W miesiÄ…cu październiku sprzedaż wyniosÅ‚a 551.400 sztuk (październik 2012: 501.400; +2,0 procent). Marka zanotowaÅ‚a dobre wyniki również w Polsce, gdzie w ciÄ…gu pierwszych dziesiÄ™ciu miesiÄ™cy tego roku zarejestrowano 21.602 nowe Volkswageny (I-X 2012: 18.864; +14,51%).
„Mimo częściowo utrzymujÄ…cej siÄ™ trudnej sytuacji gospodarczej, sprzedaż osobowych Volkswagenów osiÄ…gnęła zadowalajÄ…ce wyniki. Wzrost odnotowany zostaÅ‚ po raz kolejny w regionie Azji i Pacyfiku, w tym szczególnie na naszym najwiÄ™kszym pojedynczym rynku – w Chinach” – powiedziaÅ‚ Christian Klingler, CzÅ‚onek ZarzÄ…du ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe.
W Europie sytuacja nadal jest trudna, do koÅ„ca października nabywców znalazÅ‚o 1,37 mln osobowych Volkswagenów (styczeÅ„-październik 2012: 1,44 mln; -5,3 procent). W regionie Europy Zachodniej (bez Niemiec) sprzedanych zostaÅ‚o w tym okresie 682.200 samochodów (2012: 719.100; -5,1 procent). Na rynku niemieckim od stycznia do października sprzedaż spadÅ‚a o 7,4 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegÅ‚ego i wyniosÅ‚a 464.100 aut (2012: 501.300). W Europie Åšrodkowej i Wschodniej marka Volkswagen Samochody Osobowe przekazaÅ‚a klientom w pierwszych dzieciÄ™ciu miesiÄ…cach roku 220.500 pojazdów (2012: 223.100; -1,2 procent). Z tego 129.900 sztuk (2012: 137.200; -5,4 procent) przypadÅ‚o na RosjÄ™.
Na tle Europy bardzo dobrze wypada Polska. W naszym kraju, od stycznia do października 2013 roku zarejestrowano 21.602 samochody (I-X 2012: 18.864; +14,51%). WzrósÅ‚ także udziaÅ‚ w rynku do 9,07 procent (I-X 2012: 8,32%).
W regionie Ameryki PóÅ‚nocnej sprzedaż wzrosÅ‚a o 0,9 procent do 513.100 samochodów (styczeÅ„ – październik 2012: 508.500). Z tego 343.000 aut znalazÅ‚o nowych wÅ‚aÅ›cicieli w USA (styczeÅ„ – październik 2012: 357.400; -4,0 procent). W regionie Ameryki PoÅ‚udniowej sprzedanych zostaÅ‚o od stycznia do października 602.500 osobowych Volkswagenów (2012: 699.700), co oznacza spadek o 13,9 procent. Na najwiÄ™kszy rynek tego regionu, BrazyliÄ™, przypadÅ‚o z tego 454.000 sztuk (2012: 546.500; -16,9 procent).
Pozytywna tendencja utrzymuje siÄ™ nadal w regionie Azji i Pacyfiku. Volkswagen przekazaÅ‚ klientom z tego regionu 2,20 mln samochodów (2012: 1,89 mln), czyli o 16,2 procent wiÄ™cej, niż w pierwszych dziesiÄ™ciu miesiÄ…cach ubiegÅ‚ego roku. W Chinach (z Hongkongiem) sprzedanych zostaÅ‚o 2,02 mln aut (2012: 1,71 mln; +17,9 procent). Natomiast w Indiach sprzedaż spadÅ‚a do 51.000 sztuk (2012: 57.400; -11,0 procent).