Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono samochód może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,3 s, czyli w czasie o 0,3 s krótszym niż wczeÅ›niej. Maksymalna prÄ™dkość wynosi 270 km/h (plus 4 km/h). Lepsze sÄ… również hamulce: w ramach zoptymalizowanego podwozia nowy Macan Turbo zostaje fabrycznie wyposażony w wydajny ukÅ‚ad hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Z zewnÄ…trz wariant Turbo charakteryzuje design odnowionej generacji modelu. WyróżniajÄ… go jednak unikalne akcenty, takie jak przedni zderzak Turbo oraz nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydÅ‚em. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie majÄ… do dyspozycji udoskonalone wnÄ™trze, w tym regulowane w 18 kierunkach adaptacyjne sportowe przednie fotele i nagÅ‚oÅ›nienie przestrzenne BOSE®.
Mocny silnik biturbo z centralnym układem turbodoładowania
2,9-litrowy silnik nowego Porsche Macan Turbo, stosowany już w modelach Cayenne i Panamera, to jednostka najnowszej generacji z tzw. centralnym ukÅ‚adem turbodoÅ‚adowania. Obie turbosprężarki zostaÅ‚y umieszczone pomiÄ™dzy rozwidlonymi rzÄ™dami cylindrów. Aby uzyskać wysokÄ… efektywność procesu spalania, chÅ‚odzony kolektor wydechowy zintegrowano z gÅ‚owicÄ…. Krótkie Å›cieżki spalin pomiÄ™dzy komorami spalania a turbosprężarkami pozwalajÄ… na szybkie zwiÄ™kszenie mocy i zapewniajÄ… wyjÄ…tkowÄ… spontanicznÄ… reakcjÄ™. Silnik generuje moc o 29 kW (40 KM) wyższÄ… niż 3,6-litrowa 6-cylindrowa jednostka turbo w poprzedniku. Swój maksymalny moment obrotowy o wartoÅ›ci 550 Nm osiÄ…ga w przedziale 1800-5600 obr./min. Za przeniesienie siÅ‚y napÄ™dowej odpowiadajÄ… 7-biegowa dwusprzÄ™gÅ‚owa przekÅ‚adnia PDK i napÄ™d na wszystkie koÅ‚a Porsche Traction Management (PTM). Zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 9,8 l/100 km.
Zoptymalizowane podwozie z hamulcami Porsche Surface Coated Brake
Nowy Macan Turbo jest standardowo wyposażony w ukÅ‚ad hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB), dopasowany do jego doskonaÅ‚ej dynamiki jazdy. Te innowacyjne, wysokowydajne hamulce sÄ… dostÄ™pne wyÅ‚Ä…cznie w Porsche. DziÄ™ki powÅ‚oce tarcz z wÄ™glika wolframu odznaczajÄ… siÄ™ szybszÄ… reakcjÄ… i mniejszym zużyciem, a do tego generujÄ… nawet o 90% mniej pyÅ‚u hamulcowego od tradycyjnych hamulców żeliwnych. WizytówkÄ… ukÅ‚adu PSCB sÄ… tarcze hamulcowe o wysokim poÅ‚ysku i lakierowane na biaÅ‚o zaciski hamulcowe; teraz jest on opcjonalnie dostÄ™pny dla wszystkich pozostaÅ‚ych wariantów modelu Macan. Z myÅ›lÄ… o dalszym zwiÄ™kszeniu dynamiki na życzenie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne z regulacjÄ… przeÅ›witu, ze zoptymalizowanymi tÅ‚okami tocznymi i nowÄ… hydraulikÄ… amortyzatorów, a także ukÅ‚ad Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Standardem sÄ… nowe 20-calowe obrÄ™cze Macan Turbo.
Unikalny design z przednim zderzakiem Turbo i podwójnym tylnym skrzydÅ‚em
Nowy Macan Turbo demonstruje swojÄ… czoÅ‚owÄ… pozycjÄ™ w gamie modelu za sprawÄ… ekskluzywnego przedniego zderzaka z trzema dużymi wlotami powietrza i wysoko umieszczonymi przednimi Å›wiatÅ‚ami, a także standardowych reflektorów LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS). Z profilu topowy wariant wyróżnia siÄ™ nie tylko 20-calowymi obrÄ™czami Macan Turbo, ale również osÅ‚onami progów Sport Design i lusterkami bocznymi Sport Design w kolorze nadwozia. Kolejnym elementem wersji Turbo jest specjalnie opracowany, nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydÅ‚em. Standardowo montowany sportowy ukÅ‚ad wydechowy można rozpoznać po unikalnych, podwójnych koÅ„cówkach w kolorze srebrnym.
Sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną i nagłośnienie przestrzenne w standardzie
Macan Turbo, jako nowy flagowy wariant w gamie modelu, oferuje szczególnie wysokiej klasy wyposażenie. Standardowa specyfikacja obejmuje adaptacyjne sportowe fotele pokryte tapicerkÄ… z gÅ‚adkiej skóry, z elektrycznÄ… regulacjÄ… w 18 kierunkach i komfortowym pakietem pamiÄ™ci. EkskluzywnÄ… atmosferÄ™ dopeÅ‚niajÄ… podsufitka z Alcantary oraz pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium. Na życzenie kierowcy o sportowym usposobieniu mogÄ… zamówić podgrzewanÄ… sportowÄ… kierownicÄ™ GT, znanÄ… z modelu 911.
System multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym Full HD o przekÄ…tnej 10,9” standardowo oferuje kompleksowÄ… Å‚Ä…czność i wspóÅ‚pracuje z nagÅ‚oÅ›nieniem przestrzennym BOSE® z 14 gÅ‚oÅ›nikami o Å‚Ä…cznej mocy 665 watów. Obejmuje nawigacjÄ™ online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz inteligentnÄ… obsÅ‚ugÄ™ gÅ‚osowÄ…. Lista standardowych funkcji zawiera również moduÅ‚ Porsche Connect Plus z telefoniÄ… LTE, zintegrowanÄ… kartÄ… SIM i gniazdem na zewnÄ™trznÄ… kartÄ™ SIM, a także hotspot Wi-Fi oraz liczne usÅ‚ugi Porsche Connect.
Paleta opcji dla wszystkich wariantów modelu Macan obejmuje teraz miejsce na smartfon ze standardowym Å‚adowaniem indukcyjnym Qi. DostÄ™pne sÄ… również: podgrzewana szyba przednia, jonizator poprawiajÄ…cy jakość powietrza w kabinie oraz nowy asystent jazdy w korku (w poÅ‚Ä…czeniu z adaptacyjnym tempomatem). Ten ostatni potrafi nie tylko póÅ‚automatycznie przyspieszać i hamować aż do prÄ™dkoÅ›ci 60 km/h, ale pomaga kierowcy również podczas jazdy w korku i wolno poruszajÄ…cym siÄ™ strumieniu pojazdów.
Nowe Porsche Macan Turbo można już zamawiać w Polsce; jego cena zaczyna się od 428 tys. zł.