-
Ford jest na dobrej drodze do tego, aby do 2035 roku zasilać wszystkie swoje zakÅ‚ady produkcyjne w 100% lokalnie pozyskiwanÄ… energiÄ… odnawialnÄ…; w Europie Ford już teraz korzysta w 100% z zielonej energii elektrycznej do zasilania wszystkich zakÅ‚adów w Wielkiej Brytanii, w zakÅ‚adzie w Krajowej w Rumunii, oraz w Kolonii w Niemczech.
-
Europa znalazÅ‚a siÄ™ wÅ›ród pierwszych regionów, w których Ford uzyskaÅ‚ neutralność pod wzglÄ™dem emisji dwutlenku wÄ™gla, jeszcze przed wyznaczeniem celu globalnego.
-
W Stanach Zjednoczonych Ford jest jedynym spoÅ›ród gÅ‚ównych producentów samochodów, który zobowiÄ…zaÅ‚ siÄ™ do zmniejszenia emisji CO2 zgodnie z ParyskÄ… UmowÄ… KlimatycznÄ… oraz do wspóÅ‚pracy ze stanem Kalifornia w zakresie zaostrzenia standardów emisji gazów cieplarnianych dla pojazdów.
-
Ford of Europe przyÅ‚Ä…czyÅ‚ siÄ™ również do inicjatywy firm, rzÄ…dów i organizacji, które nawiÄ…zaÅ‚y wspóÅ‚pracÄ™ w celu opracowania strategii "Zrównoważona Europa 2030".
-
Ford zainwestuje ponad 11,5 miliarda dolarów w pojazdy elektryczne do 2022 roku i zobowiÄ…zuje siÄ™ do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadzi na rynek w Europie, gdzie do koÅ„ca przyszÅ‚ego roku zwiÄ™kszy europejskÄ… gamÄ™ zelektryfikowanych pojazdów do 18 modeli, wÅ›ród których znajdÄ… siÄ™ pojazdy z Å‚agodnym napÄ™dem hybrydowym, w peÅ‚ni hybrydowym, hybrydowym z gniazdem plug-in oraz akumulatorowe pojazdy elektryczne.
Firma ogÅ‚osiÅ‚a tÄ™ zapowiedź publikujÄ…c 21. roczny Raport Zrównoważonego Rozwoju. Ford jest jedynym spoÅ›ród gÅ‚ównych producentów samochodów w USA, zaangażowanym w dziaÅ‚ania majÄ…ce na celu redukcjÄ™ emisji CO2 zgodnie z ParyskÄ… UmowÄ… KlimatycznÄ… i wspóÅ‚pracujÄ…cym ze stanem Kalifornia na rzecz zaostrzenia standardów emisji gazów cieplarnianych przez pojazdy.
W Europie Ford wykorzystuje już w 100 procentach zielonÄ… energiÄ™ elektrycznÄ… do zasilania wszystkich swoich zakÅ‚adów w Wielkiej Brytanii, zakÅ‚adu w Krajowa w Rumunii oraz wszystkich zakÅ‚adów w Kolonii w Niemczech, Å‚Ä…cznie z montażem pojazdów i fabrykami silników. Ford spodziewa siÄ™, że Europa bÄ™dzie jednym z pierwszych regionów Å›wiata, który stanie siÄ™ neutralny pod wzglÄ™dem emisji dwutlenku wÄ™gla.
W listopadzie ubiegÅ‚ego roku Ford of Europe przyÅ‚Ä…czyÅ‚ siÄ™ również do inicjatywy na rzecz wspóÅ‚pracy firm, rzÄ…dów i organizacji w celu opracowania strategii zrównoważonej Europy do 2030 roku, zainicjowanej przez CSR Europe, europejskÄ… sieć biznesowÄ… na rzecz zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnoÅ›ci korporacyjnej. Wezwanie do dziaÅ‚ania zostaÅ‚o poparte przez 380 dyrektorów generalnych w 24 krajach europejskich, w tym przez Stuarta Rowleya, prezesa Ford of Europe.
WczeÅ›niej firma ogÅ‚osiÅ‚a plan wykorzystania w 100 procentach lokalnie pozyskiwanej energii odnawialnej dla wszystkich swoich zakÅ‚adów produkcyjnych na Å›wiecie do 2035 roku. Oznacza to, że energia bÄ™dzie pochodziÅ‚a wyÅ‚Ä…cznie ze źródeÅ‚, które w naturalny sposób sÄ… uzupeÅ‚niane - takich jak energia wodna, geotermalna, wiatrowa lub sÅ‚oneczna.
Neutralność wÄ™glowa odnosi siÄ™ do osiÄ…gniÄ™cia zerowej emisji dwutlenku wÄ™gla poprzez równoważenie takiej emisji z usuwaniem wÄ™gla. Aby osiÄ…gnąć ten cel, Ford skoncentruje siÄ™ poczÄ…tkowo na trzech obszarach, które odpowiadajÄ… za okoÅ‚o 95% emisji CO2 - używanie pojazdów, baza zaopatrzeniowa i zakÅ‚ady produkcyjne.
Ford zapowiedziaÅ‚, że wyznacza cel na rok 2050 z peÅ‚nÄ… Å›wiadomoÅ›ciÄ… wyzwaÅ„, takich jak przyzwolenie klientów, regulacje rzÄ…dowe, warunki ekonomiczne oraz dostÄ™pność odnawialnej, neutralnej pod wzglÄ™dem emisji dwutlenku wÄ™gla energii elektrycznej i paliw odnawialnych.
– Możemy opracowywać i produkować wspaniaÅ‚e samochody, utrzymywać i umacniać silnÄ… pozycjÄ™ firmy, a jednoczeÅ›nie chronić naszÄ… planetÄ™ - w rzeczywistoÅ›ci te dążenia uzupeÅ‚niajÄ… siÄ™ wzajemnie – powiedziaÅ‚ Bob Holycross, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju, Å›rodowiska i bezpieczeÅ„stwa. – Nie znamy jeszcze odpowiedzi na wszystkie pytania, ale jesteÅ›my zdeterminowani do wspóÅ‚pracy ze wszystkimi naszymi globalnymi i lokalnymi partnerami oraz akcjonariuszami, aby te odpowiedzi znaleźć.
Ford dąży również do opracowania celów zatwierdzonych i zdefiniowanych przez inicjatywÄ™ Science Based Targets dla swoich emisji w Zakresach 1, 2 i 3. Zakres 1 obejmuje bezpoÅ›rednie emisje ze źródeÅ‚ bÄ™dÄ…cych wÅ‚asnoÅ›ciÄ… firmy lub kontrolowanych przez niÄ…, natomiast Zakres 2 obejmuje poÅ›rednie emisje z produkcji zakupionej energii elektrycznej, parowej, grzewczej i chÅ‚odniczej zużywanej przez Forda. Zakres 3 dotyczy miÄ™dzy innymi emisji samochodów sprzedawanych przez Forda i emisji generowanej przez jego bazÄ™ zaopatrzeniowÄ….
ZobowiÄ…zanie dotyczÄ…ce roku 2050 oznacza, że Ford nadal bÄ™dzie zwiÄ™kszaÅ‚ efektywność swoich samochodów i wszelkich operacji w zakresie ochrony Å›rodowiska. W 2019 roku firma poszerzyÅ‚a swojÄ… strategiÄ™ klimatycznÄ…, aby znaleźć skuteczniejsze sposoby na zintegrowanie pragnieÅ„ i potrzeb ludzi oraz swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci, w tym potencjaÅ‚u technologicznego, poprzez zastosowanie myÅ›lenia projektowego skoncentrowanego na czÅ‚owieku.
Interdyscyplinarny zespóÅ‚ Forda grupujÄ…cy specjalistów z caÅ‚ego Å›wiata - w tym ze Stanów Zjednoczonych, Europy i Chin - opracowaÅ‚ neutralny pod wzglÄ™dem emisji dwutlenku wÄ™gla model firmy po przeanalizowaniu informacji na temat Å›rodowiska, klientów, technologii, prawodawstwa, energii, strategii konkurencyjnoÅ›ci, oceny cyklu życia i innych czynników.
Sprostanie wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznymi jest dla Forda kluczowym obowiązkiem i strategicznym priorytetem. Obejmuje to działania na rzecz ograniczenia globalnego wzrostu temperatury zgodnie z Porozumieniem Paryskim.
Mindy Lubber, dyrektor generalna i prezes Ceres, organizacji non-profit zajmujÄ…cej siÄ™ zrównoważonym rozwojem, z uznaniem przyjęła dÅ‚ugoterminowy cel Forda i zachÄ™ciÅ‚a inne firmy do pójÅ›cia w jego Å›lady.
– Gratulujemy Fordowi przyjÄ™cia zobowiÄ…zania do osiÄ…gniÄ™cia neutralnoÅ›ci wÄ™glowej do 2050 roku – powiedziaÅ‚a. – Ford zdaje sobie sprawÄ™ z pilnej potrzeby rozwiÄ…zania problemu zmian klimatycznych, a my wzywamy wszystkie firmy do podjÄ™cia dziaÅ‚aÅ„ i zaangażowania siÄ™ w realizacjÄ™ opartych na naukowych podstawach celów w ramach swoich globalnych organizacji.
Ford zainwestuje ponad 11,5 miliarda dolarów w pojazdy elektryczne do 2022 r. i zobowiÄ…zuje siÄ™ do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego samochodu osobowego, który wprowadzi na rynek w Europie, dziÄ™ki czemu do koÅ„ca przyszÅ‚ego roku zwiÄ™kszy europejskÄ… gamÄ™ zelektryfikowanych pojazdów do 18 modeli, wÅ›ród których znajdÄ… siÄ™ pojazdy z Å‚agodnym napÄ™dem hybrydowym, w peÅ‚ni hybrydowe, hybrydowe z gniazdem plug-in oraz akumulatorowe pojazdy elektryczne.
Pozostałe kluczowe informacje z Raportu
Oprócz celów i osiÄ…ganych postÄ™pów Forda w zakresie neutralnoÅ›ci wÄ™glowej, raport podkreÅ›la dziaÅ‚ania firmy w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w caÅ‚ej firmie i na caÅ‚ym Å›wiecie, a w tym:
-
COVID-19: zagwarantowanie bezpieczeÅ„stwa ludzi - zdrowie i bezpieczeÅ„stwo pracowników sÄ… jednymi z najważniejszych priorytetów Forda. W trakcie rozprzestrzeniania siÄ™ epidemii COVID-19 firma szybko przystÄ…piÅ‚a do zamykania zakÅ‚adów produkcyjnych, stosowania technologii umożliwiajÄ…cych wielu pracownikom pracÄ™ zdalnÄ… oraz do wdrażania programów wspierajÄ…cych zdrowie fizyczne, psychiczne i emocjonalne swojego zespoÅ‚u. Na caÅ‚ym Å›wiecie Ford pomagaÅ‚ również w produkcji respiratorów i sprzÄ™tu ochrony osobistej.
-
Elektryfikacja: Ford znacznie przyspieszyÅ‚ realizacjÄ™ swoich planów dotyczÄ…cych pojazdów elektrycznych w 2019 roku, prezentujÄ…c w peÅ‚ni elektrycznego Mustanga Mach-E, który bÄ™dzie dostÄ™pny w Europie na poczÄ…tku 2021 roku z docelowym, oszacowanym przez EPA zasiÄ™giem bez ponownego Å‚adowania do 600 kilometrów, okreÅ›lanym na podstawie przepisów Åšwiatowej Zharmonizowanej Procedury BadaÅ„ Pojazdów Lekkich (WLTP). 1
-
Gospodarka o obiegu zamkniÄ™tym: wykorzystanie materiaÅ‚ów odpadowych, czyli "upcycling", w tym nowo podjÄ™ta wspóÅ‚praca majÄ…ca na celu przeksztaÅ‚cenie plewów kawowych, odpadowego produktu ubocznego z produkcji kawy w części samochodowe, co wymaga mniejszego zużycia ropy naftowej, obniża masÄ™ o 20 procent i wymaga do produkcji nawet o 25 procent mniej energii. Firma od lat przerabia również odpady na biomateriaÅ‚y do produkcji części samochodowych, w tym wykorzystujÄ…c piankÄ™ sojowÄ… jako alternatywÄ™ dla materiaÅ‚ów używanych do produkcji siedzeÅ„ samochodowych otrzymywanych na bazie ropy naftowej - do tej pory w ponad 25 milionach samochodów - zapobiegajÄ…c przedostawaniu siÄ™ setek tysiÄ™cy ton dwutlenku wÄ™gla do atmosfery.
-
Różnorodność i integracja: w lutym firma doÅ‚Ä…czyÅ‚a do inicjatywy ONZ Women's Empowerment Principles, a także po raz drugi z rzÄ™du zajęła pozycjÄ™ lidera w Indeksie RównoÅ›ci PÅ‚ci Bloomberga, z kolei w 2019 roku Ford uzyskaÅ‚ doskonaÅ‚y wynik 100 punktów w Indeksie RównoÅ›ci Osób NiepeÅ‚nosprawnych®. Raport zrównoważonego rozwoju Forda odnosi siÄ™ także do kwestii niesprawiedliwoÅ›ci spoÅ‚ecznej. Chociaż nie ma Å‚atwych sposobów na rozwiÄ…zanie od dawna istniejÄ…cych problemów systemowych, Ford angażuje siÄ™ w sÅ‚uchanie, uczenie siÄ™ i bycie liderem we wspóÅ‚tworzeniu rozwiÄ…zaÅ„, które poprawiajÄ… funkcjonowanie firmy i spoÅ‚eczeÅ„stwa.
Aby dowiedzieć siÄ™ wiÄ™cej na temat zaangażowania firmy Ford w zrównoważony rozwój, postÄ™pów i zobowiÄ…zaÅ„, odwiedź stronÄ™ sustainability.ford.com.