„Dni, takie jak dziÅ›, sÄ… rzadkoÅ›ciÄ… w DTM. Rzadko kiedy wszystko idzie tak doskonale” - powiedziaÅ‚ Nico Müller po swoim zwyciÄ™stwie w sobotnim wyÅ›cigu na Nürburgring. UstanawiajÄ…c w piÄ…tek najlepszy czas w wolnych treningach, kierowca Audi zapewniÅ‚ sobie pole position z przewagÄ… 0,221 sekundy. Jak na standardy DTM to bardzo dużo. Podczas wyÅ›cigu gÅ‚ównego szwajcarski kierowca systematycznie oddalaÅ‚ siÄ™ od rywali i ostatecznie przekroczyÅ‚ liniÄ™ mety z 15,655-sekundowÄ… przewagÄ…. Jego najszybsze okrążenie byÅ‚o o póÅ‚ sekundy lepsze od pozostaÅ‚ych. „Dzisiaj wszystko po prostu dziaÅ‚aÅ‚o”- powiedziaÅ‚ w sobotÄ™ Müller. „Moje Audi Å›wietnie pojechaÅ‚o, a mechanicy po raz kolejny postarali siÄ™ o szybki i sprawny pit stop. Strategia byÅ‚a idealna, a ja dobrze poradziÅ‚em sobie z oponami w bardzo dÅ‚ugim, drugim stincie. DziÅ› możemy być po prostu szczęśliwi. DziÄ™kujÄ™ Audi i zespoÅ‚owi ABT.”
Tuż za Nico Müllerem liniÄ™ mety przekroczyÅ‚ obroÅ„ca tytuÅ‚u mistrzowskiego René Rast z Audi Sport Team Rosberg. „Drugie miejsce to nie jest zÅ‚y wynik” – podsumowaÅ‚ sobotÄ™ dwukrotny mistrz DTM. „Jednak przepaść do Nico byÅ‚a ogromna. W tej chwili, on po prostu jedzie w innej lidze. W piÄ…tek już nieomal lataÅ‚, a w sobotÄ™ byÅ‚ szybki w kwalifikacjach i w wyÅ›cigu. W niektórych momentach po prostu mi znikaÅ‚.”
Natomiast w niedzielę, w dziesiątym wyścigu sezonu, wygrana należała do Robina Frijnsa. To drugie jego zwycięstwo na przestrzeni zaledwie ośmiu dni.
„Moja niedzielna wygrana różni siÄ™ od tej w Assen z ubiegÅ‚ego weekendu” - podkreÅ›liÅ‚ Holender. „NaprawdÄ™ nie chcesz wygrać, bo ktoÅ› przed tobÄ… miaÅ‚ problem techniczny, a tak byÅ‚o z Nico Müllerem. Niemniej jednak, zwyciÄ™stwo to zwyciÄ™stwo.”
Podobnie jak dzieÅ„ wczeÅ›niej, Nico Müller zapewniÅ‚ sobie pole position i tuż po starcie objÄ…Å‚ prowadzenie. Za nim znajdowaÅ‚ siÄ™ Robin Frijns. Podczas kilku pierwszych okrążeÅ„, duet Audi Sport Team Abt Sportsline ABT Å‚atwo i szybko odjechaÅ‚ od reszty stawki i uzyskaÅ‚ komfortowÄ…, piÄ™ciosekundowÄ… przewagÄ™. Jednak po zmianie opon Müller nagle musiaÅ‚ zwolnić, ponieważ temperatura powietrza w turbosprężarce jego samochodu wzrosÅ‚a. „Najwyraźniej problem z czujnikami” - powiedziaÅ‚ Szwajcar. „W każdym razie, rezultatem byÅ‚a dość duża utrata mocy, która pod koniec wyÅ›cigu jeszcze bardziej siÄ™ powiÄ™kszyÅ‚a. MiaÅ‚em tylko nadziejÄ™ dojechać do mety, bo nieukoÅ„czenie wyÅ›cigu bardzo by dziÅ› bolaÅ‚o. Na szczęście w odpowiednim momencie zobaczyÅ‚em flagÄ™. Niestety, wyÅ›cig byÅ‚ o dwa, trzy okrążenia za dÅ‚ugi – gdyby byÅ‚ krótszy, mój wynik wystarczyÅ‚by, by stanąć na podium.”
W wyniku tej usterki Frijns wyszedÅ‚ na prowadzenie, które utrzymaÅ‚ do mety, a przed Müllerem wyÅ›cig ukoÅ„czyli również René Rast z Audi Sport Team Rosberg oraz Mike Rockenfeller i Loïc Duval – obaj w barwach Audi Sport Team Phoenix. Müller ostatecznie wjechaÅ‚ na metÄ™ jako piÄ…ty, tuż przed Sheldonem van der Linde z BMW. DziÄ™ki temu, w niedzielnym wyÅ›cigu zawodnicy czterech pierÅ›cieni obsadzili pierwszych pięć miejsc.
Po weekendowych zmaganiach DTM na torze Nürburgring, przewaga Nico Müllera w klasyfikacji kierowców nad jego kolegÄ… z zespoÅ‚u Robinem Frijnsem skurczyÅ‚a siÄ™ do 29 punktów. René Rast jest o kolejne 17 punktów sÅ‚abszy od niego - na trzecim miejscu w tabeli. W klasyfikacji drużynowej, Audi Sport Team Abt Sportsline jeszcze bardziej powiÄ™kszyÅ‚ swojÄ… przewagÄ™. W mistrzostwach producentów, po dziesiÄ™ciu wyÅ›cigach, Audi ma 400-punktowÄ… przewagÄ™ nad BMW i jeszcze przed nastÄ™pnÄ… rundÄ… może zapewnić sobie tytuÅ‚ mistrza klasyfikacji producentów.
W kolejny weekend na torze Nürburgring rozegrana zostanie kolejna runda tego sezonu wyÅ›cigów DTM. Tym razem jednak ustawienie toru bÄ™dzie znacznie krótsze.