FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1673 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1134 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Elektryczna radość jazdy: Audi e-tron
Autor: ŁM  Dodano: 2019-05-09
Wyświetlono: 534 razy
Elektryczna radość jazdy: Audi e-tron
Audi e-tron to pierwszy w pełni elektryczny, seryjnie produkowany samochód spod znaku czterech pierścieni. Ten SUV klasy wyższej charakteryzuje się sportowym charakterem i doskonałymi walorami użytkowymi. Dwa silniki elektryczne, w połączeniu z elektrycznym napędem na cztery koła, zapewniają świetne osiągi i łatwość prowadzenia, a duży, wysokonapięciowy akumulator daje podwaliny dla ponad 400 km zasięgu (wg. cyklu jazdy testowej WLTP). Z kompleksową ofertą możliwości ładowania przy pomocy rozwiązań nadających się do korzystania z nich w domu i w podróży, klient cieszyć się może czysto elektryczną jazdą bez konieczności zbędnych kompromisów.
foto © Audi

Audi e-tron jest elektrycznym SUV’em przeznaczonym do wypoczynku i wyjazdów rodzinnych, ale posiadającym również pierwiastek sportowy. Samochód ma 4901 mm długości, 1935 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Oferuje przestrzeń i komfort charakterystyczne dla modeli klasy wyższej produkowanych przez koncern z Ingolstadt. Rozstaw osi to 2928 mm, zatem wewnątrz pojazdu jest dużo miejsca dla czterech pasażerów i ich bagaży. Pojemność bagażnika to 600 litrów, co sprzyja dalekim wyprawom tym elektrycznym SUV’em.



Imponująca wydajność w każdym terenie: napęd i dynamika

 



Wydajność, osiągi i cisza – Audi e-tron jest doskonałym przykładem doświadczeń z jazdy w zupełnie nowej erze. Dwa silniki elektryczne napędzają elektrycznego SUV’a z dużą mocą, bez emisji zanieczyszczeń i prawie bezgłośnie. Moc systemowa napędu to nawet 300 kW, a moment obrotowy to 664 Nm. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest w ułamkach sekundy i zapewnia ogromną siłę ciągu. Od 0 do 100 km/h Audi e-tron przyspiesza w 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna, to ograniczone elektronicznie 200 km/h.



Nowa generacja napędu quattro – elektryczny napęd na cztery koła – zapewnia doskonałą trakcję i prowadzenie w każdym terenie i w każdych warunkach pogodowych. Dzięki takiemu napędowi możliwa jest ciągła i w pełni zmienna dystrybucja momentu obrotowego pomiędzy osiami. Cały proces zachodzi w ułamkach sekundy. W większości przypadków, elektryczny SUV w celu osiągnięcia najwyższej sprawności używa tylko tylnego silnika. Jeśli kierowca potrzebuje więcej mocy niż silnik ten może dostarczyć, elektryczny napęd na cztery koła przekazuje tyle momentu obrotowego na koła osi przedniej, ile akurat potrzeba. Dzieje się tak również predyktywnie – przed poślizgiem na oblodzonej jezdni, podczas szybkiego pokonywania zakrętu lub w przypadku podsterowności i nadsterowności pojazdu. Dynamiczne talenty Audi e-tron ujawniają się zwłaszcza w warunkach słabej przyczepności, np. na śniegu.



Kluczowym czynnikiem sportowego charakteru i doskonałej dynamiki poprzecznej tego samochodu, jest niskie położenie i centralna pozycja montażowa elementów napędu. System akumulatorów jest optymalnie dopasowany do wymiarów Audi e-tron. Umieszczono go pomiędzy osiami i nadano formę płaskiego, szerokiego bloku zamontowanego tuż pod kabiną pasażerską. Takie ułożenie sprawia, że środek ciężkości Audi e-tron znajduje się w miejscu podobnym, co środek ciężkości limuzyny. Rozkład obciążeń osi jest doskonale wyważony i wynosi niemal 50:50.



Za pomocą Audi drive select kierowca może różnicować charakterystyki prowadzenia Audi e-tron w siedmiu wariantach zależnych od sytuacji, warunków na drodze i osobistych preferencji. System ten wpływa również na pracę standardowego zawieszenia pneumatycznego z adaptacyjnymi amortyzatorami. W wyniku zmian chrakterystyki zauważyć i odczuć można ogromną różnicę pomiędzy komfortem płynnego toczenia się, a sportowym, stabilnym prowadzeniem. Pneumatyczne sprężyny indywidualnie dostosowują się do warunków drogowych. W zależności od prędkości i preferencji kierowcy, zmieniają też wysokość zawieszenia nawet o 76 mm. Podczas dłuższych podróży, niżej zawieszona karoseria wpływa na poprawę aerodynamiki, co z kolei skutkuje zwiększeniem zasięgu. 



Wysoka wydajność: rekuperacja, aerodynamika i zarządzanie temperaturą

 



Wg. założeń cyklu WLTP, Audi e-tron na jednym ładowaniu pokonuje ponad 400 km. Wartość ta jest uzyskiwania przede wszystkim dzięki nowoczesnemu układowi rekuperacji, odpowiadającemu za odzyskiwanie energii wystarczającej potem na pokrycie zapotrzebowania na ok. 30 procent zasięgu. Elektryczny SUV odzyskuje energię na dwa sposoby: podczas żeglowania, gdy kierowca zwalnia pedał gazu oraz podczas hamowania, gdy kierowca wciska pedał hamulca. W obu przypadkach silniki elektryczne zachowują się jak generatory, przemieniając energię kinetyczną w energię elektryczną. Jeśli przyspieszenie ujemne osiąga wartość do 0,3 g, elektryczny SUV rekuperuje energię wyłącznie za pomocą silników elektrycznych. Dzieje się tak przez ponad 90 procent czasu jazdy. Hamulce nie są aktywne aż do momentu, w którym kierowca wciśnie pedał hamulca by zahamować z mocą większą niż 0,3 g. Dzięki nowej koncepcji elektrohydraulicznego uruchamiania hamulców, reagują one bardzo szybko. Audi jest pierwszym na świecie producentem z branży motoryzacyjnej, który zastosował tego typu rozwiązanie w seryjnie produkowanym samochodzie elektrycznym. Podczas hamowania, które rozpocznie się przy prędkości 100 km/h, Audi e-tron może odzyskać energię elektryczną o maksymalnej wartości 300 Nm i 220 kW. Odpowiada to ponad 70 procentom zużytej energii operacyjnej. Żaden inny seryjnie produkowany samochód nie osiąga takich wartości. Zintegrowany elektrohydraulicznie system sterowania hamulcami, osobno dla każdej z osi, w zależności od sytuacji drogowej decyduje, czy SUV wykorzysta do rekuperacji silnik elektryczny, hamulce konwencjonalne, czy kombinację obu tych elementów. Przejście pomiędzy hamowaniem elektrycznym, a hydraulicznym, jest płynne i niezauważalne.



Innym kluczowym czynnikiem wpływającym na wysoką wydajność Audi e-tron jest zaawansowana aerodynamika. Jednym z najważniejszych elementów tej koncepcji są opcjonalne wirtualne lusterka zewnętrzne – rozwiązanie użyte po raz pierwszy w modelu produkowanym seryjnie. W każdym ze wsporników lusterek na drzwiach znajduje się mała kamera, obraz z której wyświetlany jest na wysokokontrastowych ekranach z diod organicznych OLED umieszczonych wewnątrz pojazdu. Inne rozwiązania aerodynamiczne, takie jak pneumatyczne zawieszenie i w pełni osłonięte podwozie, którego elementem jest aluminiowa płyta chroniąca wysokonapięciowy akumulator, spełniają swe zadania ukryte przed ludzkim wzrokiem. Rozwiązania te, podobnie jak regulowany wlot powietrza chłodzącego, redukują opór powietrza. Wlot zawiera kanały wykorzystywane do chłodzenia przednich hamulców i służy jako punkt styku kompleksowego systemu zarządzania ciepłem ze standardową pompą ciepła. Zalety systemu zarządzania ciepłem to niezachwiana, wysoka wydajność nawet przy dużych obciążeniach, duża żywotność akumulatora i możliwość szybkiego ładowania prądem stałym.



Wyposażone w wirtualne lusterka zewnętrzne Audi e-tron osiąga wartość cd rzędu 0,27, co jest najlepszym wynikiem w segmencie pojazdów typu SUV. Przy standardowym profilu użytkowania pojazdu, taki współczynnik oporu daje przewagę ok. 40 km na jednym ładowaniu, porównując do podobnego, konwencjonalnie napędzanego pojazdu.



Inteligentne rozwiązania do wykorzystania w domu i w drodze: koncepcje ładowania

 



Audi e-tron jest pierwszym seryjnie produkowanym pojazdem, który można naładować prądem stałym z mocą do 150 kW na stacji szybkiego ładowania. Oznacza to, że samochód w około pół godziny gotów jest do pokonania kolejnego odcinka długiej podróży. Elektryczny SUV może być też ładowany prądem zmiennym z mocą 11 kW, a opcjonalnie z mocą 22 kW. Usługa własna Audi: e-tron Charging Service, daje właścicielom tego samochodu łatwy dostęp do 80 procent publicznych stacji ładowania w Europie. Bez znaczenia, czy prąd stały, czy zmienny, 11 kW, czy 150 kW – wszystkim czego potrzebuje tu kierowca do rozpoczęcia procesu ładowania, jest specjalna karta. Procedura stanie się jeszcze łatwiejsza po uruchomieniu w roku 2019 funkcji Plug & Charge (podłącz i ładuj). Z jej pomocą samochód sam autoryzuje się na stacji ładowania i uruchamia ją automatycznie.



Audi oferuje też różne rozwiązania dla ładowania akumulatorów w domu. Standardowy, mobilny system ładowania można podłączyć do domowego gniazdka 230 V lub do trójfazowego gniazda 400 V. Opcjonalny system ładowania connect podwaja moc ładowania do 22 kW. W połączeniu z domowym systemem zarządzania energią, dostępne są w nim takie funkcje jak ładowanie w godzinach, w których prąd elektryczny jest tańszy, czy ładowanie energią słoneczną pozyskiwaną z domowego systemu fotowoltaicznego. Klienci Audi mogą zarządzać wszystkimi procesami ładowania oraz wstępnym klimatyzowaniem pojazdu za pośrednictwem aplikacji myAudi na smartfonie. 



Zelektryfikowana wizualizacja: wnętrze i wygląd zewnętrzny auta

 



Audi e-tron odzwierciedla podstawową formalną stylistykę Audi, przełożoną na język ery elektrycznej przez nowe, stylistycznie zdefiniowane szczegóły. Audi e-tron, podobnie jak wszystkie SUV’y marki z czterema pierścieniami w logo, nosi w przodzie ośmiokątny grill osłony chłodnicy Singleframe z pionowym ożebrowaniem. Jego korpus jest w dużej mierze zamknięty i pomalowany w kolorze platynowo szarym, co podkreśla cechy tego w pełni elektrycznego modelu. Przy dolnej krawędzi reflektorów diodowych, cztery poziome pasma świetlne tworzą specyficzną dla e-tron sygnaturę świateł do jazdy w dzień. Po raz pierwszy są one zintegrowane bezpośrednio z reflektorami. Ekspresyjna stylistyka nadproży z czarnymi wstawkami wizualizuje umiejscowienie akumulatora – centrum energetycznego Audi e-tron. Przetłoczenia w szerokim dyfuzorze z tyłu auta zwracają uwagę na to, że jest ono pozbawione rur wydechowych. Pomarańczowe logo e-tron na gnieździe ładowania oraz zaciski hamulców opcjonalnie malowane w tym samym kolorze, nawiązują do oznakowania w ten sposób źródeł wysokiego napięcia.



Kolorowe akcenty, podobne do powyższego, występują również w przestronnym wnętrzu, którego stylistyka oddaje wydajność, inteligencję i lekkość. Duży stylistyczny łuk, w który zgrabnie wkomponowano opcjonalne wirtualne lusterka zewnętrzne, rozciąga się przez całą szerokość deski rozdzielczej, od jednych drzwi do drugich. Cyfryzację we wnętrzu auta wyniesiono na zupełnie nowy poziom. Konsola tunelu środkowego spoczywa na otwartych ściankach bocznych. Nad nią wyraźnie unosi się podłokietnik z wbudowanym przyciskiem zmiany trybów, który kierowca obsługuje kciukiem i palcem wskazującym. Lekkość i wydajność połączono tu w jedno.



Cały obszar przed i za kierownicą koncentruje się na kierowcy, a dwa duże ekrany systemu MMI touch response skierowane są w jego stronę. Ekrany zastąpiły prawie wszystkie przełączniki i pokrętła. Wiele funkcji można też wywołać przy pomocy systemu głosowego. Kierowca wybrać może jeden z dwóch widoków standardowego systemu Audi virtual cockpit. Wszystkie wyświetlane na nim informacje charakteryzują się wyraźną grafiką o wysokiej rozdzielczości. Opcjonalny system Audi virtual cockpit plus oferuje trzeci widok ekranu, podkreślający elektryczny system napędowy pojazdu. Wszechstronny komfort w połączeniu z wysokiej jakości materiałami i doskonałym wykonaniem sprawiają, że mobilność elektryczna jest wyjątkowym doświadczeniem.



Connectivity najwyższej klasy: infotainment i systemy wsparcia

 



Audi e-tron wyposażone jest standardowo w najwyższej klasy centralę multimedialną MMI navigation plus, w skład której wchodzą standard transmisji danych LTE Advanced i hotspot Wi-Fi. System nawigacji inteligentnie sugeruje dojazd do punktu docelowego, bazując na poprzednio wybieranych drogach. Wybór uzupełniany jest sugestiami planera przebiegu trasy e-tron. Planer wyświetla dogodny przebieg trasy, oznaczając na nim punkty ładowania akumulatorów. System nawigacji bierze pod uwagę nie tylko stan naładowania akumulatorów, ale również sytuację drogową. W kalkulacji czasu przyjazdu ujęty jest czas potrzebny na ładowanie.



Cała gama systemów wsparcia kierowcy czyni jazdę Audi e-tron o wiele bardziej relaksującą. Należy do nich asystent wydajności, który pomaga kierowcy jechać ekonomicznie, uruchamiając automatyczną rekuperację i dając mu z wyprzedzeniem odpowiednie sygnały wyświetlane w Audi virtual cockpit. Do identyfikacji otoczenia drogowego i trasy system używa czujników radarowych, obrazów pozyskiwanych z kamery, danych nawigacji i informacji Car-to-X. W połączeniu z adaptacyjnym asystentem jazdy, asystent wydajności może predyktywnie wyhamowywać i przyspieszać Audi e-tron. Systemom wspomagającym towarzyszy centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy, bez ustanku obliczający dokładny model otoczenia pojazdu. W zależności od wybranej opcji, dane pozyskiwane są nawet z pięciu czujników radarowych, z sześciu kamer i dwunastu czujników ultradźwiękowych.



Audi e-tron będzie pierwszym modelem spod znaku czterech pierścieni, który pozwoli klientom, gdy zajdzie taka potrzeba, na aktywowanie pewnych funkcji za pomocą internetu. Będzie to dostępne pod koniec 2019 roku. W ten sposób będzie można na przykład rozbudować diodowe reflektory do poziomu reflektorów diodowych Matrix z inteligentnie sterowaną wiązką świateł drogowych oraz dodawać kolejne systemy wspomagania kierowcy i systemy infotainment, takie jak radio cyfrowe DAB+, czy Audi smartphone interface.



Pierwsze dostawy: na początku 2019

 



Audi e-tron zjeżdża z taśmy produkcyjnej w neutralnej pod względem emisji CO2 fabryki w Brukseli. Pierwsze egzemplarze są już w Polsce!



Źródło: Audi, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Audi e-tron zwycięża w Profesjonalnym Teście Flotowym 2019
» Odmłodzone Audi RS 5 Coupe i Audi RS 5 Sportback

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Audi e-tron nareszcie jest w Polsce! :
w lewo
e-tron 2019
© Audi
e-tron 2019
© Audi
e-tron 2019
© Audi
e-tron 2019
© Audi
e-tron 2019
© Audi
e-tron 2019
© Audi
e-tron 2019
© Audi
e-tron 2019
© Audi
e-tron 2019
© Audi
w prawo
 Inne artykuły
» Jazda do domu na Święta - Nissan LEAF jako mieniąca się światłami choinka Nissana, zasilana energią z odzysku 2019-12-12
  Nissan Leaf swieta 2019 Nissan przywita tegoroczne Boże Narodzenie, pędząc przez zaśnieżone drogi Nissanem LEAF ze świątecznym oświetleniem zasilanym energią z odzysku.... więcej »

» Mazda 6 zdrożeje w przyszłym roku 2019-12-12
  Mazda 6 2018 Z początkiem stycznia wchodzą w życie nowe, zaostrzone standardy emisji CO2, które istotnie wpłyną zarówno na konieczność wprowadzania zmian technologicznych, jak i na zmianę pozycjonowania cenowego modeli dostępnych na rynku.... więcej »

» W listopadzie Volkswagen zwiększył na świecie dostawy nowych samochodów 2019-12-12
  Volkswagen dostawy listopad 2019 W listopadzie marka Volkswagen dostarczyła na świecie 586.400 samochodów, czyli o 3,9 procent więcej niż w analogicznym miesiącu 2018 r. Volkswagen po raz kolejny zwiększył udział w kurczącym się globalnym rynku. Dotyczy to także Chin, największego rynku dla V... więcej »

» Volkswagen Samochody Dostawcze liderem polskiego rynku - 16 procentowy wzrost rejestracji w 2019 r. 2019-12-12
  Volkswagen fabryka Wrzesnia Od początku roku do końca listopada 2019 r., marka Volkswagen Samochody Dostawcze sprzedała w Polsce 11 634 samochody. To o 16% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (I – XI 2018: 10 019 szt.). W ten sposób, po jedenastu miesiącach tego roku, ... więcej »

» Dopłaty do samochodów elektrycznych prawdopodobnie będą możliwe dopiero w przyszłym roku! 2019-12-12
  Nissan Leaf 2019 Mototarget Planowana na środę konferencja prasowa, na której minister klimatu miał poinformować o dacie uruchomienia dopłat do aut elektrycznych, została odłożona. Bardzo możliwe, że dofinansowanie w ogóle nie ruszy już w tym roku. Powód jest prozaiczny.... więcej »

» Audi e-tron zwycięża w Profesjonalnym Teście Flotowym 2019 2019-12-11
  Audi e-tron test flotowy Audi e-tron – pierwszy samochód z całej gamy aut z czterema pierścieniami w logo, zdobyło tytuł Auta Flotowego 2019 w dziesiątej, jubileuszowej edycji Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS. Ponadto Fleet Managerowie oceniający w teście poszczególne samoch... więcej »

» Nowe rozwiązania techniczne – układy akumulatorów 2019-12-11
  Volkswagen akumulatory Nawet 550 kilometrów przejechanych po jednokrotnym naładowaniu akumulatora – Volkswagen ID.3 wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny robi wrażenie zarówno pod względem dynamiki jazdy, jak i zasięgu. Jest to pierwszy z serii modeli skonstruowanych w opar... więcej »

» Nowy Peugeot 2008 [CENNIK, ZDJĘCIA] 2019-12-11
  Peugeot 2008 2019 PEUGEOT prezentuje dzisiaj polską gamę i cenniki nowego SUV-a 2008. W polskich salonach pojawi się w marcu przyszłego roku, ale od tej chwili można już na niego składać zamówienia. To samochód dla wszystkich, którzy są gotowi na nowe doznania z jazdy.... więcej »

» Odmłodzone Audi RS 5 Coupe i Audi RS 5 Sportback 2019-12-10
  Audi RS 5 Coupe Audi RS 5 Sportback Audi RS 5 Coupé (łączne zużycie paliwa w l/100km: 9,1; łączna emisja CO2 w g/km: 208) oraz Audi RS 5 Sportback (łączne zużycie paliwa w l/100km: 9,2; łączna emisja CO2 w g/km: 209) przeszły odmładzający lifting. Nowe detale czynią teraz ich zewnętrzną stylisty... więcej »

» Rekordowy wynik sprzedaży Audi: w listopadzie dostawy wzrosły o 23,1 procent, do 163 350 samochodów 2019-12-09
  A1 e-tron, Audi A1 i e-tron W listopadzie 2019 r. AUDI AG dostarczyło do klientów na całym świecie 163 250 samochodów. To o 23,1 procent więcej niż w listopadzie 2018. Był to też najlepszy sprzedażowo listopad w historii firmy. Oprócz mocnego wzrostu sprzedaży w Europie (+33,0%), będąceg... więcej »

» Unowocześniona gama bestsellerów Mazdy na 2020 rok 2019-12-09
  Mazda CX-5 2019 Rok 2020 będzie dla Mazdy okresem szczególnym. Firma przygotowuje się nie tylko do świętowania setnej rocznicy powstania, ale przede wszystkim do produkcji i realizacji zamówień na pierwszy elektryczny model w gamie – Mazdę MX-30. Końcówkę tego roku zdom... więcej »

» Nowatorskie systemy bezpieczeństwa w ID.3 2019-12-09
  ID.3 premiera O tym jak działa nowa środkowa poduszka powietrzna w ID.3, która jest umieszczona między fotelami i zapobiega kolizji głów kierowcy i pasażera opowiada Stefan Hagen, odpowiedzialny za bezpieczeństwo podczas zderzeń bocznych.... więcej »

» Nowy Golf – inteligentny, skomunikowany ze światem, oferowany w pięciu wersjach hybrydowych 2019-12-09
  Golf 2019 Golf, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy, pojawia się teraz jako model ósmej generacji. Cyfrowe wnętrze Golfa pozwala na intuicyjną obsługę w dotychczas nieznanym stopniu, a systemy asystujące wspierają kierowcę podczas jazdy z prę... więcej »

» SEAT Mii electric – samochód dla miasta 2019-12-09
  SEAT Mii Electric SEAT zaprezentował Mii electric, swój pierwszy w pełni elektryczny samochód, dostosowany do warunków miejskiej jazdy. Pojazd potrafi rozpędzić się do 50 km/h w jedyne 3.9 sekundy, a akumulator zasilający auto osiąga poziom 80% naładowania w 1 godzinę. Cena poj... więcej »

» Nowy Ford Kuga zdobywa maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa 2019-12-08
  Fleet Market 2019, Ford Kuga 2019 Nowy SUV Ford Kuga* uzyskał maksymalną ocenę bezpieczeństwa 5 gwiazdek, przyznaną przez niezależny instytut badający pojazdy w testach zderzeniowych Euro NCAP. Kuga zdobyła notę 92% za ochronę dorosłych pasażerów i komplet punktów, zarówno w bocznym zderzeniu ... więcej »

» Ranking TOP30 modeli dla Kowalskiego 2019-12-08
  Fiat Tipo 2019 Oto zestawienie liderów polskiego rynku nowych samochodów osobowych w podziale na osoby prywatne. Uwagę zwraca m.in. pozycja Fiata Tipo, któremu w zajęciu miejsca na podium pomogła trwająca akcja wyprzedażowa rocznika 2019.... więcej »

» Nissan z tytułem Global e-Mobility Leader 2019-12-08
  Nissan e-Mobility Leader Wysiłki firmy wkładane w rozwój i propagowanie elektromobilności doceniane są nie tylko przez użytkowników samochodów elektrycznych, ale przez wielu światowych ekspertów. Podczas tegorocznego Global e-Mobility Forum w Warszawie, Nissan został wyróżniony tytułe... więcej »

» Jozef Kaban zostanie nowym Szefem Desingu marki Volkswagen 2019-12-08
  Skoda - Jozef Kaban Szykują się duże zmiany na stanowiskach kierowniczych w Volkswagen Design: Klaus Bischoff, dotychczasowy główny stylista Volkswagena, od 1. kwietnia 2020 roku obejmie stanowisko Szefa Designu Grupy. Do 1. lipca 2020 roku, kiedy jego funkcje przejmie Jozef Kaba... więcej »

» Nowy system komunikacji SEAT-a podpowie, kiedy zmieni się światło 2019-12-08
  SEAT sygnalizacja swietlna SEAT stworzył system, który pozwala na wymianę danych w czasie rzeczywistym między samochodami a infrastrukturą drogową. Kierowcy otrzymują ostrzeżenia o zmianach światła i innych istotnych zdarzeniach wprost do kokpitu w pojeździe. Nowe rozwiązanie znacznie z... więcej »

» Światło sprawia, że ID.3 wydaje się ludzki – mówi projektantka Sandra Sturmat 2019-12-05
  Volkswagen ID.3, Volkswagen ID. Light Jaki wpływ ma światło na tworzenie emocjonalnego kontaktu człowieka z samochodem? Powstaje dzięki niemu pewna więź, kontakt z maszyną staje się łatwiejszy, bo naturalny. Sandra Sturmat, projektantka oświetlenia w marce Volkswagen jest jednym z twórców rozwiąza... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134
Wyświetlane: 0 - 20 z 22675 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |