Dr Wolf-Stefan Specht, Prezes ZarzÄ…du Volkswagen Group Polska komentuje: „Wspólnie z naszymi dealerami, przy pomocy nowych umów wchodzimy w cyfrowÄ… erÄ™ motoryzacji. ZwiÄ™kszamy nastawienie na klienta oraz budujemy mocny fundament pod sprzedaż i obsÅ‚ugÄ™ samochodów elektrycznych nowej generacji. W ten sposób wzmacniamy nasze modele biznesowe na najbliższÄ… dekadÄ™”.
Krystian Lellek, PrzewodniczÄ…cy Rady Dealerów Volkswagen, Audi, Skody i Seata w Polsce: „Uzgodnienie treÅ›ci nowych umów dealerskich i serwisowych byÅ‚o dużym wyzwaniem dla obydwu stron. ZmieniajÄ…cy siÄ™ Å›wiat i nowe oczekiwania klientów sprawiajÄ…, że aby im sprostać – potrzebowaliÅ›my wypracować nowe i kompromisowe rozwiÄ…zania na przyszÅ‚ość, które zapewniajÄ… najwyższe możliwe doÅ›wiadczenia i zadowolenie klienta, a nam dealerom pozwolÄ… na wÅ‚aÅ›ciwy zwrot z poniesionych inwestycji”
Nowe umowy dealerskie sÄ… odpowiedziÄ… na zmieniajÄ…ce siÄ™ oczekiwania klientów. W czasach, gdy cyfryzacja jest nieodzownym elementem naszego życia branża motoryzacyjna musi rozwijać nowoczesne modele budowania relacji z klientami. Umowy tworzÄ… Å›ciÅ›lejszy zwiÄ…zek pomiÄ™dzy koncernem Volkswagen, importerem i dealerami. Wszystkie trzy podmioty bÄ™dÄ… w przyszÅ‚oÅ›ci kontaktować siÄ™ z klientami bezpoÅ›rednio mówiÄ…c we wszystkich sprawach jednym gÅ‚osem. Pozwoli to zbudować rozwiniÄ™ty ekosystem dostarczajÄ…cy klientom najlepsze rozwiÄ…zania zarówno w obszarze technologii, jak i procesu zakupowego. Oznacza to jeszcze wiÄ™ksze nastawienie na komfort klienta.
Nowe umowy wprowadzajÄ… wiele nowoczesnych rozwiÄ…zaÅ„ w zakresie sprzedaży samochodów i usÅ‚ug. W przyszÅ‚oÅ›ci samochody majÄ… być smartfonami na koÅ‚ach. I korzystanie z nich powinno być równie Å‚atwe, jak korzystanie z naszych telefonów. PrzykÅ‚adem może być aktualizacja oprogramowania czy też możliwość zakupu online. W przyszÅ‚oÅ›ci klienci bÄ™dÄ… mieli możliwość rozszerzania funkcjonalnoÅ›ci swoich samochodów przez internet. ZupeÅ‚nie jak to siÄ™ dzieje dziÅ› w przypadku smartfonów, komputerów czy telewizorów. Ekosystem, którego wdrożenie umożliwiajÄ… nowe umowy pozwoli np. na zakup nawigacji czy aktywnego tempomatu ACC online.
W ten sposób, w 2020 roku klienta, samochód oraz sprzedawcÄ™ poÅ‚Ä…czy nowy system. Stworzy on rodzaj trójkÄ…ta umożliwiajÄ…cego komunikacjÄ™ pomiÄ™dzy tymi trzema podmiotami. Obejmie ona zarówno wizyty w salonie dealerskim, jak i kontakt bezpoÅ›rednio z producentem za pomocÄ… aplikacji czy strony internetowej.
Wolf-Stefan Specht: „Od samego poczÄ…tku zależaÅ‚o nam, aby wspólnie wdrożyć nowe rozwiÄ…zania stanowiÄ…ce mocnÄ… podstawÄ™ na przyszÅ‚ość. I cieszÄ™ siÄ™, że wspólnie z naszymi dealerami udaÅ‚o siÄ™ nam tego dokonać. Bardzo dziÄ™kujÄ™ Radzie Dealerów oraz wszystkim naszym partnerom biznesowym.”
Krystian Lellek, PrzewodniczÄ…cy Rady Dealerów: „Doceniamy wielomiesiÄ™czny partnerski dialog, który miaÅ‚ miejsce na forum krajowym i europejskim. Uzgodnione treÅ›ci uÅ‚atwiÄ… nam Dealerom w przyszÅ‚oÅ›ci jeszcze lepszÄ… troskÄ™ o klientów. I jeszcze bardziej wzmocniÄ… pozycjÄ™ Koncernu Volkswagen, a tym samym pozycjÄ™ dealerów na rynku”
Nowe umowy uwzglÄ™dniÅ‚y również zmiany wynikajÄ…ce z wprowadzenia zmienionych rozwiÄ…zaÅ„ prawnych w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz homologacji. WejdÄ… w życie w 2020 roku.
Volkswagen Group Polska posiada największą sieć dealerską oraz serwisową w Polsce. Z 353 punktami dealerskimi oraz serwisowymi Grupa jest w stanie odpowiedzieć na potrzeby każdego klienta w Polsce.