-
1-litrowa, benzynowa jednostka Forda EcoBoost zdobyÅ‚a po raz szósty z rzÄ™du tytuÅ‚ „Najlepszego silnika w klasie do 1.0 litra pojemnoÅ›ci” w konkursie na MiÄ™dzynarodowy Silnik Roku.
-
OszczÄ™dny, wydajny i mocny silnik ma na swoim koncie już 10 tytuÅ‚ów Silnika Roku, którymi zostaÅ‚ doceniony od swojego debiutu w 2012 r.; jednostka pracuje w jednym na pięć pojazdów Forda sprzedawanych w Europie.
-
Od 2018 r. w ofercie Forda pojawi siÄ™ silnik 1.0 EcoBoost z innowacyjnÄ… technologiÄ… dezaktywacji cylindrów, pozwalajÄ…cÄ… na redukcjÄ™ emisji CO2 i obniżenie zużycia paliwa.
SÄ™dziowie docenili kombinacjÄ™ osiÄ…gów, oszczÄ™dnoÅ›ci paliwa i technologii. 1.0-litrowy EcoBoost zdobyÅ‚ już 10 nagród MiÄ™dzynarodowego Konkursu na Silnik Roku, w tym trzy w klasyfikacji generalnej oraz jako „Najlepszy Debiut”.
„Nasz 1,0-litrowy silnik EcoBoost to gÅ‚ówny gracz, wyznaczajÄ…cy standardy dla kompaktowych, energooszczÄ™dnych silników z zaawansowanym systemem turbodoÅ‚adowania EcoBoost, bezpoÅ›rednim wtryskiem paliwa i technologiami Twin-Independent Wave Camshaft Timing”, powiedziaÅ‚ Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe. „A mimo przyznania 10 nagród za najlepszÄ… konstrukcjÄ™ w tej klasie, ciÄ…gle szukamy sposobów na przekroczenie kolejnych granic techniki napÄ™dowej i jeszcze wiÄ™kszych korzyÅ›ci dla klientów”.
Oferowany w wersjach 100 KM, 125 KM i 140 KM, 1,0-litrowy silnik EcoBoost pracuje obecnie w jednym na pięć nowych pojazdów Forda sprzedawanych w Europie. Przy tym dwie na pięć Fiest sÄ… w niego wyposażone. Silniki benzynowe Ford EcoBoost o pojemnoÅ›ci do 3,5 litra dostarczajÄ… energii samochodom Forda na caÅ‚ym Å›wiecie, poczÄ…wszy od kompaktowych, zupeÅ‚nie nowych Fiest, po samochody dostawcze Transit, pick-upy i modele serii Ford Performance, w tym Focusa RS i supersamochód Forda GT.
OszczÄ™dny, trzycylindrowy 1,0-litrowy EcoBoost zdobyÅ‚ tytuÅ‚ „Najlepszy Silnik do poj. 1.0-litra” przyznany przez kapituÅ‚Ä™ 58 dziennikarzy motoryzacyjnych z 31 krajów. Pierwszy wprowadzony do Forda Focusa w 2012 roku, innowacyjny silnik nadal dominuje w swoim segmencie. Jest ceniony mimo rosnÄ…cej konkurencji w kategorii tak popularnej wÅ›ród kupujÄ…cych samochody i ważnej dla producentów samochodów. W tym roku klasyfikowano w konkursie 35 silników o poj. do 1.0 l., o dziewięć wiÄ™cej niż w roku, gdy debiutowaÅ‚ 1,0-litrowy EcoBoost.
„MaÅ‚y Ford EcoBoost jest nadal najlepszÄ… jednostkÄ… napÄ™dowÄ… o pojemnoÅ›ci 1,0 litra i konstrukcji trzycylindrowej, pomimo pojawienia siÄ™ nowszych rozwiÄ…zaÅ„ ze strony konkurencji”, powiedziaÅ‚ Dean Slavnich, wspóÅ‚prezes 19-tej edycji nagrody MiÄ™dzynarodowego Silnika Roku, której finaÅ‚ odbyÅ‚ siÄ™ w Stuttgarcie, a także redaktor naczelny magazynu Engine Technology International. „Jeszcze bardziej imponujÄ…ce jest to, że jest to pierwszy w historii silnik, który zapewnia sobie tytuÅ‚ w swojej klasie każdego roku, gdy jest nominowany.”
Silnik 1,0 EcoBoost z funkcjÄ… dezaktywacji cylindrów dostÄ™pny bÄ™dzie od poczÄ…tku 2018 r. Zapewnia zredukowane koszty eksploatacji dla użytkowników, automatycznie wyÅ‚Ä…czajÄ…c jeden z cylindrów silnika, gdy nie jest potrzebna peÅ‚na moc, na przykÅ‚ad podczas powolnej jazdy lub przy delikatnych manewrach.
To przykÅ‚ad zaawansowanej technologii, która umożliwia Fordowi zapewnienie klientom wyboru pomiÄ™dzy zasilaniem benzynÄ…, olejem napÄ™dowym oraz elektrycznymi silnikami. System może wyÅ‚Ä…czyć lub ponownie uruchomić pracÄ™ jednego z cylindrów w 14 milisekund – 20 razy szybciej niż mrugniÄ™cie powieki – bez jakichkolwiek kompromisów w kwestii wydajnoÅ›ci lub osiÄ…gów.