FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1718 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1168 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Nowe silniki i skrzynia biegów w Nissanie Micra
Autor: ŁM  Dodano: 2019-02-05
Wyświetlono: 130 razy
Nowe silniki i skrzynia biegów w Nissanie Micra
Nissan Micra jest teraz atrakcyjniejszy niż kiedykolwiek dzięki odświeżonej ofercie jednostek napędowych.
foto © Nissan

  • Rozszerzona oferta Nissana Micra obejmuje teraz zupełnie nową jednostkę benzynową 1,0 IG-T o mocy 100 KM z przekładnią manualną lub automatyczną Xtronic

  • Wersja z silnikiem benzynowym DIG-T o mocy 117 KM to nowa, najmocniejsza odmiana modelu Micra, ze zmodyfikowanym i obniżonym zawieszeniem oraz bardziej bezpośrednio zestrojonym układem kierowniczym

  • Nowa wersja specjalna N-Sport wyróżnia się atrakcyjnymi modyfikacjami stylistycznymi

  • Wszystkie wspomniane wersje są dostępne u dealerów Nissana w całej Europie

 

MC

 

Do oferty modelu Micra dodano trzy nowe elementy: zupełnie nowy, bardziej wydajny, turbodoładowany silnik benzynowy, oferowaną po raz pierwszy automatyczną przekładnię Xtronic (zestawioną z tym samym silnikiem), a także mocniejszą, flagową odmianę typu „warm hatch”, ze zmodyfikowanym i obniżonym zawieszeniem oraz bardziej bezpośrednio zestrojonym układem kierowniczym.

 

Dodatkowo Nissan wprowadził nową wersję specjalną – N-Sport – z atrakcyjnymi modyfikacjami stylistycznymi zarówno nadwozia, jak i wnętrza.

 

MC

 

Poza realizacją wizji „więcej Micry”, każda z nowych wersji silnikowych miejskiego hatchbacka Nissana zapewnia wyższą kulturę pracy jednostki napędowej oraz lepsze właściwości jezdne na każdej nawierzchni i w każdych warunkach jazdy.

 

Helen Perry, dyrektor generalna ds. małych samochodów w Nissan Europe, powiedziała: „Nowe wersje jeszcze bardziej zwiększają atrakcyjność Nissana Micra za sprawą większej koncentracji na wydajności i osiągach. Teraz w jeszcze większym stopniu spełniamy potrzeby nabywców miejskich hatchbacków w Europie”.

 

Trzy nowe jednostki napędowe powstały w ramach sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. Wykorzystując mocne strony i zasoby członków Sojuszu, Nissan może tworzyć synergie, które przesuwają granice potencjału trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego. Każda z nowych jednostek napędowych oferuje najwyższy poziom osiągów i kultury pracy, spełnia najwyższe standardy niezawodności i trwałości oraz emituje mniej CO2.

 

Nowe jednostki napędowe dla modelu Micra są dostępne w sprzedaży w europejskiej sieci dealerskiej Nissana, uzupełniając dotychczasową benzynową 1,0-litrową jednostkę wolnossącą o mocy 71 KM.

 

Szczegółowe dane nowych silników Nissana Micra

 

1,0 l IG-T 100 KM, manualna skrzynia biegów

 

Zupełnie nowy turbodoładowany silnik IG-T o pojemności 1,0 litra rozwija moc 100 KM i jest dostępny z 5-biegową przekładnią manualną. Jego premiera w ofercie Nissana Micra jest jednocześnie debiutem wśród marek Sojuszu, ponadto zastosowano w nim premierowe dla 1,0-litrowej jednostki technologie. Silnik spełnia normę Euro 6d-Temp i zastępuje w ofercie modelu Micra benzynową jednostkę o pojemności 0,9 l i mocy 90 KM. Korzyścią dla klienta jest większa moc (+10 KM) i wyższy moment obrotowy (+20 Nm) w pełnej skali obrotów, przy obniżonej emisji CO2 (-13 do -15 g/km w zależności od wersji wyposażenia) oraz mniejszym zużyciu paliwa (-0,6 do -0,7 l/100 km w zależności od wersji wyposażenia), co przekłada się na niższe koszty eksploatacji.

 

W porównaniu z najważniejszymi konkurentami w segmencie B nowa jednostka plasuje się wśród najlepszych w swojej klasie.

 

Parametry silnika

 

Silnik

Skrzynia biegów

Moc maksymalna (KM)

Maksymalny moment obrotowy
(Nm)

Emisja CO2 (g/km)
wg WLTP

Zużycie paliwa (l/100km)
wg WLTP

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
5MT

100

przy 5000 obr./min

160

przy 2750 obr./min

123–133

5,5–5,9

 

Klienci, którzy wybiorą nową jednostkę o pojemności 1,0 l i mocy 100 KM z przekładnią manualną, odczują większą elastyczność i dynamikę. Jest to zauważalne już od chwili ruszenia z miejsca – które odbywa się płynniej – a także podczas przyspieszania na tym samym biegu. W udoskonalonej jednostce napędowej poprawiła się też kultura pracy mierzona poziomem hałasu, wibracji i drgań. W kabinie jest ciszej także dzięki lepszej izolacji od hałasu z drogi.

 

W nowym silniku 1,0 l IG-T 100 KM z przekładnią manualną wprowadzono wiele udoskonaleń technicznych w stosunku do jednostki o pojemności 0,9 litra. Ich połączenie spowodowało poprawę procesu spalania i obniżyło masę całkowitą pojazdu, zmniejszając zużycie paliwa i poziom emisji CO2.

 

Wśród udoskonaleń warto wymienić:

 

Chłodzenie dzielone: przepływ płynu chłodzącego został zoptymalizowany poprzez podział na dwa strumienie w głowicy silnika w celu maksymalizacji rozpraszania energii. Rozwiązanie to poprawia gospodarkę cieplną i proces spalania, zmniejszając zużycie paliwa i poziom emisji CO2.

 

Elektryczne sterowanie turbosprężarki: zapewnia szybką i precyzyjną odpowiedź turbosprężarki, poprawiając charakterystykę mocy silnika.

 

Powłoka gładzi cylindrów: dla silnika benzynowego o pojemności 1,0 l technologię tę zastosowano po raz pierwszy na świecie. Powłoka gładzi cylindrów została opracowana dla supersamochodu Nissana, modelu GT-R, i już wcześniej stosowano ją w jednostkach napędowych innych modeli sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi, w tym w silniku benzynowym o pojemności 1,3 litra niedawno wprowadzonym do oferty crossovera Nissana Qashqai. Zmniejszając tarcie współpracy tłoka z cylindrem, powłoka ta poprawia gospodarkę cieplną i proces spalania, a także pozwala obniżyć masę silnika, a w konsekwencji zmniejszyć zużycie paliwa i poziom emisji CO2.

 

Głowica silnika ze zintegrowanym kolektorem wylotowym i pokrywą z tworzywa sztucznego: bardziej kompaktowa forma umożliwiła lepszą aranżację elementów silnika i zmniejszyła liczbę przewodów, dzięki czemu katalizator nagrzewa się szybciej i skuteczniej oczyszcza spaliny.

 

Elastyczny pasek napędu osprzętu: pasek wykonano ze specjalnego materiału, który umożliwia jego pracę bez napinacza, co przyczyniło się do zmniejszenia masy i tarcia, a w konsekwencji do obniżenia zużycia paliwa i poziomu emisji CO2.

 

Wał korbowy odkuty ze stali: rozwiązanie to pozwala na zmniejszenie wymiarów wału, a zastosowanie superpowłok zmniejsza tarcie, prowadząc do obniżenia zużycia paliwa i poziomu emisji CO2.

 

1,0 l IG-T 100 KM, przekładnia Xtronic

 

Nissan Micra jest teraz dostępny — po raz pierwszy od premiery piątej generacji modelu w 2016 roku — z automatyczną przekładnią Xtronic. Przekładnia ta jest dostępna z opisanym wyżej nowym silnikiem benzynowym IG-T o pojemności 1,0 l i mocy 100 KM.

 

Ważnym krokiem w realizacji wizji „więcej Micry” jest wprowadzenie do oferty przekładni automatycznej. To opcja często wybierana przez miejskich kierowców, którzy przez większość czasu poruszają się w korkach ulicznych, a jej popularność stale rośnie: w 2016 roku, gdy Nissan wprowadził na rynek obecną generację modelu Micra, wersje z przekładnią automatyczną stanowiły 12% ogólnej sprzedaży w segmencie. Szacuje się, że w 2020 roku odsetek ten wzrośnie dwukrotnie, a w 2022 roku osiągnie ponad 30%.

 

Xtronic to zaawansowana przekładnia bezstopniowa (CVT). Zastosowana w niej technologia Dostep zapewnia wyższą kulturę przeniesienia napędu oraz lepsze wrażenia z jazdy w porównaniu z konwencjonalnymi przekładniami tego typu. Jest to zauważalne zwłaszcza przy dynamicznym operowaniu pedałem przyspieszenia. Technologia D-step pozwala zarówno na szybsze redukcje przełożenia, jak i obniżenie zużycia paliwa.

 

Micra z przekładnią Xtronic doskonale sprawdza się w intensywnym ruchu miejskim dzięki wyjątkowej poręczności. Płynne działanie przekładni zapewnia bardzo przyjemną i odprężającą jazdę, co można docenić szczególnie w trakcie jazdy wymagającej częstego zatrzymywania się i ruszania.

 

Pod kątem mechanicznym zestawiony z przekładnią Xtronic silnik nie różni się niczym od jednostki IG-T 100 KM z manualną skrzynią biegów, zatem udoskonalenia techniczne są takie same, jak te opisane wyżej.

 

Parametry silnika

 

Silnik

Skrzynia biegów

Moc maksymalna (KM)

Maksymalny moment obrotowy
(Nm)

Emisja CO2 (g/km)
wg WLTP

Zużycie paliwa (l/100km)
wg WLTP

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
Xtronic

100

przy 5000 obr./min

144

przy 2000 obr./min

142–149

6,3–6,7

 

1,0 DIG-T 117 KM, manualna skrzynia biegów

 

Nową flagową wersję Micry napędza 1-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy DIG-T o mocy 117 KM, zestawiony z 6-biegową skrzynią manualną o nieco bardziej sportowej charakterystyce.

 

Nie jest to zmodyfikowana i wzmocniona wersja 100-konnej jednostki IG-T, ale zupełnie inna konstrukcja. Powstała w ramach sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi we współpracy z koncernem Daimler, wraz z 1,3-litrowym silnikiem benzynowym wprowadzonym niedawno do oferty crossovera Nissan Qashqai.

 

Silnik DIG-T o mocy 117 KM — również trzycylindrowy — został zaprojektowany z myślą o klientach preferujących bardziej dynamiczny styl jazdy. Maksymalny moment obrotowy o wartości 180 Nm można chwilowo zwiększyć o dodatkowe 20 Nm dzięki funkcji overboost.

 

Porównując obie nowe jednostki — 100-konną i 117-konną — ta druga zapewnia o wiele lepsze przyspieszenie, również w wyższych zakresach obrotów. Oczywiście silniki różnią się także mocą, ale też momentem obrotowym i prędkością obrotową, przy której dostępna jest maksymalna moc (180 Nm przy 1750 obr./min w przypadku jednostki 117-konnej i 160 Nm przy 2750 Nm w wersji 100-konnej). W efekcie silnik 117-konny rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy, czyli o całą sekundę szybciej niż jednostka 100-konna z manualną skrzynią biegów (10,9 sekundy).

 

Różnice nie ograniczają się do samego silnika: samochód z jednostką o mocy 117 KM jest bardziej dynamiczny na drodze także dzięki licznym zmianom konstrukcji.

 

Wersje wyposażone w ten silnik mają obniżone zawieszenie (-10 mm), które zostało również specjalnie zestrojone pod kątem tej modyfikacji. Układ kierowniczy także działa tu inaczej —zębatkowa przekładnia kierownicza pracuje lżej i wydajniej, przez co pojazd stał się zauważalnie przyjemniejszy w prowadzeniu.

 

Micra z tym zespołem napędowym przyciąga uwagę nową chromowaną końcówką rury wydechowej oraz 17-calowymi kołami ze stopów metali lekkich (we wszystkich wersjach wyposażenia oferowanych z tym silnikiem).

 

Parametry silnika

 

Silnik

Skrzynia biegów

Moc maksymalna (KM)

Maksymalny moment obrotowy
(Nm)

Emisja CO2 (g/km)
wg WLTP

Zużycie paliwa (l/100km)
wg WLTP

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
6MT

117

przy 5250 obr./min

180

przy 1750 obr./min

(+20 Nm z overboost)

133

5,9

 

W nowej jednostce napędowej DIG-T 117 KM zastosowano szereg innowacji technicznych, zapewniających dynamiczne osiągi przy niskim zużyciu paliwa i poziomie emisji CO2. Są to:

 

Głowica silnika o przekroju trójkątnym: dla silnika benzynowego o pojemności 1,0 l technologię tę zastosowano po raz pierwszy na świecie. To innowacyjne rozwiązanie zmniejsza rozmiar i masę silnika.

 

Powłoka gładzi cylindrów: dla silnika benzynowego o pojemności 1,0 l technologię tę zastosowano po raz pierwszy na świecie. Powłoka gładzi cylindra została opracowana dla supersamochodu Nissana, modelu GT-R, i już wcześniej stosowano ją w jednostkach napędowych innych modeli sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi, w tym w silniku benzynowym o pojemności 1,3 litra niedawno wprowadzonym do oferty crossovera Nissana Qashqai. Zmniejszając tarcie współpracy tłoka z cylindrem, powłoka ta poprawia gospodarkę cieplną i proces spalania, a także pozwala obniżyć masę silnika, a w konsekwencji zmniejszyć zużycie paliwa i poziom emisji CO2.

 

Centralnie usytuowany wtryskiwacz: podobnie jak w niedawno wprowadzonym na rynek silniku benzynowym o pojemności 1,3 litra, dostępnym w Nissanie Qashqai, nowa jednostka w modelu Micra ma wtryskiwacz zamontowany centralnie w komorze spalania. Lepiej ukierunkowany wtrysk paliwa zapobiega osadzaniu się paliwa na zaworach i świecach, co poprawia parametry emisji spalin. Paliwo dostarczane jest pod ciśnieniem 250 barów za pomocą pompy wysokociśnieniowej.

 

Turbosprężarka z elektronicznie sterowanym zaworem kontrolującym ciśnienie doładowania: technologia ta zapewnia większą kontrolę nad turbosprężarką, maksymalizując reakcje silnika i jego wydajność.

 

Elektryczne sterowanie turbosprężarki: zapewnia szybką i precyzyjną odpowiedź turbosprężarki, poprawiając charakterystykę mocy silnika.

 

Układ zmiany chwili otwarcia zaworów dolotowych i wylotowych: zoptymalizowane sterowanie maksymalizuje osiągi i zmniejsza emisję spalin.

 

Filtr cząstek stałych silnika benzynowego (GPF): obecnie obowiązkowy element wszystkich silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Filtr GPF zapewnia zgodność z przepisami dotyczącymi emisji spalin.

 

Podsumowanie nowej oferty silników

 

Trzy nowe turbodoładowane silniki benzynowe w ofercie Nissana Micra są najnowszym osiągnięciem techniki. Zaprojektowano je, aby zaoferować klientom optymalną mieszankę osiągów i efektywności, pozwalającą ograniczyć do minimum koszty eksploatacji pojazdu. Wszystkie mają bardzo konkurencyjne parametry w stosunku do kluczowych modeli w segmencie B.

 

Silnik

Skrzynia biegów

Moc maksymalna (KM)

Maksymalny moment obrotowy
(Nm)

Emisja CO2 (g/km)
wg WLTP

Zużycie paliwa (l/100km)
wg WLTP

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
5MT

100

przy 5000 obr./min

160

przy 2750 obr./min

123–133

5,5–5,9

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
Xtronic

100

przy 5000 obr./min

144

przy 2000 obr./min

142–149

6,3–6,7

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
6MT

117

przy 5250 obr./min

180

przy 1750 obr./min

(+20 Nm z overboost)

133

5,9

 

Nowe jednostki napędowe dla modelu Micra uzupełniają dotychczasową ofertę, czyli 1,0-litrowy wolnossący silnik benzynowy o mocy 71 KM.

 

Nowy Nissan Micra N-Sport

 

Nissan Micra N-Sport to nowa wersja specjalna na 2019 rok, wykorzystująca dwa ważne atuty modelu: stylistykę podkreślającą dynamiczne osiągi oraz charakter pojazdu zapewniający niezrównaną przyjemność z jazdy. Model jest pozycjonowany w samym sercu kategorii „warm hatch” w segmencie B, do którego należą takie samochody jak Ford Fiesta ST Line, VW Polo R-Line, Peugeot 208 GT Line i SEAT Ibiza FR.

 

W wyróżnianiu się na drodze pomagają atrakcyjne elementy stylistyczne:

 

MODYFIKACJE NADWOZIA

 

  • Wykończenie obręczy kół wykonanych ze stopów metali lekkich oraz nakładki lusterek bocznych stylizowane na włókno węglowe

  • Błyszczące czarne listwy boczne oraz listwy na przednim i tylnym zderzaku

  • Emblemat N-Sport z tyłu pojazdu

  • Przyciemniane tylne szyby

  • Halogenowe przednie światła przeciwmgłowe

  • 17” felgi ze stopów metali lekkich

 

MC

 

MODYFIKACJE WNĘTRZA

 

  • Tapicerka z połączenia skóry i alcantary

  • Białe oprawy nawiewów

  • Podłokietnik z przodu

  • Czarna podsufitka

  • Dywaniki ze specjalnym „sportowym” wzorem

  • Kamera cofania i tylne czujniki parkowania

  • I-Key (zdalne odblokowanie drzwi i przycisk uruchamiania silnika)

 

Wyposażenie opcjonalne obejmuje pakiet zimowy (podgrzewane przednie fotele i lusterka boczne) oraz reflektory i światła przeciwmgłowe w technologii LED.

 

Nowy Nissan Micra N-Sport jest dostępny z wszystkimi trzema nowymi silnikami – 1,0 l IG-T 100 KM z przekładnią manualną lub automatyczną Xtronic oraz DIG-T 117 KM z przekładnią manualną. Model jest oferowany w czterech wyrazistych kolorach nadwozia: czerwonym Passion, białym Solid, grafitowym Gunmetal i czarnym Enigma.

 

To druga seria specjalna piątej generacji modelu Micra, po popularnej wersji Micra BOSE Personal Edition, która weszła na rynek we wrześniu 2017 roku.

 

MC

 

Nissan Micra: sukces pięciu generacji

 

Od czasu premiery Nissana Micra piątej generacji podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2016 roku, model ten często pojawiał się na pierwszych stronach prasy motoryzacyjnej. Media pokochały jego ekspresyjną stylistykę, nowoczesne wnętrze i zaawansowane technologie wspomagające kierowcę. W ciągu kilku tygodni znalazł się wśród siedmiu pretendentów do tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2017.

 

Micra cieszy się popularnością również wśród klientów, którzy pokochali nietuzinkowy kształt nadwozia, dwukolorowe wnętrze wykonane z przyjemnych w dotyku materiałów, kompleksowe możliwości personalizacji oraz osiągi.

 

Docenili też bogate wyposażenie nowego modelu Micra, a w szczególności technologie inteligentnej mobilności Nissana, takie jak inteligentny system interwencji przy niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu czy inteligentny system hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych. Dane niezależnej organizacji Reevoo pokazują, że zadowolenie klientów z użytkowania Nissana Micra wynosi średnio 8,9/10.

 

Każdy Nissan Micra ma bogate wyposażenie standardowe, w tym inteligentny system hamowania awaryjnego, system aktywnej kontroli toru jazdy, ogranicznik prędkości, klimatyzację, trzy mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX (w tym jedno na przednim fotelu pasażera), system wspomagania ruszania pod górę oraz system monitorowania ciśnienia w oponach.

 

W wersji Acenta oferowanych jest wiele dodatkowych elementów stylistyki i technologii, w tym system Display Audio obsługujący aplikacje Apple CarPlay i Android Auto, tempomat oraz 5-calowy wyświetlacz TFT pomiędzy wskaźnikami.

 

Wyposażenie w wersji N-Connecta obejmuje 16-calowe obręcze ze stopów metali lekkich, przyciemniane szyby, automatyczną klimatyzację, przednie reflektory przeciwmgłowe, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tylne czujniki parkowania oraz dyskretne oświetlenie wnętrza.

 

Najwyższa wersja Nissana Micra, Tekna, obejmuje 16-calowe obręcze ze stopów metali lekkich wykończone szlifem diamentowym, system inteligentnego kluczyka, podgrzewane przednie fotele, tylną kamerę ułatwiającą parkowanie oraz system audio BOSE Personal z głośnikami w zagłówku kierowcy.



Źródło: Nissan

 Pisaliśmy również
» Cztery nowe zespoły napędowe z silnikami Diesla w Nissanie Qashqai
» Nissan LEAF najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Nowa Micra N-Sport:
w lewo
Micra 2019 N-sport
© Nissan
Micra 2019 N-sport
© Nissan
Micra 2019 N-sport
© Nissan
Micra 2019 N-sport
© Nissan
Micra 2019 N-sport
© Nissan
Micra 2019 N-sport
© Nissan
w prawo
 Inne artykuły
» Premiera już podczas Salonu Genewskiego: Volkswagen T-Roc w topowej wersji R 2019-02-15
  Volkswagen T-ROC Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (w dniach 7-17 marca 2019 roku) Volkswagen zaprezentuje nowy, topowy model crossovera, który został wprowadzony na rynek w 2017 roku. T-Roc R to kolejny sportowy model Volkswagena spod znaku R. Samochód w... więcej »

» Kia Stinger Sportowym Samochodem Roku 2019-02-15
  Stinger 2018 Kia Stinger triumfuje w 17. edycji prestiżowego plebiscytu Auto Lider 2018 organizowanego przez tygodnik Motor i magazyn Auto Moto.... więcej »

» O 26 procent więcej Mitsubishi w Polsce w styczniu 2019-02-15
  Eclipse Cross Od wielu miesięcy wyraźnie rośnie zainteresowanie samochodami japońskiego producenta Mitsubishi Motors w Polsce. Ubiegłoroczny sukces ma swoją kontynuację - w styczniu 2019 roku Polacy zarejestrowali aż 26% więcej nowych aut spod znaku Trzech Diamentów, niż pr... więcej »

» Volkswagen Arteon wybrany najlepszym autem klasy średniej w Polsce 2019-02-14
  Arteon R-Line Zwycięski Arteon wyróżnia się na tle konkurentów połączeniem awangardowej stylistyki i sportowego charakteru z funkcjonalnością, której przykładem jest przestronne wnętrze oraz ogromny bagażnik. Dzięki temu Arteon nadaje nowe znaczenie pojęciu Gran Turismo. Do... więcej »

» Inteligentne łóżko Forda 2019-02-14
  Ford lozko Pod koniec szalonego dnia większość z nas marzy tylko o tym, aby położyć się do łóżka i przytulić do ukochanej osoby. Jednak ci, którzy dzielą sypialnię z „wiercipiętami”, tracą niekiedy cenne godziny snu próbując odzyskać choć odrobinę materaca. I... więcej »

» DS TECHEETAH z ambicją zdobycia punktów w Meksyku 2019-02-14
  DS Formula E DS E-TENSE FE19 Zespół DS TECHEETAH przybywa do stolicy Meksyku i stawia sobie za cel zdobycie punktów w czwartej rundzie Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA ABB 2018/2019.... więcej »

» Audi A8 z nagrodą Auto Lider 2018 2019-02-14
  Początek sprzedaży nowego Audi A8 Podczas uroczystej gali, która odbyła się wczoraj w Warszawie, Audi A8 ogłoszone zostało zwycięzcą plebiscytu Auto Lider 2018 w kategorii „Auto klasy wyższej / luksusowe”. Organizatorami głosowania były redakcje tygodnika Motor i miesięcznika Auto ... więcej »

» Zapraszamy do głosowania na Osobowość Flotową Roku 2019 2019-02-13
  Fleet Derby 2016 Można już głosować na Osobowość Flotową Roku 2019. Magazyn Fleet co roku organizuje plebiscyt Fleet Derby, w którym nagradza osoby pracujące w branży sprzedaży flotowej samochodów osobowych i dostawczych. ... więcej »

» C3 WRC w raju sportów zimowych 2019-02-13
  C3 WRC zima Szwecja, która obecnie gości narciarskie mistrzostwa świata, jednocześnie przygotowuje się do organizacji zawodów dla sportowców zupełnie innego rodzaju. Już niedługo załogi składu fabrycznego Citroëna – Sébastien Ogier/Julien Ingrassia i Esapekka Lappi/... więcej »

» Radość z jazdy w najczystszej postaci. BMW Driving Experience startuje w Polsce 2019-02-13
  BMW Driving Experience Polska Stałe podnoszenie umiejętności jazdy jest podstawą bezpieczeństwa na drogach. BMW Group od ponad 40 lat edukuje kierowców na całym świecie przekazując im wiedzę i praktyczne wskazówki, jak prowadzić lepiej w każdych warunkach. Od marca szkolenia BMW Driving Ex... więcej »

» Zobacz, jak wygląda w środku pierwsza elektryczna Honda! 2019-02-13
  Honda Urban EV wnetrze Honda przedstawiła zdjęcie wnętrza prototypu swojego kompaktowego pojazdu elektrycznego.... więcej »

» MWC 2019: SEAT zaprezentuje nowy pojazd miejski 2019-02-13
  Seat MWC 2019 Światowy Kongres Technologii Mobilnych (Mobile World Congress) to czterodniowe wydarzenie, podczas którego 2400 wystawców zaprezentuje innowacje i przełomowe technologie z branży mobilnej. Najnowszy pojazd koncepcyjny SEAT-a zostanie oficjalnie pokazany szersz... więcej »

» Prof. Cezary Pałczyński z UM w Łodzi: jednym z głównych źródeł powstawania smogu w Polsce są samochody 2019-02-12
  Jaguar I-Pace Dr hab. med. Cezary Pałczyński opowiada, jakie spustoszenie wywołuje smog w naszym organizmie, które samochody zanieczyszczają powietrze w największym stopniu i jaki jest sens wprowadzania w polskich miastach stref czystego transportu.... więcej »

» Jaguar I-Pace idealną taksówką? 2019-02-12
  I-Pace taxi Ekologiczny napęd i przestronne wnętrze Jaguara I-Pace znajdują kolejne zastosowania. Już od kilku miesięcy pierwsze egzemplarze tego modelu zasilają flotę taksówek w Monachium.... więcej »

» Jak japońska kultura wpłynęła na nowego Lexusa UX? 2019-02-12
  Lexus UX Zespół projektantów nowego crossovera UX czerpał inspiracje z bogatej i różnorodnej kultury Japonii, której tradycja należy do spuścizny marki Lexus.... więcej »

» Światowa premiera Mitsubishi ASX 2020 w Genewie! 2019-02-12
  ASX 2020 Tokio, 12 lutego 2019 – Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zapowiada światową premierę modelu ASX MY 2020 (kompaktowego SUV-a, na niektórych rynkach oferowanego pod nazwami RVR lub Outlander Sport) w czasie 89. edycji Geneva International Motor Show*1, ... więcej »

» Mazda prezentuje MX-5 30th Anniversary Edition w kolorze Racing Orange z okazji 30-lecia modelu 2019-02-11
  MX-5 30th Anniversary Edition Mazda Motor Corporation przedstawiła model MX-5 30th Anniversary Edition podczas rozpoczynających się targów Chicago Auto Show, które otwarte będą dla publiczności do 18 lutego.... więcej »

» Modele Dacii w limitowanej serii TECHROAD 2019-02-11
  Dacia TECHROAD Dacia prezentuje nową serię limitowaną „Techroad”. Została ona zbudowana na wersji Stepway (w przypadku Dacii Sandero, Logan MCV, Lodgy i Dokker) oraz Prestige (dla modelu Duster). Seria „Techroad” oferuje dodatkowe wyposażenie seryjne ... więcej »

» Audi Sport ABT Schaeffler celuje w kolejny hat-trick w Meksyku 2019-02-11
  Audi e-tron FE05 Nie ma zbyt wielu torów na świecie, z których Daniel Abt i Lucas di Grassi mieliby tak dobre wspomnienia jak z toru w Meksyku. Obaj zawodnicy teamu Audi Sport ABT Schaeffler świętowali już na nim swe zwycięstwa i obaj mają zamiar to powtórzyć przy okazji kolej... więcej »

» Zmiany w dziale PR marki Audi: Leszek Kempiński po 23 latach pracy odchodzi z firmy 2019-02-11
  Leszek Kempinski 2019 Po wielu latach pracy na rzecz różnych marek koncernu Volkswagen, a od 2000 roku jako PR Manager marki Audi, Leszek Kempiński podjął decyzję o odejściu z firmy z dniem 28 lutego 2019 r. Dalsze plany zawodowe wiąże z realizacją własnych projektów. Jego miejsce ... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089
Wyświetlane: 0 - 20 z 21774 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |