Kontynuacja wspóÅ‚pracy jest kolejnym elementem dziaÅ‚aÅ„ komunikacyjnych japoÅ„skiego producenta skierowanych na promowanie samochodów elektrycznych oraz przeÅ‚amywanie stereotypów na ich temat. W ramach blisko dwuletniej wspóÅ‚pracy Kamila SzczawiÅ„ska wykorzystujÄ…c Nissana LEAF pierwszej generacji w realizacji swoich codziennych obowiÄ…zków udowodniÅ‚a, że pojazd zeroemisyjny może stanowić realnÄ… alternatywÄ™ dla pojazdów wyposażonych w tradycyjny silnik spalinowy.
„Każdego dnia przejeżdżaÅ‚am Nissanem LEAF blisko 200 kilometrów i nigdy nie narzekaÅ‚am na brak prÄ…du, który wieczorami po prostu uzupeÅ‚niaÅ‚am w garażu ze zwykÅ‚ego gniazdka. MuszÄ™ przyznać, że bardzo trudno byÅ‚oby mi wrócić na staÅ‚e do auta z silnikiem spalinowym. Pojazdy zeroemisyjne idealnie wpisujÄ… siÄ™ w promowane przeze mnie wartoÅ›ci zwiÄ…zane z ochronÄ… Å›rodowiska naturalnego, a dodatkowo sÄ… niezwykle komfortowe. Bardzo szybko przyzwyczaiÅ‚am siÄ™ do charakterystycznej dla nich ciszy, dynamiki oraz braku wibracji. Tym bardziej cieszÄ™ siÄ™, że przez najbliższe miesiÄ…ce bÄ™dÄ… mogÅ‚a nabijać mój licznik elektrycznych kilometrów za kierownicÄ… Nissana LEAF drugiej generacji” – powiedziaÅ‚a Kamila SzczawiÅ„ska.
Kolejna odsÅ‚ona pioniera segmentu samochodów elektrycznych przeznaczonych dla masowego odbiorcy oferuje 270 kilometrów zasiÄ™gu w cyklu mieszanym (WLTP), co umożliwia jazdÄ™ nawet przez kilka dni bez koniecznoÅ›ci Å‚adowania pojazdu. W mieÅ›cie zasiÄ™g roÅ›nie do 389 km na jednym Å‚adowaniu.
W porównaniu z pierwszÄ… generacjÄ… zwiÄ™kszeniu ulegÅ‚a również pojemność akumulatorów, do 40 kWh, liczba koni mechanicznych, do 150 KM, oraz maksymalny moment obrotowy, który obecnie wynosi 320 Nm. ZnaczÄ…co zmieniÅ‚ siÄ™ również wyglÄ…d zewnÄ™trzny. Dodatkowo nowy model zostaÅ‚ wyposażony w szereg innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„ wspierajÄ…cych kierowcÄ™ w codziennej jeździe, takich jak na przykÅ‚ad system e-Pedal. Umożliwia on ruszanie z miejsca, przyspieszanie oraz hamowanie aż do peÅ‚nego zatrzymania wyÅ‚Ä…cznie poprzez operowanie jednym pedaÅ‚em, przyspieszenia. Komfort i bezpieczeÅ„stwo podczas jazdy po autostradzie podnosi z kolei zaawansowany system wspomagania kierowcy ProPILOT.
„Dla prawie 70% europejskich kierowców Nissan LEAF jest pierwszym samochodem elektrycznym. Ta statystyka pokazuje jak ważna jest caÅ‚y czas edukacja na temat elektrycznej mobilnoÅ›ci, a Nissan jako lider rynku, zarówno w Polsce jak i na Å›wiecie, ma w tym zakresie do odegrania kluczowÄ… rolÄ™. Z tego wzglÄ™du angażujemy siÄ™ w szereg projektów przeÅ‚amujÄ…cych stereotypy na temat pojazdów zeroemisyjnych. Z jednej strony sÄ… to elektryczne wyprawy Arkadego PawÅ‚a Fiedlera przez AfrykÄ™ lub Marka KamiÅ„skiego do Japonii, z drugiej demonstrowanie korzyÅ›ci wynikajÄ…cych z codziennego użytkowania . Przez blisko dwa lata Kamila staÅ‚a siÄ™ jednym z najbardziej doÅ›wiadczonych elektrycznych kierowców w Polsce i cieszymy siÄ™, że w ramach realizowanych przez nas dziaÅ‚aÅ„ bÄ™dziemy mogli dalej korzystać z jej cennych doÅ›wiadczeÅ„” – podsumowuje Dorota PajÄ…czkowska, PR Manager marki Nissan w Polsce.