FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nowe Audi A8: przewaga zdefiniowana na nowo
  Dodano: 2017-11-30
Wyświetlono: 1733 razy
Nowe Audi A8: przewaga zdefiniowana na nowo
Nowe Audi A8 prezentuje przyszłość samochodów klasy luksusowej. Czwarta generacja flagowego modelu marki z Ingolstadt, ze swym nowym językiem stylistycznym, innowacyjną koncepcją obsługi dotykowej i konsekwentną elektryfikacją napędu, po raz kolejny stanowi wyznaczany przez „Przewagę Dzięki Technice” punkt odniesienia dla innych marek. Audi A8 to również pierwszy na świecie samochód produkcji seryjnej, stworzony z myślą o automatycznej jeździe. Począwszy od roku 2018, Audi stopniowo będzie wdrażać do produkcji seryjnej funkcje jazdy automatycznej: parkowania, wjazdu do garażu i jazdy w korkach.
foto © Audi

Nowa linia marki: stylistyka zewnętrzna i karoseria 
 


Sportowa elegancja, wysoka jakość i progresywny status – stylistyka zewnętrzna Audi A8 wyznacza początek nowej ery dla całej marki. Przód, z szeroką, pionowo zorientowaną osłoną chłodnicy Singleframe, płynna, a zarazem muskularna sylwetka oraz rozciągające się przez całą szerokość pasmo świateł tylnych, emanują silną osobowością. Przymioty te odnoszą się zarówno do standardowej wersji modelu, której długość to 5,17 m., jak i do wersji A8 L, o rozstawie osi wydłużonym o 13 cm. Pozostałe wymiary: 1,95 m. szerokości oraz 1,47 m. lub 1,49 m. (A8 L) wysokości. 


Progresywna stylistyka nowego flagowego Audi, jest jeszcze wyraźniej widoczna z boku. Płaska kopuła dachu nadaje limuzynie sportowego sznytu, a wydłużone linie podkreślają jej długość. Wrażenie napięcia linii, to efekt pionowo zorientowanego przodu, w połączeniu z delikatnie pod kątem zorientowanym tyłem. Proporcje w równym stopniu podkreślają przednie i tylne koła, a delikatnie zarysowane „muskuły” nad wnękami kół wskazują, że w pojeździe kryje się napęd quattro. Również oświetlenie to przykład najnowszej techniki. Topowa wersja modelu wyposażona jest w diodowe reflektory HD Matrix ze światłami laserowymi Audi oraz w tylne światła w technice diod organicznych OLED. Samochód w takiej właśnie wersji wita i żegna swego kierowcę dynamicznymi animacjami świetlnymi. 
 

Karoserię nowego Audi A8 wykonano zgodnie z koncepcją Audi Space Frame. W 58 procentach składa się ona z elementów aluminiowych, których wytrzymałość w porównaniu z poprzednikiem znacznie wzrosła. Przedział pasażerski zbudowano z hartowanych komponentów stalowych, a tylną jego ściankę zrobiono z wyjątkowo sztywnego tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym. Ścianka ta jest w związku z tym bardzo odporna na przeciążenia i odkształcenia. Wzmocnienia mocowań amortyzatorów zrobione z magnezu dopełniają koncepcji lekkiej konstrukcji. Kompozycją czterech różnych materiałów, ta luksusowa limuzyna ucieleśnia reprezentowany przez Audi zupełnie nowy poziom zaawansowania techniki kompozytowej, z której korzyść – nie tylko w postaci obniżonej masy - odnoszą przede wszystkim klienci. Wysoka sztywność takiej karoserii, to podstawa precyzji manewrów, doskonałego komfortu jazdy i komfortu akustycznego we wnętrzu. 
 

Przestronne, uporządkowane i progresywne wnętrze 



Wnętrze Audi A8 przypomina przestronny apartament. W porównaniu do modelu poprzedniego, obie wersje jego karoserii wydłużyły się o 32 mm. Wnętrzu luksusowej limuzyny z rozmysłem nadano zredukowaną formę, a jego architektura jest konsekwentnie zorientowana poziomo. W ciemnościach, oświetlenie konturowe i oświetlenie nastrojowe Ambiente, w pełen elegancji sposób podkreślają charakterystyczne linie stylistyczne. W tylnej części przedziału pasażerskiego znajdują się nowe diodowe lampki do czytania Matrix, którymi można precyzyjnie sterować. Oferta wyposażenia i materiałów wykończeniowych jest bogata, charakteryzuje się przy tym najwyższą jakością każdego detalu. Wszystko wygląda niczym ręczna produkcja – od perforacji obić siedzeń, aż po elektrycznie otwierane ozdobne osłony nawiewów i aksamitnie miękką skórę komfortowych zagłówków. 


Najbardziej prestiżowe miejsce w nowym flagowym modelu Audi znajduje się z tyłu, po prawej stronie. Opcjonalnie, w Audi A8 L, może to być tzw. fotel relaksacyjny, z wieloma możliwościami regulacji i podnóżkiem wysuwanym z oparcia siedzenia przedniego pasażera. Osoba podróżująca na tylnej kanapie może w tej pozycji ogrzać i wymasować sobie stopy, mając przy tym możliwość wyboru kilku stopni działania tej funkcji. Pakiet fotela relaksacyjnego obejmuje ponadto funkcję masażu pleców, komfortowe zagłówki z elektrycznie regulowaną wysokością, podnóżki, długą konsolę środkową, a także elementy opcjonalne: składane stoliki z dwoma stopniami pochylenia, czterostrefową komfortową klimatyzacją automatyczną, system Rear Seat Entertainment w którego skład wchodzą dwa tablety Audi oraz panel sterowania wszystkimi systemami Rear Seat Remote. Dzięki temu nowemu urządzeniu, siedzący z tyłu pasażerowie mogą dotykowo obsługiwać wiele funkcji systemów komfortu i infotainment oraz dyskretnie prowadzić rozmowy telefoniczne. Rear Seat Remote ma mniej więcej wymiary smartfona, ekran z diod organicznych OLED i jest przechowywany w środkowym podłokietniku, skąd można go w każdej chwili wyjąć. 


Wrażliwa i rozumiejąca: obsługa 



Rewolucyjna koncepcja obsługi nowego Audi A8 przenosi wysokie aspiracje Audi dotyczące jakości, wprost do ery cyfrowej. Nie ma już tu regulatora obrotowo-przyciskowego i pola dotykowego znanych z poprzedniego modelu. MMI touch zamieniło się w MMI touch response. W centrum tablicy rozdzielczej znajdziemy dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala, którego ekran, gdy jest wyłączony, zlewa się z głęboką czernią otaczających go elementów wyposażenia i obsługi. Po włączeniu systemu, na ekranie pojawia się interfejs użytkownika, charakteryzujący się nową, wyrazistą grafiką. Struktura menu jest intuicyjna i płaska, jak w nowoczesnym smartfonie. Użytkownik może dowolnie porządkować ważne ikony. 
 

Z dużego wyświetlacza kierowca steruje systemami infotainment, a drugi wyświetlacz dotykowy, umieszczony na konsoli tunelu środkowego, służy do sterowania klimatyzacją i funkcjami komfortowymi oraz do wprowadzania odręcznie pisanego tekstu. Gdy kierowca na którymś z wyświetlaczy przyciśnie dowolną ikonę, usłyszy dźwięk, a pod palcem wyczuje charakterystyczne kliknięcie, będące potwierdzeniem wyboru. To minimalny skok ekranu (przesunięcie rzędu grubości ludzkiego włosa), powstający na skutek impulsu elektromagnetycznego. Równocześnie przez mały głośnik słychać kliknięcie. W ten sposób, Audi pisze zupełnie nowy rozdział pod względem doznań użytkownika. 


Audi A8 jest też inteligentnym rozmówcą. Dzięki nowej funkcji sterowania naturalnym głosem ludzkim, kierowca może aktywować w pojeździe wiele funkcji. Informacje o celach nawigacji oraz pliki multimedialne są dostępne w pojeździe na stałe, albo napływają z chmury w standardzie przesyłu danych LTE. Kierowca może dowolnie formułować swoje polecenia – obsługa głosowa rozumie nawet złożone zdania wypowiadane językiem potocznym, np. „Zawieź mnie do hotelu Adlon w Berlinie”. 


W razie potrzeby, inteligentny menedżer dialogowy stawia pytania, pozwala na korekty, oferuje możliwości wyboru i akceptuje sytuację „wejścia mu w słowo”. Wielofunkcyjna kierownica i opcjonalny wyświetlacz danych na przedniej szybie na wprost wzroku kierowcy – head up display, uzupełniają koncepcję obsługi. 


Wiele nowych rozwiązań: infotainment i Audi connect 



Nawigacja MMI Navigation plus, to nowoczesna centrala zawiadująca multimediami. Jej bazą jest rozbudowany, modułowy system infotainment: MIB 2+. Serce systemu to najnowszy procesor K1, produkowany przez biznesowego partnera Audi – firmę NVIDIA. Drugi procesor K1 generuje grafiki full HD o rozdzielczości 1920 x 720 pikseli, wyświetlane potem w Audi virtual cockpit. Moduł transmisji danych Audi connect, wraz z punktem dostępu do internetu Wi-Fi hotspot, daje możliwość korzystania w samochodzie z szybkiego standardu telefonii komórkowej i przesyłu danych LTE Advanced. To nowość na skalę światową. 
 

Zoptymalizowany system nawigacji nowego A8 uczy się na podstawie danych pozyskiwanych z pokonanych tras i dzięki temu może przedstawiać kierowcy inteligentne propozycje poszczególnych przejazdów. Obliczanie drogi odbywa się online, bezpośrednio na serwerach należących do HERE – firmy dostarczającej mapy nawigacji i oferującej usługi na tym polu. Serwery wykorzystują przekazywane w czasie rzeczywistym kompleksowe informacje o sytuacji na drodze. Mapy nawigacji zawierają ponadto szczegółowe, trójwymiarowe modele wielu europejskich aglomeracji. 


Oferta usług Audi connect jest bardzo wszechstronna: sięga od zupełnie nowej funkcji radia hybrydowego, które w zależności od zasięgu automatycznie zmienia zakres od stacji UKF, przez DAB i rozgłośnie nadające cyfrowo, aż po telefon alarmowy i telefon zgłaszający usterkę. Informacja o znakach drogowych i zagrożeniach, to dwie innowacyjne usługi typu car-to-x, wykorzystujące inteligencję rozproszoną floty Audi. W kolejnym roku dojdzie do tego funkcja parkowania na ulicy On-Street Parking, która dzięki danym pozyskiwanym z roju pojazdów ułatwi wyszukanie miejsca do zaparkowania pojazdu. 
 

Użytkownik, wykorzystując aplikację MyAudi, może mieć też bezpośredni dostęp do wielu usług Audi connect. Aplikacja umożliwia połączenie samochodu ze smartfonem. Zawarta w niej nawigacja myAudi Navigation pozwala dla przykładu na zaplanowanie i rozpoczęcie trasy na smartfonie. Gdy użytkownik wsiądzie do swojego A8, prowadzenie do celu jest kontynuowane na monitorze pokładowym. Gdy klient po dotarciu do celu opuści samochód, smartfon zaprowadzi go do następnego wybranego celu – pieszo lub środkami komunikacji miejskiej. 


Sprzęt muzyczny Bang & Olufsen Sound System daje możliwość nowego doświadczania przestrzennego dźwięku. Po raz pierwszy umożliwia odbiór fascynującego, trójwymiarowego, przestrzennego dźwięku również na tylnych siedzeniach. Muzyka rozbrzmiewa prawie tak, jak w sali koncertowej. Dzięki Audi phone box i technice VoLTE wykorzystującej do nawiązywania połączeń głosowych sieć LTE, również telefonia – zarówno pod względem obsługi, jak i jakości dźwięku i połączeń - osiągnęła nowy poziom. 


Zautomatyzowana jazda: trzy nowe systemy Audi AI 



Nowe Audi A8, to pierwszy na świecie produkowany seryjnie samochód, stworzony z myślą o zautomatyzowanej jeździe poziomu 3. Na autostradach i na drogach szybkiego ruchu o wyraźnie oddzielonych pasach ruchu, funkcja automatycznej jazdy w korkach (Audi AI traffic jam pilot) jest w stanie przejąć prowadzenie pojazdu, o ile jego prędkość nie przekracza 60 km/h. System w 100% przejmuje zadania ruszania, przyspieszania, manewrowania i hamowania na obranym pasie ruchu. Po aktywowaniu pilota jazdy w korkach – co odbywa się przy pomocy przycisku AI na konsoli środkowej – kierowca może zdjąć nogę z pedału gazu, a ręce z kierownicy. Inaczej niż w przypadku poziomu 2, nie musi już nieustannie nadzorować pojazdu i zależnie od obowiązujących w danym kraju przepisów, może oddać się czynnościom proponowanym przez pokładowy system infotainment. Musi jedynie zachować uwagę, tak by na polecenie systemu móc ponownie przejąć kontrolę nad pojazdem. 


Wdrożenie funkcji automatycznej jazdy w korkach, oprócz jasno określonych ustawowych warunków ramowych, wymaga też indywidualnego w każdym kraju dopasowania i przetestowania systemu. W poszczególnych krajach obowiązują bowiem różne procedury homologacyjne i różne ich terminy. Dlatego Audi będzie wprowadzać funkcję automatycznej jazdy w korkach w nowym A8 do produkcji seryjnej stopniowo, zależnie od sytuacji prawnej obowiązującej w danym kraju. 


Do nowych systemów Audi AI należą również funkcja automatycznego parkowania (Audi AI remote parking pilot) oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu (Audi AI remote garage pilot steer). W znacznym stopniu ułatwiają one parkowanie, samoczynnie wprowadzając A8 na równoległe lub prostopadłe miejsce parkingowe lub samodzielnie wjeżdżając do garażu. Kierowca nadzoruje manewr, nie musi jednak przebywać w samochodzie. Aktywuje oba systemy w smartfonie z nową aplikacją myAudi App. Alternatywnie, funkcję parkowania Audi AI można aktywować również przyciskiem AI na konsoli środkowej – o ile kierowca przebywa jeszcze w samochodzie. 


Za tymi nowymi, supernowoczesnymi systemami, kryje się centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy – kolejna innowacja spod znaku czterech pierścieni. Sterownik, mniej więcej wielkości tabletu, nieustannie dokonuje fuzji danych dostarczanych przez czujniki, tworząc w ten sposób zróżnicowany model otoczenia. Oprócz czujników radarowych, kamer z przodu pojazdu i czujników ultradźwiękowych, Audi, jako pierwszy na świecie producent samochodów, wykorzystuje w tym celu także skaner laserowy. Oprócz systemów Audi AI, korzyść z fuzji danych odnoszą też systemy wsparcia kierowcy. Nowe A8 ma ich na pokładzie ponad czterdzieści, w tym nowego asystenta skrzyżowań, który rozpoznaje pojazdy przejeżdżające przez skrzyżowanie w poprzek naszego toru jazdy. Każdy system korzysta z modelu otoczenia i dzięki jego wysokiej dokładności działa jeszcze lepiej. 


Technika mild hybrid dla jeszcze większej wydajności: napędy 



Nowe Audi A8 pojawi się na europejskim rynku z dwoma znacznie ulepszonymi silnikami V6 turbo: 3.0 TDI, czyli A8 50 TDI oraz 3.0 TFSI, czyli A8 55 TFSI. Diesel ma moc 210 kW (286 KM), jednostka benzynowa – 250 kW (340 KM). Kolejne silniki, aż po wariant hybrydowy typu plug-in, pojawiać się będą począwszy od roku 2018. 
 

Nowe Audi A8 w standardzie wyposażone jest w zelektryfikowany napęd. Obie jednostki napędowe uzupełniono o technikę mild hybrid: w alternator - rozrusznik (RSG) oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności ładowania 10 Ah. Dzięki takiemu rozwiązaniu, nowe Audi A8 przy prędkościach pomiędzy 55 a 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku nawet przez 40 sekund, zupełnie nie emitując spalin. Po wciśnięciu przez kierowcę pedału gazu, silnik załącza się ponownie – szybko i bardzo komfortowo. Nowy, 48-voltowy układ elektryczny, który w nowym A8 po raz pierwszy pełni funkcję głównej sieci pokładowej, umożliwia rekuperację o mocy do 12 kW, a także jazdę z aktywną funkcją start-stop przy prędkościach powyżej 22 km/h. Rozwiązania te, w rzeczywistych warunkach drogowych obniżają zużycie nawet o 0,7 litra paliwa na 100 km. 
 

Wszystkie silniki współpracują z szybko i delikatnie przełączającą biegi ośmiostopniową, automatyczną skrzynią tiptronic. Wyposażono ją w dostosowujący się do ilości obrotów tłumik drgań, pozwalający na komfortową pracę silnika nawet przy bardzo niskich obrotach, oraz w nową, elektryczną pompę olejową pozwalającą na zmianę biegów również w fazach żeglowania. Stały napęd na cztery koła quattro z samoblokującym, międzyosiowym mechanizmem różnicowym, to element wyposażenia standardowego. Modele z techniką mild hybrid (MHEV) na życzenie można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy. Aktywnie rozdziela on moment obrotowy między kołami tylnej osi i sprawia, że samochód prowadzi się jeszcze bardziej sportowo, a jednocześnie niezwykle stabilnie. 


Nowa rzeczywistość: podwozie 



Dynamiczny układ kierowniczy działający na cztery koła, aktywne zawieszenie Audi AI, elektroniczna platforma podwozia – Audi całkowicie od nowa zaprojektowało podwozie swojego pojazdu flagowego. Rewolucyjne rozwiązania techniczne i systemy wspomagające, czynią go jeszcze bardziej komfortowym, sportowym i bezpiecznym. Dynamiczny układ kierowniczy działający na cztery koła eksploruje na nowo granice możliwości fizycznych, pozwala bowiem na niezależne od siebie skręcanie przedniej i tylnej osi. Łączy dostarczane prawie bez opóźnień reakcje zwrotne i spontaniczną umiejętność wchodzenia w zakręty, z doskonałą stabilnością jazdy. 


Kolejne nowe rozwiązanie – aktywne zawieszenie Audi AI, to w pełni aktywny, elektromechaniczny układ amortyzacji. W zależności od życzenia kierowcy i od sytuacji na drodze, system ten może przy pomocy elektrycznych siłowników obciążać lub odciążać każde z kół z osobna i w ten sposób aktywnie i optymalnie kontrolować pracę całej karoserii. Charakterystyka funkcjonowania zawieszenia sięga od komfortowej jazdy klasycznej, luksusowej limuzyny, aż po dynamikę samochodu sportowego. Sygnały do zmiany regulacji i charakterystyki, aktywne zawieszenie Audi AI otrzymuje z elektronicznej platformy podwozia – centralnego sterownika podwozia, który zawiaduje również dynamicznym, działającym na cztery koła układem kierowniczym, sportowym mechanizmem różnicowym i amortyzacją pneumatyczną. Energię elektryczną platforma czerpie z głównej sieci pokładowej 48 V. 


Jeśli nowe Audi A8 posiada system ochrony bezpieczeństwa pasażerów pre sense 360° z centralną fuzją danych otrzymywanych z czujników, to aktywne zawieszenie Audi AI dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo bierne. W przypadku, gdy inny pojazd wjedzie w bok naszego Audi A8 z prędkością większą niż 25 km/h, układ zawieszenia błyskawicznie unosi karoserię nawet o 80 mm. Dzięki temu, drugi pojazd uderza w bardziej wytrzymałą strefę naszej limuzyny. Odkształcenie przedziału pasażerskiego i przeciążenia działające na pasażerów, przede wszystkim w okolicy klatki piersiowej i brzucha, mogą w ten sposób być mniejsze nawet o 50 procent w porównaniu do kolizji bocznej bez uniesienia nadwozia. 


Fakty 



Stylistyka zewnętrzna 


- premiera nowego języka stylistycznego Audi: płynna, a zarazem muskularna sylwetka, pionowo zorientowana, bardzo szeroka osłona chłodnicy Singleframe
- boki karoserii z wydłużonymi liniami; muskuły nad wnękami kół - podkreślenie napędu quattro 
- tył pojazdu z szeroko rozciągniętym pasmem świateł, ustawiony pod lekkim kątem 
- montowane na życzenie: nowa wersja reflektorów diodowych HD Matrix, światła laserowe Audi oraz emitujące homogeniczne światło oświetlenie tylne złożone z diod organicznych OLED 
- dynamiczne animacje świetlne reflektorów i świateł tylnych przy odblokowywaniu i blokowaniu drzwi, animacje świetlne we wnętrzu i sygnał powitania przy włączaniu silnika 
 

Karoseria 


- długość: 5172 mm (A8) (+ 37 mm w porównaniu do poprzednika) 
5302 mm (A8 L) (+ 37 mm w porównaniu do poprzednika) 
- szerokość: 1945 mm (A8 i A8 L) (- 4 mm w porównaniu do poprzednika) 
- wysokość: 1473 mm (A8) (+ 13 mm w porównaniu do poprzednika) 
1488 mm (A8 L) (+ 17 mm w porównaniu do poprzednika) 
- rozstaw osi: 2998 mm (A8) (+ 6 mm w porównaniu do poprzednika) 
3128 mm (A8 L) (+ 6 mm w porównaniu do poprzednika) 
- wykonana w technice wielomateriałowej karoseria Audi Space Frame. Materiały: CRP (ściana tylna), magnez (wzmocnienie mocowania amortyzatorów), formowana na gorąco stal (przedział pasażerski) i aluminium 
- sztywność karoserii w porównaniu do poprzedniego modelu podniesiona o 24 procent, niski poziom hałasu 
- wysokie bezpieczeństwo bierne, montowane na życzenie innowacyjne, centralne poduszki powietrzne 

 

Stylistyka wnętrza 


- stylistyka wnętrza z jasnym językiem formalnym, redukcja jako zasada kreowania estetyki, fuzja architektury i koncepcji obsługi 
- spokojna forma powierzchni, wizualnie zintegrowany wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala, ograniczona liczba przycisków, elektrycznie sterowane osłony nawiewów 
- oświetlenie nastrojowe Ambiente i oświetlenie konturowe, diodowe lampki do czytania Matrix 
- szeroki wybór autentycznych, zbliżonych do naturalnych materiałów, nowe kolory, wysoka staranność i jakość wykończenia 
- wiele wariantów materiałów i kolorów, Audi design selection jako top wersja wyposażenia 

 

Wnętrze 


- wrażenie dużej przestrzeni, wnętrze dłuższe o 32 mm, więcej przestrzeni dla głowy i nóg oraz powiększone w porównaniu do poprzedniego modelu wejścia 
- montowany na życzenie duży, szklany dach panoramiczny (dwuczęściowy w Audi A8 L) 
- luksus i komfort: elektryczne klamki wewnętrzne, nowe fotele z ulepszoną funkcją masażu i ekstra miękką skórą na komfortowych zagłówkach 
- dla wersji A8 L dostępny opcjonalnie fotel relaksacyjny z wieloma opcjami ustawienia, z podnóżkiem, z funkcją ogrzewania i masażu, długa konsola środkowa oraz system Rear Seat Entertainment 
- podłokietniki w drzwiach, środkowy podłokietnik z przodu i z tyłu oraz opcjonalnie ogrzewana kierownica 
- pakiet Air Quality, poprawiający jakość powietrza z jonizatorem i zapachami 
- dodatkowy czujnik pozycji słońca na tylnej półce, optymalizujący pracę klimatyzacji przy świetle słonecznym padającym z tyłu 
- ok. 400 funkcji, z możliwością personalizacji sześciu profili użytkowników i jednego profilu gościa 

 

Obsługa i wskaźniki kontrolne 


- nowa koncepcja obsługi MMI touch response: dwa wyświetlacze dotykowe i inne elementy obsługi z funkcją haptycznej i akustycznej reakcji zwrotnej, inteligentne wprowadzanie pisma odręcznego z rozpoznawaniem całych słów oraz złożonych gestów palcami 
- sterowanie naturalnym głosem z inteligentną funkcją wyszukiwania informacji w zasobach pokładowych i w chmurze, menedżer dialogowy umożliwiający prowadzenie dialogu 
- ważne funkcje obsługiwane bezpośrednio z kierownicy 
- Rear Seat Remote dla pasażerów siedzących z tyłu, umożliwiający sterowanie wieloma systemami pojazdu 
- kokpit cyfrowy Audi virtual cockpit full HD o rozdzielczości 1920 x 720 pikseli; procesor K1 firmy NVIDIA 
- montowany na życzenie wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy – head up display 

 

Infotainment i Audi connect 


- nowa generacja modułowego systemu infotainment (MIB 2+) z procesorem K1 firmy NVIDIA; nawigacja MMI Navigation plus z modułem transmisji danych Audi connect oraz z punktem dostępu do internetu Wi-Fi w standardzie transmisji danych LTE Advanced 
- nawigacja z funkcją uczenia się na podstawie preferencji kierowcy, planowanie trasy online, szczegółowe, trójwymiarowe modele miast 
- nowe usługi < href="https://www.audi-mediacenter.com/de/technik-lexikon-7180/infotainment-7183" target="_blank">Audi connect, w tym również informacje o znakach drogowych i o zagrożeniach, wyszukiwanie miejsc parkingowych On-Street Parking na bazie inteligencji rozproszonej floty Audi 
- nowa aplikacja myAudi App dla łatwego połączenia smartfona z samochodem
- najwyższa jakość transmisji połączeń telefonicznych - technika VoLTE 
- system muzyczny Bang & Olufsen Advanced Sound System z trójwymiarowym dźwiękiem dostępnym również dla pasażerów tylnej kanapy 


Audi AI i systemy wsparcia kierowcy 


- Audi A8: pierwszy na świecie produkowany seryjnie samochód, stworzony z myślą o zautomatyzowanej jeździe poziomu 3. 
- funkcja automatycznej jazdy w korkach Audi AI, na autostradach i na drogach ekspresowych o wyraźnie rozdzielonych pasach ruchu, przejmujący całkowicie prowadzenie pojazdu podczas jazdy „jeden za drugim” z prędkością nieprzekraczającą 60 km/h 
- automatyczne parkowanie A8 dzięki funkcji automatycznego parkowania Audi AI i funkcji automatycznego wjazdu do garażu Audi AI, pod nadzorem kierowcy 
- ponad 40 systemów wsparcia kierowcy, w tym nowy asystent skrzyżowań rozpoznający pojazdy przecinające nasz tor jazdy, asystent manewrowania i ostrzeżenie przed najechaniem na krawężnik 
- zestaw wysoce efektywnych czujników, skaner laserowy jako nowość na skalę światową, radar dalekiego zasięgu, kamery, cztery radary średniego zasięgu i maksymalnie dwanaście czujników ultradźwiękowych 
- w centralnym sterowniku systemu wsparcia kierowcy następuje nieustanna fuzja wszystkich danych pozyskiwanych z czujników 
 

Napęd 


- na początek dwa silniki V6 turbo 3.0 TDI (A8 50 TDI) o mocy 210 kW (286 KM) i 3.0 TFSI (A8 55 TFSI) o mocy 250 kW (340 KM) 
- kolejne silniki oraz wariant hybrydowy typu plug-in pojawią się w roku 2018 
- wszystkie silniki, oprócz jednostki hybrydowej plug-in, z główną, pokładową siecią elektryczną 48 V i z techniką mild hybrid, rozbudowany tryb jazdy start-stop i możliwość wysokiej efektywności rekuperacji 
- asystent wydajności wspierający ekonomiczny styl jazdy 
- niektóre silniki z aktywnymi łożyskami w celu wyrównania drgań; jednostka hybrydowa typu plug-in dodatkowo z aktywnym systemem wytwarzania przeciwdźwięków Active Noise Cancellation 
- wszystkie jednostki napędowe z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, z elektryczną pompą olejową 
- stały napęd na cztery koła quattro w wyposażeniu standardowym 
- dostępny na życzenie sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi dla jeszcze bardziej dynamicznego prowadzenia 

 

Podwozie 


- oś przednia i tylna to lekkie konstrukcje pięciowahaczowe, progresywny układ kierowniczy w wyposażeniu standardowym 
- w opcji dynamiczny układ kierowniczy działający na cztery koła ze zmiennym przełożeniem na przedniej osi i z tylnymi kołami skręcającymi w tym samym lub przeciwnym kierunku 
- adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension z hydraulicznie regulowanymi amortyzatorami w wyposażeniu standardowym, możliwe ustawienie czterech poziomów wysokości zawieszenia 
- montowane na życzenie aktywne zawieszenie Audi AI z elektromechanicznymi siłownikami przy wszystkich kołach, możliwość wyboru stylu jazdy między komfortowym, a sportowym oraz zwiększone bezpieczeństwo bierne w przypadku uderzenia bocznego (w połączeniu z systemem ochrony bezpieczeństwa pasażerów pre sense 360°) 
- elektroniczna platforma podwozia służąca do centralnego przetwarzania danych i obliczania stanu pojazdu 



Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance
» Audi SQ8 e-tron - już dostępne w konfiguratorze i w sprzedaży w Polsce
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |