-
Bestsellerem marki Kia w Polsce pozostaje Sportage, którego w pierwszych trzech kwartaÅ‚ach 2018 roku zarejestrowano 4.439 egzemplarz
-
Dużą popularnoÅ›ciÄ… cieszÄ… siÄ™ również Ceed, miejski crossover Stonic oraz Rio
-
Po 9 miesiącach 2018 roku udział Kia Motors Europe w rynku zwiększył się do 3,1%
-
W 2018 roku o aż 42,5% zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ sprzedaż aut hybrydowych i elektrycznych marki, dostarczono ich w sumie 43.099 egzemplarzy, co stanowi 11,2% ogólnej sprzedaży
-
Bardzo dobrze wystartowaÅ‚a sprzedaż nowego Ceeda, którego nowe wersje nadwoziowe pojawiÄ… siÄ™ w ofercie w 2019 roku
-
Coraz wiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… w Europie cieszÄ… siÄ™ modele – Picanto, Stonic i Niro; bestsellerem marki Kia na Starym Kontynencie wciąż jest Sportage
W pierwszych trzech kwartaÅ‚ach 2018 roku liczba rejestracji aut marki Kia w Polsce wzrosÅ‚a o 1.620 egzemplarzy w porównaniu z liczbÄ… rejestracji od stycznia do wrzeÅ›nia ubiegÅ‚ego roku. Wzrost liczby rejestracji w Polsce to w dużej mierze zasÅ‚uga – oprócz znakomitych wyników Sportage (4.439 rejestracji) i Ceeda (4.241 rejestracji) – nowego modelu Stonic, którego w ubiegÅ‚ym roku nie byÅ‚o w ofercie. Do koÅ„ca wrzeÅ›nia najmniejszego crossovera w gamie marki Kia odebraÅ‚o już 2.006 osób. Pod wzglÄ™dem popularnoÅ›ci Stonic w bardzo szybkim tempie wyprzedziÅ‚ Rio (1.923 zarejestrowanych aut) i VengÄ™ (1.754 zarejestrowane egzemplarze).
WedÅ‚ug danych opublikowanych przez ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association)* do koÅ„ca wrzeÅ›nia 2018 roku Kia sprzedaÅ‚a w Europie 385.818 samochodów, co stanowi wzrost o 5,7% w porównaniu do sprzedaży w analogicznym okresie 2017 roku. Trzeci kwartaÅ‚ 2018 roku pod wzglÄ™dem sprzedaży byÅ‚ dla Kia Motors najlepszy w historii. Od lipca do wrzeÅ›nia klientom dostarczono 122.194 samochody. Ponieważ wzrost sprzedaży Kia Motors Europe wyprzedziÅ‚ wzrost rynku nowych samochodów w Europie (do tej pory, w krajach UE i EFTA, sprzedaż wzrosÅ‚a o 2,3% w porównaniu ze sprzedażą w pierwszych trzech kwartaÅ‚ach ubiegÅ‚ego roku), udziaÅ‚ Kia Motors w europejskim rynku wzrósÅ‚ do 3,1%.
Duży udziaÅ‚ we wzroÅ›cie sprzedaży samochodów marki Kia majÄ… auta hybrydowe i elektryczne, na które w ciÄ…gu pierwszych dziewiÄ™ciu miesiÄ™cy 2018 roku popyt wzrósÅ‚ o aż 42,5%. Z roku na rok sprzedaż hybrydowego Niro i Niro Plug-in wzrosÅ‚a o 37,9% do 34.036 egzemplarzy. Elektryczny Soul EV również cieszy siÄ™ popularnoÅ›ciÄ… i ma za sobÄ… najlepsze dziewięć miesiÄ™cy w historii. Do tej pory w 2018 roku dostarczono klientom 4.936 sztuk tego modelu (o 29,3% wiÄ™cej niż przed rokiem). W tym roku Kia Motors sprzedaÅ‚a Å‚Ä…cznie 43.099 samochodów zelektryfikowanych (hybrydowych i elektrycznych), w tym również hybrydowÄ… OptimÄ™ Plug-in w wersjach sedan i kombi oraz nowÄ… hybrydowÄ… odmianÄ™ „EcoDynamics+” modelu Sportage. Zaawansowane technologicznie samochody z silnikiem elektrycznym w ukÅ‚adzie napÄ™dowym stanowiÄ… obecnie 11,2% wszystkich aut sprzedawanych przez Kia Motors w Europie.
Emilio Herrera, dyrektor ds. operacyjnych w Kia Motors Europe, powiedziaÅ‚: „Rozbudowana oferta samochodów hybrydowych i elektrycznych marki Kia podoba siÄ™ europejskim nabywcom, którzy doceniajÄ… ich jakość, wszechstronność i wydajność. Szczególnie popularne wÅ›ród europejskich kierowców jest Niro, które szybko weszÅ‚o do grona naszych najlepiej sprzedajÄ…cych siÄ™ modeli. JesteÅ›my pewni, że pojawienie siÄ™ już wkrótce w salonach elektrycznego e-Niro przeÅ‚oży siÄ™ na dalszy wzrost sprzedaży”.
Elektryczny crossover Kia e-Niro wejdzie do oferty w Europie pod koniec 2018 roku i bÄ™dzie zapewniaÅ‚ zasiÄ™g o zerowej emisji na dystansie do 485 kilometrów na jednym Å‚adowaniu.
Bardzo dobry początek sprzedaży nowego Ceeda, wzrost popularności Picanto i Stonica
Nowa Kia Ceed w wersjach hatchback i kombi jest w sprzedaży już na wszystkich europejskich rynkach i cieszy siÄ™ sporÄ… popularnoÅ›ciÄ…. We wrzeÅ›niu Kia sprzedaÅ‚a 9.871 Ceedów w caÅ‚ym regionie, co stanowi wzrost o 49,7% w porównaniu do sprzedaży w tym samym miesiÄ…cu ubiegÅ‚ego roku (wówczas w ofercie byÅ‚ cee’d drugiej generacji). Sprzedaż nowych odmian silnikowych, wyposażenia i nadwoziowych, jak Ceed GT, Ceed GT Line i ProCeed, rozpocznie siÄ™ na poczÄ…tku 2019 r., co wzmocni pozycjÄ™ Ceeda w segmencie i jako drugiego najlepiej sprzedajÄ…cego siÄ™ modelu marki Kia w Europie (po Sportage, którego w 2018 roku dostarczono klientom już 98.410 egzemplarzy).
Nowy, najmniejszy crossover w gamie marki Kia – Stonic – i miejskie Picanto również zyskujÄ… coraz wiÄ™ksze uznanie wÅ›ród europejskich nabywców. Po pojawieniu siÄ™ nowych odmian Picanto, jak GT Line i X Line, sprzedaż najmniejszego samochodu w ofercie marki Kia wzrosÅ‚a o 14,8% w porównaniu do sprzedaży w poprzednim roku i wyniosÅ‚a Å‚Ä…cznie 57.109 egzemplarzy. Kia Stonic, dostÄ™pna od ostatniego kwartaÅ‚u 2017 roku, do tej pory znalazÅ‚a 43.741 nabywców, co czyni jÄ… czwartym najchÄ™tniej kupowanym modelem marki Kia.
* – dotyczy krajów AKEA, UE i EFTA