FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1680 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1140 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nissan GT-R NISMO 2020
  Dodano: 2019-07-08
Wyświetlono: 150 razy
Nissan GT-R NISMO 2020
Nissan wybrał tor EuroSpeedway Lausitz w Niemczech oraz jego okolice w jednym konkretnym celu: aby zaprezentować inżynierską precyzję nowego GT‑R NISMO 2020 w regionie, który najlepiej podkreśli walory tego samochodu.
foto © Nissan

Na całym świecie jest mnóstwo wspaniałych miejsc do czerpania przyjemności z jazdy, ale tylko w Niemczech kierowca znajdzie zarówno szybkie autostrady, jak i tory wyścigowe, na których może doświadczyć „w pełni wyścigowych osiągów” Nissana GT‑R NISMO.

 

 

Rodowód

 

Nissan GT‑R NISMO 2020 to kulminacja możliwości dwóch najważniejszych symboli marki Nissan: GT‑R – reprezentującego 50 lat chlubnej historii, rodowodu i wyścigowych sukcesów śledzonych przez rzeszę fanów na całym świecie – oraz NISMO, czyli NISsan MOtorsports International Co., wewnętrznego działu tuningowego Nissana, który z maniakalną wręcz perfekcją dopracowuje najdrobniejsze szczegóły. Zgodnie z tym, czego można spodziewać się po NISMO, GT‑R NISMO z roku modelowego 2020 jest bardziej ekstremalną, torową wersją modelu GT‑R. Jednocześnie samochód stał się dojrzalszy dzięki udoskonaleniom wprowadzonym według rygorystycznych założeń, oraz jest jeszcze bardziej bezkompromisowy i dostarcza jeszcze więcej satysfakcji z jazdy po drogach publicznych.

 

W GT‑R NISMO 2020 najważniejsza jest pełna równowaga. Nowe, sprawdzone w wyścigach turbosprężarki, ulepszone sterowanie zmianą biegów, lżejsze podzespoły, obniżona całkowita masa oraz zmodernizowane hamulce, koła i opony – to rozwiązania, które przyczyniły się do skrócenia czasu okrążenia toru testowego Nissana o 2,5 sekundy, nie wspominając o poprawie stabilności przy typowych dla modelu GT‑R wysokich prędkościach, dochodzących do 300 km/h. Oto jak Nissan uzyskał tę znaczącą poprawę osiągów.

 

Zbudowany według koncepcji kaizen

 

Dążenie do perfekcji wymaga uporu i wytrwałości. Potrzeba ciągłej ewolucji i doskonalenia to właśnie kaizen. Zgodnie z tym podejściem zespół odpowiedzialny za GT‑R NISMO na każdym etapie prac nad pojazdem z własnej inicjatywy podejmował ambitne wyzwania. Zastanawiając się nad poszczególnymi detalami, konstruktorzy z wrodzonej ciekawości zadawali sobie pytanie: „a gdyby tak...?”. Pojedyncze drobne usprawnienia mogą wydawać się mało istotne, ale gdy połączyć je w całość, nie sposób nie zauważyć różnicy. Tak właśnie dojrzewa charakter samochodu. Nie chodzi wyłącznie o liczby i mierzalne osiągi, ale o całościowy efekt – o to jak GT‑R NISMO zespala się z ciałem kierowcy i jakie odczucia towarzyszą jego właścicielowi na ulubionej trasie lub torze wyścigowym.

 

Hiroshi Tamura i jego zespół

 

Hiroshi Tamura, główny specjalista ds. produktu – znany jako „Mr. GT-R” – od ponad 30 lat pracuje dla Nissana. Angażując się w rozwijanie i doskonalenie modelu GT‑R, ma on wkład w prawie każdy etap ewolucji modelu, ze szczególnym uwzględnieniem podwozia.

 

Od najmłodszych lat był pasjonatem najbardziej legendarnych sportowych Nissanów. Jako 10‑latek oglądał Takahashiego Kunimitsu w niebiesko-białym wyścigowym 2000 Skyline GT‑R w czasie fascynującego finiszu na bardzo mokrym torze Fuji Speedway, kiedy pokonał mocnych rywali w takich samochodach jak na przykład Mazda RX3. Od tego czasu Tamura wiedział już, że chce nie tylko oglądać GT‑R, ale także mieć wkład w jego sukcesy. Dziś Tamura stara się, aby GT‑R ewoluował z każdym rokiem, wyprzedzając coraz liczniejszych konkurentów, w tym najdroższe super-, a niekiedy nawet hipersamochody.

 

Turbiny GT3 do silnika VR38DETT

 

Udział w wyścigach uszlachetnia. Nie inaczej jest w przypadku GT‑R NISMO 2020. Podobnie jak w wyścigach, kluczem do świetnego rezultatu jest precyzja. Każdy silnik VR38DETT jest od początku do końca montowany ręcznie w specjalnym, sterylnym pomieszczeniu przez najwyższej klasy mechaników zwanych takumi. Owa ścisła elita mająca prawo używania tego tytułu pracuje z zaangażowaniem i precyzją godnymi rzemieślnika-artysty. Jak każdy artysta, takumi podpisuje swoje dzieło, umieszczając na silniku specjalną aluminiową tabliczkę ze swoim nazwiskiem na dowód, że jednostka spełnia wyznaczony standard.

 

Nowe turbosprężarki zastosowane w samochodzie są takie same, jak podzespoły w GT3, czyli wyścigowej wersji GT‑R. Koło turbiny ma 10 łopatek (o jedną mniej w porównaniu z aktualnym modelem), a same łopatki są o 0,3 mm cieńsze. Przekłada się to na obniżenie masy aż o 14,5%, a tym samym na zmniejszenie bezwładności (o 24%), a więc na większą dynamikę reakcji. Mniejsza liczba łopatek oznacza zmniejszenie przepływu gazów – dlatego też zastosowano nową płytę uszczelniającą, aby zapobiec wypływaniu spalin za łopatkami i radykalnie poprawić efektywność ich przepływu. W trakcie najnowszej analizy przepływu i obciążeń szczególną uwagę zwrócono na konstrukcję i profil łopatek. Nowy kształt optymalizuje efektywność, a większa prędkość przepływu gazów wylotowych przekłada się na poprawę dynamiki doładowania i przyspieszenia, a więc na elastyczność na poszczególnych biegach w każdej sytuacji.

 

Na poniższym wykresie przedstawiono poprawę elastyczności w porównaniu z poprzednim GT‑R NISMO przyspieszającym od 110 km/h i 4000 obr./min na czwartym biegu (w trybie manualnym). Reakcja na dodanie gazu jest natychmiastowa. Sąsiedni wykres przedstawia poprawę elastyczności silnika o 20% w reakcji na wciskanie pedału przyspieszenia, od zera do pełnego otwarcia przepustnicy. Pomimo tego, że moc silnika się nie zmieniła (441 kW / 600 KM), kierowca odczuwa to jako dalsze „wzmocnienie” ogólnego charakteru ręcznie składanego silnika VR38DETT. Zmodyfikowany tytanowy tłumik charakteryzuje się bardziej wyrazistym, ale nie natarczywym tonem rozbrzmiewającym w kabinie. Z zewnątrz lżejszy układ wydechowy można rozpoznać po ręcznie polerowanych końcówkach.

 

 

W trybie R udoskonalona 6‑biegowa przekładnia dwusprzęgłowa zmienia biegi bardziej agresywnie i intuicyjnie dzięki nowemu algorytmowi adaptacyjnego sterowana przełożeniami (ASC). Wybiera on optymalne przełożenia w każdej sytuacji drogowej, co można zauważyć zwłaszcza przy hamowaniu i zbliżaniu się do zakrętu, kiedy to zespół napędowy działa jeszcze precyzyjniej, a redukcja następuje szybciej, aby ograniczyć podsterowność przy wchodzeniu w zakręt. Wyższe obroty silnika przy niższym przełożeniu zapewniają też lepsze przyspieszenie na dynamicznym wyjściu z zakrętu.

 

 

Aerodynamika, stylistyka i solidna dawka włókna węglowego

 

GT‑R NISMO 2020 przeszedł ewolucję pod względem aerodynamicznym. Zmiany mają charakter ściśle funkcjonalny – służą poprawie chłodzenia takich stref, jak przedział silnika czy hamulce, bez uszczerbku dla współczynnika czołowego oporu powietrza, który wynosi 0,26.

 

Najmocniejszy i najbardziej ekskluzywny GT‑R wyróżnia się na tle pozostałych wersji ilością włókna węglowego zastosowanego w całym samochodzie. Większość komponentów jest lżejsza w porównaniu z dotychczasowym modelem. Dotyczy to obu zderzaków, przednich błotników (‑4,5 kg), pokrywy przedziału silnika (-2 kg), dachu (-4 kg), spojlerów progowych, bagażnika i tylnego spojlera. Zgodnie z zasadą kaizen każdy element udoskonalono pod kątem obniżenia masy, zwiększenia siły dociskającej i poprawy własności aerodynamicznych. Tylko na elementach nadwozia zaoszczędzono w ten sposób 10,5 kilograma. Dalsze prawie 20 kilogramów zniknęło dzięki zastosowaniu zmodernizowanych lub zupełnie nowych podzespołów.

 

Największym elementem z włókna węglowego jest dach. To nowe rozwiązanie w modelu na 2020 rok pozwoliło istotnie zmniejszyć masę samochodu tam, gdzie ma to największe znaczenie. W ten sposób obniżone zostało położenie środka ciężkości, co wpłynęło na poprawę właściwości jezdnych i wrażeń z jazdy. Sam panel dachu jest wykonany z wykorzystaniem pionierskiej w skali światowej techniki polegającej na połączeniu płyty termoplastycznej z włókna węglowego formowanej w procesie Prepreg Compression Molding z warstwą lekkiej i twardej pianki. Uzyskana konstrukcja z włókna węglowego charakteryzuje się ciaśniejszym i lżejszym splotem, co przekłada się na lepszą izolację akustyczną i estetykę. Inne poddane zmianom elementy z włókna węglowego to wloty powietrza na pokrywie przedziału silnika, które są teraz wbudowane w kompozytową strukturę.

 

Stylistyka nowych przednich błotników jest silnie inspirowana wyścigowym GT‑R GT3. Znajdujące się w nich żaluzjowe szczeliny zwiększają siłę dociskającą o 7 kG, nie tworząc dodatkowego oporu aerodynamicznego. Wentylowane błotniki testowane w tunelu aerodynamicznym pomagają w uzyskaniu niezakłóconego przepływu powietrza wokół reszty nadwozia, bez turbulencji przy tylnym spojlerze, co zapewnia jeszcze lepszą stabilność przy wysokiej prędkości. Drugą funkcją otworów wentylacyjnych w błotnikach jest odprowadzanie z komory silnika rozgrzanego powietrza o podwyższonym ciśnieniu.

 

Nissan GT‑R NISMO 2020 jest dostępny w kolorze czerwonym, czarnym perłowym (Jet Black Pearl), srebrnym (Super Silver, lakier czterowarstwowy) oraz białym perłowym (Pearl White, lakier trójwarstwowy). Niezależnie od koloru nadwozia lusterka boczne są zawsze czarne, co także odróżnia NISMO od innych wersji modelu GT‑R.

 

 

Hamulce: zaciski Brembo i karbonowo-ceramiczne tarcze

 

Zupełnie nowy układ hamulcowy do GT‑R NISMO 2020 jest efektem współpracy Nissana z włoskim producentem hamulców Brembo. Specjalnym dużym zaciskom towarzyszą karbonowo-ceramiczne tarcze – największe, jakie dotychczas montowano w japońskich samochodach wyczynowych: 410 mm z przodu i 390 mm z tyłu.

 

6‑tłokowe zaciski z przodu i 4‑tłokowe zaciski z tyłu są wyjątkowo sztywne. Nowa konstrukcja pozwoliła znacznie skrócić czas reakcji hamulców. Pedał hamulca ma bardziej elastyczną i progresywną charakterystykę, i dostarcza pełnej informacji zwrotnej, ułatwiając precyzyjne sterowanie siłą hamowania. Kierowca może szybciej i skuteczniej zmniejszać prędkość, a wydajność hamulców nie spada nawet po ich rozgrzaniu.

 

Jest to zasługą przede wszystkim karbonowo-karborundowej struktury tarcz. Ich zastosowanie pozwoliło także obniżyć masę nieresorowaną o 16,3 kilograma. Oprócz tarcz osadzonych na pływających aluminiowych flanszach i powiększonych zacisków nowością są też specjalnie opracowane klocki hamulcowe generujące większe tarcie w całym zakresie pracy. Nowe klocki powodują także wrażenie sztywniejszej i bardziej zdecydowanej reakcji na operowanie pedałem hamulca.

 

Poprawiono również chłodzenie przednich tarcz, zmieniając kąt, pod którym powietrze wpada przez otwory wentylacyjne – dzięki temu więcej powietrza jest kierowane na środek tarczy. Końcowym akcentem jest termoodporny żółty lakier pokrywający zaciski hamulców. Wytrzymuje on temperaturę ponad 1000 stopni Celsjusza i nie odbarwia się wskutek intensywnego użytkowania i cyklicznych zmian temperatury.

Zintegrowany kształt zwiększający sztywność (zaciski przednie)

 

Modyfikacje właściwości jezdnych, przyczepności i charakterystyki układu kierowniczego

 

Specjalnie dostrojone zawieszenie GT‑R NISMO 2020 poprawia stabilność w zakrętach (przeciążenie boczne), sterowność kierunkową oraz komfort jazdy. Układ kierowniczy działa jeszcze bardziej liniowo i precyzyjnie. Nawet przy prędkościach dochodzących do 300 km/h wymagane są tylko minimalne korekty.

 

20‑calowe obręcze kół RAYS z kutego aluminium, przeznaczone specjalnie do GT‑R NISMO 2020, są lżejsze łącznie o 100 gramów, a nowy 9‑ramienny wzór zwiększa ich sztywność mimo obniżonej masy. Biało-czerwone logo NISMO wycięte szlifem diamentowym na obręczach podkreśla ich wyjątkowość.

 

Nowo zaprojektowane opony Dunlop są wykonane z innej niż dotychczas mieszanki i charakteryzują się przyczepnością zwiększoną o 7%. Z bieżnika przednich opon usunięto jeden rowek, co zwiększa powierzchnię kontaktu z podłożem o 11%. Bark opony jest nieco bardziej zaokrąglony, więc kiedy samochód przechyla się w zakręcie, powierzchnia kontaktu gumy z podłożem jest większa, co poprawia przyczepność. Ogólnie siła boczna przenoszona przez oponę wzrosła o 5%. Oznacza to również poprawę sterowności i stabilności w jeździe na wprost w porównaniu z dotychczasowym modelem bez zwiększania oporów toczenia.

 

Starannie dostrojone amortyzatory Bilstein DampTronic mają zmniejszoną sztywność odbicia (o 20%) i dobicia (o 5%). Zmiana charakterystyki amortyzatorów jest podyktowana ogólnym obniżeniem masy pojazdu o prawie 30 kilogramów. Zmodyfikowana charakterystyka sprężyn przyczynia się do zwiększenia liniowości reakcji układu kierowniczego oraz lepszego trzymania się drogi.

 

Zgodnie z koncepcją kaizen wiele uwagi poświęcono także detalom podwozia i jego konstrukcji. Specjalny rodzaj połączeń między zgrzewami na podwoziu i nadwoziu sprawia, że kierowca ma poczucie większej sztywności podwozia, a samochód płynniej pokonuje nierówności i łatwiej nad nim zapanować nawet w czasie ekstremalnej jazdy.

 

 

Komfortowa kabina

 

Zaprojektowane przez Recaro przednie fotele GT‑R NISMO zostały ulepszone na potrzeby modelu na 2020 rok i jeszcze lepiej podtrzymują kierowcę i pasażera*. Uzyskano to poprzez zastosowanie trzywarstwowej struktury, w której dwie warstwy włókna węglowego są przedzielone główną sekcją w sposób zapewniający lepsze podparcie górnej części ciała. Uzupełnienie włókna węglowego wewnętrznym stelażem poprawiło sztywność skrętną foteli (o ok. 20%), przeciwdziałając odkształceniom konstrukcji przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów, a także zapewniając lepsze ogólne podparcie przy hamowaniu. Nie spowodowało to jednak wzrostu masy – przeciwnie: każdy fotel jest teraz lżejszy o 1,4 kilograma.

 

Dostępna jest tylko jedna wersja kolorystyczna wnętrza: specjalna czarna skóra NISMO z czerwonymi akcentami. Czerwone elementy foteli to syntetyczny zamsz, a koło kierownicy, deska rozdzielcza i podsufitka zostały obszyte ciemnoszarą Alcantarą.

 

* Niedostępne na rynkach USA i w Kanadzie.

 

Nissan rozpoczął właśnie przyjmowanie zamówień na GT-R NISMO z roku modelowego 2020. Jego cena na rynek polski wynosi 915 000 zł.



Źródło: Nissan, Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Rusza sprzedaż nowego Nissana Juke w Polsce
» Nissan X-Trail z nowymi silnikami pod maską
 Inne artykuły
» Wyniki handlowe Audi we wrześniu 2019: sprzedaż nowych samochodów na całym świecie wzrosła o 4,5 procent 2019-10-10
  Audi wyniki 2019 Cztery pierścienie zamknęły wrzesień wynikami sprzedaży o 4,5 procent lepszymi niż wrzesień 2018. W ubiegłym miesiącu koncern dostarczył do klientów 145 400 nowych samochodów. Wyniki na poszczególnych, kluczowych rynkach były jednak bardzo zróżnicowane. Podcza... więcej »

» Nowy Golf na pierwszych szkicach 2019-10-10
  Golf 2020 Jeśli istnieje samochód, który zasłużył na miano bestsellera przez dziesięciolecia, jest nim właśnie Golf. Doskonalony z generacji na generację, ugruntował swoją pozycję na świecie. Volkswagen zaprezentuje Golfa ósmej generacji 24. października podczas światow... więcej »

» Nowy Ford Galaxy Vignale i udoskonalony S-MAX – bardziej stylowe, wygodniejsze i lepiej skomunikowane 2019-10-10
  S-MAX GALAXY 2019 Ford wprowadził udoskonalenia dla stylowego, sportowego samochodu rekreacyjnego S-MAX i przestronnego samochodu osobowego Galaxy, proponując jeszcze bardziej charakterystyczną stylistykę, większy komfort i lepszą łączność dla kierowców i pasażerów.... więcej »

» Elektryczne Volvo XC40 z nowym systemem operacyjnym Android opracowanym przez firmę Google 2019-10-10
  Volvo EV srodek Nowe elektryczne Volvo XC40 będzie rewolucyjne dla naszej marki nie tylko z uwagi na zastosowany rodzaj napędu. Nasz pierwszy „elektryk” zadebiutuje z nowym system pokładowym opracowanym przez Google’a. Nie jest to znany już wcześniej system ... więcej »

» SuperVolvo! Czyli S60 T8 Polestar Engineered w pełnej krasie [FOTORELACJA] 2019-10-10
  S60 T8 Polestar Engineered 405 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 4,4 s., zawieszenie Öhlins, wzmocnione hamulce firmy Brembo i dwa silniki elektryczne – tak w skrócie można opisać Volvo S60 T8 Polestar Engineered.... więcej »

» Jak zarządzać 16 milionami części dziennie? 2019-10-09
  Seat innowacje SEAT Martorell W zakładach SEAT-a w Martorell właśnie ruszyła innowacyjna Wieża Kontrolna, koordynująca ponad 16 milionami części, z których każdego dnia produkuje się samochody. Wprowdzenie systemu pozwoli klientom na zmianę specyfikacji samochodów nawet po złożeniu zamówie... więcej »

» Elektryczny Volkswagen ID.3 zaprezentowany w Polsce podczas: Impact mobility rEVolution 2019 2019-10-09
  Volkswagen ID.3 polska premiera Zaledwie miesiąc po światowej premierze ID.3 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Volkswagen zaprezentował w Polsce swój najnowszy, w pełni elektryczny samochód, pierwszy z rodziny modeli ID. skonstruowanych na nowej platformie podłogowej MEB. Volkswag... więcej »

» Marka Volkswagen wprowadza nową stronę internetową 2019-10-09
  Volkswagen nowa strona internetowa Marka Volkswagen we wrześniu zaprezentowała swoją nową identyfikację wizualną, teraz nadszedł czas na wprowadzenie nowej strony internetowej. Na jednej platformie znajdą się treści i oferty odnoszące się do nowych modeli, usług, jazd próbnych, finansowania, a ... więcej »

» Thomas Sedran nowym prezesem odpowiedzialnym za lekkie samochody dostawcze w ACEA - Europejskim Stowarzyszeniu Producentów Samochodów 2019-10-09
  Thomas Sedran Volkswagen Thomas Sedran, prezes zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze, został wybrany na stanowisko prezesa komitetu Generalnego Zarządu ds. lekkich samochodów dostawczych stowarzyszenia ACEA (LCV-GM). W jego rękach spoczywa teraz reprezentowanie interesów wszystkich p... więcej »

» Ford rozpoczyna produkcję modelu Puma – pierwszego z 8 pojazdów wyposażonych w zelektryfikowane napędy, zapowiadanych w tym roku na rynku europejskim 2019-10-09
  Ford Puma 2019 Puma produkcja W najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym Forda w Krajowej w Rumunii z linii zjechały pierwsze egzemplarze innowacyjnego modelu Forda Puma, wyposażonego w zelektryfikowany układ napędowy. ... więcej »

» Ponad stuprocentowy wzrost sprzedaży Mitsubishi 2019-10-09
  Mitsubishi ASX 2020 Firma Mitsubishi Motors od blisko 2 lat notuje w Polsce znaczący wzrost zainteresowania samochodami marki spod znaku Trzech Diamentów – w ubiegłym roku liczba rejestracji wzrosła o blisko 50%. W tym roku rekordowym miesiącem okazał się wrzesień, kiedy to... więcej »

» Nowe logo Volkswagen R [ZDJĘCIA] 2019-10-08
  Nowe logo R Modele oznaczone symbolem R zaliczają się do najbardziej sportowych w gamie Volkswagena. Od 2002 r. modele z rodziny R goszczą na torach wyścigowych na całym świecie. Oprócz znakomitych osiągów i silników o wysokiej mocy oferują właścicielom doskonałe połączen... więcej »

» Honda e otwierana smartfonem dzięki technologii Continental 2019-10-08
  Honda e CoSmA Za pomocą rozwiązania CoSmA (Continental Smart Access), które zapewnia wygodny dostęp do samochodu za pośrednictwem smartfonu, Continental prezentuje całemu światu na czym polega cyfryzacja w przemyśle motoryzacyjnym. Przełomowa technologia będzie dostępna dla... więcej »

» Nowy dwutonowy Ford Transit 2019-10-08
  Ford Transit 2019 Mild Hybrid Ford wprowadza najbardziej zaawansowanego, ekonomicznego, wszechstronnego i funkcjonalnego 2-tonowego ciężarowego Transita, w historii modelu, aby pomóc firmom rozwijać się w nowoczesnym środowisku. Nowy Transit oferuje przedsiębiorcom wyższe wskaźniki efektyw... więcej »

» Volvo XC40 – pierwsze elektryczne auto w ofercie i kolejne w czołówce bezpieczeństwa 2019-10-08
  Volvo EV konstrukcja Nowy, w pełni elektryczny SUV XC40 zadebiutuje w przyszłym miesiącu. Ten pierwszy w pełni elektryczny pojazd Volvo musi być tak bezpieczny, jak wszystkie inne modele tej marki. Krótko mówiąc – musi być jednym z najbezpieczniejszych samochodów na świecie.... więcej »

» Elektryfikacja oferty Volvo nabiera tempa 2019-10-08
  Volvo gama 2019 Volvo Cars intensywnie elektryfikuje swoją ofertę. Obecnie obejmuje ona 5 modeli hybrydowych typu plug-in i kilka „miękkich” hybryd. W ciągu najbliższych kilku miesięcy Volvo wprowadzi do sprzedaży kolejne zelektryfikowane modele.... więcej »

» Wysoka efektywność: nowy Opel Corsa i Opel Astra z energooszczędnymi reflektorami LED 2019-10-07
  Opel Astra 2019 Optymalna ilość światła, minimalne zużycie energii. W celu dalszego obniżenia emisji CO2 Opel oferuje wysoce wydajne reflektory LED w nowej Astrze i nowej Corsie. Najnowsze generacje obu bestsellerowych modeli zadebiutowały na zakończonym kilka dni temu Między... więcej »

» Mapa drogowa E: Audi w erze mobilności elektrycznej 2019-10-07
  Mapa drogowa E Audi Audi przekształca się w firmę będącą dostarczycielem mobilności elektrycznej – to proces obejmujący wszystkie zakresy działalności przedsiębiorstwa. Do roku 2025 cztery pierścienie mają zamiar wprowadzić na rynek ponad 30 zelektryfikowanym modeli samocho... więcej »

» Fakty i mity: 5 pytań i odpowiedzi dotyczących samochodów elektrycznych 2019-10-07
  SEAT Mii EV Zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej do 2030 roku 40% samochodów w Europie mają stanowić pojazdy nisko- lub bezemisyjne. SEAT ogłosił, że do 2021 roku przedstawi 6 nowych modeli z napędem elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in. Oto 5 najważniejszych zagad... więcej »

» W pełni elektryczne Volvo XC40 pokazuje jak będzie wyglądała przyszłość motoryzacji 2019-10-07
  XC40 EV Czasami mniej naprawdę oznacza więcej. Najnowszy model XC40 to pierwszy w pełni elektryczny samochód Volvo Cars. Ten model udowadnia wprowadza ulepszenie aut Volvo na zupełnie inny poziom.... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125
Wyświetlane: 0 - 20 z 22493 rekordów
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |