-
Dzięki nowej platformie podłogowej Sorento ma przestronniejsze wnętrze i jest bardziej komfortowe niż model trzeciej generacji
-
Nowa pÅ‚yta podÅ‚ogowa jest przystosowana do nowych, zelektryfikowanych ukÅ‚adów napÄ™dowych z turbodoÅ‚adowanymi silnikami z rodziny „Smartstream”
-
Gama jednostek napÄ™dowych obejmuje nowy hybrydowy zespóÅ‚ napÄ™dowy z 1,6-litrowym silnikiem T-GDi, a także 2,5-litrowy silnik T-GDi i 2,2-litrowego turbodiesla
-
Debiut nowego Sorento będzie miał miejsce podczas Salonu Samochodowego w Genewie, już 3 marca 2020 roku
DÅ‚ugość nowego Sorento wzrosÅ‚a o 10 mm w porównaniu z dÅ‚ugoÅ›ciÄ… modelu poprzedniej generacji. Rozstaw osi zwiÄ™kszyÅ‚ siÄ™ o 35 mm i wynosi teraz 2815 mm. DziÄ™ki temu zarówno w kabinie, jak i w bagażniku Sorento jest wiÄ™cej miejsca niż w wielu konkurencyjnych SUV-ach.
Sorento pierwszej generacji, które debiutowaÅ‚o w 2002 roku, miaÅ‚o nadwozie zbudowane na ramie. Wówczas taka konstrukcja gwarantowaÅ‚a nie tylko solidność, ale także należytÄ… odporność na trudy jazdy w terenie. PrzejÅ›cie na nadwozie o konstrukcji samonoÅ›nej nastÄ…piÅ‚o już podczas przygotowywania Sorento drugiej generacji, które na rynku pojawiÅ‚o siÄ™ w 2009 roku. OznaczaÅ‚o ono zdecydowanÄ… zmianÄ™ zarówno charakteru auta, jak i jego zachowania na drodze. Najnowsza platforma podÅ‚ogowa, opracowana z myÅ›lÄ… o Sorento czwartej generacji, stanowi równie duży skok techniczny. DziÄ™ki niej duży SUV marki Kia ustanawia nowe standardy dla aut tego segmentu pod wzglÄ™dem przestronnoÅ›ci wnÄ™trza, funkcjonalnoÅ›ci, jakoÅ›ci wykonania oraz komfortu podróżowania i precyzji prowadzenia.
W Korei, Europie i Ameryce PóÅ‚nocnej nowe Sorento bÄ™dzie dostÄ™pne z hybrydowym ukÅ‚adem napÄ™dowym, w którym wykorzystano jednoczeÅ›nie mocny i oszczÄ™dny silnik z rodziny „Smartstream”. Hybrydowy ukÅ‚ad napÄ™dowy bÄ™dzie oferowany po raz pierwszy w historii tego modelu. SkÅ‚ada siÄ™ on z 1,6-litrowej jednostki napÄ™dowej T-GDi (turbodoÅ‚adowanej z bezpoÅ›rednim wtryskiem benzyny), silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW i litowo-jonowego akumulatora o pojemnoÅ›ci 1,49 kWh. Maksymalna moc hybrydowego ukÅ‚adu napÄ™dowego wynosi 230 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm, co zapewnia Å›wietne osiÄ…gi przy bardzo niskim zapotrzebowaniu na paliwo. Akumulator znajduje siÄ™ pod podÅ‚ogÄ… i nie ogranicza ani przestrzeni w kabinie, ani pojemnoÅ›ci bagażnika.
W przyszÅ‚oÅ›ci gama ukÅ‚adów napÄ™dowych Sorento czwartej generacji zostanie wzbogacona o nowe silniki benzynowe i nowÄ…, mocnÄ… odmianÄ™ hybrydowÄ… typu plug-in.
W chwili rynkowego debiutu nowego Sorento nabywcy w Korei i w Europie bÄ™dÄ… mieli do wyboru wersjÄ™ napÄ™dzanÄ… nowym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemnoÅ›ci 2,2 litra, który należy do rodziny „Smartstream”. Ta jednostka napÄ™dowa dysponuje maksymalnÄ… mocÄ… 202 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszÄ…cym 440 Nm i seryjnie wspóÅ‚pracuje z nowÄ… 8-stopniowÄ… przekÅ‚adniÄ… o dwóch sprzÄ™gÅ‚ach, które pracujÄ… w kÄ…pieli olejowej. Nowa skrzynia biegów zapewnia bardzo pÅ‚ynnÄ… zmianÄ™ przeÅ‚ożeÅ„ i odznacza siÄ™ wiÄ™kszÄ… wydajnoÅ›ciÄ… w porównaniu z przekÅ‚adniÄ…, w której sprzÄ™gÅ‚a pracujÄ… na sucho.
W Korei i w Ameryce PóÅ‚nocnej Kia bÄ™dzie oferowaÅ‚a nowe Sorento także z mocnym 2,5-litrowym silnikiem T-GDi z rodziny „Smartstream”, który osiÄ…ga maksymalnÄ… moc 281 KM i maksymalny moment obrotowy o wartoÅ›ci 421 Nm. 2,5-litrowy, turbodoÅ‚adowany silnik, który wspóÅ‚pracuje z nowÄ… przekÅ‚adniÄ… dwusprzÄ™gÅ‚owÄ…, Å‚Ä…czy zalety dwóch rodzajów wtrysku – bezpoÅ›redniego i wielopunktowego. DziÄ™ki temu umożliwia optymalne dostosowanie przebiegu procesu spalania do prÄ™dkoÅ›ci obrotowej waÅ‚u korbowego w celu zwiÄ™kszenia osiÄ…gów i uzyskania maksymalnej wydajnoÅ›ci w codziennym użytkowaniu.
W Sorento czwartej generacji, oprócz nowej platformy podÅ‚ogowej i nowych ukÅ‚adów napÄ™dowych, debiutuje szereg zaawansowanych systemów zwiÄ™kszajÄ…cych bezpieczeÅ„stwo i komfort obsÅ‚ugi. Nowego flagowego SUV-a Kia wyposażyÅ‚a w ukÅ‚ad hamulcowy, który zapobiega kolejnym kolizjom. JeÅ›li na skutek pierwszego zderzenia zadziaÅ‚ajÄ… poduszki powietrzne, Sorento automatycznie uruchomi hamulce, aby chronić pasażerów przed kolejnymi niekontrolowanymi kolizjami czoÅ‚owymi lub bocznymi. W zależnoÅ›ci od rynku, nowe Sorento bÄ™dzie dostÄ™pne z aż oÅ›mioma poduszkami powietrznymi, w tym z nowymi bocznymi miÄ™dzy przednimi fotelami oraz chroniÄ…cymi kolana zarówno kierowcy, jak i pasażera.
Na wybranych rynkach Sorento czwartej generacji bÄ™dzie również dostÄ™pne z nowym systemem Surround View Monitor, którego obraz bÄ™dzie można przenieść na ekran smartfona. DziÄ™ki temu, że obraz z kamer bÄ™dzie widoczny nie tylko na wyÅ›wietlaczu systemu multimedialnego w kabinie samochodu, parkowanie dużym SUV-em bÄ™dzie Å‚atwiejsze niż kiedykolwiek wczeÅ›niej.
Nowa Kia Sorento zadebiutuje 3 marca 2020 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie.