Te cechy nowego Aurisa w peÅ‚ni odzwierciedlajÄ… dążenie Toyoty do tworzenia bardziej atrakcyjnych, przyciÄ…gajÄ…cych dynamikÄ… samochodów w oparciu o wieloletniÄ… reputacjÄ™ producenta pojazdów wyróżniajÄ…cych siÄ™ jakoÅ›ciÄ…, trwaÅ‚oÅ›ciÄ… i niezawodnoÅ›ciÄ….
- Wraz z debiutem na paryskim salonie samochodowym (koniec września tego roku), nowy Auris rozpoczyna ofensywę Toyoty w popularnym segmencie C;
- Nowe oblicze Toyoty: śmiała i wyrazista stylistyka, przemyślane rozwiązania, wysokiej jakości materiały, przestronne i wygodne wnętrze;
- Planowana udział wersji silnikowych: 1/3 napęd hybrydowy, 1/3 silniki benzynowe, 1/3 silniki Diesla;
- Lepsza dynamika przy mniejszym zużyciu paliwa i emisji szkodliwych substancji;
- Kluczowy produkt dla wzrostu sprzedaży Toyoty w Europie;
- Debiut w polskich salonach – styczeÅ„ 2013 roku;
Zaprojektowana od podstaw karoseria czyni z nowego Aurisa najniższy samochód w popularnym segmencie C. Obniżony przód i niższa o 55 mm bryÅ‚a zapewniajÄ… Aurisowi znakomity wspóÅ‚czynnik oporu aerodynamicznego Cd, wynoszÄ…cy zaledwie 0.28, dziÄ™ki czemu samochód odznacza siÄ™ lepszÄ… stabilnoÅ›ciÄ… prowadzenia i niższym zużyciem paliwa.
Przód pojazdu z wyrazistym wlotem powietrza oraz reflektorami ze Å›wiatÅ‚ami LED do jazdy dziennej, nadaje Aurisowi dynamiczny wyglÄ…d i sprawia, że samochód zdecydowanie wyróżnia siÄ™ na drodze.
Radykalne zmiany stylistyki widoczne sÄ… również z boku. WydÅ‚użone przeszklenie podzielone na trzy powierzchnie ze sÅ‚upkiem Å›rodkowym w kolorze fortepianowej czerni, oraz dynamiczny sÅ‚upek tylny, nadajÄ… Aurisowi bardziej smukÅ‚Ä… niż dotychczas liniÄ™.
TyÅ‚ samochodu wyróżnia siÄ™ wypukÅ‚ymi i wklÄ™sÅ‚ymi powierzchniami szeroko otwieranej pokrywy bagażnika, nowymi, zachodzÄ…cymi na boki zespolonymi lampami oraz nowym zderzakiem, uzupeÅ‚niajÄ…cym stabilność bryÅ‚y nowego Aurisa.
Zmodernizowane wnÄ™trze Aurisa oferuje wiÄ™cej przestrzeni, wiÄ™kszy komfort, a także – poprzez staranny dobór oÅ›wietlenia, kolorystyki i szczegóÅ‚ów wykoÅ„czenia – poczucie wyższej jakoÅ›ci kokpitu. Jego charakter wzbogaca „Skyview” – jeden z najwiÄ™kszych w popularnym segmencie C panoramicznych szyberdachów .
Obramowania nawiewów powietrza, wskaźników, Å›rodkowej konsoli i tunelu, regulatorów klimatyzacji i systemu audio wykoÅ„czono satynowo-srebrzystym metalem. W wyższych wariantach wyposażenia tablica przyrzÄ…dów pokryta jest skórÄ….
Powierzchnie w kabinie sÄ… przyjemniejsze w dotyku. Kierownica zostaÅ‚a obszyta najwyższej jakoÅ›ci skórÄ… nappa, poÅ‚Ä…czonÄ… pojedynczym Å›ciegiem. Górna powierzchnia tablicy przyrzÄ…dów oraz górne części paneli drzwi wykonano z miÄ™kkich materiaÅ‚ów. Uchwyty na drzwiach i nad drzwiami majÄ… delikatnÄ… fakturÄ™, podÅ‚okietniki na drzwiach sÄ… wykonane z materiaÅ‚u przyjemnego w dotyku, a sÅ‚upki od wewnÄ…trz pokryte tkaninÄ….
ProjektujÄ…c wygodnÄ… i praktycznÄ… kabinÄ™ poprawiono również pozycjÄ™ kierowcy. Nie zapomniano o kolanach pasażerów tylnej kanapy, dla których ilość miejsca zwiÄ™kszono o 20 mm. WydÅ‚użono też o 90 mm przestrzeÅ„ Å‚adunkowÄ…. We wszystkich wersjach hatchback pojemność bagażnika zwiÄ™kszono do 360 litrów, zaÅ› dziÄ™ki przeniesieniu akumulatorów pod tylne siedzenie, Auris Hybrid udostÄ™pnia tyle samo miejsca na bagaże, co inne modele w tej klasie.
DziÄ™ki mniejszej wysokoÅ›ci pojazdu, niższej pozycji fotela kierowcy, obniżeniu Å›rodka ciężkoÅ›ci, oraz usprawnieniom ukÅ‚adu kierowniczego i zawieszenia – w tym zastosowaniu tylnego zawieszenia z podwójnymi wahaczami – nowy Auris wyróżnia siÄ™ zwiÄ™kszonÄ… precyzjÄ… i przyjemnoÅ›cia z prowadzenia oraz wiÄ™kszym komfortem dla pasażerów.
Wykorzystanie stali o podwyższonej wytrzymaÅ‚oÅ›ci, szczególnie w górnej części nadwozia, zaowocowaÅ‚o zwiÄ™kszeniem sztywnoÅ›ci karoserii o 10%, obniżeniem Å›rodka ciężkoÅ›ci samochodu oraz zmniejszeniem caÅ‚kowitej masy pojazdu, w zależnoÅ›ci od wariantu, nawet o 40 kg.
WprowadzajÄ…c nowy model Aurisa, Toyota jako pierwsza firma zaoferowaÅ‚a nabywcom samochodów segmentu C możliwość wyboru jednego z trzech rodzajów napÄ™du. Zastosowana w nim hybrydowa jednostka napÄ™dowa to kolejna już wersja wielokrotnie nagradzanego systemu Toyota Hybrid Synergy Drive, wyróżniajÄ…ca siÄ™ podwyższonÄ… sprawnoÅ›ciÄ… i dynamikÄ….
Oprócz hybrydowej jednostki napÄ™dowej, nabywcy bÄ™dÄ… mieli do wyboru dwa silniki wysokoprężne – 1,4 l i 2,0 l – oraz dwa silniki benzynowe – 1,33 l i 1,6 l. Ocenia siÄ™, że każdy z wariantów napÄ™du – silnik benzynowy, wysokoprężny i napÄ™d hybrydowy – powinien stanowić okoÅ‚o 1/3 caÅ‚kowitej sprzedaży Aurisa.
Zaprojektowany z myślą o Europie nowy Auris będzie produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing UK obok modelu Avensis, ugruntowując inwestycyjne zaangażowanie firmy na kontynencie.
Nowa Toyota Auris z napÄ™dem benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym bÄ™dzie miaÅ‚a swÄ… europejskÄ… premierÄ™ 27 wrzeÅ›nia 2012 r. na paryskim salonie samochodowym. Na rynku polskim samochód zadebiutuje w styczniu 2013 roku.
Najważniejsze fakty
Historia
Toyota jest wiodÄ…cym w Å›wiecie producentem samochodów segmentu C, mogÄ…cym siÄ™ poszczycić sprzedażą ponad 39 milionów egzemplarzy w ponad 140 krajów od wprowadzenia modelu Corolla w roku 1966.
Toyota jest również wiodÄ…cym w Å›wiecie producentem samochodów z w peÅ‚ni hybrydowym napÄ™dem – od premiery modelu Prius w roku 1997 sprzedano ponad 4,3 miliona pojazdów.
Sprzedaż wprowadzonego w roku 2010 Aurisa Hybrid pierwszej generacji przekroczyÅ‚a 60 tys. egzemplarzy, co czyni z niego drugi pod wzglÄ™dem popularnoÅ›ci hybrydowy samochód w Europie – po Toyocie Prius.
Wymiary
- Długość 4275 mm (o 30 mm więcej, niż aktualny Auris)
- Szerokość 1760 mm (bez zmian)
- Wysokość 1460 mm (o 55 mm mniej)
- Rozstaw osi 2600 mm (bez zmian)
- Pojemność bagażnika 360 l (wszystkie wersje, w tym hybryda)
Aerodynamika
Cd od 0,28 (najlepszy w segmencie C)
Jednostki napędowe
NapÄ™d hybrydowy (1/3 sprzedaży), diesel – 1,4 l & 2,0 l (1/3), benzynowy – 1,33 l & 1,6 l(1/3)
Produkcja
Burnaston, Wielka Brytania