Koncepcja zintegrowanego bezpieczeństwa obejmuje wszystkie obszary: od unikania kolizji po Inteligentne Wezwanie Pomocy; a także nie tylko spełnia wymagania Euro NCAP, ale je znacznie przewyższa.
DziÄ™ki rewolucyjnej koncepcji samego auta, BMW i3 zapewnia swym użytkownikom nie tylko wywoÅ‚ujÄ…cÄ… szeroki uÅ›miech radość z jazdy i wyjÄ…tkowe parametry w zakresie ochrony Å›rodowiska, ale i bezpieczeÅ„stwo na najwyższym poziomie. Koncepcja zintegrowanego bezpieczeÅ„stwa, stworzona specjalnie dla pierwszego seryjnego elektrycznego modelu BMW Group, obejmuje wszystko – od systemów wsparcia kierowcy skupiajÄ…cych siÄ™ na pomocy w unikniÄ™ciu kolizji, poprzez systemy bezpieczeÅ„stwa biernego aż po funkcjÄ™ Inteligentnego Wezwania Pomocy. SpeÅ‚nia najbardziej wyÅ›rubowane standardy ochrony wypadkowej na Å›wiecie.
Celem zintegrowanej koncepcji bezpieczeÅ„stwa BMW jest osiÄ…gniÄ™cie optymalnego poÅ‚Ä…czenia aktywnych i pasywnych systemów, które najlepiej odpowie na wyzwania zwiÄ…zane z sytuacjami drogowymi w prawdziwym życiu. WÅ›ród owych aktywnych funkcji sÄ… systemy zapobiegajÄ…ce, które pomagajÄ… kierowcy w unikniÄ™ciu kolizji. DostÄ™pny w BMW i3 system Wsparcia Jazdy Plus (Driving Assistant Plus) obejmuje zarówno ostrzeganie o kolizji, jak i przed pieszym – z funkcjÄ… aktywnego hamowania. Unikatowe w tym segmencie wielkoÅ›ci rozwiÄ…zanie – szczególnie w ruchu miejskim – albo zapobiega kolizji, albo w ogromnym stopniu ogranicza jego intensywność i skutki. JednoczeÅ›nie precyzyjnie zdefiniowane drogi odprowadzania energii, obfite strefy kontrolowanego zgniotu i klatka pasażerska o solidnoÅ›ci i budowie czyniÄ…cych z niej strefÄ™ przeżycia, a także elektronicznie kontrolowane, wzajemnie powiÄ…zane systemy ochronne dziaÅ‚ajÄ… wspólnie dla optymalnego zabezpieczenia pasażerów, jeÅ›li kolizji nie da siÄ™ uniknąć. Unikatowa w tym segmencie jest też funkcja Inteligentnego Wezwania Pomocy z automatycznym lokalizowaniem pojazdu i ukÅ‚adem rozpoznawania zakresu i powagi uszkodzeÅ„ – która jest standardowym wyposażeniem BMW i3. Ten system, który automatycznie nawiÄ…zuje kontakt telefoniczny z Centrum Alarmowym, a tym samym maksymalnie skraca czas konieczny na zaalarmowanie sÅ‚użb ratowniczych, już w roku 2010 zdobyÅ‚ dla BMW Group specjalnÄ… nagrodÄ™ za Najbardziej Zaawansowane RozwiÄ…zanie od Europejskiego Instytutu BadaÅ„ Zderzeniowych. jednak na chwilÄ™ obecnÄ… standardowe procedury testowe nie obejmujÄ… w swych ocenach funkcji Inteligentnego Wzywania Pomocy. Prawny wymóg instalacji takiego systemu w nowo rejestrowanych samochodach w Unii Europejskiej nie pojawi siÄ™ przed rokiem 2015.
Skuteczność systemów bezpieczeÅ„stwa biernego w BMW i3 byÅ‚a analizowana podczas procesu konstrukcyjnego samochodu w rozlicznych testach zderzeniowych przeprowadzanych przez specjalistów BMW Group w dziedzinie badania wypadków drogowych – we wspóÅ‚pracy z ekspertami niezależnymi. W ramach tego procesu brano pod uwagÄ™ poza Euro NCAP wymogi wszystkich procedur homologacyjnych i testów bezpieczeÅ„stwa na caÅ‚ym Å›wiecie – w tym najechanie przez inny pojazd na tyÅ‚ BMW i3 oraz kapotaż.
WyjÄ…tkowo trwaÅ‚a klatka pasażerska wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego wÅ‚óknem wÄ™glowym (CFRP) oraz precyzyjne wspóÅ‚dziaÅ‚anie systemów ochronnych pozwoliÅ‚y BMW i3 uzyskać wyjÄ…tkowo wysokie wyniki w dziedzinie zabezpieczenia pasażerów i dzieci w testach Euro NCAP. Zanotowano ekstremalnie niskie ryzyko urazów zarówno w testach zderzenia czoÅ‚owego, jak i bocznego oraz testu sÅ‚upa. Szczególnie godna zauważenia byÅ‚a minimalna deformacja klatki pasażerskiej CFRP, co także podnosi skuteczność dziaÅ‚ania systemów ochronnych.