2 na przewidywanym poziomie 132 g/km i zużycie paliwa 5,0 l/100 km.

 

 

Smart Energy Concept - spojrzenie w przyszłość

 

Ford zaprezentował dziś również nowy koncept Transit Smart Energy – jedynego w swoim rodzaju, 10-osobowego minibusa, pomagającego odkrywać i badać rozwiązania, maksymalizujące efektywność energetyczną i zasięg zelektryfikowanych pojazdów przyszłości.

 

Pojazd koncepcyjny, zapewniający 150 km zasięgu po trwającym 4 godziny ładowaniu, opracowany przez inżynierów z Centrum Technicznego Forda w Merkenich (Niemcy), wykorzystuje podwozie Forda Transita, wyposażone w tę samą technologię napędu elektrycznego co StreetScooter WORK XL. Jest dodatkowo wspierany energooszczędnymi i generującymi energię innowacjami:

 

  • Innowacyjnym systemem pomp ciepła, wykorzystującym resztkowe ciepło z elementów układu napędowego, powietrza na zewnątrz i w kabinie pojazdu, by zmniejszyć zużycie energii przez system grzewczy nawet o 65 procent, co skutkuje zwiększeniem zasięgu o 20 procent,

 

  • Elektrycznie przesuwanymi drzwiami, które otwierają się do połowy w celu zmniejszenia strat ciepła i mogą być aktywowane przez pasażera za pomocą inteligentnego urządzenia. Dmuchawą ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji automatycznie wyłączaną po otwarciu drzwi,

 

  • Podgrzewanymi fotelami klasy biznes, umożliwiającymi pasażerom indywidualne kontrolowanie temperatury,

 

  • Sześcioma zamontowanymi na dachu panelami słonecznymi, ładującymi 12-woltową baterię, służącą do zasilania ogrzewania foteli, oświetlenia kabiny i pokładowych systemów elektrycznych - w tym bezprzewodowego ładowania mobilnych urządzeń pasażerów,

 

  • Poliwęglanową przegrodą między drzwiami pasażera a częścią wypoczynkową, która dodatkowo zmniejsza straty ciepła, gdy pasażerowie wchodzą i wychodzą, dodatkowo chroniąc ich przed kaprysami pogody,

 

  • Wentylowanymi oknami z podwójnymi szybami, które zmniejszają powierzchnię kontaktu z zimnem i izolują przed utratą ciepła,

 

  • Nastrojowym oświetleniem, które dostosowuje się do temperatury w kabinie – czerwone dla ciepła i niebieskie dla chłodzenia – podświadomie wpływa na odczuwanie przez pasażerów temperatury w kabinie,

 

  • Izolowana podłoga i dach dodatkowo zmniejszają straty ciepła w kabinie.

 

Planowane są kolejne prace nad tym konceptem, by umożliwić kierowcy sterowanie ogrzewaniem i chłodzeniem poszczególnych siedzeń oraz ich dezaktywację dla wolnych miejsc. Wykorzystana zostanie również funkcja automatycznego wykrywania pasażerów, inspirowana istniejącymi technologiami, służącymi do uruchamiania poduszek powietrznych.

 

Ford przewiduje rozpoczęcie prób drogowych konceptu Smart Energy Transit jeszcze w tym roku, po zakończeniu testów w tunelu aerodynamicznym.

 

 

„Opracowując ten ​koncept, znaleźliśmy wiele sprytnych sposobów oszczędzania energii, które w przyszłości mogą pomóc w dalszym doskonaleniu wrażeń z jazdy zelektryfikowanym pojazdem.” – powiedział Kilian Vas, lider projektu, odpowiedzialny w Ford of Europe za architekturę pojazdów.

 

# # #

 

  • Mondeo Hybrid Wagon – przewidywana emisja CO2 od 101 g/km, szacowane zużycia paliwa od 4,4 l/100 km
  • Transit EcoBlue Hybrid – przewidywana emisja CO2 od 144 g/km, szacowane zużycia paliwa od 7,6 l/100 km
  • Transit Custom EcoBlue Hybrid – przewidywana emisja CO2 od 139 g/km, zużycie paliwa od 6,7 l/100 km
  • Tourneo Custom EcoBlue Hybrid – przewidywana emisja CO2 od 137 g/km, szacowane zużycia paliwa od 7,0 l/100 km
  • Transit Plug‑In Hybrid – przewidywana emisja CO2 od 75 g/km, zużycia paliwa od 3,3 l/100 km

 

*Oficjalnie homologacyjne dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną opublikowane przed wejściem samochodu do sprzedaży.



Źródło: Ford, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Ford uruchamia salon On-Line: wybierz swojego Forda bez wychodzenia z domu
» Ford Ranger Thunder. Jaka jest najnowsza wersja najpopularniejszego pick-upa w Europie?
 Inne artykuły
» Volvo wprowadza system wyłapujący cząsteczki PM 2,5 w kabinie… i oferuje go bez opłat w Dniu Dziecka 2020-05-28
  volvo PM 2,5 Inżynierowie Volvo opracowali nowy system wyłapujący najmniejsze, szkodliwe dla zdrowia cząsteczki – PM 2,5. Ich niewielka średnica była za mała, aby mogły je skutecznie wyłapać filtry kabinowe produkowanych dotąd aut. Rozwiązanie będzie dostępne jako wy... więcej »

» Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen w Polsce mówi o obecnej sytuacji i planach [VIDEO] 2020-05-28
  Lukasz Zadworny Podczas wideokonferencji prasowej Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen w Polsce omówił m.in. działania podjęte w sieci dealerskiej w świetle pandemii, nową ofertę finansową Volkswagena oraz najbliższe plany związane z wprowadzeniami do portfolio marki mo... więcej »

» Mitsubishi Motors wśród sygnatariuszy otwartej deklaracji COVID-19 2020-05-28
  COVID-19 DECLARATION Firma MITSUBISHI MOTORS CORPORATION (MMC) dołączyła do sygnatariuszy deklaracji OPEN COVID-19 DECLARATION, której celem jest zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa.... więcej »

» Po co w samochodzie aż 16 anten? 2020-05-27
  16 anten SEAT Współczesne samochody coraz częściej wyposażane są w systemy łączności bezprzewodowej. Podczas podróży chcemy odbierać nie tylko stacje radiowe, ale i dane GPS czy Internet za pomocą WiFi lub sieci 4G. Z tego powodu w nowoczesnych modelach, takich jak SEAT Leo... więcej »

» Kia Rio po faceliftingu [ZDJĘCIA] 2020-05-27
  Rio 2020 Kia zaprezentowała Rio czwartej generacji po faceliftingu. Zmiany obejmują wiele obszarów, aby w konkurencyjnym segmencie B odświeżone Rio prezentowało się atrakcyjniej niż rywale. ... więcej »

» Cyfrowe planowanie hal produkcyjnych Audi 2020-05-27
  Cyfrowe planowanie hal produkcyjnych Audi Planowanie ustawienia hal produkcyjnych zza domowego biurka? Brzmi niemożliwie - ale stało się już rzeczywistością, a dokładnie cyfrową rzeczywistością w zakładach Audi Neckarsulm. Tam właśnie, za pomocą specjalnego oprogramowania i sprzętu zeskanowano hale pr... więcej »

» Nowa Honda Jazz e:HEV oferuje nowe rozwiązania, które znacznie podnoszą komfort jazdy 2020-05-27
  Honda Jazz 2020 Podczas projektowania nowej generacji modelu Jazz, inżynierowie i styliści Hondy skupili się na zapewnieniu kierowcy i pasażerom jak największego komfortu jazdy.... więcej »

» Volvo wdraża w Europie obsługę serwisową door2door 2020-05-27
  Volvo Valet Volvo Cars wdraża usługę odbierania spod domu samochodów do serwisu. Po wykonanej usłudze pojazd jest zwracany pod wskazany adres. Wdrożenie tej usługi w USA okazało się sukcesem. Teraz czas na Volvo Valet w Europie.... więcej »

» Szwedzki rząd wspiera Volvo 2020-05-26
  Volvo grill Firma Volvo Car AB podpisała nową umowę dotyczącą dwuletniej linii kredytowej w wysokości 10,666 miliarda koron szwedzkich z opcją przedłużenia jej o kolejny rok. Umowa została podpisana z grupą banków skandynawskich: DNB, Nordea, SEB i Swedbank, który spełnia... więcej »

» Mazda CX-5 w wersji modelowej na rok 2020 już w sprzedaży [ZDJĘCIA] 2020-05-26
  Mazda CX-5 2020 Mazda CX-5 z rocznika modelowego 2020 dostępna jest już w salonach sprzedaży. Ten najpopularniejszy model marki w Europie, odpowiadający za 30% rocznej globalnej sprzedaży Mazdy, teraz jeszcze lepiej spełnia niezwykle zróżnicowane oczekiwania nabywców aut klas... więcej »

» Tworzenie modeli RS, czyli jak Audi Sport GmbH wykuwa ich charakter 2020-05-26
  Audi modele RS Modele typu RS tworzone przez Audi Sport GmbH, to najbardziej usportowiona awangarda danej rodziny modelowej. Na ich silny charakter składają się stylistyczne zróżnicowanie, codzienne walory użytkowe, świetne osiągi i fascynujące doznania podczas jazdy. Charak... więcej »

» Ładowarka ID. Charger - najważniejsze pytania i odpowiedzi 2020-05-26
  ID.Charger ladowarka Volkswagen Volkswagen rozpoczął sprzedaż wallboxów ID. Charger. Urządzenia te umożliwiają sprawne ładowanie aut elektrycznych i hybryd typu plug-in. Najtańsza wersja produktu jest dostępna w bardzo przystępnej cenie – 1.729 złotych. Przedstawiamy odpowiedzi na najc... więcej »

» 130 Mitsubishi L200 dla PKP 2020-05-26
  Mitsubishi L200 PKP Polskie Koleje Panstwowe Krajowy oddział Mitsubishi Motors wygrał przetarg na dostawę samochodów dla Polskich Kolei Państwowych. Flota pojazdów PKP zostanie powiększona o 130 egzemplarzy pickupa Mitsubishi L200.... więcej »

» Audi uruchamia program środowiskowy Mission:Zero 2020-05-25
  Audi MissionZero By zwiększyć świadomość społeczeństw na temat globalnego ginięcia gatunków i w celu promowania środków dążących do jego powstrzymania, Organizacja Narodów Zjednoczonych ogłosiła tę dekadę Dekadą Różnorodności Biologicznej ONZ. Audi włącza się do tych wysiłków ... więcej »

» Audi Q3 Sportback dla laureatów programu motywacyjnego Oxygen Kompanii Piwowarskiej 2020-05-25
  Audi Q3 Sportback 2020 Dwadzieścia Audi Q3 Sportback w dwóch kolorach lakieru – białym i czerwonym, trafiło do rąk najlepszych pracowników działu handlowego Kompanii Piwowarskiej. To nagroda przyznawana w ramach programu motywacyjnego Kompanii Piwowarskiej Oxygen, gdzie nagrad... więcej »

» CUPRA e-Racer gotowa do wyścigów 2020-05-25
  CUPRA e-Racer 2020 Pierwszy w pełni elektryczny samochód wyścigowy hiszpańskiej marki właśnie uzyskał swój ostateczny kształt. Bezemisyjny pojazd rozpędza się maksymalnie do 270 km/h, a prędkość 100 km/h osiągnie już w 3,2 sekundy. Pierwszy start CUPRY e-Racera planowany jest na... więcej »

» Akcja Mazda Last Minute z najlepszymi ofertami samochodów gotowych do odbioru w całej Polsce 2020-05-21
  Mazda Last Minute Mazda Motor Poland rusza z ofertą specjalną na auta z rocznika 2019 pod hasłem Mazda Last Minute. ... więcej »

» Nissan uruchomił w Europie sieć autoryzowanych serwisów INFINITI dla właścicieli samochodów tej marki 2020-05-21
  Nissan Infinity Przez kilkanaście lat INFINITI dostarczało samochody klasy premium i obsługiwało ponad 55 000 ich właścicieli w Europie Zachodniej i Środkowej. Wraz z oficjalnym zakończeniem sprzedaży nowych pojazdów INFINITI w tym regionie z dniem 1 kwietnia 2020 r. Nissan u... więcej »

» Volkswagen Group Polska i PSPA doradzają jak zainstalować ładowarkę w budynkach wielorodzinnych 2020-05-21
  ID.Charger Z badań przeprowadzonych przez InsightOut Lab wynika, że ponad połowa respondentów (52 procent) chciałaby mieć samochód elektryczny. Własny garaż lub miejsce parkingowe były najczęściej wskazywane jako preferowane miejsce ładowania samochodu. Zdecydowana więks... więcej »

» Co trzeba zrobić, aby mieć wallbox w garażu? 2020-05-21
  ID.Charger ladowarka Volkswagen Czwarty odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcono problematyce ładowania samochodu elektrycznego w domach wielorodzinnych. Z badań InsightOut Lab i marki Volkswagen wynika, że 48 procent Polaków chciałaby mieć stację ładowania auta elek... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153
Wyświetlane: 0 - 20 z 23052 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Fotografia z artykułu:
Nowy Golf GTI [ZDJĘCIA]

Zdjecie miesiaca


Fotografia z artykułu:
Nowy Golf GTI [ZDJĘCIA]

© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |