Lexus Europe: Jakie doświadczenie związane z produkcją LFA pomogło Wam stworzyć nowe modele LC i LC 500h?
Koji Sato: Zanim przystÄ…piliÅ›my do pracy, spÄ™dziliÅ›my wiele dni na jeździe modelem LFA po okolicach Los Angeles. Technologia, która zostaÅ‚a zastosowana w tym pojeździe, jest także elementem modelu LC. Mowa tu o użyciu wÅ‚ókna wÄ™glowego w elementach zewnÄ™trznych, co nadaje odpowiedniej lekkoÅ›ci przy zachowaniu wysokiej trwaÅ‚oÅ›ci.
Lexus Europe: Co ciekawe LC jest modelem o dość sztywnej i mocnej bryle.
Koji Sato: Tak, jesteÅ›my zadowoleni z osiÄ…gniÄ™cia tak wysokiego poziomu. Model LC można Å›miaÅ‚o porównywać do najlepszych niemieckich samochodów. Model LC jest 60% odporniejszy od modelu GS. Jest to rezultat wiÄ™kszej precyzji w budowie, co sprawia, że LC prowadzi siÄ™ wyjÄ…tkowo gÅ‚adko.
Lexus Europe: O tym jak ważny jest rozkÅ‚ad masy, dowiedzieliÅ›my siÄ™ już z rozmów o produkcji LFA. A jak jest w przypadku obu modeli LC?
Koji Sato: Udało nam się stworzyć podział 52 do 48 w modelu LC i 51 do 49 w LC 500h.
Lexus Europe: Można więc powiedzieć, że daje to ogromną satysfakcję kierowcy?
Koji Sato: W przeszÅ‚oÅ›ci inżynierowie byli skoncentrowani na dokÅ‚adnych specyfikacjach i danych dotyczÄ…cych osiÄ…gów. Jednak klienci wymagajÄ… przede wszystkim, aby jazda za każdym razem byÅ‚a niezapomniana, dlatego też skoncentrowaliÅ›my siÄ™ na zmysÅ‚ach potencjalnego kierowcy.
Lexus Europe: Gdzie odbywały się testy LC, skierowane na rynek europejski?
Koji Sato: Jazdy testowe odbyÅ‚y siÄ™ na sÅ‚ynnym torze Nürburgring - Nordschleife, na niemieckich autostradach oraz europejskich drogach krajowych.
Lexus Europe: Akio Toyoda również zostaÅ‚ zaangażowany w caÅ‚y proces produkcji. W jaki sposób przyczyniÅ‚ siÄ™ do rozwoju caÅ‚ego projektu?
Koji Sato: Akio Toyoda prowadzi ten projekt od poczÄ…tkowych etapów rozwoju. PrzetestowaÅ‚ model LC nawet w Å›nieżnych warunkach w Shibetsu, w póÅ‚nocnej Japonii i miaÅ‚ po tym do nas kilka uwag. JesteÅ›my wiÄ™c przekonani, że samochód bÄ™dzie w stanie dać prawdziwÄ… radość z jazdy.
Lexus Europe: Model LC jest pierwszym pojazdem z zastosowaniem systemu GA- L (Global Architecture for Luxury Vehicles) Czy zobaczymy go również w innych modelach?
Koji Sato: W LC zastosowano kompletnie nowy model podwozia, który bÄ™dzie wzorcem w produkcji przyszÅ‚ych modeli.
Lexus Europe: Chociaż LC prezentuje bardzo odważny design, co zaowocowało na świecie szerokim rozgłosem, to jednak model LFA osiągnął doskonałość w dziedzinie aerodynamiki, dołączając jednocześnie do najlepszych w swoim segmencie. Jak udało wam się tego dokonać?
Tadao Mori: OsiÄ…gnÄ™liÅ›my ten wynik dziÄ™ki wprowadzeniu wielu aerodynamicznych elementów. PoprawiliÅ›my ogólny przepÅ‚yw powietrza wewnÄ…trz nadkola, udoskonaliliÅ›my ksztaÅ‚t bocznych lusterek, przedniego zderzaka oraz kÄ…t nachylenia przedniej szyby. To wszystko skÅ‚ada siÄ™ na tak doskonaÅ‚y efekt.
Lexus Europe: Czy sÄ… plany, aby wÅ‚Ä…czyć model LC w Å›wiat motosportu i wyÅ›cigów?
Koji Sato: Mam nadziejÄ™, jednak w tym momencie nie możemy odsÅ‚onić wszystkich szczegóÅ‚ów.