Najnowsze wcielenie napÄ™du hybrydowego Lexus Hybrid Drive, za którym stoi wieloletnie doÅ›wiadczenie inżynierskie i rynkowe, jest w jeszcze wiÄ™kszym stopniu przyjazne dla Å›rodowiska naturalnego – a przy tym absolutnie bez żadnych kompromisów w zakresie rozwijanej mocy i przyjemnoÅ›ci prowadzenia samochodu.
Dysponujący 164 kW (223 KM) mocy, nowy IS umożliwia dynamiczną jazdę z błyskawicznym i płynnym przyspieszaniem. Zgodnie z homologacją na rynek europejski, wielkość emisji CO2 w tym modelu zaczyna się od 99 g/km(1), przy zużyciu paliwa 4,3 l/100 km. Żaden inny luksusowy sedan w segmencie D, czy to z silnikiem benzynowym, czy diesla, a nawet z napędem hybrydowym, nie jest w stanie osiągnąć tak doskonałego rezultatu.
W skÅ‚ad zespoÅ‚u napÄ™dowego Lexusa IS 300h wchodzi nowo skonstruowany, 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 133 kW / 181 KM, pracujÄ…cy w cyklu Atkinsona i wyposażony w nowy ukÅ‚ad wtryskowy D-4S, podwójny ukÅ‚ad zmiennych faz rozrzÄ…du VVT-i oraz wysoce efektywny ukÅ‚ad recyrkulacji spalin EGR. Z napÄ™dzanymi za poÅ›rednictwem elektrycznie sterownej bezstopniowej przekÅ‚adni napÄ™dowej koÅ‚ami tylnymi, nowy IS 300h rozpÄ™dza siÄ™ od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy i rozwija maksymalnÄ… prÄ™dkość 200 km/h.
Kierowca ma możliwość przeÅ‚Ä…czania pomiÄ™dzy 5 różnymi trybami jazdy, zmieniajÄ…c w ten sposób charakterystykÄ™ zachowania siÄ™ samochodu i sposób pracy ukÅ‚adu napÄ™dowego: EV (tylko napÄ™d elektryczny, silnik spalinowy nie pracuje), ECO (minimalizacja zużycia paliwa), Normal (normalna jazda), SPORT/SPORT S (bardziej dynamiczna reakcja na otwarcie przepustnicy i bardziej sportowe dziaÅ‚anie ukÅ‚adu kierowniczego) oraz SPORT S+ (dodatkowo modulowana sztywność zawieszenia).
Nowy IS dostÄ™pny jest również z pakietem F SPORT, w skÅ‚ad którego wchodzÄ… specjalne zestrojenie zawieszenia i elektrycznego wspomagania w ukÅ‚adzie kierowniczym, w poÅ‚Ä…czeniu z opcjonalnie montowanym zawieszeniem pneumatycznym o zmiennej charakterystyce oraz specjalnymi elementami stylizacyjnymi nadwozia i wnÄ™trza.
IS 300h jest również pierwszym modelem Lexusa z peÅ‚nym napÄ™dem hybrydowym, w którym akumulatory trakcyjne ulokowane zostaÅ‚y pod podÅ‚ogÄ… bagażnika. Jest to kolejny element przyczyniajÄ…cy siÄ™ do bardziej sportowych parametrów samochodu, poprzez obniżenie jego Å›rodka masy oraz umożliwienie uzyskania wiÄ™kszej sztywnoÅ›ci tyÅ‚u nadwozia, a przy tym pozwalajÄ…cy wygospodarować przestrzeÅ„ bagażowÄ… porównywalnÄ… z modelami z tradycyjnym napÄ™dem spalinowym – oraz zastosować dzielonÄ… w proporcji 60:40 tylnÄ… kanapÄ™.
Śmiałe wzornictwo i ergonomiczne rozplanowanie kabiny, naszpikowanie nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi oraz przyjemność prowadzenia czynią nowego IS 300h mocnym zawodnikiem w strategicznym segmencie D-premium. Zaprezentowany na naszym kontynencie po raz pierwszy na tegorocznym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, nowy IS pojawi się w salonach europejskich na przełomie czerwca i lipca tego roku.
(1)Od 99 g/km dla IS 300h w wersji ELITE, do 109 g/km dla IS 300h w wersji F SPORT.