FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Jeździliśmy nową Hondą Civic Tourer
  Dodano: 2013-12-09
Wyświetlono: 6751 razy
Jeździliśmy nową Hondą Civic Tourer
Pierwsza Honda Civic Aerodeck pojawiła się w 1998 roku, jako model przeznaczony wyłącznie na rynek europejski. Nowy kompakt kombi z logo Hondy na masce miał być idealnego połączeniem funkcjonalności, interesującej stylistyki oraz ponadprzeciętnych osiągów.
foto © Honda

 

 

  • Civic - funkcjonalny pojazd kompaktowy, solidna baza dla nowego modelu

  • Wyraziste dziedzictwo europejskich kombi firmy Honda

  • Grupa docelowa

  • Pojazd opracowany, zaprojektowany oraz montowany w Europie na potrzeby europejskiego rynku

 

Civic – solidna baza dla nowego modelu


Honda Civic Tourer 2014 została opracowana i zaprojektowana w Europie, co umożliwiło europejskiemu zespołowi rozwojowo-badawczemu Hondy wdrożenie twórczego i nowoczesnego procesu projektowania. Samochód powstał z myślą o wymaganiach klientów ze Starego Kontynentu i został przystosowany do europejskich warunków drogowych. Honda Civic to kwintesencja funkcjonalnego pojazdu kompaktowego, trudno więc o lepszą bazę konstrukcyjną niż 5-drzwiowa wersja tego modelu.

 

 

W latach 70 i 80-tych ubiegłego stulecia Honda Civic imponowała przestronnym i niezwykle funkcjonalnym wnętrzem oraz zwartą, elegancką stylistyką nadwozia, która podkreślała dynamiczny charakter pojazdu.

Mimo czterech dekad ewolucji, model nadal stanowi udane połączenie rasowej stylistyki i wyjątkowej funkcjonalności. Czysty w swej formie, dynamiczny i wyrazisty design obecnej 5-drzwiowej generacji modelu Civic uwzględnia takie rozwiązania, jak centralne umiejscowienie zbiornika paliwa pod przednimi fotelami. Dzięki temu kabina Hondy oferuje nie tylko najwięcej przestrzeni, ale także innowacyjny system składania siedzeń „Magic Seats”. Rozwiązanie to znalazło również zastosowanie w nowej wersji Civic Tourer.

„Honda Civic Tourer to najbardziej kompaktowe kombi w segmencie C, bowiem wersja ta jest jedynie o 235 mm dłuższa od 5-drzwiowej odmiany modelu Civic. Mimo iż Civic Tourer pozostaje również najniższym kombi w tym segmencie, oferuje najbardziej pojemny bagażnik.” Patrik Ponec, kierownik projektu i planista ds. modelu Civic Tourer

 

Wyraziste dziedzictwo europejskich kombi firmy Honda


Zespół pracujący nad projektem Hondy Civic Tourer wykorzystywał wieloletnie doświadczenia firmy w tworzeniu kombi, z których pierwszym był oczywiście model Aerodeck, konstrukcyjnie bazujący na trzydrzwiowej wersji Hondy Accord, który zadebiutował w 1986 roku. W 1991 roku na rynku UE pojawiła się wersja Accord Wagon, a po niej kolejne odmiany kombi modelu Accord, aż do modelu Accord Tourer z 2002 roku.

 

 

Pierwsza Honda Civic Aerodeck pojawiła się w 1998 roku, jako pierwszy model firmy przeznaczony wyłącznie na rynek europejski oraz trzeci pojazd produkowany w angielskich zakładach Hondy w Swindon. W nawiązaniu do historii modeli kombi z logo Hondy na masce, zespół konstruktorów szukał idealnego połączenia funkcjonalności, interesującej stylistyki oraz ponadprzeciętnych osiągów. Inżynierowie byli przekonani, że mimo swego praktycznego charakteru, modele kombi nie cieszą się zbytnią popularnością ze względu na swój nieciekawy wygląd. Wersje te stanowiły wówczas 16% wszystkich sprzedanych pojazdów z segmentu C w Europie, jednak ich popularność stale rosła.

Honda Civic Aerodeck oferowała nowy poziom funkcjonalności, jednak nie kosztem przyjemności z jazdy, wygody podróżowania czy jakości wykończenia.

Bogata historia i wyjątkowe dziedzictwo modeli kombi pozwoliły dziś konstruktorom firmy stworzyć samochód, który z nawiązką spełni wymagania klientów, oferując najbardziej przestronne wnętrze w swoim segmencie.

„Jako kierownik ds. projektu wnętrza modelu Civic Aerodeck bardzo dobrze pamiętam ten okres mojej kariery i mogę powiedzieć, że generalna koncepcja modelu Civic Tourer oparta jest na podobnych zasadach. Chcieliśmy stworzyć kombi wyróżniające się stylistyką, funkcjonalnością oraz zaawansowaną techniką. Model ten stanowił unikalną ofertę i zajmował pozycję kluczowego gracza na europejskim rynku. Podobnie rzecz się ma dzisiaj z nowym modelem Civic Tourer.” Adrian Killham, kierownik projektu Civic Tourer

 

Stworzony w Europie z przeznaczeniem na tutejszy rynek


Podobnie jak Honda Aerodeck oraz obecna generacja modelu Civic, nowy Civic Tourer produkowany będzie w otwartej w 1985 roku, brytyjskiej fabryce Hondy – Honda of the UK Manufacturing Ltd. (HUM) w Swindon. Stanowi ona ważne ogniwo sieci produkcyjnej koncernu, czego potwierdzeniem są liczne nagrody i wyróżnienia przyznawane pojazdom produkowanym tam głównie na europejski rynek.

Zajmująca powierzchnię 1,5 miliona metrów kwadratowych fabryka HUM to zakład produkcyjny, w którym oprócz finalnego produktu, wytwarzane są jego kluczowe komponenty. Przed powstaniem kompletnego pojazdu, wykonuje się tam m. in. odlewy podzespołów, montowany jest silnik, wytłaczane, łączone i lakierowanie są elementy nadwozia. W fabryce tej produkuje się również silnik 1.6 i-DTEC do modelu Civic Tourer, przeznaczony wyłącznie na rynek europejski. Budowa dedykowanej linii produkcyjnej dowodzi jak ogromne znaczenie dla europejskich planów Hondy ma ta nowa wysokoprężna jednostka napędowa. Na nowej linii produkcyjnej może powstawać nawet do 500 silników Diesla dziennie, bowiem pracuje ona w systemie dwuzmianowym, umożliwiając powstanie nowej jednostki napędowej 1.6 i-DTEC lub 2.2 i-DTEC co 138 sekund.

 

Grupa docelowa

Civic Tourer to odpowiedź Hondy na zmiany na europejskim rynku. Ostatnimi laty sektor kombi segmentu C ustabilizował się, a w przyszłości prognozuje się jego wzrost. Przed rozpoczęciem prac nad modelem Civic Tourer, przeprowadzono wnikliwe badania potrzeb klientów zainteresowanych zakupem pojazdu z nadwoziem kombi. Wyniki badań pozwoliły wyodrębnić dwie zasadnicze grupy potencjalnych nabywców – rodziny z młodszymi dziećmi, użytkujące dotychczas modele z niższych segmentów oraz rodziców dzieci pełnoletnich, którzy po ich wyprowadzce poszukują mniejszego samochodu niż użytkowany dotychczas.

 

Wybierając samochód, obie grupy klientów zwracały uwagę na:

  • wielkość bagażnika

  • praktyczne rozwiązania ułatwiające przewóz różnego rodzaju bagaży

  • przestronne i wygodne wnętrze zarówno dla kierowcy jak i pasażerów

  • łatwość manewrowania

  • dobre osiągi i niskie zużycie paliwa

 

Ponadto osoby planujące „przesiadkę” z modeli segmentu D oczekiwały wysokiego poziomu wyposażenia i wygody.

 

DYNAMICZNY PROJEKT I STYLISTYKA

 

  • Oryginalna interpretacja stylistyki 5-drzwiowej wersji modelu Civic

  • Sportowa stylistyka

  • Opływowe, aerodynamiczne kształty

Stylistycznie Honda Civic Tourer 2014 posiada wiele cech wspólnych z 5-drzwiową wersją modelu Civic. Widać to w aerodynamicznych liniach starannie dopracowanego nadwozia, które odpowiada za dynamiczny i elegancki wygląd pojazdu. Obie wersje łączy stylistyka przedniej części nadwozia – takiej jak w pięciodrzwiowej wersji modelu Civic po face liftingu na rok 2014 (m.in. odświeżona stylistyka przedniego zderzaka). Honda Civic Tourer zachowuje również elegancki klimat wnętrza wersji 5-drzwiowej, zintegrowane tylne klamki, ciemne osłony rantów nadkoli oraz nowe, srebrno-czarne, 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich.

Mimo pokrewieństwa z wersją pięciodrzwiową, Honda Civic Tourer posiada własną tożsamość stylistyczną. Mowa tu między innymi o wyrazistej linii rozciągniętej miedzy przednim i tylnym słupkiem, która tworzy płynny, dynamiczny zarys dachu.

Projektanci wiele uwagi poświęcili nowatorskiej stylizacji tylnej części pojazdu, pracując nad rozwiązaniem zapewniającym design na najwyższym poziomie. Powierzchnię przeszklenia rozciągnięto na płaszczyznę ostatniego słupka oraz podniesiono linię okna w tylnych drzwiach (o 17mm w porównaniu z wersją 5-drzwiową), co pozwoliło stworzyć śmiały, a zarazem elegancki kontur bocznej części nadwozia.

„Już na pierwszy rzut oka widać, że Civic Tourer wyglądem nie przypomina typowego kombi, bowiem debiutujące ostatnio modele charakteryzuje bardzo podobna stylistyka, z którą Civic Tourer ma niewiele wspólnego.” Adrian Killham, kierownik projektu Civic Tourer

Dopracowane, dynamiczne nadwozie skrywa bardzo przestronne i niezwykle funkcjonalne wnętrze. Kabina Hondy Civic Tourer stanowi zgrabne połączenie sportowego stylu oraz elegancji i uwzględnia modyfikacje wprowadzone w zmodyfikowanej ostatnio, 5-drzwiowej wersji modelu, tzn. białe przeszycia m.in. na kole kierownicy i fotelach, eleganckie czarne przełączniki w panelu audio i kierownicy oraz nowe, plastikowe, chromowane obwódki otworów wentylacyjnych.

Opracowanie idealnych właściwości aerodynamicznych było dla zespołu inżynierskiego równie istotne co stworzenie indywidualnej tożsamości stylistycznej modelu Civic Tourer. Dobre właściwości aerodynamiczne to jedno z kluczowych założeń konstrukcyjnych wersji 5-drzwiowej, a w modelu Civic Tourer inżynierom udało się jeszcze obniżyć współczynnik oporu powietrza. Cel ten osiągnięto miedzy innymi przy wykorzystaniu tylnego spojlera oraz spojlerów bocznych, dzięki czemu Honda Civic Tourer emituje do atmosfery zaledwie 99 g CO2 na kilometr*.

„W moim odczuciu, najlepszą cechą tego modelu jest synergia funkcjonalności, wszechstronności oraz dynamiki.” Adrian Killham, kierownik projektu Civic Tourer 

 

NAJBARDZIEJ PRZESTRONNE I FUNKCJONALNE WNĘTRZE W SEGMENCIE

 

  • Wyjątkowa funkcjonalność i wszechstronność

  • Najbardziej pojemny bagażnik w segmencie

  • Schowek pod podłogą przedziału bagażowego

  • System „Magic Seats”

 

Dopracowane, dynamiczne nadwozie Hondy Civic Tourer skrywa bardzo przestronne i niezwykle funkcjonalne wnętrze.

 

Honda Civic Tourer to najbardziej kompaktowe kombi w segmencie C, bowiem wersja ta jest jedynie o 235 mm dłuższa od 5-drzwiowej odmiany modelu Civic. Mimo tego, Civic Tourer oferuje najbardziej pojemny bagażnik w swojej klasie. Przy podniesionych oparciach przedział bagażowy pomieści 624 litrów ładunku (pomiar do wysokości rolety bagażnika), co pozwala na transport trzech dużych walizek przy zaciągniętej rolecie. Po złożeniu siedzeń, pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1668 litrów (pomiar do linii dachu).

 

Szerokie, niskie nadwozie Hondy Civic Tourer skrywa jedną z najbardziej przestronnych kabin w segmencie C (1431 mm między przednimi fotelami na wysokości ramion oraz 795 mm między oparciem fotela kierowcy a siedziskiem tylnego fotela). Nadwozia obu wersji nadwoziowych - Tourer i 5-drzwiowej - zachowują identyczną wysokość i szerokość, ale dzięki nieco podwyższonej linii dachu, ta pierwsza oferuje więcej przestrzeni nad głowami pasażerów zasiadających w tylnych rzędzie foteli.

 

 

CIVIC TOURER

Civic (5 drzwi)

Wymiary dł. x szer. x wys. (mm)

4535/1770/1480*

4300/1770/1470

Pojemność bagażnika

Oparcia podniesione, pomiar do wysokości rolety bagażnika (litry)

624*

477

oparcia złożone, pomiar do linii dachu (litry)

1668*

1378

Wysokość progu załadunkowego (mm)

565*

702

 

*Dane wewnętrzne firmy Honda

Na wzór wersji 5-drzwiowej, zbiornik paliwa w modelu Civic Tourer umieszczono centralnie pod przednimi fotelami, dzięki czemu wnętrze jest niezwykle przestronne i umożliwia zastosowanie systemu „Magic Seats”.

Innowacyjne tylne siedzenia "Magic Seats" w nowej Hondzie Civic Tourer składają się na wiele sposobów, pozwalając użytkownikowi dopasować przestrzeń w kabinie pasażerskiej do swoich indywidualnych potrzeb. Oparcia tylnej kanapy można łatwo złożyć jednym ruchem, tworząc płaską powierzchnię bagażową, której podłoga została w tym celu nieco podwyższona. Siedziska tylnych foteli mogą zostać również uniesione, co umożliwia transport wysokich przedmiotów. Ponadto, dzięki funkcji składania oparcia tylnej kanapy w proporcjach 60:40, istnieje wiele konfiguracji przewozu osób i bagaży oraz wykorzystania przedziału bagażowego, jeśli na przykład dostęp od strony klapy bagażnika jest utrudniony.

Honda Civic Tourer posiada wiele praktycznych rozwiązań, które znacznie poprawiają wygodę użytkowania oraz funkcjonalność modelu. Jako osłonę przedziału bagażowego zastosowano tradycyjną roletę, którą można zdemontować podczas transportu większych ładunków.

„Pod podłogą bagażnika, przy zderzaku, udało się wygospodarować specjalną wnękę, którą można wykorzystać do przewozu zdemontowanej rolety lub jako kolejny schowek, np. na parasol.” Adrian Killham, kierownik projektu Civic Tourer

Pod podłogą bagażnika Hondy Civic Tourer znajduje się znany z wersji 5-drzwiowej, dwupoziomowy schowek, jednak podłogę w kombi poprowadzono wyżej, dzięki czemu ma on teraz nie 75 ale 117 litrów pojemności. Po podniesieniu pokrywy schowka, w bagażniku zmieszczą się dwie skrzynie transportowe lub, po umieszczeniu pokrywy w najniższym położeniu, przedmioty o wysokości do 1 metra.

Ponadto próg bagażnika obniżono do wysokości podłogi (565 mm), co znacznie ułatwia załadunek i rozładunek bagażu.

 

Dane techniczne bagażnika wersji kombi (mm)

Civic Tourer

Ford Focus

Opel Astra

VW Golf

Skoda Octavia

Toyota Auris

Wysokość progu

565

590

625

642

640

611

Maksymalna wysokość otworu bagażnika

744

761

737

674

690

708

Maksymalna szerokość otworu bagażnika

1032

1089

1020

1030

1035

958

Maksymalna szerokość przewożonego ładunku

1449

1160

1034

1270

1545

1460

 

Pojazd jest standardowo wyposażony w relingi dachowe, do których w prosty sposób można przymocować bagażnik lub boks dachowy.

 

 

 

WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE, KOMFORT I PROWADZENIE

 

  • Pierwszy seryjny model z systemem adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia

  • Testy w rzeczywistych warunkach drogowych

  • „Dojrzała dynamika”

  • Stabilna jazda z dużymi prędkościami

System adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia to rozwiązanie, które nigdy wcześniej nie było stosowane w seryjnym modelu Hondy. System automatycznie dostosowuje siłę tłumienia tylnych amortyzatorów do warunków jazdy, co poprawia stabilność i komfort niezależnie od obciążenia pojazdu oraz warunków drogowych. System może pracować w trzech trybach – komfortowym, standardowym i dynamicznym, zapewniając świetne właściwości jezdne zarówno na autostradzie jak i na krętej, górskiej drodze.

Amortyzatory wyposażone są w zawory elektromagnetyczne, które sterują przepływem oleju, tym samym regulując siłę tłumienia. Aby uzyskać optymalną charakterystykę tłumienia i komfort jazdy, jednostka sterująca ECU wykonuje obliczenia ruchu nadwozia oparte na sygnałach ze zintegrowanego czujnika rejestrującego odchylenia w trzech płaszczyznach. Jednostka sterująca ECU wykorzystuje informacje dostarczone poprzez magistralę CAN-BUS, a następnie, po analizie danych, odpowiednio koryguje charakterystykę tłumienia.

Jeśli wybrany zostanie tryb Comfort, wyjściowe ustawienie charakterystyki tłumienia sprawiają, że układ zawieszenia pracuje bardziej miękko. Po wybraniu opcji Dynamic, amortyzatory utwardzają się, co zachęca do bardziej dynamicznej jazdy. Niezależnie od wybranego trybu, system adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia zawsze dostosowuje siłę tłumienia do stylu jazdy kierowcy oraz warunków jazdy.

System adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia, który zadebiutuje w pojeździe seryjnym, przygotowany był specjalnie z myślą o klientach modelu Civic Tourer. Mimo iż jest to jedno z najnowocześniejszych tego typu rozwiązań w segmencie C, ma ono być szeroko dostępne.

„Wielu klientów z pewnością doceni wyraźną poprawę jakości i komfortu prowadzenia dzięki zastosowaniu tak zaawansowanych rozwiązań technicznych w zawieszeniu.” Adrian Killham, kierownik projektu Civic Tourer

Ponieważ Honda Civic Tourer powstała z myślą o klientach ze Starego Kontynentu, model poddano rygorystycznym testom w różnorodnych i często bardzo trudnych europejskich warunkach jazdy. Głównym celem inżynierów było opracowanie przewidywalnej, komfortowej i bezpiecznej charakterystyki prowadzenia, którą określono mianem „Dojrzałej dynamiki”.

„Mieliśmy jasno określony cel, którym było opracowanie „dojrzałej dynamiki” zapewniającej pewną, przewidywalną, komfortową i bezpieczną charakterystykę prowadzenia. Chcieliśmy aby układ zawieszenia idealnie wybierał wszelkie nierówności.”

John Hargreaves, kierownik projektu podwozia modelu Civic Tourer

 

Konstrukcję przedniego zawieszenia kół (opartą na kolumnach McPhersona) oraz tylną belkę skrętną, Honda Civic Tourer dzieli z 5-drzwiową wersją modelu Civic. Modyfikacji poddano tu jednak charakterystykę tłumienia przednich amortyzatorów, co pozwoliło poprawić komfort jazdy.

Pod kątem nowego modelu zmodyfikowano również charakterystykę pracy układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), dzięki czemu samochód prowadzi się równie przewidywalnie zarówno na krętej, wąskiej drodze, jak i na autostradzie, dając kierowcy poczucie pewności i bezpieczeństwa.

Bardzo wiele uwagi poświęcono również wypracowaniu wysokiego poziomu stabilności podczas jazdy z dużą prędkością, co znacznie poprawia poczucie bezpieczeństwa. Kluczem do sukcesu okazało się tu zwiększenie sztywności nadwozia, co osiągnięto poprzez dodanie nowych, tylnych słupków oraz dopracowanie takich elementów tylnej części nadwozia, jak pokrywa bagażnika, boczne spojlery tylnego okna czy niewidocznego z zewnątrz, dolnego panelu podwozia.

„Część elementów pojazdu poddano modyfikacjom, dzięki czemu nawet podczas jazdy z bardzo dużą prędkością przód i tył pojazdu zachowuje się stabilnie i przewidywalnie.” John Hargreaves.

 

WYDAJNE UKŁADY NAPĘDOWE

 

  • Nowa generacja układów napędowych o niskim poziome emisji CO2 (od 99g/km)* 

  • Do wyboru silnik 1.6 i-DTEC lub 1.8 i-VTEC

  • Technologie poprawiające wydajność – system automatycznego zatrzymywania silnika na postoju (Idle Stop) standardowo montowany w wersji z przekładnią manualną

Decydując się za nakup Hondy Civic Tourer, klienci mogą wybrać wersję wyposażoną w nowy silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC lub benzynową jednostkę 1.8 i-VTEC.

1.6 i-DTEC – najlżejszy silnik Diesla w swojej klasie
Nowy silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC to pierwsza w Europie jednostka z serii Earth Dreams Technology. Głównym założeniem konstrukcyjnym nowej generacji jednostek Earth Dreams Technology jest osiągnięcie imponującego kompromisu pomiędzy zapotrzebowaniem na paliwo i osiągami, co z pewnością ma miejsce w przypadku modelu Civic Tourer. Najlżejszy silnik w tej klasie generuje do 300 Nm momentu obrotowego oraz emituje poniżej 99g CO2 na kilometr*.

Dzięki zastosowaniu aluminiowej głowicy cylindrów oraz otwartego, aluminiowego bloku cylindrów udało się zredukować masę całkowitą o 47 kilogramów w stosunku do jednostki 2.2 i-DTEC. Poszczególne komponenty silnika zostały zoptymalizowane w celu uzyskania niewielkich rozmiarów oraz niskiej wagi. W dalszym obniżeniu masy jednostki pomogły też zaawansowane technologie produkcyjne. W porównaniu z silnikiem 2.2 i-DTEC zmniejszono grubość ścian cylindra z 9 do 8 mm, co w przypadku jednostki wysokoprężnej jest zabiegiem zupełnie wyjątkowym. Dodatkowo, w silniku o pojemności 1,6 litra inżynierowie zastosowali lżejsze tłoki i korbowody. Jednostka ta jest również oferowana w najnowszej Hondzie CR-V oraz w modelu Civic w wersji 5-drzwiowej.

1.8 i-VTEC – sprawdzona jednostka benzynowa
Hondę Civic Tourer będzie można zamówić z silnikiem 1.8 i-VTEC w wersji z przekładnią manualną lub automatyczną. Jednostka ta emituje do atmosfery od 148 g* CO2 na kilometr i wykorzystuje system zmiennych faz rozrządu VTEC. Motor ten projektowano jako część niezawodnego, taniego w obsłudze serwisowej układu napędowego. Rozruch silnika jest szybki i pewny, zmiany biegów łagodne, a kontrolowanie mocy łatwe i przewidywalne. Przyspieszanie i hamowanie silnikiem odbywa się płynnie, zarówno w ruchu miejskim, jak i na podmiejskiej drodze. To samo ma miejsce w czasie jazdy autostradowej.

System automatycznego zatrzymywania silnika na postoju (Idle Stop) standardowo montowany w wersji z przekładnią manualną
Nowa Honda Civic Tourer wykorzystuje unikalny system Eco Assist, który pomaga kierowcy oszczędzać paliwo, działając w oparciu o założenie, iż że różnice w stylu jazdy powodują odchylenia zużycia paliwa sięgające 15%. Asystent Eco wykorzystuje podświetlenie tła prędkościomierza, aby poinformować kierowcę, jak aktualny styl jazdy przekłada się na poziom zużycia paliwa przez samochód. Przy spokojnej jeździe prędkościomierz podświetlany jest na kolor zielony. Natomiast zmiany koloru na biało-zielony będą pojawiały się w czasie delikatnego przyspieszania lub hamowania, sygnalizując niewielkie przekroczenie optymalnego zakresu pracy. Białe podświetlenie pojawi się w czasie dynamicznego przyspieszania i hamowania. Dodatkowo system wzbogacono o ekonomiczny tryb jazdy ECON.

Po jego aktywacji sterowanie przepustnicą będzie odbywało się w taki sposób, by zmiany momentu obrotowego silnika następowały łagodniej, a pojazd zużywał mniej paliwa.

Aby dodatkowo ograniczyć zużycie paliwa w modelu Civic Tourer, wersje z przekładnią manualną są standardowo wyposażane w system automatycznego zatrzymywania silnika na postoju (Idle Stop). Dzięki jego dyskretnej pracy, w układzie napędowym z silnikiem wysokoprężnym możliwa jest redukcja emisji CO2 o 5 g/km. Gdy kierowca zatrzyma pojazd, wybierze bieg jałowy i zwolni pedał sprzęgła, Idle Stop automatycznie zatrzyma silnik, a gdy pedał sprzęgła zostanie naciśnięty w celu wybrania przełożenia, system automatycznie uruchomi jednostkę napędową. O pracy systemu Idle Stop informuje lampka na desce rozdzielczej, a do jego dezaktywacji służy specjalny przycisk.

 

SILNIK

 

1.6 i-DTEC

(manual) Comfort

 

1.8 i-VTEC (manual)

Comfort

 

1.8 i-VTEC (automat)

Comfort

 

4 zawory na cylinder

Średnica cylindra x skok tłoka

mm

76 x 88

81 x 87,3

Pojemność skokowa

cm3

1597

1798

Stopień sprężania

16

10,6

Moc maksymalna (silnik)

kW/KM

88 / 120

104 / 142

przy obr./min.

4000

6500

174

4300

Maks. moment obrotowy (silnik)

Nm

300

przy obr./min.

2000

Paliwo

olej napędowy

benzyna bezołowiowa 95

Prędkość maksymalna (km/h)

195

210

205

Przyspieszenie od 0 do100 km/h

10,1

9,2

10,9

Zużycie paliwa

Cykl miejski (l/100km)

4,2

7,7

8,9

Cykl pozamiejski (l/100km)

3,6

5,3

5,2

Cykl mieszany (l/100km)

3,8

6,2

6,5

Emisja CO2 (g/km)

99

146

153


 

WYSOKI POZIOM BEZPIECZEŃSTWA

 

  • Filozofia „Safety for Everyone”

  • Najwyższy poziom bezpieczeństwa na co dzień

  • Nowe rozwiązania: zaawansowane systemy bezpieczeństwa aktywnego

  • Inne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa aktywnego i biernego

Filozofia „Safety for Everyone”
Zaangażowanie Hondy w poprawę poziomu bezpieczeństwa odzwierciedla filozofia „Safety for Everyone”, której celem jest zapewnienie wysokiego poziomu ochrony kierowcy, pasażerów, pieszych oraz innych użytkowników dróg. Honda stosuje najnowsze rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa aktywnego i biernego aby skutecznie zapobiegać wypadkom drogowym lub co najmniej ograniczyć ich skutki.

Honda Civic Tourer została wyposażona w ten sam pakiet rozwiązań i systemów bezpieczeństwa co 5-drzwiowa wersja modelu Civic, dzięki czemu model ten spełnia wymagania potrzebne do uzyskania 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa na co dzień
Podobnie jak w przypadku innych modeli marki Honda, bezpieczeństwo było jednym z kluczowych kryteriów podczas tworzenia koncepcji modelu Civic Tourer. Szczególnie wiele uwagi poświęcono integracji najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa aktywnego (Advanced Driving Assist Systems). W rezultacie Honda Civic Tourer korzysta z dobrodziejstw najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa aktywnego, które zapewniają najwyższy poziom ochrony podczas codziennej eksploatacji pojazdu. Rozwiązania te mają być przystępne cenowo i szeroko dostępne dla klientów z segmentu C.

Systemy bezpieczeństwa są aktywne niezależnie od tego czy użytkownik podwozi akurat dzieci do szkoły, przeciska się przez zatłoczone ulice centrum miasta czy pędzi po autostradzie. Ich zadaniem jest zapobieganie kolizjom, a jeśli okaże się to niewykonalne, ograniczanie ich skutków.

Nowe rozwiązania: zaawansowane systemy bezpieczeństwa aktywnego
Nowoczesne systemy bezpieczeństwa firmy Honda wykorzystują zaawansowane urządzenia, takie jak kamera, radar czy lidar (radar laserowy). Na pokładzie Hondy Civic Tourer znalazło się miejsce zarówno dla tych jak i wielu innych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa aktywnego, dzięki czemu pojazd oferuje bardzo wysoki poziom ochrony kierowcy i pasażerów w każdych warunkach drogowych.

 

System aktywnego hamowania w ruchu miejskim (City-Brake Active system)**
System, który ma zapobiegać lub łagodzić skutki kolizji przy małych prędkościach, wykorzystuje czujnik laserowy skanujący drogę przed pojazdem. W razie wykrycia bezpośredniego zagrożenia kolizją, system CBAS automatycznie przyhamowuje pojazd. System aktywnego hamowania w ruchu miejskim działa przy niskich prędkościach jazdy (do 32 km/h) i potrafi wykrywać samochody osobowe lub ciężarowe.

Gdy system aktywnego hamowania w ruchu miejskim wykryje zagrożenie kolizją, informuje o tym kierowcę przy pomocy ostrzegawczych sygnałów dźwiękowych i wizualnych.

Jeśli system wykryje ryzyko kolizji, automatycznie wykona hamowanie wstępne, a następnie uruchomi hamulce samochodu wykorzystując pełną wydajność układu hamulcowego. Kierowca może dezaktywować system tylko podczas postoju. System aktywuje się automatycznie po każdorazowym włączeniu zapłonu.

System ostrzegania przed kolizją (Forward Collision Warning)
Przy pomocy wielofunkcyjnej kamery system wykrywa ryzyko najechania na pojazd (samochód osobowy lub ciężarowy) znajdujący się bezpośrednio przed Hondą Civic Tourer. System jest aktywny przy prędkości od 15 km/h, a po wykryciu zagrożenia wysyła ostrzegawcze sygnały wizualne i dźwiękowe. Kierowca ma możliwość ustalenia zadanej odległości o pojazdu poprzedzającego oraz może w każdej chwili dezaktywować system.

System automatycznych świateł drogowych (High-Beam Support System)
System działa przy prędkości powyżej 40km/h, automatycznie włączając lub wyłączając światła drogowe zależnie od ruchu na drodze. System potrafi wykryć samochody osobowe, ciężarówki oraz jednoślady poruszające się w tym samym lub przeciwnym kierunku co Honda Civic Tourer, uwzględniając przy tym stopień doświetlenia drogi. System można w każdej chwili dezaktywować.

System ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (Lane Departure Warning)
System LDW wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do śledzenia poziomych oznaczeń pasów ruchu na drodze. Jeśli pojazd zacznie opuszczać swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, system poinformuje o tym kierowcę przy pomocy dźwiękowych i wizualnych sygnałów ostrzegawczych. System działa przy prędkości powyżej 64km/h na odcinkach dróg o minimalnym promieniu skrętu wynoszącym 250 metrów. System można w każdej chwili dezaktywować.

System rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition System)
Podczas jazdy do przodu system TSR wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do wykrywania znaków drogowych, które - po ich minięciu - prezentowane są na wielofunkcyjnym wyświetlaczu i-MID.

System potrafi wykrywać okrągłe znaki ograniczające prędkość oraz dotyczące zakazu wyprzedzania innych pojazdów. Możliwe jest również wyświetlenie dwóch znaków drogowych obok siebie. Po prawej stronie wyświetlane są zawsze ograniczenia prędkości, a po lewej znaki związane z zakazem wyprzedzania lub ograniczeniem prędkości przekazujące dodatkową informację, np. o warunkach pogodowych w jakich obowiązuje dane ograniczenie prędkości.

System TSR potrafi również wykryć, czy ustawiony przy drodze znak odnosi się do pojazdów osobowych, dzięki czemu wyświetlane są tylko właściwe znaki. Oznacza to, iż system pomija ograniczenia prędkości dla pojazdów ciężarowych. Komunikaty systemu TSR zawsze dostępne są na odpowiedniej stronie wielofunkcyjnego wyświetlacza i-Mid lub mogą być prezentowane pod standardowym ekranem zespołu zegarów.
 

System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (Blind Spot Information)
System BSI aktywuje się przy prędkości powyżej 20 km/h i przy pomocy wiązki radarowej automatycznie monitoruje martwe pole widzenia kierowcy, ostrzegając go przed potencjalnym zagrożeniem. System potrafi wykryć samochody osobowe oraz ciężarowe i wspomaga kierującego podczas wyprzedzania, włączania się do ruchu i zmiany pasa.

Jeśli w martwym polu kierowcy znajdzie się inny pojazd, system przekazuje taką informację kierującemu przy pomocy ostrzegawczego sygnału wizualnego wyświetlanego w lusterku zewnętrznym. Ostrzeżenie wysyłane jest do chwili zniknięcia pojazdu z martwego pola. Jeśli w martwym polu został wykryty pojazd, a kierowca Hondy Civic Tourer włączy kierunkowskaz sygnalizując zamiar zmiany pasa ruchu skrętu, system wyśle kierującemu migający sygnał ostrzegawczy oraz dodatkowy sygnał dźwiękowy, informując go o potencjalnym ryzyku kolizji.

System można w dezaktywować po uprzednim zatrzymaniu pojazdu.

System ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania (Cross Traffic Monitor)
System CTM wykorzystuje tylne czujniki radarowe do wykrywania nadjeżdżających pojazdów podczas cofania. Kierunek, z którego nadjeżdża inny pojazd, wyświetlany jest na ekranie tylnej kamery cofania lub - przy pomocy strzałek - na wielofunkcyjnym wyświetlaczu i-MID wraz z ostrzegawczymi sygnałami dźwiękowymi. System, który potrafi wykryć samochody osobowe i ciężarowe poruszające się z prędkością nieprzekraczającą 25 km/h można dezaktywować po uprzednim zatrzymaniu pojazdu.

 

Tempomat adaptacyjny (ACC)**
Tempomat adaptacyjny ACC pozwala zaprogramować prędkość jazdy oraz odległość pomiędzy Hondą Civic Tourer, a pojazdem ją poprzedzającym. Jeśli zadany dystans się zmniejszy, system automatycznie wytraci prędkość. Jeśli konieczne będzie bardziej gwałtowne hamowanie, system wyśle ostrzegawcze sygnały wizualne i dźwiękowe aby wywołać odpowiednią reakcję kierowcy.

System ograniczający skutki kolizji (CMBS)**
System CMBS monitoruje odległość od pojazdu poprzedzającego (osobowego lub ciężarowego) i ostrzega kierowcę o zagrożeniu kolizją, a także zmniejsza prędkość zderzenia, gdy kolizji nie da się już uniknąć.

 * Dostępne zależnie od opcji i wyposażania
** System aktywnego hamowania w ruchu miejskim oraz system ograniczający skutki kolizji (CMBS) / Adaptacyjny tempomat (ACC) są dostępne wymiennie, zależnie od wersji wyposażenia pojazdu


INNE ROZWIĄZANIA Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA


Honda Civic Tourer korzysta z szerokiej gamy systemów bezpieczeństwa dostępnych w 5-drzwiowej wersji modelu Civic, takich jak:

System kontroli stabilności jazdy (VSA)
System VSA został zaprojektowany, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu kontroli nad samochodem w ostrych zakrętach, w czasie przyspieszania i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół oraz sterowanie mocą silnika.

Układ zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS) oraz system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu (ESS)
Honda Civic Tourer wyposażona jest w układ ABS obsługiwany przez zintegrowany modulator VSA, który zarządza również pracą systemu elektronicznego rozdziału sił hamowania (EBD) pozwalającego dostosować siły hamowania kół przedniej i tylnej osi tak, aby zatrzymywanie samochodu przebiegało z maksymalną stabilnością i skutecznością.

Pojazd wyposażono również w system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu (ESS), który w momencie zdecydowanego i gwałtownego hamowania automatycznie włącza światła awaryjne (kierunkowskazy), które zaczynają migać z dużą częstotliwością, ostrzegając pojazdy jadące z tyłu o niebezpieczeństwie. Działanie to ma na celu ograniczenie ryzyka kolizji.

Struktura nadwozia typu ACE (Advanced Compatibility Engineering)
Zaprojektowana w ośrodku rozwojowo-badawczym Hondy w Tochigi, struktura nadwozia Advanced Compatibility Engineering (ACE) jest już dobrze znanym elementem poprawiającym bezpieczeństwo bierne pojazdów Hondy. Struktura ACE zapewnia pasażerom maksymalne bezpieczeństwo w razie wypadku w rzeczywistych warunkach drogowych. Wielokątna struktura przedniej części nadwozia została zaprojektowana tak, aby zapobiec deformacji kabiny, rozpraszając energię zderzenia z dala od przedziału pasażerskiego poprzez liczne elementy przyjmujące na siebie siłę uderzenia. Struktura ACE redukuje jednocześnie ryzyko pionowego i poprzecznego niewspółosiowego ustawienia samochodów biorących udział w zderzeniu, co jest szczególnie istotne w przypadku czołowego zderzenia pojazdów o różnej wysokości, masie i sztywności nadwozia.

Struktura nadwozia ACE zapewnia wyraźną poprawę bezpieczeństwa pasażerów w przypadku kolizji czołowej. Tworzy ją sieć połączonych elementów strukturalnych, które równomiernie rozpraszają siły uderzenia na całej powierzchni przedniej części pojazdu. Taki układ pozwala zminimalizować ryzyko deformacji kabiny pasażerskiej, a także pomaga ograniczyć siły działające na drugi pojazd biorący udział w zderzeniu.

Ochrona pieszych
W nowej Hondzie Civic Tourer zastosowano również wiele rozwiązań konstrukcyjnych mających na celu ochronę pieszych. Badania dowodzą, iż zastosowanie tych rozwiązań w znaczący sposób zwiększa szanse pieszego na przeżycie wypadku. Do elementów tych należą osie ramion wycieraczek łamiące się w razie kolizji z pieszym, mocowania błotników przednich absorbujące energię uderzenia, łatwo odkształcalna konstrukcja zawiasów maski silnika oraz pusta przestrzeń bezpośrednio pod powierzchnią maski silnika, co umożliwia jej łatwą deformację.

Pasy bezpieczeństwa
Honda Civic Tourer posiada trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich pięciu fotelach – te z przodu są dodatkowo wyposażone w dwustopniowe napinacze z ogranicznikami siły napięcia. Mocowania ISOFIX umieszczone na tylnych siedzeniach pozwalają poprawnie zainstalować fotelik dziecięcy.

Ponadto Honda Civic Tourer posiada również innowacyjny system przypominający o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa przez wszystkich pasażerów. Po uruchomieniu silnika, czujnik obciążenia przedniego fotela wykrywa czy siedzi tam pasażer. Jeśli kierowca lub pasażer nie zapięli jeszcze pasów bezpieczeństwa, na wyświetlaczu zespołu zegarów pojawia się sygnał o niezapiętych pasach oraz włącza się przypominający sygnał dźwiękowy.

Standardem we wszystkich wersjach są czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz pełnowymiarowe kurtyny powietrzne.


 

 

AKCESORIA


 

  • Szeroki wybór zestawów akcesoryjnych lub indywidualnych opcji pozwalających dostosować zakupiony pojazd do własnych potrzeb i upodobań

  • Nawigacja z ekranem dotykowym

  • Praktyczne opcje i rozwiązania zwiększające funkcjonalność

Nabywca Hondy Civic Tourer może wybrać jeden z zestawów akcesoryjnych lub licznych opcji indywidualnych, które pozwalają dostosować zakupiony pojazd do własnych potrzeb i upodobań.

ZESTAWY AKCESORYJNE

Zestaw sportowy
Bardziej dynamiczny wygląd nadwozia gwarantują przednie, boczne i tylne nakładki sportowe wykończone strukturą imitującą włókno węglowe oraz opcjonalne 18-calowe felgi Hydrogen wykonane ze stopu metali lekkich.

Zestaw transportowy
Idealna oferta dla osób często przewożących bagaże lub specjalistyczny sprzęt. W skład zestawu wchodzi między innymi siatka oddzielająca ładunek, dedykowane elementy dekoracyjne przedziału bagażowego, boczna siatka do segregacji ładunku oraz taca bagażnika z przegrodami. Zestaw transportowy dodatkowo poprawia funkcjonalność największego w tej klasie bagażnika Hondy Civic Tourer.

Zestaw komfortowy
Pakiet dedykowanych akcesoriów zaprojektowanych z myślą o ochronie pojazdu przed negatywnym wpływem czynników atmosferycznych oraz skutkami ogólnego zużycia. W skład pakietu wchodzą listwy progowe, chlapacze oraz boczne listwy ochronne w kolorze nadwozia, chroniące przed otarciami, błotem i piaskiem, a także opcjonalne 17-calowe felgi Cobalt ze stopu metali lekkich.

Zestaw aerodynamiczny
Elementy wzbogacające dynamiczną stylistykę pojazdu, takie jak przedni zderzak Aero, tylny fartuch idealnie uzupełniający stylizację przedniego zderzaka oraz dostępne w opcji, pięcioramienne, aluminiowe felgi Argon o przekątnej 17 lub 18 cali.

Zestaw stylistyczny
Szeroki wachlarz stylowych detali dodających Hondzie Civic Tourer indywidualnego charakteru, takich jak ozdobna listwa klapy bagażnika, sportowa pokrywa wlewu paliwa, ozdobne obudowy lusterek zewnętrznych i wlotów powietrza oraz sportowa osłona chłodnicy (wszystko pokryte metalizowanym lakierem matowym). W opcji dostępne są również 18-calowe felgi Krypton wykonane ze stopu metali lekkich.

AKCESORIA INDYWIDUALNE

Nawigacja z ekranem dotykowym
Nabywca Hondy Civic Tourer może zamówić wybrany egzemplarz z opcjonalną nawigacją Honda SD, ekranem dotykowym WVGA o przekątnej 6,1 cala, obsługą komend głosowych i menu dostępnym w 12 językach. System nawigacji precyzyjnie określa pozycję pojazdu, a oferowane mapy obejmują terytorium 34 państw Unii Europejskiej i mogą być aktualizowane przy pomocy karty SD. System oferuje również funkcję bezprzewodowej obsługi telefonu Bluetooth HFT z wbudowanym mikrofonem i opcją strumieniowania audio.

Ponadto w opcji dostępne są również tylne i przednie czujniki parkowania.

Felgi ze stopu metali lekkich
Nabywca Hondy Civic Tourer może wybierać wśród pięciu modeli felg ze stopu metali lekkich:

  • ‘Argon’ – 17 lub 18-calowe matowe obręcze z czarnymi elementami dekoracyjnymi

  • ‘Cobalt’ – 17-calowe chromowane obręcze

  • ‘Radium’ – 17-calowe obręcze ze srebrnymi elementami dekoracyjnymi

  • ‘Hydrogen’ – 18-calowe obręcze ze srebrnymi elementami dekoracyjnymi oraz centralną osłoną

wykonaną w konwencji elementów z włókna węglowego

  • ‘Krypton’ – 18-calowe obręcze z czarnymi elementami dekoracyjnymi oraz centralną osłoną
    wykonaną w konwencji elementów z włókna węglowego

Praktyczne akcesoria
Chcąc zwiększyć funkcjonalność zakupionego egzemplarza Hondy Civic Tourer, nabywca może zamówić szereg praktycznych akcesoriów opcjonalnych, takich jak stały lub demontowalny hak holowniczy dopasowany do stylistyki pojazdu oraz umożliwiający bezpieczne wykorzystanie jego pełnych możliwości holowniczych. Dzięki zaprojektowaniu urządzenia do zastosowania w modelu Civic Tourer, po odłączeniu haka, jego elementy nośne są całkowicie niewidoczne.

Ponadto dzięki poprzeczkom dachowym i różnym uchwytom, na dachu możliwy jest bezpieczny transport sprzętu sportowego i bagażu – od nart i rowerów po dodatkowy ładunek. Rozwiązanie to pozwala wygospodarować więcej przestrzeni w kabinie i podróżować w bardziej komfortowych warunkach. Natomiast dzięki łatwej w montażu, ochronnej przegrodzie dla psa wykonanej ze wzmocnionej stali, w bagażniku będzie można bezpiecznie przewieźć ulubionego zwierzaka oraz torby podróżne.

Dodatkowym elementem stylizacyjnym nadwozia może być listwa dekoracyjna klapy bagażnika w kolorze czarnym lub w matowym odcieniu metalizowanej szarości, umieszczona pod tylnym oknem i częściowo maskująca pokrywę bagażnika.

Więcej informacji można uzyskać po adresem www.honda-accessories.eu

Pobierz aplikację Civic Tourer Accessories:

Dostępna w App Store oraz Google play


 

DANE TECHNICZNE

 

SILNIK

 

1.6 i-DTEC

(manual) Comfort

 

1.8 i-VTEC (manual)

Comfort

 

1.8 i-VTEC (automat)

Comfort

 

4 zawory na cylinder

Średnica cylindra x skok tłoka

mm

76 x 88

81 x 87,3

Pojemność skokowa

cm3

1597

1798

Stopień sprężania

16

10,6

Moc maksymalna (silnik)

kW/KM

88 / 120

104 / 142

przy obr./min.

4000

6500

174

4300

Maks. moment obrotowy (silnik)

Nm

300

przy obr./min.

2000

Paliwo

olej napędowy

benzyna bezołowiowa 95

Prędkość maksymalna (km/h)

195

210

205

Przyspieszenie od 0 do100 km/h

10,1

9,2

10,9

Zużycie paliwa

Cykl miejski (l/100km)

4,2

7,7

8,9

Cykl pozamiejski (l/100km)

3,6

5,3

5,2

Cykl mieszany (l/100km)

3,8

6,2

6,5

Emisja CO2 (g/km)

99

146

153

 

PRZENIESIENIE NAPĘDU

 

Przekładnia

Manualna

Manualna

Automatyczna

Przełożenia

1

3,642

3,142

2,666

 

2

1,884

1,869

1,534

 

3

1,179

1,303

1,066

 

4

0,869

1,054

0,76

 

5

0,705

0,853

0,551

 

6

0,592

0,727

-

 

Wsteczny

3,673

3,307

1,956

Przełożenie główne

3,571

5,333

4,437

Długość całkowita

mm

4535

Szerokość całkowita

mm

1770

Wysokość całkowita (z anteną)

mm

1480

Rozstaw osi

mm

2595

Prześwit

mm

145

Pojemność bagażnika przy podniesionych tylnych oparciach (w litrach, standard VDA)

l

624*

Pojemność bagażnika przy złożonych tylnych oparciach – pomiar do linii okien (w litrach, standard VDA)

l

1116*

Maksymalna pojemność bagażnika przy złożonych tylnych oparciach – pomiar do linii dachu (w litrach, standard VDA)

l

1668*

 

 

 

 

Masa własna

kg

1337-1430

1280-1340

1313-1380

Maksymalna dopuszczalna masa całkowita

kg

1890

1790

1830

Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem/bez hamulca

kg

1400/500

1400/500

1000/500

Pojemność zbiornika paliwa

l

50

 

* pojemność VDA (od poziomu podłogi do linii okien)

Wewnętrzne dane techniczne firmy Honda – mogą być różne zależnie od rynku zbytu



Źródło: Honda

 Pisaliśmy również
» 12 000 "125" sprzedanych przez sieć Hondy Polsce
» Dni Otwarte u dealerów motocyklowych Hondy – rozpoczęcie sezonu jazd testowych

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Honda Civic Tourer 2013 Rzym:
w lewo
Honda Civic Tourer 2013 Rzym
© Honda
Honda Civic Tourer 2013 Rzym
© Honda
Honda Civic Tourer 2013 Rzym
© Honda
Honda Civic Tourer 2013 Rzym
© Honda
Honda Civic Tourer 2013 Rzym
© Honda
Honda Civic Tourer 2013 Rzym
© Honda
w prawo
Honda Civic Tourer:
w lewo
Honda Civic Tourer
© Honda
Honda Civic Tourer
© Honda
Honda Civic Tourer
© Honda
Honda Civic Tourer
© Honda
Honda Civic Tourer
© Honda
Honda Civic Tourer
© Honda
Honda Civic Tourer
© Honda
Honda Civic Tourer
© Honda
Honda Civic Tourer
© Honda
w prawo
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |