-
Silnik benzynowy 1,2 l Turbo – 4-cylindrowy, turbodoÅ‚adowany silnik z bezpoÅ›rednim wtryskiem paliwa o mocy 116 KM,
-
NapÄ™d hybrydowy 122 KM z silnikiem 1,8 l – czwarta generacja hybrydowego napÄ™du Toyoty, znana z Priusa i Toyoty C-HR,
-
NapÄ™d hybrydowy 180 KM z silnikiem 2,0 l – nowy, mocniejszy ukÅ‚ad hybrydowy w architekturze TNGA.
W 2016 roku Toyota podjęła decyzjÄ™, by nie uwzglÄ™dnić silnika wysokoprężnego w ofercie nowego crossovera Toyota C-HR. Teraz Toyota kontynuuje tÄ™ strategiÄ™ w stosunku do Aurisa trzeciej generacji, który bÄ™dzie dostÄ™pny wyÅ‚Ä…cznie z napÄ™dami hybrydowymi i konwencjonalnym benzynowym.
Duże zapotrzebowanie klientów na wersje hybrydowe kluczowych modeli Toyoty powoduje, że firma postanowiÅ‚a zrezygnować w 2018 roku z silników Diesla we wszystkich modelach osobowych. W 2017 roku auta hybrydowe stanowiÅ‚y 41 procent caÅ‚kowitej sprzedaży samochodów Toyoty w Europie. Z europejskich salonów marki wyjechaÅ‚o 406 000 hybryd, o 38 procent wiÄ™cej niż w 2016 roku. W tym samym czasie udziaÅ‚ samochodów osobowych Toyoty z silnikiem Diesla spadÅ‚ poniżej 10 procent.
Silniki wysokoprężne nie zniknÄ… caÅ‚kowicie z europejskiej oferty marki – bÄ™dÄ… nadal dostÄ™pne w samochodach użytkowych PROACE i PROACE Verso oraz w modelach terenowych Land Cruiser i Hilux.
Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe, skomentował:
„Toyota jest pionierem samochodów hybrydowych oraz ich najwiÄ™kszym promotorem od ponad 20 lat. Już od dÅ‚uższego czasu ukÅ‚ady hybrydowe sÄ… najpopularniejszymi wersjami napÄ™dowymi w wielu modelach, w których sÄ… oferowane.
„W przypadku naszego najnowszego modelu, Toyoty C-HR, wersja hybrydowa zostaÅ‚a w ubiegÅ‚ym roku wybrana przez 78 procent nabywców.
„Zgodnie z naszÄ… strategiÄ… elektryfikacji samochodów zrobiliÅ›my kolejny krok w kierunku rozszerzenia oferty hybrydowej, dodajÄ…c do niej nowy napÄ™d z silnikiem 2,0 l. Pierwszym modelem dostÄ™pnym z dwoma napÄ™dami hybrydowymi bÄ™dzie Auris. ZwiÄ™kszenie gamy samochodów hybrydowych to naturalna reakcja na oczekiwania naszych klientów.
Zanotowany w 2017 roku udziaÅ‚ hybryd w caÅ‚kowitej liczbie sprzedanych samochodów Toyoty zrównaÅ‚ siÄ™ z udziaÅ‚em diesli z 2015 roku. Od tamtej pory hybrydy znaczÄ…co przerosÅ‚y pod wzglÄ™dem popularnoÅ›ci produkowane przez nas samochody z silnikiem wysokoprężnym. Jednak w samochodach użytkowych, zgodnie z potrzebami firm i prywatnych kierowców, bÄ™dziemy nadal oferować silniki Diesla najnowszych generacji”.