Szeroka i elastyczna oferta dla wymagajÄ…cych klientów
Ford Puma jest dostÄ™pny nie tylko w wielu atrakcyjnych, bogato wyposażonych wersjach (Trend, Titanium, ST-Line, ST-Line Vignale oraz ST), ale również z niezawodnymi oraz oszczÄ™dnymi jednostkami napÄ™dowymi. OfertÄ™ otwiera jednostka o pojemnoÅ›ci 1.0 l EcoBoost o mocy 95 KM, z 6-stopniowÄ… manualnÄ… skrzyniÄ… biegów. Åšrednie zużycie paliwa wedÅ‚ug normy WLTP to 5,7 l/100km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,9 sekundy, a prÄ™dkość maksymalna to 173 km/h.
Lepsze osiÄ…gi zapewnia jednostka EcoBoost Hybrid o pojemnoÅ›ci 1.0 l, gdzie tradycyjny silnik spalinowy wspierany jest przez silnik elektryczny. Jest ona dostÄ™pna w dwóch mocach: 125KM i 155 KM oraz z dwoma skrzyniami biegów: 6-stopniowÄ… manualnÄ… lub siedmiostopniowÄ…, dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… automatycznÄ…. KorzyÅ›ci w zastosowania silnika elektrycznego sÄ… niezaprzeczalne, bowiem przy zbliżonym spalaniu 5,4-6.2 l/100km (w zależnoÅ›ci od wybranej skrzyni biegów, norma WLTP), Puma o mocy 125 KM oferuje o wiele lepsze osiÄ…gi niż ta wyposażona wyÅ‚Ä…cznie w silnik spalinowy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,6 sekundy (z siedmiostopniowÄ…, dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów), a prÄ™dkość maksymalna to 190 km/h.
W przypadku odmiany 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM osiÄ…gi mogÄ… zadowolić nawet spragnionych sportowych emocji. Przy spalaniu 5,5-6,4 l/100km (w zależnoÅ›ci od wybranej skrzyni biegów, norma WLTP), przyspieszenie od 0 do 100km/h zajmuje 8,7 sekundy, a prÄ™dkość maksymalna wynosi 200 km/h (z siedmiostopniowÄ…, dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów).
Klienci preferujÄ…cy sportowy styl jazdy i poszukujÄ…cy dynamicznych osiÄ…gów mogÄ… wybrać topowÄ… odmianÄ™ Pumy ST z 200-konnÄ… jednostkÄ… EcoBoost o pojemnoÅ›ci 1.5 l.
Nie tylko niższe spalanie? Zalety odmiany hybrydowej.
Zacznijmy od podstaw. Czym jest tzw. miÄ™kka hybryda (MHEV)? Technologia EcoBoost Hybrid w Fordzie Puma wykorzystuje silnik elektryczny poÅ‚Ä…czony z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym, co pozwala zdecydowanie zwiÄ™kszyć wydajność. WiÄ™ksza wydajność przekÅ‚ada siÄ™ nie tylko na lepsze osiÄ…gi, ale również na niższe spalanie i wyższy komfort jazdy. Należy jednak pamiÄ™tać, że pojazd hybrydowy typu MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) nie jest napÄ™dzany wyÅ‚Ä…cznie energiÄ… elektrycznÄ…. NapÄ™d elektryczny stanowi tylko dodatkowe wsparcie dla silnika benzynowego, umożliwiajÄ…c m.in. pÅ‚ynnÄ… jazdÄ™ i mniejszÄ… emisjÄ™ spalin.
Ford Puma nie musi być podÅ‚Ä…czany do zewnÄ™trznego źródÅ‚a zasilania, ponieważ 48-woltowy akumulator zasilajÄ…cy napÄ™d elektryczny jest Å‚adowany podczas jazdy np. w trakcie hamowania. Hamowanie regeneracyjne polega na odzyskiwaniu energii zwykle traconej podczas hamowania i przesyÅ‚aniu jej do akumulatora hybrydowego. Energia zgromadzona w akumulatorze jest przekazywana do silnika elektrycznego, który odciąża jednostkÄ™ spalinowÄ… np. podczas ruszania, aby byÅ‚o ono dynamiczne i pÅ‚ynne. Technologia MHEV zdecydowanie poprawia dziaÅ‚anie trybu Auto Start-Stop, co jest odczuwalne szczególnie w mieÅ›cie, podczas jazdy w korku czy przy czÄ™stym zatrzymywaniu siÄ™ na Å›wiatÅ‚ach. Uruchamianie i wyÅ‚Ä…czanie silnika dziaÅ‚a niemal nieodczuwalnie, szybko i sprawnie.
Wsparcie silnika elektrycznego podczas ruszania przekÅ‚ada siÄ™ również na zmniejszenie zużycia paliwa, co jest szczególnie widoczne przy porównaniu tradycyjnej jednostki 1.0 EcoBoost 95 KM z mocniejszÄ… wersjÄ… 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM. PorównujÄ…c bezpoÅ›rednio te dwie jednostki widzimy, że Å›rednie zużycie paliwa w sÅ‚abszej odmianie konwencjonalnej z 6-biegowÄ… przekÅ‚adniÄ… manualnÄ… to 5,7 l/100km (WLTP), natomiast w mocniejszej, charakteryzujÄ…cej siÄ™ o wiele lepszymi osiÄ…gami jednostce 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM z 6-biegowÄ… skrzyniÄ… manualnÄ… wynosi ono 5,4-6.0 l/100km (WLTP). Spalanie może być niższe lub bardzo porównywalne, przy zdecydowanie lepszej dynamice i niższej emisji spalin.
Rosnąca sprzedaż modelu Puma w Polsce
Puma w pierwszym kwartale 2021 roku uplasowaÅ‚a siÄ™ na trzeciej pozycji jeÅ›li chodzi o liczbÄ™ sprzedanych egzemplarzy samochodów marki Ford, ustÄ™pujÄ…c miejsca jedynie modelom Focus i Kuga. Od stycznia do marca nowych wÅ‚aÅ›cicieli znalazÅ‚o 750 egzemplarzy tego modelu, co jest poprawÄ… o przeszÅ‚o 160% wzglÄ™dem tego samego okresu ubiegÅ‚ego roku.
Tak rosnÄ…ca popularność to zasÅ‚uga miÄ™dzy innymi bardzo atrakcyjnej oferty. Ceny Forda Puma zaczynajÄ… siÄ™ od 69 900 zÅ‚otych za wersjÄ™ Trend z silnikiem 1.0 EcoBoost 95 KM z manualnÄ… skrzyniÄ… 6-biegowÄ…. NajtaÅ„sza wersja hybrydowa tj. 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM z bogatym wyposażeniem Titanium kosztuje 81 900 zÅ‚otych. Za wersjÄ™ z siedmiostopniowÄ…, dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów klienci zapÅ‚acÄ… 89 900 zÅ‚otych. W tej samej cenie dostÄ™pna jest Puma z silnikiem 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM, z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów, w wersji wyposażenia ST-Line.
- Już najtaÅ„sza wersja hybrydowa, czyli Titanium, oferuje bardzo bogate wyposażenie zarówno z zakresu bezpieczeÅ„stwa i wsparcia kierowcy, jak i komfortu. Ten zgrabny crossover zadziwia przestronnoÅ›ciÄ… wnÄ™trza i funkcjonalnymi rozwiÄ…zaniami, jak np. dodatkowy schowek bagażowy MegaBox czy system bezdotykowej obsÅ‚ugi pokrywy bagażnika. Na uwagÄ™ zasÅ‚uguje także możliwość skorzystania z aplikacji FordPass Connect z wieloma dodatkowymi funkcjami – powiedziaÅ‚ Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy Ford Polska.