Pedrosa zdominowaÅ‚ weekend w Andaluzji, uzyskujÄ…c najlepsze czasy w pierwszych trzech treningach wolnych, a nastÄ™pnie zdobywajÄ…c pierwsze pole startowe podczas sobotniej sesji kwalifikacyjnej. Hiszpan nie miaÅ‚ sobie równych także w trakcie wyÅ›cigu, prowadzÄ…c od startu do mety i po swoje pierwsze zwyciÄ™stwo w tym sezonie siÄ™gajÄ…c z przewagÄ… szeÅ›ciu sekund nad Marquezem oraz aż czternastu nad trzecim Jorge Lorenzo.
Pedrosa zapisał się także w historii, wygrywając jubileuszowy, trzytysięczny wyścig motocyklowych mistrzostw świata. Zmagania numer dwa tysiące wygrał z kolei przed dwudziestoma laty inny zawodnik Repsol Hondy, Australijczyk Mick Doohan.
„To dla mnie wyjÄ…tkowe zwyciÄ™stwo, ponieważ kocham ten tor, a na trybunach zawsze pojawia siÄ™ caÅ‚a moja rodzina, przyjaciele i mnóstwo niesamowitych fanów – powiedziaÅ‚ Pedrosa. - CzuÅ‚em siÄ™ Å›wietnie przez caÅ‚y weekend. ZespóÅ‚ pracuje bardzo dobrze i z rundy na rundÄ™ robimy postÄ™py. Przed startem czuÅ‚em nerwy, ale wiedzieliÅ›my, że stać nas dzisiaj na walkÄ™ o zwyciÄ™stwo. Warunki byÅ‚y jednak trudne, a przednia opona Å›lizgaÅ‚a siÄ™ dość mocno. MógÅ‚bym pojechać jeszcze szybciej, ale staraÅ‚em siÄ™ dbać o opony i nie przesadzać, bo wiedziaÅ‚em, że Marc siedzi mi na ogonie. ZwyciÄ™stwo w tym jubileuszowym, trzytysiÄ™cznym wyÅ›cigu MÅš to dla mnie wielki zaszczyt.”
„CieszÄ™ siÄ™ z drugiego miejsca, ponieważ Jerez nie jest moim ulubionym torem, ale mimo wszystko byÅ‚em tutaj konkurencyjny – dodaÅ‚ Marquez. - Dani byÅ‚ dzisiaj bardzo szybki, podobnie zresztÄ… jak przez caÅ‚y weekend. ByÅ‚em blisko, ale trudno byÅ‚o utrzymać jego tempo. PróbowaÅ‚em wywierać presjÄ™, ale nie byÅ‚o to Å‚atwe. Dani jest także bardzo szybki w takich warunkach, przy wysokiej temperaturze. Przednia opona byÅ‚a dla mnie z kolei zbyt miÄ™kka, dlatego pod koniec wyÅ›cigu postanowiÅ‚em zadowolić siÄ™ drugim miejscem i nie ryzykować. Sytuacja w klasyfikacji generalnej jest bardzo ciekawa. Jestem trzeci, tracÄ…c do lidera tylko cztery punkty, wiÄ™c to bÄ™dzie interesujÄ…cy sezon. ChciaÅ‚bym zadedykować dzisiejsze podium mojej mamie z okazji Dnia Matki.”
Niestety, do mety nie dojechali trzej pozostali kierowcy Hondy. StartujÄ…cy z trzeciej pozycji Cal Crutchlow przewróciÅ‚ siÄ™ w poÅ‚owie wyÅ›cigu podczas walki o miejsce na podium. Jego los podzieliÅ‚ Tito Rabat, podczas gdy Jacka Millera zabraÅ‚ z toru upadajÄ…cy rywal.
W klasie Moto2, w której wszyscy zawodnicy korzystajÄ… z motocykli z silnikami z drogowego modelu Honda CBR600RR, swoje pierwsze zwyciÄ™stwo wywalczyÅ‚ byÅ‚y mistrz Å›wiata Moto3 i mÅ‚odszy brat mistrza MotoGP, Alex Marquez. W Moto3 kolejny w tym roku wyÅ›cig zdominowali zawodnicy Hondy, zajmujÄ…c wszystkie trzy miejsca na podium, na którym do zwyciÄ™zcy, Arona Caneta, doÅ‚Ä…czyli Romano Fenati i Joan Mir.