„Mój elektryk” szansÄ… na transformacjÄ™
12 lipca br. ruszyÅ‚ w Polsce nowy program dopÅ‚at do zakupu samochodów z napÄ™dem bezemisyjnym „Mój elektryk”. Jak zapowiada Narodowy Fundusz Ochrony Åšrodowiska i Gospodarki Wodnej, w porównaniu z poprzednimi programami wprowadzono szereg korzystnych rozwiÄ…zaÅ„ w zakresie samego ubiegania siÄ™ o dofinansowanie, jak i korzystania z samochodów.
Budżet programu wynosi 500 mln zÅ‚, a realizacjÄ™ zaplanowano na lata 2021-2026. Nabory wniosków bÄ™dÄ… prowadzone do 2025 roku albo do wyczerpania Å›rodków. Dofinansowanie w przypadku osób fizycznych wynosi 18 750 zÅ‚, a dla tych z KartÄ… Dużej Rodziny nawet 27 000 zÅ‚. Co ważne, w przypadku rodzin wielodzietnych nie obowiÄ…zuje także limit ceny pojazdu, podczas gdy standardowo wynosi on 225 000 zÅ‚.
- Niedawno zaprezentowaliÅ›my naszego pierwszego w peÅ‚ni elektrycznego SUV-a, Mustanga Mach-E. Jest wiÄ™c oczywistym, że liczymy na przyspieszenie rozwoju rynku samochodów elektrycznych w Polsce. CieszÄ… nas niezwykle wszelkie inicjatywy wspierajÄ…ce tÄ™ transformacjÄ™. „Mój elektryk” to z pewnoÅ›ciÄ… zachÄ™ta dla wielu osób myÅ›lÄ…cych o zmianie samochodu na elektryczny, która może zwiÄ™kszyć popyt – tak jak ma to miejsce w innych krajach europejskich – powiedziaÅ‚ Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy Ford Polska.
Co oferuje Ford?
W ramach programu „Mój elektryk” osoby bez Karty Dużej Rodziny mogÄ… nabyć w peÅ‚ni funkcjonalny i wyposażony model Mustang Mach-E w wersji z napÄ™dem na tylne koÅ‚a i pojemnoÅ›ciÄ… baterii 75 kWh, którego moc maksymalna wynosi 269 KM. Jego cena bazowa wynosi 216 120 zÅ‚, wiÄ™c w ramach obowiÄ…zujÄ…cego limitu samochód można zamówić w każdym
z dostÄ™pnych kolorów – Shadow Black, Space White, Carbonized Grey, Iconic Silver, Infinity Blue albo Lucid Red.
Mustang Mach-E jest najważniejszÄ… premierÄ… Forda od lat. Ten peÅ‚nowymiarowy, rodzinny SUV speÅ‚ni oczekiwania niezwykle szerokiej grupy klientów. Jego dynamiczna sylwetka i nietuzinkowa stylistyka powodujÄ…, że pojazd na caÅ‚ym Å›wiecie zdobywa serca klientów innych marek, którzy w znaczÄ…cej liczbie przesiadajÄ… siÄ™ do Mustanga Mach-E. ImponujÄ…cy zasiÄ™g oraz osiÄ…gi sprawiajÄ… natomiast, że użytkownik doceni także praktyczność samochodu. PeÅ‚ny obraz doskonaÅ‚ego samochodu dopeÅ‚niajÄ… liczne inteligentne technologie poprawiajÄ…ce komfort oraz bezpieczeÅ„stwo jazdy.
Ford liczy na dynamizacjÄ™ rynku samochodów elektrycznych
Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce pokazujÄ…, że coraz wiÄ™cej osób decyduje siÄ™ na odejÅ›cie od samochodów spalinowych. W pierwszych siedmiu miesiÄ…cach 2021 r. sprzedano 2 773 egzemplarze nowych samochodów elektrycznych, co stanowi wzrost wzglÄ™dem analogicznego okresu ubiegÅ‚ego roku aż o 94%. Zainteresowanie wiÄ™c tego typu pojazdami zauważalnie roÅ›nie. Do klientów trafiajÄ… też pierwsze Mustangi Mach-E z puli przeznaczonej dla Polski. Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie tym modelem, firma Ford Polska zapewniÅ‚a dodatkowe egzemplarze, tak wiÄ™c samochód caÅ‚y czas jest dostÄ™pny w sieci sprzedaży dedykowanych Autoryzowanych Dilerów Forda.
– Dodatkowa zachÄ™ta w postaci dofinansowania powinna trafić w gusta Å›wiadomego klienta, który od jakiegoÅ› czasu myÅ›li o zmianie samochodu na elektryczny. Należy jednak pamiÄ™tać także o niezbÄ™dnym rozwoju infrastruktury Å‚adowania pojazdów elektrycznych i także w tym zakresie spodziewamy siÄ™ wsparcia zarówno wÅ‚adz centralnych, jak i samorzÄ…dowych – dodaÅ‚ Piotr Pawlak.
W tym kontekÅ›cie warto wspomnieć, że Ford przy okazji premiery Mustanga Mach-E, jak i pozostali producenci samochodów elektrycznych, mocno skorzystaÅ‚ na rzÄ…dowym wsparciu elektromobilnoÅ›ci w Norwegii. Mustang Mach-E w maju i lipcu 2021 r. byÅ‚ bowiem w tym kraju najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ samochodem w ogóle, a w czerwcu zajÄ…Å‚ drugie miejsce w tym zestawieniu. Wsparcie w peÅ‚ni elektrycznych pojazdów w tym kraju opiera siÄ™ na zwolnieniu z 25-procentowego podatku VAT, który nakÅ‚adany jest na samochody spalinowe. Co jednak najważniejsze, dziaÅ‚ania wspierajÄ…ce elektromobilność sÄ… prowadzone od lat i Å›ciÅ›le skoordynowane. Dodatkowymi bonusami sÄ… niższe opÅ‚aty za parkowanie czy przewóz samochodów promami, a caÅ‚oÅ›ci dopeÅ‚nia coraz bardziej rozwiniÄ™ta infrastruktura. MieszkaÅ„ców do samochodów bezemisyjnych zachÄ™ca także struktura rynku prÄ…du, która w Norwegii w znaczÄ…cym stopniu opiera siÄ™ na źródÅ‚ach odnawialnych.